Tänään ylitin itseni ja laitoin -0.1 toleranssin porareiän syvyyteen. Siihen tulee M12 kierre. Luonnollisesti toleroin senkin, jotta laatu säilyy. Eihän se ole niin tarkka kuin syvyys mutta tarkka jokatapauksessa. Näitä porauksia on 8kpl ja kaikissa on sama toleranssi. Voin sanoa jo nyt että tulee sellaista huippulaatua, että oksat pois! Eilen taas mitoitin lukkorengasuran halkaisijan H6 toleranssiin - kuva näytti niin hyvältä, että tuijotin sitä ainakin tunnin. Upea tunne kun osaa käyttää piirustusohjelman toleranssimerkintöjä ja vielä upeampaa on viljellä niitä joka kolkkaan, ihan varmuuden vuoksi! Käytän aina "fine" yleistoleranssistandardia. Uskonkin, että metalliyrityksemme saa pian kansainvälisen palkinnon tinkimättömästä laadusta.
Terveisin HUIPPU-insinööri!
Kukaan ei piirrä niin hyvin kuin minä!
2
74
Vastaukset
"Turhantarkkuus on teknistä tietämättömyyttä."
Turhille toleranssimerkinnöille naureskellaan tuotantopuolella, mutta jos niistä mielesi tulee iloiseksi, eikä työnantaja huomauta pilkunnussimisesta, niin siitä vaan. ; )- Anonyymi
Kyllä toleransseilla on iso merkitys. Olen nähnyt tapauksia kun sovitteiden toleransseille on näytetty kinnasta. On tehty oman ammattiperstuntuman avulla jutut. No pieleenhän se menee. Etenkin soviteliitoksissa mitä tärkein juttu. Näyttää tuotantopajalla hyvältä, mutta siellä tilaajalla tai loppuasiakaspäässä syntyy härdelliä. Periaate pätee: Tee asiakkaalle parempaa kuin itselle tekisit. Kierreliitoksien on kestettävä värinöitä, lämpötilanvaihteluita, vaihtuvia kuormituksia. ikärasituksia. Monet liitokset vedetään momenttiinsa. Jos toleranssit ovat muuta kuin sovitut niin momenttilukitus ei toimi kuten pitäisi. tv. entinen metallityömies, teknikko,insinööri. DI. yli 60 v.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394523Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5643429Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732171Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121734- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351558TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611261OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301108- 2241041
- 70976