Peugeot kestää -todiste siitä on aitoa rautaa !

Anonyymi

Todella rautainen auto kuin sen omistajakin! Nykyisin virkavalta kannustaa vaihtamaan autoa joka toinen tai kolmas vuosi, mutta Yvonne on asiasta hieman eri mieltä.

Ranskan Normandiassa 95-vuotias Yvonne ajaa edelleen samalla Peugeot 203:lla, jonka hän hankki vuonna 1954, jolloin useimmat tällä palstalla kijoittavat eivät olleet vielä edes pilke vanhempiensa silmänurkassa ;-)

Auto on katsastettu joka vuosi ongelmitta eikä Yvonne ei ole ajanut sillä yhtäkään kolaria tai vahinkoa.

Nyttemmin joka kerta kun hän lähtee sillä hoitamaan asioitaan, niin gendarmerit pysäyttävät hänet tarkistaakseen ikivanhan ajokorttonsa ja auton paperit. Yvonne kertoo hänen vanhan ajokorttinsa kuin autonsakin herättävä suurta uteliaisuutta virkavallassa, mutta kaikki paperit ovat täydessä tikissä.

- https://www.lemagautoprestige.com/normandie-yvonne-fidele-peugeot-203-depuis-1954/7641/

Peugeot 203

;-)

10

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ranskassa on leppoisa ilmasto ja rento meininki!

    • Anonyymi

      Mikähän mahtaa olla muorin vuosittainen ajosuorite, paljonko mittarissa?

    • Anonyymi

      auto on luja ja luotettava olen ajanut vm 2006 peugeot 307 farkulla nyt 245 000 kaksi niveltä vaihdettu peruskulumiset jarrut ja hihna vaihdettu 120 000 välein paras auto ikinä mikä minulla on ollut miljoonan ajon jälkeen tilava lämmin hyvä ajaa ja vieläkin hyvän näköinen, sinkitty kori ei ruostu

      • Anonyymi

        No nyt vaan kaikki rynnistämään ostamaan pököttejä. Oli niin hyvä mainospuhe että!!😄😁


    • Ajatelkaapa sitä, että Suomessa ei autossa enää tarvitse olla mitään papereita, eikä poliisin tarvitse autoa pysäyttää tarkistaakseen sen katsastuksen ja liikennevakuutuksen olevan kunnossa! Häly tulee myös heti, jos ko. auton omistajalla ei ole voimassa olevaa ajokorttia.

    • Anonyymi

      Ei taida olla paljon tiesuolaa käytössä ranskanmaalla. Ei olisi paljonkaan jäljellä tuosta kotterosta jos käytettäisiin.

      • Anonyymi

        Nätti toi 203


      • Anonyymi

        Sinä et luota sinkittyyn koriin? Oma kokemukseni sinkityistä koreista on varsin hyvä. Toki sekin kuluu, jos suojaus (=maali tai massaus) rikkoutuu.


    • Anonyymi

      Vanhassa vara parempi!

    • Anonyymi

      Olin Peugeot-korjaamolla töissä 1970-luvun alusta aina 2010-luvulle.
      Alkuvuosina näitäkin kävi tuon tuostakin huollossa.
      Hyvin yksinkertainen tekniikka. Tulppia ja kärkiä sai vaihdella lähes joka toisessa huollossa. huoltoväli oli sen ajan autoilla 2500 - 3000 km.
      t. RMB54

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2644
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1952
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1423
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1295
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 19
      1031
    Aihe