Matto ruokailurymän alla

Tarvitaanko mattoa ruokailuryhmän alle keittiöön? Onko teillä. Ja jos on minkä kokoinen?

30

70

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oli joskus.

Ruokasalissa oli jokin iso karvamatto. Ei mikään käsintehty arvomatto, mutta sen tyylinen tehdastekoinen. Oli kiva jalalle ja ihan ok näköinen.

Nykyisin rullalla varastossa. Suotta imuroitavana ja aina siihen jotain tippui, onneks ei punkkupullo ikään kaatunut. Eli epäkäytännöllinen.

Yleensäkin matot osoittautuneet tarpeettomiksi. Nykyisin lämpimät lattiat. Ainoa, mikä menee hyödyn puolelle voi olla akustiikka, mutta pienissä, rojua täynnä olevissa huoneissa sekään ei kovin tärkeä, saattaa pikemminkin dempata jälkikaiunta-aikaa liikaa.

=DW=

• Nykyään on näitpä sileäksi uusittuja mattoja jotka ei pölyä ja niitä voi käyttää sekä sisällä että ulkotiloissa. Kuulema sopivia kotieläintalouksiin.

• Anonyymi

1eero

Olen aina käyttänyt ruokapöydän alla mattoa, huomannu et jotkut käyttää taas toiset ei, suojaa lattia pintaa ja on mukava paljaille jaloille.

• On meilläki viime vuodet ollu. Nyt kun mattojen uusiminen on ajankohtaista tuli mietintään et onko tarvetta vai ei ja jis niin minkä kokoinen. Aikaisempi vissiin liian pieni.

• Anonyymi

En käytä mattoa ruokailuryhmän alla, en tiedä mitään sen tyhmempää.

• Perustelut kiitos. M7kä tekee matosta ruokailuryhmän alla tyhmän?

• Pidättekö ruokaillessanne veitsen lautasella vai pöydällä?

H.

• Anonyymi

Lähinnä kädessä.

Aika usein tulee syötyä pelkällä haarukalla, tai lusikalla, joten veitsi usein myös laatikossa.

Joskus koittanut opetella syömään sormin. Ei oikein toimi keittojen, tai pihvien kans. Mutta kanankoivet, ribsit paljon mukavampi syödä käsien avulla.

=DW=

• Anonyymi

Siellähän tuo on, kiinteäkuituinen, helppo imuroida. Kaunis tottakai miehisillä silmilläni valittu. Enemmänkin jalkojen alustana ikään kuin lämmön lähteenä; lattiamateriaalit saattavat olla yllättävänkin viileitä jopa kylmiä.
      Veikkaan että tästäkin on keskusteltu jossain sisustuspaltalla, tellukka tietänee?

• Anonyymi

Lisäys: standardi koko 160 x 230 cm. Keittiö iso eikä mikään leipäkomero.

• Minäkin katselin sellaista kiinteäkuituista ja riittävän isoa. Se tekee ruokailuryhmälle sooivat raamit. Siis kokoaa pöydän ja tuolit yhteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäys: standardi koko 160 x 230 cm. Keittiö iso eikä mikään leipäkomero.

Minun tuokaryhmäni alle tulee 200x200. Juuri sopiva neljän hengen ruokaryhmä alle.

• Anonyymi

Ei ole pöydän alla mattoa. Piskuinen keittiö. Mattoja on kyllä muualla keittiössä.
      Riippuu vähän tietty tuoleistakin. Pitää olla sellaiset, että niitä on hyvä siirtää istuutuessaan ja noustessaan. Eivät saa vinguttaa ja raapia lattiaa.

Tuliko aloittajalle saareke keittiöön? Puhuttiin siitä remonttiasi suunnitellessasi. Oli siinä vaiheessa mietinnässä .

• Ei tullut saareketta. Keittiön muoto jo. Toisella seinustalla kaksi ikkunaa.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Ei tullut saareketta. Keittiön muoto jo. Toisella seinustalla kaksi ikkunaa.

Siis aivan hulppeita nuo telkkariohjelmien rempat. Vallan jokaisessa on todella iso saareke, ikkunat kaikilla seinillä ja katossa myös. Saarekkeen toisella puolella tuolit ja sitten vielä 8-10 hengen ruokailutila erikseen. Huh, jotenkin ihan väsähtää katsellessa niitä ja ajatellessa kokkaamista vähintään tusinalle vieraalle :)

piskuisen keittiön omaava

• Anonyymi kirjoitti:

Siis aivan hulppeita nuo telkkariohjelmien rempat. Vallan jokaisessa on todella iso saareke, ikkunat kaikilla seinillä ja katossa myös. Saarekkeen toisella puolella tuolit ja sitten vielä 8-10 hengen ruokailutila erikseen. Huh, jotenkin ihan väsähtää katsellessa niitä ja ajatellessa kokkaamista vähintään tusinalle vieraalle :)

piskuisen keittiön omaava

No on turhankin isoja joo. Meillä siis j
        II muotoinen keittiö jossa toiseen päähän ikkunaseinälle sopii aiemmin kuusenkin hengen ruokapöytä. Nyt se kutistuu neljään henkeen.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Ei tullut saareketta. Keittiön muoto jo. Toisella seinustalla kaksi ikkunaa.

Saarekkeesta.

Onhan ne näyttäviä, muodissakin. Mä aikanaan tein keittiörempan. Monet ehdottli saareketta. Tavallisempi tuli.

Mietin paria asiaa:
        -Kuka haluaa katella tiskaamatonta astiakasaa kärpäsineen olkkarista?
        -Kuka haluaa kaappitilan pienenevän?
        -Kuka haluaa ruuankärtsät olkkariin?
        -Kuka haluaa maksaa ittensä kipeeksi baaritiskistä/keittiön keskellä olevasta liedestä?
        -Kuka haluaa taulunripustilan/musiikkikeskuksen poistamista?

Noo, mä tulin tulokseen mä en halua.

=DW=

• Matot kutistuneet tai kadonneet koko huushollissa,

joten eipä ole pöydänkään alla, riittävän paksut huopapalat tuolinjalkojen alla estää ,kolinat ja kilinät ja naarmutkin jos niitä sattuu pelkäämään.

Siivoushommat sujuu sutjakammin kun matot on rullissa varastossa tai parempi jos jo kuskattu ekokeskukseen.

Kodikkuudesta pitää huolen muutamat oman äidin kutomat kauniit rättimatot.

• Anonyymi

Kyllä nuo huopapalat ovat tärkeät minulle. Huomasin, että parvekkeen tuoleista on muutaman jalan alta pehmuste lähtenyt. Haettava lisää huopaa. Huopatassut liu'uttaa tuoleja pehmeästi. Yksi räsymatto on parvekkeellakin. Helppo nykäistä sateen alta pois.

• Meillä räsyt varmaan kuusi vuotta. Hankittaessa ihanat mutta nyt saavat kyytiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä nuo huopapalat ovat tärkeät minulle. Huomasin, että parvekkeen tuoleista on muutaman jalan alta pehmuste lähtenyt. Haettava lisää huopaa. Huopatassut liu'uttaa tuoleja pehmeästi. Yksi räsymatto on parvekkeellakin. Helppo nykäistä sateen alta pois.

Huopapalat meilläkin niissä kalusteissa jotka vasten lattiaa.

• Anonyymi

Joku tarvitsee, toinen ei?

Tuolien helppo siirreltävyys on minulle tärkeää. Vain melko kova ja sileä, esim. jonkinlainen narumatto voisi siis tulla kysymykseen, mutta olen mieluummin ilman. Yleensä pöydän alla on silloin tällöin hoidossani olevan koiran makuualusta, vanha petauspatja milloin mitenkin taitettuna ja milloin milläkin 'päällystettynä', juuri nyt leopardikuvioisella pussilakanalla. Koiran kanssa tai ilman, se tuntuu oikein mukavalta jalkojen alla. Varsinkin kylmään vuodenaikaan ehdottomasti parempi kuin ei mitään sillä olen kotona enimmäkseen paljain jaloin.
      Matto joka olisi sekä pöydän että 4-6 tuolin jalkojen alla, ei ole minun juttuni, ei sovi siivoustapoihini enkä sellaista muutenkaan kaipaa.

Bessie

• Anonyymi

Ei mattoa. Höplähuulisten muruja saa imuroida kuitenkin.
      Esim. Neuroosipullan eli tippiksen murenia vapun jälkeenkin kuin konsanaan kuusen neulasia.

Beng

• Anonyymi

On ollut katsannossa jo kotvan aikaa, perusongelma siinä, että ruokapöydän toisella puolella on pitkä sohva ja toisella puolella penkki, eikä yhdistelmälle saa kunnolla sovitettua mattoa, sillä pitäisi olla aikalailla neliön mallinen, eikä niitä ole markkinoilla, tällä hetkellä penkin alla kapoinen matto pelkästään.

• Minä löysin 200x200 kokoisen maton. Oisko se teille liian pieni? 3x3m on jo aika iso

• Anonyymi

Ikeassa on iso neliönmuotonen matto myytävänä. Eri asia tietysti on, kelpaako, kun se on Ikeassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikeassa on iso neliönmuotonen matto myytävänä. Eri asia tietysti on, kelpaako, kun se on Ikeassa

Ehkä jokin kelim-tyyppinen sitten joskus, jahka sattuu kohdalle riittävän halpa, mutta onpahan ajankulua etsiskellä, itseasiassa se puoli on hauskempi kun voi aina vaihtaa toiseen, katselin juuri bukowskin nettihuutokaupasta ja ihmettelen kyllä, että kun yksi oli ihan kuin keskeltä halkaistu, jotta onko oikeasti saksittu kahtia ja jos, niin miksi, vai kudottu ehta kahdeksi puolikkaaksi, tosin on jo antiikkia enkä siitä mitään ymmärrä.

• Anonyymi

Pitää penikoilla matto ees olla, käyhä se teille....

• Anonyymi

On joo standardikokoinen iso matto mun keittiössä ruokailuryhmän alla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe