Maksavatko veneiden laskijat hommasta veroa?

Anonyymi

Vaihtaako raha omistajaa ilman kuittia? Komeat on vehkeet pojilla.

27

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harva laskija maksaa. Nostajat ovat lainkuuliaisempaa sakkia.

    • Anonyymi

      Minullakin on komea vehje!

    • Anonyymi

      Etkö ole saanut kuittia veneesi laskusta? Pyydä ihmeessä aina kuitti kun ostat palveluja.
      Kyllä kuljetusyrittäjät maksavat veronsa siinä kuin muutkin yrittäjät - laki näet vaati sen.

      • Anonyymi

        ei tarvita kuittia, lasku toimii kuittina. paragon


    • Anonyymi

      Jos maksat kortilla, niin maksu menee kirjanpitoon ja verot tulee hoidettua

    • Anonyymi

      Yhdesti on tainnut kuitti tulla ja aivan pyytämättä. Useimmiten ei ole tullut.

    • Anonyymi

      Kaveri laski juuri veneitä tuolla satamassa, sai tulokseksi 36. En tiennyt että siitä pitää verottajalle ilmoittaa.

      • Anonyymi

        Verottaja suosittelee tekemään kaikki ilmoitukset sähköisesti heidän verkkosivuilleen.


    • Anonyymi

      Kokeeksi pyysin kuitin laskusta. Laskin alleni kun kuulin hinnan, kaksinkertainen viimekertaan verrattuna. Maksan käteisellä seuraavan niinkun ennenkin enkä ruikuta kuitteja.

      • Anonyymi

        Näin on. Sitä saa mitä tilaa.


    • Anonyymi

      Oletkos kysässyt verovirastosta jos he alkaisivat maksaa sulle provikoita ilmiannoista?

    • Meillä tilataan auto kerholle, yrittäjä laittaa laskun kerholle käytetystä ajasta joten joo, verot maksetaan.
      Käteinen ei ole liikkunut vuosiin.

    • Anonyymi

      Kyllä, seura maksaa laskijalle laskua vastaan ja minä taas maksan seuran jäsenmaksun ja laskut sun muut laskulla. Miksei jollekin ihan tutulle kaverille voisi sujauttaa setelin mutta ammattimaisessa toiminnassa pitää kirjanpidon olla kunnossa. Asiassa on toinenkin puoli: vastuu. Minä haluan että 2t painavaa venettäni käsittelee vakuutettu ammattilainen.

    • Anonyymi

      Muistan kun vuosikymmeniä sitten Porvoon verotoimisto teki valvontaa jokirantaa kiertelemällä ja veneiden rekisterinureroita ylösottamalla. Sitten toimistolla heidät lähettänyt henkilö, vanha paikallinen kuuluisuus, kävi salapoliisin työnä läpi onko rekisteriin merkityllä omistajalla rahkeita vehkeeseen vai mistä mahtaa vene olla peräisin...
      Näitä hengenheimolaisia on täälläkin palstoilla.

      Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan.

      • Anonyymi

        En ymmärrä tuota veronkiertäjien ja muiden nilkkien suojelua.

        Kauan sitten olin tekemisissä ulosottoviraston tietojärjestelmien parissa työkseni. Voudit kertoivat, että heidän työtään vaikeutti venerekisterin surkea taso. Kaikenlaisilla törkymöykyillä saattoi olla satojentuhansien velat ulosotossa ja hulppeat veneet, mutta kun ei ollut kunnon rekisteriä, ei vouti kyennyt todistamaan omistusta eikä ulosmittaamaan venettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tuota veronkiertäjien ja muiden nilkkien suojelua.

        Kauan sitten olin tekemisissä ulosottoviraston tietojärjestelmien parissa työkseni. Voudit kertoivat, että heidän työtään vaikeutti venerekisterin surkea taso. Kaikenlaisilla törkymöykyillä saattoi olla satojentuhansien velat ulosotossa ja hulppeat veneet, mutta kun ei ollut kunnon rekisteriä, ei vouti kyennyt todistamaan omistusta eikä ulosmittaamaan venettä.

        Ihan paskapuhetta että rekisteriin olisi hyväksytty veneitä ilman omistajatietoja.

        Itse olet sälittävä törkymöykky. Joko olet keksinyt mistä voisit ilmiantaa naapurisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan paskapuhetta että rekisteriin olisi hyväksytty veneitä ilman omistajatietoja.

        Itse olet sälittävä törkymöykky. Joko olet keksinyt mistä voisit ilmiantaa naapurisi?

        Ei kannattaisi tulla aukomaan päätään asiasta, josta ei mitään tiedä. Se 90-luvulla käytössä ollut lääninhallitusten ylläpitämä rekisteri oli aivan kuralla, koska ei ollut olemassa mitään velvoitetta tehdä minkäänlaisia omistajanmuutos- tms. ilmoituksia. Tai saattoi jossain pykälässä olla velvoite muttei mitään sanktioita.
        Oli täysin toivotonta yrittää selvittää, omistaako henkilö X jossain veneen vai ei ja hyvin ongelmallista selvittää, kuka sillä hetkellä mahtaisi omistaa veneen C-99999.

        Eipä sillä, kollega tuntee nykyisen rekisterin siirron Maistraatilta ja sanoi, että sekin oli yllättävän huonossa hapessa.

        Veronkiertäjien suojelijat joutaisivat veronkiertäjien rinnalla seisomaan montun reunalla. Sitten vain konekivääri laulamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannattaisi tulla aukomaan päätään asiasta, josta ei mitään tiedä. Se 90-luvulla käytössä ollut lääninhallitusten ylläpitämä rekisteri oli aivan kuralla, koska ei ollut olemassa mitään velvoitetta tehdä minkäänlaisia omistajanmuutos- tms. ilmoituksia. Tai saattoi jossain pykälässä olla velvoite muttei mitään sanktioita.
        Oli täysin toivotonta yrittää selvittää, omistaako henkilö X jossain veneen vai ei ja hyvin ongelmallista selvittää, kuka sillä hetkellä mahtaisi omistaa veneen C-99999.

        Eipä sillä, kollega tuntee nykyisen rekisterin siirron Maistraatilta ja sanoi, että sekin oli yllättävän huonossa hapessa.

        Veronkiertäjien suojelijat joutaisivat veronkiertäjien rinnalla seisomaan montun reunalla. Sitten vain konekivääri laulamaan.

        No voi kauhistus ja katastrofi sentään. Yhyy yhyy et siis saanut tietää omistaako naapurin rane veneen!

        Miten noin muuten? Oletko ajatellut hakea ammattiapua tuohon sairaaseen henkirikos-fantasiaasi, kusipää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi kauhistus ja katastrofi sentään. Yhyy yhyy et siis saanut tietää omistaako naapurin rane veneen!

        Miten noin muuten? Oletko ajatellut hakea ammattiapua tuohon sairaaseen henkirikos-fantasiaasi, kusipää?

        Miksi nimittelet muita kirjoittelijoita? Jos tilaa pirtuveneelleen laskun niin täytyykö maksaa alkoholijuomaveroa? Pannaan laskulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi kauhistus ja katastrofi sentään. Yhyy yhyy et siis saanut tietää omistaako naapurin rane veneen!

        Miten noin muuten? Oletko ajatellut hakea ammattiapua tuohon sairaaseen henkirikos-fantasiaasi, kusipää?

        Veronkiertäjien ja muiden sinunkaltaistesi nilkkien poisto geenipoolsita ei ole henkirikos vaan jätehuoltotoimenpide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veronkiertäjien ja muiden sinunkaltaistesi nilkkien poisto geenipoolsita ei ole henkirikos vaan jätehuoltotoimenpide.

        Höpö höpö. Tyhmä valtio suorastaan kerjää tulla vedätetyksi. Hahhahahhaaaaa:))


    • Anonyymi

      Mulle on tärkeää saada vene vesille ja 7 kk päästä ylös.
      Sen välin olen täällä veneilemässä.
      Miettikää te kuitteja sekä veroja.(se on mukavaa)

    • Anonyymi

      Minä en maksa veroa. Mutta se firma joka homman tekee, maksaa.

      • Anonyymi

        Maksat siinä tapauksessa, et vain ymmärrä verotusta. Verojen osuus on noston tai laskun hinnassa, jos veroja maksetaan ja yrittäjä yrittää tehdä tulosta / voittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksat siinä tapauksessa, et vain ymmärrä verotusta. Verojen osuus on noston tai laskun hinnassa, jos veroja maksetaan ja yrittäjä yrittää tehdä tulosta / voittoa.

        Toki ymmärrän. Ainahan loppukäyttäjä vero maksaa välillisesti. Mutta en tilitä veroja suoraan verottajalle, sen tekee yrittäjä. Ja yrittäjä tilittää ALV:n vaikka ei voittoa tekisikään.


    • Anonyymi

      Minä ainakin lasken veneeni helposti ihan itse. Niitä on yksi kappaletta.

      Enkä ymmärrä miksi kenenkään tarvitsisi maksaa hommasta veroa. Tuo kyseinen foorumi pärjää ihan itsekseen.

    • Anonyymi

      Näistä hommista ei tarvitse maksaa veroja. Amiraali Maximoff antoi verovapauden sanomalla että "käyttäkää mitä lippua lystäätte ja ei tuommoisista hommista mitään veroja makseta, mitäs tyhmiä kyselette"

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe