Sossunrahat ja gradu

Anonyymi

Olen pro graduvaiheessa ja lisäksi on kursseja suoritettavana vielä. Saan toimeentulotukea, mutta kela haluaa, että elätän itseni muilla tavoin. Aion nyt hakea töitä, vaikka niitä tuskin kerkiän aikataulun vuoksi tekemään. Voiko toimeentulotuki laskea jos töitä on hakenut, mutta ei saa? Kauan oot saanut toimeentulotukea graduvaiheessa? Mulla saattaa mennä vuosi tai puoli vuotta.

2

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä en saanut graduvaiheessa enkä missään muussakaan opintojen vaiheessa toimeentulotukea päivääkään. Aika harva kai saa, ja kaikkien etu on, että opinnot ja elämä rahoitetaan itse.

Gradu on nykyään tietääkseni 30 op. Eikös se ole yhden lukukauden normaali määrä? Vaikka olisi töissäkin!

Ite opiskelin koko tutkinnon työn ohessa, meni 6 vuotta. Töitä saa yliopistopaikkakunnilla, kunhan ei turhaan nirsoile.

• Anonyymi

Eipä ne anna jos tilillä on omaisuutta ja on töissä. Olin ittekin ihmeissäni että sain edes

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      195
      3807
    2. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      81
      2076
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      82
      2013
    4. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      48
      1946
    5. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      82
      1886
    6. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      62
      1603
    7. Oletko tosiaan niin

matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.
      Viha
      142
      1066
    8. Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta

Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem
      Maailman menoa
      276
      966
    9. Millaisia toiveita

Sinulla on minun suhteeni?
      Ikävä
      67
      894
    10. Oikea mies ei katoa elämästä silloin

Kun on vaikeaa. Väärä mies pysyy elämässä niin kauan kun aurinko paistaa ja on mukavaa. Mutta kuka jää elämään silloi
      Ikävä
      98
      836
    Aihe