Mikä on normaalia? Vai onko mikään...

Anonyymi

Mieheni mustasukkaisuus on pahentunut pikkuhiljaa ja eskaloitu hiljattain ravintolassa iltaa viettäessämme.
Juttelin ystävättäreni kanssa, kun seuraamme pölähti kaksi nuorempaa miestä juttelemaan. He ehtivät olla seurassamme vain muutaman minuutin, kun mieheni näki tämän ja raivostui minulle siitä, lopulta raivosi myös ystävättärelleni.
Mitä olisin tässä tilanteessa voinut tehdä toisin?
Emme kutsuneet miehiä seuraamme, vaihdoimme muutaman kohteliaan sanan, eikä siinä ollut kenenkään puolelta kiinnostusta havaittavissa, kunhan vaan juttelivat meille.
Mieheni on nyt pitänyt taas lapsellista mykkäkouluaan, kuten hänellä tuntuu olevan tapana nykyään jokaisen ravintolaillan jälkeen. Lisäksi kuulen toisinaan ivallista naljailua miespuolisista työkavereistani jne. En todellakaan ravaa baareissa, minulla ei juurikaan ole edes ystäviä työpaikan ulkopuolelta ja olen oikeasti tosi yksinäinen. Eli nykyään en saa olla edes ystävällinen, tai kohtelias, jos joku erehtyy minulle juttelemaan...
Olen tosi väsynyt tähän suhteeseen ja olen nyt miettinyt oman asunnon ostoa.
Missä vaiheessa mustasukkaisuus menee yli ja missä on ns. normaalin mustasukkaisuuden raja?

20

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No jo taas!
      Jooko, kohteliaita sanoja!
      Sänkyyn olit menossa, h...a!
      Miehesi on kunnon sälli!

      • Anonyymi

        Ne lääkkeet. Muista syödä lääkkeesi.


      • Anonyymi

        Miksi se on naisen syy, jos joku mies menee sille juttelemaan? Tätä mä oon pohdiskellut ennenkin. Se on aina naisen syy, vaikka se ei olis tehnyt elettäkään vieraan miehen suuntaan.
        Noinhan ihmiset tutustuu ja naiselle voi antaa mahdollisuuden kieltäytyä uudesta tuttavuudesta. Kyllä, nainen voi tehdä sen ihan itse! Siihen ei tarvita mitään mustisörmyä ärjymään. Tsemppiä kaikille mustisörmyjen kanssa kamppaileville naisille, ei sen elämän tarvi olla sellaista.


    • Anonyymi

      Vähän huolestuttava piirre ja jos on vielä pahentunutkin. Tuskin muuttuu paremmaksi ainakaan. Yleensä pahenee vaan. Mieti.

    • Anonyymi

      Ei tuollaista tarvitse sietää. Lapsellista touhua. Eroa.

    • Anonyymi

      Selityksesi oli kuitenkin hieman ylimalkainen, sen vuoksi väännän rautalangasta kokemaasi tilannetta.
      Ymmärsin selostuksestasi että olit miehesi kanssa ravintolassa kaksin ja jossain vaiheessa iltaa miehesi poistui jonnekin hetkeksi, esim. vessaan.

      Kun miehesi lähti asioilleen, sinä bongasit saman tien ravintolasta ystävättäresi ja menit juttelemaan hänen kanssaan. Ja kas kummaa, samalla sekunnilla teidän seuraanne lyöttäytyi kaksi sinua ja ystävääsi nuorempaa, tuntematonta miestä ja sinä jäit kohteliaasti vaihtamaan muutaman sanan heidän kanssan vaikka ei ollut minkäänlaista kiinnostusta kummaltakaan puolelta havaittavissa.

      No, yhtäkaikki teidän neljän keskinäinen juttu oli mitä ilmeisimmin kiivaasti käynnissä kun miehesi tuli takaisin omilta reissuiltaan. Miehesi seurasi keskusteluanne jonkun hetken ja odotti sinua takaisin teidän yhteiseen paikkaanne. Kun juttunne vain jatkui, miehesi tuli ystävättäresi pöytään raivoamaan sinulle ja ystävättärellesi.

      Pahoittelut jos meni metsään.
      Olisiko parempi ollut, jos miehesi olisi lähtenyt lätkimään koko kapakasta pois?
      Tietysti miehesi olisi voinut etsiä itselleen jonkun toisen naisen juttuseurakseen kun sinulla kerran oli jo muita mielenkiinnon kohteita?
      Olisihan miehesi tietysti voinut tulla kolmanneksi mieheksi teidän neljän porukkaankin , mutta ilmeisesti miehesi ei pidä ystävättärestäsi riittävästi, että se kuvio olisi häntä kiinnostanut.

      Kysyt mitä olisit tuossa tilanteessa voinut tehdä toisin.
      Jos minä olisin ollut sinä, olisin odottanut rauhassa omassa pöydässä mieheni paluuta. En olisi ryntäillyt heti uutta seuraa etsimään, koska kyllähän sitä nyt muutaman minuutin voi istua rauhassa ilman juttuseuraa ravintolassakin. Ystävättärelleni olisin sanonut, että olen täällä mieheni kanssa viettämässä yhteistä iltaa, jutellaan joskus toisella kertaa paremmin.

    • Anonyymi

      jätä tuommonen ukko eläthän sentään omaaa eläämääsi

    • Anonyymi

      Monet miehet näyttää lievemmin mustasukkaisuutensa käpertymällä kuoreensa. Mikään ei silloin onnistu. Eripuolella sänkyä nukutaan ja jos vaimo ei tee aloitetta niin mustasukkaisuus kärjistyy entisestään. No tilanne vähän rauhoittuu kun hiipii saman peiton alle. Näin meillä😁

    • Anonyymi

      Suomalaisilta naiset vaativat suvaitsevaisuutta, mutta esim. Etelä-Eurooppalaiset miehet ne vasta mustasukkaisia ovat, eivätkä salli naisille jiuri mitään. Muslimit ovst aivan oma lukunsa.
      Sun mies välittää sinusta, sanoisin.

    • Anonyymi

      Sairas mustasukkaisuus menee siinä kun ruvetaan kehittelemään mielikuvitusta joka ei ole totta. Tuollakin oli kirjoituksia mustasukkaisuudesta, jotai oli nähty ja aihe johon oli rakennettu se mustasukkaisuus, Siinä kulkee se terveen mustasukkaisuuden ja sairaan mustasukkaisuuuden raja, Sairaassa ei ole mitään totta vaan kaikki on mielikuvitusta, Ikävää tuo epäilykin, Kaiken kokenu mies

      • Anonyymi

        Esimerkkinä. Normaalia mustasukkaisuutta on kai sellainen, et puoliso kertoo erään rakastavan häntä. Seurassa puoliso ja eräs sitten viihtyvät hyvin seurassa keskenään, halailevat ja jättävät muut ulkopuolisiksi. Tällöin voi olla hieman mustasukkainen, koska näkee jutun omin silmin.
        Puoliso joka on ulkopuolisena ei järjestä kuitenkaan kohtausta, vaan seuraa tilanteen etenemistä ja keskustelee asiasta sitten puolisonsa kanssa. Keskustelee siitä kuinka häntä hävettää puolisonsa käytös.


    • Anonyymi

      Toivottavasti se mies pääsee eroon tuollaisesta h...asta.

    • Anonyymi

      Tälläistä mielettömyyttä tarjoaa HUS: https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/mustasukkaisuuden_omahoito/Pages/osio1.aspx

      Minusta mustasukkaisuus on aina ja kaikin puolin väärin sekä turhaa.

      Mustasukkainen kuvittelee omistavansa kumppaninsa, tämä on yksiselitteisesti, lähtökohtaisesti, väärin. Kun omistus-aspekti postetaan, ei jää perustetta mustasukkaisuudelle.

      Jos, tilaisuuden tullessa, kumppani päättää tehdä jotain ...radikaalia niin silloin siinä suhteessa on jokin suuri ongelma ja suhde purkautuu joka tapauksessa ellei perussyytä "hoideta". Jos sen sijaan kumppani päättää olla tekemättä ...radikaalia niin silloin kummatkin tietävät että "kaikki" on hyvin. On siis hyvä antaa aina tilaisuudelle mahdollisuus, sen sijaan että taistelisi turhaan niitä vastaan.

      • Anonyymi

        Taidatpa olla melko sekasin hus hus.


      • Anonyymi

        Onkohan täällä sellaisia kirjoittelijoita, jotka haluaa jonkun puolison ihan ikiomaksi eli Omistaa.😄😄😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan täällä sellaisia kirjoittelijoita, jotka haluaa jonkun puolison ihan ikiomaksi eli Omistaa.😄😄😄

        Jos on niin heidän kannattaa aikuistua ennen kun koko elämä livahtaa käyttämättömänä ohi. Parisuhteessa voi vain omistautua. Kukaan ei ketään voi omistaa, hallita, kahlita.

        -
        Being deeply loved by someone gives you strength,
        while loving someone deeply gives you courage.
        - Lao Tzu


    • Anonyymi

      Airiston sukat käy myös purkkareihin.

      • Anonyymi

        Runomies kehittelee


    • Anonyymi

      Ole kokenut tuollaista. Ei olisi saanut kellekään vastakkaisen sukupuolen edustajalle jutella, ei edes katsoa sinnepäinkään tai heti alkoi epäluulot puolison päässä ja kesti päiviä vakuutella ettei ollut kyse mistään kummemmasta, kunnes uusi myrsky alkoi jostain ihan mitättömästä... Sen lisäksi että oli mustasukkainen, en olisi saanut käydä yksin missään, kontrolloi elämääni. Onneksi olen vapaa nyt, se oli kamalaa aikaa.

    • Anonyymi

      Itse olen mustasukkainen ihminen. Sitähän ei tavallaan toivo, että kumppani olisi kovin ystävällinen vieraille vastakkaisen sukupuolen edustajille. Paras olisi, jos kumppani tuollaisessa tilanteessa osoittaisi heti, että ei ole kiinnostunut edes juttelemaan, vaan sanoisi kohteliaasti, että: "Sori mutta meillä oli tässä kaverin kanssa juttu kesken".
      Mielestäni nämä asiat ovat yksilöllisiä, ja jokaisen parin pitäisi löytää molemmille sopivat rajat. Meillä jokaisella on omat taustamme: mustasukkainen on saattanut joskus joutua petetyksi, minkä vuoksi on nykyään niin herkkä. Hänen kanssaan olisi hyvä käydä syvällinen keskustelu, mistä nämä tuntemukset ovat saaneet alkunsa. Sitten osoittaa, että häntä rakastetaan, eikä olla hylkäämässä. Olisi hyvä käydä tuollaisia tilanteita yhdessä etukäteen läpi: miten mustasukkainen haluaisi, että miten niissä toimittaisiin, ja mikä on oma näkemyksesi. Tästä sitten toisiaan rakastavaisesti kuunnellen ja ymmärtäen kohti molemmille sopivaa ratkaisua. Mustasukkaiselle nämä ovat kipeitä asioita. Ei hän varmasti haluaisi sellaisia tunteita tuntea. Hän tarvitsisi kuitenkin tukea kipeiden tunteiden kurissa pitämiseksi. Toivottavasti pääsette vielä yhteisymmärrykseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe