Peugeot ylivoimaisesti luotettavin uudessa tilastossa. Peränpitäjinä saksalaiset ”premiumit” BMW ja Audi.
https://www.dailymail.co.uk/money/cars/article-7011579/The-car-brands-suffer-problems-REVEALED.html
Uudet Pösöt kaikkein luotettavimpia autoja!
23
176
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäähän sitä mediallakin olla jotain kirjoiteltavaa. Muutenhan tilaajat lopettavat tilauksen, jos ei jotain mielenkiintoista potaskaa journalistit kirjoittele.
Totuuteenhan tuo artikkeli ei perustu lainkaan.- Anonyymi
Niin no, tuo tutkimuksen tekijä J.D.Power on alansa ammattilainen jolla on yli 800 työntekijää. Mutta tietysti sinä tiedät tämän asian paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no, tuo tutkimuksen tekijä J.D.Power on alansa ammattilainen jolla on yli 800 työntekijää. Mutta tietysti sinä tiedät tämän asian paremmin.
Kymmeniä vuosia on pösö kuulunut maailman epäluotettaviin autonvalmistajiin, ja NYT!...yks kaks yllättäen, kuin taikaiskusta! se onkin luotettavin automerkki päällä maan! Tosi uskottava tutkimus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmeniä vuosia on pösö kuulunut maailman epäluotettaviin autonvalmistajiin, ja NYT!...yks kaks yllättäen, kuin taikaiskusta! se onkin luotettavin automerkki päällä maan! Tosi uskottava tutkimus!
Ajat muuttuvat Eskoseni. Oli aika jolloin Pösöt olivat kuuluisia ruostepesiä. Nyt viimeinenkin Esson baarin mies tietää että Pösö ei ruostu. Tämä tilasto on eri kuin esim. katsastustilasto, tässä raportoidaan kaikki viat, mukaanlukien esim. navigaattori. Bemarissa on tietysti enemmän kaikkia hilavitkuttimia kuin Pösössä, joten vikakohteita on enemmän. Lopputulos on kuitenkin se, että bemarin omistajalla vikatiheys on yli kaksinkertainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajat muuttuvat Eskoseni. Oli aika jolloin Pösöt olivat kuuluisia ruostepesiä. Nyt viimeinenkin Esson baarin mies tietää että Pösö ei ruostu. Tämä tilasto on eri kuin esim. katsastustilasto, tässä raportoidaan kaikki viat, mukaanlukien esim. navigaattori. Bemarissa on tietysti enemmän kaikkia hilavitkuttimia kuin Pösössä, joten vikakohteita on enemmän. Lopputulos on kuitenkin se, että bemarin omistajalla vikatiheys on yli kaksinkertainen.
Bemarien omistajista en tiedä, kun en itse kuulu sellaisiin, mutta tuosta ruosteettomuudesta sen verran, että onhan se pösö tietysti ihan kiva siellä ulkoliiterin takana seisomassa vuodesta toiseen, kun ei ruostu sitten millään. Ja ajamaanhan sillä ei vaan enää ole pystynyt enää vuosiin, kun tekniikka on jo antautunut vuosia sitten....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarien omistajista en tiedä, kun en itse kuulu sellaisiin, mutta tuosta ruosteettomuudesta sen verran, että onhan se pösö tietysti ihan kiva siellä ulkoliiterin takana seisomassa vuodesta toiseen, kun ei ruostu sitten millään. Ja ajamaanhan sillä ei vaan enää ole pystynyt enää vuosiin, kun tekniikka on jo antautunut vuosia sitten....
Katsopas mikä määrä esim. 406:ia on edelleen liikenteessä. Ja ruosteettomia ja moitteettomia maalipinnoiltaan. Niillä 15-20 vuotta vanhoilla 406:illa on ajettu sellaiset 400-600tkm. 2.0HDi moottori kestää yli puoli miljoonaa kilometriä avaamatta. Sen ikäiset bemarit, Audit ja mersut on jo romutettu, ooppeleista, fiiateista yms. puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopas mikä määrä esim. 406:ia on edelleen liikenteessä. Ja ruosteettomia ja moitteettomia maalipinnoiltaan. Niillä 15-20 vuotta vanhoilla 406:illa on ajettu sellaiset 400-600tkm. 2.0HDi moottori kestää yli puoli miljoonaa kilometriä avaamatta. Sen ikäiset bemarit, Audit ja mersut on jo romutettu, ooppeleista, fiiateista yms. puhumattakaan.
Ja se, montako korjaamokäyntiä tuohon kilometrimäärään sisältyy, ei tarina taas kerro ollenkaan....
- Anonyymi
Japsikotterot on jo niin huonoja ajaa että loppuu kuskilta terveys ennemmin kun puolimiljoonaa tulis mutta onneksi ruoste korjaa ne ennemmin pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japsikotterot on jo niin huonoja ajaa että loppuu kuskilta terveys ennemmin kun puolimiljoonaa tulis mutta onneksi ruoste korjaa ne ennemmin pois.
Ja sekö on se sinun ongelmasiko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sekö on se sinun ongelmasiko?
ON! Ajanhan sillä Japsikotterolla, Ainakin ajatuksissani!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ON! Ajanhan sillä Japsikotterolla, Ainakin ajatuksissani!!!!
Mä taas oon ajanut omalla japsikotterollani nyt 400 000km, enkä aio luopua siitä vieläkään.
Kyllä nää vaan näyttää kestävän isältä pojalle. Seuraavakin "kinneri" on ainakin omalta osaltani japsi! Saksalaiset puolivalmisteet ei tule kyllä kuuloonkaan!
Jonkun teknarin epämääräisen kinkelin noin minuutin kestäneestä testeistä huolimatta!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopas mikä määrä esim. 406:ia on edelleen liikenteessä. Ja ruosteettomia ja moitteettomia maalipinnoiltaan. Niillä 15-20 vuotta vanhoilla 406:illa on ajettu sellaiset 400-600tkm. 2.0HDi moottori kestää yli puoli miljoonaa kilometriä avaamatta. Sen ikäiset bemarit, Audit ja mersut on jo romutettu, ooppeleista, fiiateista yms. puhumattakaan.
"Katsopas mikä määrä esim. 406:ia on edelleen liikenteessä."
No ei niitä ihan hurjia määriä ole, nettiautossa on myynnissä 80 kpl, pari vuotta sitten luku oli noin 200. Pitää tietysti huomioida sekin, että 406 ei ollut myydyimpien autojen joukossa koskaan.
"Ja ruosteettomia ja moitteettomia maalipinnoiltaan."
Valitettavasti helmojen takaosat on noista ruostuneet melkein kaikista vanhemmista yksilöistä ja etulokasuojat ruostuu puhki etuosasta kun tarpeeksi pitkälle matkaa jatketaan. Noista huolimatta, auto on kyllä muuten erittäin hyvin ruostetta vastustava.
Maaleista erityisesti metallihopea värinä pysyy erittäin hyvässä kunnossa vaikka autolla olisi ikää 20 vuotta. Punaisesta tahtoo lakka irrota ja jotkut värit haalistuvat. Mutta, kommentti maalipinnan hyvästä kunnosta pitää sekin keskimäärin paikkansa.
"Niillä 15-20 vuotta vanhoilla 406:illa on ajettu sellaiset 400-600tkm. 2.0HDi moottori kestää yli puoli miljoonaa kilometriä avaamatta."
XU bensamoottorikin kestävät ihan kohtuullisesti. Oman autoni mittarissa on nyt 380tkm ja 1.8 litrainen bensamoottori ei syö öljyä yhtään. Kerran siitä on kansi otettu pois, noin 100tkm sitten, kun omaa hölmöyttäni ajoin vuotavalla jäähdyttimellä ja kannentiiviste meni vaihtoon. Tuossa vaiheessa tein havainnon että sylintereissä näkyi tehtaan hoonausjäljet, eikä kulumasta ollut tietoakaan.
"Sen ikäiset bemarit, Audit ja mersut on jo romutettu, ooppeleista, fiiateista yms. puhumattakaan."
Tuokaan ei nyt ihan pidä paikkaansa. Paljon on 406:sia ja pösöjä yleensäkin romutettu 20 vuoden iässä. Jos tilastoihin on uskomista niin kyllä mersu ja audi kauemmin matkaa tekee kuin peugeot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarien omistajista en tiedä, kun en itse kuulu sellaisiin, mutta tuosta ruosteettomuudesta sen verran, että onhan se pösö tietysti ihan kiva siellä ulkoliiterin takana seisomassa vuodesta toiseen, kun ei ruostu sitten millään. Ja ajamaanhan sillä ei vaan enää ole pystynyt enää vuosiin, kun tekniikka on jo antautunut vuosia sitten....
"onhan se pösö tietysti ihan kiva siellä ulkoliiterin takana seisomassa vuodesta toiseen, kun ei ruostu sitten millään. Ja ajamaanhan sillä ei vaan enää ole pystynyt enää vuosiin, kun tekniikka on jo antautunut vuosia sitten...."
En ole aivan varma, että minkä ikäluokan peugeotista puhut, siellä ulkoliiterin takana. Tuossa tekniikan kestävyydessä kun on aika merkittäviäkin vaihteluita sen mukaan, mistä aikakaudesta puhutaan.
Tekniikan kestävyyttä voitaneen mitata moottorin kestävyydellä, sillä isommissa kokoluokissa käytetyt vaihdelaatikot on olleet käytössä jo 80-luvulta lähtien, eikä niiden kestävyydessä ole mitään ongelmia. Vetoakseleissa ei ole kestävyysongelmia, eikä pyöränlaakeritkaan ole ongelma, tiettyjä malleja lukuunottamatta, jossa niitä joutuu vaihtamaan 100tkm välein, mutta monessa muussakin merkissä tuo on ihan normaalia nykyisin.
Moottoreiden kestävyys onkin sitten asia, joka vaihtelee merkittävästi. 80- ja 90-luvulla käytössä olleet XU-moottorit kestää pidempään kuin auton kori. Vuonna 1999 käyttöönotettu EW-moottorisarja on käytännössä sama moottori kuin XU, mutta uudelleensuunnitellulla kannella. kestäviä nekin.
Valitettavasti 2008 käyttööntulleet 1.6 litraiset VTi ja THP bensamoottorit ja pienempi dieselmoottorit ovat osoittautuneet huonoksi kestävyydeltään. Ainakaan niitä ei voi kovin huoltoystävällisiksi sanoa, huollolle kuin on usein tarvetta. Nämä autot saattavatkin joutua sinne liiterin taakse.
Vuonna 2012 tulleet uudet 1.2 litraiset bensamoottorit ja vuonna 2018 tulleet uudet 1.6 litraiset bensamoottori voivat olla kestävämpää laatua. Ainakin tuosta 1.2 litraisesta on jo kertynyt paljon hyviä kokemuksia.
Eli, ei sen tekniikan kanssa niin isoja murheita ole, kunhan jättää tietyt moottorit kauppaan. - Anonyymi
THP ainakaan ei ollut Pösön omaa tuotantoa vaan suunnittelusta vastasi BMW. VTi:stä en ole varma. 1.6 HDi ei kai kestä kuin 100 tkm, yleensäkään pienempiä ”hinta alkaen” -moottoreita ei ole tehty kestämään, merkistä riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
THP ainakaan ei ollut Pösön omaa tuotantoa vaan suunnittelusta vastasi BMW. VTi:stä en ole varma. 1.6 HDi ei kai kestä kuin 100 tkm, yleensäkään pienempiä ”hinta alkaen” -moottoreita ei ole tehty kestämään, merkistä riippumatta.
"THP ainakaan ei ollut Pösön omaa tuotantoa vaan suunnittelusta vastasi BMW. "
Tätä asiaa olen kovasti aikanaan selvittänyt, enkä mistään pystynyt saamaan tietoa siitä, että onko tuon moottorin suunnitellut PSA vaiko BMW, vaiko molemmat yhdessä.
Mistä siis tuo tietosi on peräisin?
"1.6 HDi ei kai kestä kuin 100 tkm, yleensäkään pienempiä ”hinta alkaen” -moottoreita ei ole tehty kestämään, merkistä riippumatta."
Kestäähän se vaikka maailman tappiin kunhan ei lasketa suuttimia löystymään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"THP ainakaan ei ollut Pösön omaa tuotantoa vaan suunnittelusta vastasi BMW. "
Tätä asiaa olen kovasti aikanaan selvittänyt, enkä mistään pystynyt saamaan tietoa siitä, että onko tuon moottorin suunnitellut PSA vaiko BMW, vaiko molemmat yhdessä.
Mistä siis tuo tietosi on peräisin?
"1.6 HDi ei kai kestä kuin 100 tkm, yleensäkään pienempiä ”hinta alkaen” -moottoreita ei ole tehty kestämään, merkistä riippumatta."
Kestäähän se vaikka maailman tappiin kunhan ei lasketa suuttimia löystymään.Kyseessä on ”Prince Engine”, jonka eri versioita käytettiin Peugeotissa, Citroenissa, Bemarissa ja Minissä. PSA kai sitä valmisti mutta BMW osallistui mm. venttiilikoneiston suunnitteluun, eli kyllä se oli yhteistyömoottori, mutta päävastuu kai Pösöllä.
https://motor-car.net/bmw-engine/item/16082-prince-engine - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on ”Prince Engine”, jonka eri versioita käytettiin Peugeotissa, Citroenissa, Bemarissa ja Minissä. PSA kai sitä valmisti mutta BMW osallistui mm. venttiilikoneiston suunnitteluun, eli kyllä se oli yhteistyömoottori, mutta päävastuu kai Pösöllä.
https://motor-car.net/bmw-engine/item/16082-prince-engineTottakai se on yhteistyömoottori, mutta kun tälläkin palstalla usein väitetään että se olisi BMW:n suunnittelema, ja sen vuoksi huono, niin tuolle väitteelle ei vaan ole löytynyt todistusaineistoa.
On ihan mahdollista että PSA itse päätti ottaa heppoisan nokkaketjun käyttöön ja männänrenkaat jotka laskee öljyn lävitseen. Selvää on tottakai, että venttiilikoneisto/muuttuva ajoitus/muuttuva venttiilinnostokoneisto tuli ainakin BMW:n lisenssien kautta.
Kenen idea oli sitten ottaa käytöön sähköisesti ohjattu öljypumppu ja vesipumppu? Netistä löytyvillä tiedoilla syyllistä ei voi osoittaa.
- Anonyymi
Alustarakenteet on kuin leluautosta. Jotain pitää uusia joka katsastukseen. Samoin jarrut. Varoitusvalot palaa mittaritaulussa... Täyttä kuraa.
- Anonyymi
Alustaan en ole kuuteen vuoteen uusinut mitään, enkä jarruihin. Kuusi vuotta jokaisessa katsastuksessa leima paperiin kertanäytöllä.
Täyttä kuraa? Tottakai sinulla on oikeus mielipiteeseesi, minulla on kokemusperäistä tietoa.
- Anonyymi
Vapaastihengittävässä 1,6 Vtissä ei yleensä ole ongelmia. Sen sijaan tämän moottorin pienempitehoisissa THP-versiossa eli turboahdetuissa oli ongelmia jakopään kestävyyden kanssa. Pienempien iskutilavuuden Vti:t ovat rakenteeltaan hieman erilaisia.
Tuo 1,6 Hdi on ollut myös Fordin ja Volvon nokalla, ongelmana karstoittuminen lyhyemmässä ajossa. Muuten ok moottori.- Anonyymi
Pienempitehoisissa, eli 156 hv THP moottoreissa on täsmälleen sama jakopää kuin VTi moottoreissa.
1.6 HDi:n karstoittuminen johtuu löystyvistä suuttimista, jotka laskevat pakokaasun sekoittumaan öljyyn. Se ei johdu lyhyestä ajosta.
- Anonyymi
607 meni jälleen läpi katsastuksesta huomoitta. Että itse ajan ainakin hyvälaatuista autoa. Jossa tunnetta mukana.
- Anonyymi
Kiva lukea totuus lehdestä ja vielä noin luotettava. Ei ole mikään yllätystulos muuta kuin näille sakuautojen ja riisikuppien omistajille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059