muovihousut

juppe

Muovihousut ovat hyvin yleisiä esim. Saksassa ja USA'ssa, mutta ei meillä Suomessa. Mistähän tämä johtuu? Niiden saatavuus meillä on heikkoa ja hinnat korkeat. Sekö on syy? Vai sekö, että niitä pidetään jotenkin epämukavina, rapisevina, tai vanhanaikaisina?

Mainitsemissani maissa muovihousuja myyvät kaikki terveysalan liikkeet, niiden malli- ja värivalikoima on melkoinen (esim. saksalainen Suprima), materiaaleja on pehmeästä PVC'stä hengittävään PU'hun, myös erilaisia yhdistelmiä, on nepparimalleja ja ilman neppareita, pienille vaipoille ja erittäin suurille vaipoille...jne.

Kertokaapa kokemuksianne ja mielipiteitänne.
Käyttäisittekö enemmän, jos niitä olisi saatavana huomattavasti halvemmalla?

10

6540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kastelija Janne

      Hei olen 49v mies ja olen käyttänyt muovihousuja ja vaippoja lähes koko ikäni.
      Nykyään käytän niitä ympäri vuorokauden.
      Se on varmin kastelun tekninen suojaus.
      Yöllä tulee kaikki pissa vaippaan ja ilman vaippaa ei tulisi mistään mitään, onneksi varusteita on ja niitä saa. Olen oppinut niiden kanssa elämään ja välillä niiden olemassaoloa ei edes tiedosta. No se on minun vaivani mutta ei nykyään ongelma. Olen yrittänyt kannustaa kastelijoita hankkimaan muovihousuja ja vaippoja sillä niiden käyttö ei todellakaan ole hankalaa pienen totuttelun jälkeen. Se että ei toiset saa tietää on toki tärkeää ja silloin housun tulee olla pehmeää rapisematonta ja kahisematonta pvc:tä ja sellaisia hyvin korkealaatuisia ovat juuri Juppen mainitsemat Suprima housut esim.
      Myös tcsb:n housut ovat aivan huippuluokkaa. Housuja on kahta eri mallia: Neppareilla sivusta kiinnitettävä joka on kätevä silloin kun housu ja vaippa vaihdetaan yhtäaikaa niin että ei tarvitse ottaa muita housuja pois. Toinen malli on umpimalli joka on aivan tavallinen housu jossa on leveä haara joka mahdollistaa isojenkin vaippojen käytön. Olen käyttänyt pääasiassa suur-suorakaidevaippoja joita on saatavana tarvittaessa erittäinkin suurina ja paksuina esim sellaisiin tilanteisiin jolloin pissaa tulee paljon ja ei ole mahdollisuus vaihtaa vaippaa. Otettaan esimerkiksi koko päivän moottorikelkka retki t.m.s. Teippivaippojakin käytän joskus mutta silti niiden sisään laitan pienemmän suorakaidevaipan lisäimuksi ja aina päälle asiallinen napakka muovihousu joka pitää vaipan kunnolla paikallaan ja ryhdissä.
      Housuja pitää olla reilusti jotta niiden kierto toimii. Huolellien hygieenia on tärkeää ja housut pitää pestä aina käytön jälkeen. Älä kuitenkaan koskaan laita muovihousuja pesukoneeseen vaan pese ne käsipesuna mieluummin saippuapohjaisella vedellä ja joskus jopa on hyvä pestä esim kuumasaumatut housut pelkästään ns pyyhkimispesuna esim vuoteen poikkilakanan päällä.
      Tähän en nyt kirjoita enempää mutta jos haluatte keskustella asiasta niin keskustelen mielelläni "kohtalotovereiden" kanssa ja erityisen mielellään olen rohkaisemassa sellaisia ihmisiä jotka eivät tiedä mistä muovihousuja ja oikeita vaippoja saa - suur-suorakaidevaippoja.
      Pissat menköön housuun vaikka kaupan kassajonossa ja pysyköön housussa, kukaan ei saa tietään ja voit olla mukana kaikessa. Iloista mieltä kaikille
      toivoo Janne-kastelija plastikkihousu-poika.

      • Itkettää

        Eikö ole mitään rajaa tällä toisten sairauksien kuolaamisella.


      • käyttäjä

        Terve
        Itse olen kastelija mies 45v. Ainakin minulle nuo muovihousut ja vaippayhdistelmä toimii.
        Se että kasteluongelma tuottaa omia sosiaalisia ongelmia olisi oman juttunsa aihe täällä.
        Joten ei kinata toistemme kanssa vaan keskustellaan asiasta hyvällä eikä riitelemällä.
        Itse ainakin toivoisin että naiset ottaisivat kantaa miten he kokisivat tai jopa kokevat asian kun mies kastelee, Ja olisitko valmiit seurustelemaan sellaisen ukon kanssa.
        Eikä tuolla työelämässäkään ja harrastuksissa niin vaan kuljeta vaipat housuissa .
        Elikkä ottakaa kantaa miten selviätte arjessa inkontinenssin kanssa.
        Eronnut mies .(ongelma kuulemma yksi syy siihen)


      • poika123456

        Tänään mietin, että mistä johtuu että osalla meistä on ”kaipaus” vaippoihin ja muovihousuihin. Saattaa tuntua ”hullulta”, mutta kun tänään aamulla ns. kukolaulun aikaa nousin ylös, niin ensimmäinen lieneen ajatus, että jospa tänään! Kaivelin sitten kaapin kätköjä, aamutoimien jälkeen ja sieltä löysin vaippapussi. Vaippapussista otan MyDiapr Black vaipan. Olin muuten pussin viimeinen. Makuhuoneessa sitten yöpuvun pöksyt pois jalasta, ja ihan kuin joku komentaisi että nyt laitetaan ”pojalle” vaipat jalkaan. Kuulenko harhoja, sillä kodissan ei ole muita kuin minä yksin. Laitan vaipat ja vaipan päälle vaippaliinan, sitten vielä Suprima muovihousut jalkaan. Katson sitten pitkät vanhanajan kalsarit jalkaan ja verkkarit, t-paita ja villasukat. Nyt tuntuu kuin olisi jossain ihmemaassa. Nyt kun tätä naputtelen, housuissa on useampi pissa, ja olo on mukava. Mutta silti joskus ”epätoivon laaksossa”, esitän kysymyksen itselleni, miksi? Olenko lapsuudessa jäännyt jotakin vaille vai onko minussa jotain vikaa!


      • Ehkä täällä monella on kuitenkin vaipat tarpeeseen..
        Kuuluisiko tuonne fetissi puolelle :)


      • !?!

        miten saisi tehtyä muovihousut itse vai voiko. jotenkin helposti ja nopeasti tekemällä itse lähes alusta loppuun.(väliaikaiset) voisko joku neuvoa jos viitsisi?


    • pappaa

      hei olen pitkän linjan käyttäjä vieläkö teitä on muita

    • tenailija

      moi olen40 mies ja käytän satunnaisesti vaipoja tenoja ja muovihousuja ovat hyviä pitämää kosteuden

    • pappaa

      moro olen 41 mies käytän päivisin attedsin housuvaippoja ja yöllä attedsin teippi vaippaa lisä vaipalla sänkyssä on muovit.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe