Millainen olisi teidän kahden unelmakoti? Kerro.
Millainen olisi?
55
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hänelle sanoisin,et ruvetaan ettii :) ja suunnittelemaan
- Anonyymi
jatkan tähän,et sehän vois olla semmonen kodiksi sisustettu matkailuauto tai laiva :)
- Anonyymi
Tuota olen itsekin joskus miettiny. Volkkaripakettiauto kompaktina pikkukotina. Laiva vaatii jo laivurintaitoja, sitten kun on liikuttava seuraavaan asuinpaikkaan. Olisi mahtavaa, mutta olisi sitouduttava rakkaudella. Liikkuvuus ja paikanvaihto ja omilla ehdoilla. Jossain pidempään kuin toisessa paikassa. Voisi olla elämys. Ja rankka kokemus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota olen itsekin joskus miettiny. Volkkaripakettiauto kompaktina pikkukotina. Laiva vaatii jo laivurintaitoja, sitten kun on liikuttava seuraavaan asuinpaikkaan. Olisi mahtavaa, mutta olisi sitouduttava rakkaudella. Liikkuvuus ja paikanvaihto ja omilla ehdoilla. Jossain pidempään kuin toisessa paikassa. Voisi olla elämys. Ja rankka kokemus.
niin...tai sitten vaan se maalla oleva koti ja ehkä vene tai matkailuauto,jolla pääsis seikkailemaan...
- Anonyymi
Jos se olis pieni niin oltais paljon lähekkäin 😍
- Anonyymi
On visioita jo millainen voisi olla. Ja värejä ei säästellä. Toistaiseksi toinen asumisjärjestely, mutta aina voi katsella. Oma piha täytyy olla, luonnon helmassa, vanha hirsitalo, jota ei ole taitamattomat remonttireiskat raiskanneet. Pihaverstas ehdottomasti ja omat työhuoneet. Olen oikeasti esteetikko. Pieteetillä vanhaa kunnioittaen, mutta rajoja rikkoen. Ja yhteinen sävel löytyy varmasti.
- Anonyymi
Tää on kuin mun kynästä. Sillä erotuksella, että talo on jo katsottuna: oma lapsuudenkotini kun vanhempani siitä luopuvat.
- Anonyymi
Lämmin
- Anonyymi
Minä haluaisin asua vaimon kanssa (ei ole vielä vaimoa) maalla tai tosi pienessä kaupungissa. En tykkää olla isoissa tai keski-isossa kaupungeissa. Ei niin väliä minkälainen talo. Kunhan mahdutaan sinne ja kumpikin ollaan siellä omasta tahdostamme ja rakastamme toisiamme.
Vaimon luona on unelmakoti. - Anonyymi
Ai niin. Joskus olisin vastannut että lämmin, ruoka riittää ja rakkaus. No edelleen ne ovat lähtökohtina yhteiseen projektiin.
- Anonyymi
En tiedä. Jos hänellä olisi joku visio, niin antaisin rauhassa toteuttaa itseään ja päällepäsmäröidä asian tiimoilta. Itseäni ei niinkään jaksa kiinnostaa asetanko perseeni ruskealle vai valkoiselle tuolille. Mutta taulua en sängynpäädyn yläpuolelle halua. Siinä hommassa leikitään hengellä.
- Anonyymi
Itse olen ajatellut gobeliinia messinki tangossa sängynpäätyyn. Muuten voisi olla ilmava huone, jossa lautalattiat ja pehmeä paimentolaismaton tapainen, jossa kölliä. Ja vielä jos olisi takka, luukut vaan auki ja tunnelmoimaan. Kynttilärivi takanreunalla eri väriloistoissaan. Tässä huoneessa on tilaa hengittää ja ottaa rennosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen ajatellut gobeliinia messinki tangossa sängynpäätyyn. Muuten voisi olla ilmava huone, jossa lautalattiat ja pehmeä paimentolaismaton tapainen, jossa kölliä. Ja vielä jos olisi takka, luukut vaan auki ja tunnelmoimaan. Kynttilärivi takanreunalla eri väriloistoissaan. Tässä huoneessa on tilaa hengittää ja ottaa rennosti.
Joskus nähnyt takan, jonka reunalle oli laitettu kynttilöitä, ne tietysti suli takan lämmössä ja steariini imeytyi takan pintaan, eikä läiskät siitä lähde pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus nähnyt takan, jonka reunalle oli laitettu kynttilöitä, ne tietysti suli takan lämmössä ja steariini imeytyi takan pintaan, eikä läiskät siitä lähde pois.
On niitä muitakin reunoja, kuin se alimmainen. Missään kohtaa mitään muuta kertonut. Aina joku yrittää täällä palstalla pilata toisen innokkuuden ja ilon. Vai tahroja.
Onneksi en ole kovin vaikutteille altis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niitä muitakin reunoja, kuin se alimmainen. Missään kohtaa mitään muuta kertonut. Aina joku yrittää täällä palstalla pilata toisen innokkuuden ja ilon. Vai tahroja.
Onneksi en ole kovin vaikutteille altis.Ihan hyvältähän tuo kuulostaa :D
*Viheltelee takavasemmalla* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi en ole kovin vaikutteille altis.Sinun romantiikkasi on täysin perseestä, kun et tajua realiteetteja. Ne kynttilät sulaa, vaikka ne olisi missä tahansa takan reunalla, muutaman tuhannen euroin moka, joka vttuttaa koko loppuelämän.
- Anonyymi
Omakotitalo, joka olis mukava 4:lle lapselle ja meille.
- Anonyymi
Ihana, huolehtivainen vastaus :)
- Anonyymi
Jos nyt ensiksi olisi se yhteys tulevan mieheni kanssa. Aluksi voitaisiin nukkua vaikka teltassa tai laavulla....
- Anonyymi
Tuo olisi aika jännittävää. Vaimon kanssa kyllä uskaltaisi ja olisi rohkeampi. Pelko on rakkauden vastakohta. Rakkaus kun voittaa niin silloin pelot häviävät.
- Anonyymi
Romanttista naiiviutta! Silti, juuri tuollaista rakkautta kaipaisin minäkin. Oletko miten nuori, kun tuollaisesta (teltasta ja laavusta) haaveilet?
- Anonyymi
Kaupunkiasunto, korkealla, iso terassi ja merinäköala, kirkkaina öinä voisi katsella tähtiä...
- Anonyymi
Löysimme siis toisemme täältä :)
- Anonyymi
Kiva 😀, tässä sitä nyt ollaan, mitä seuraavaksi?
- Anonyymi
Puutalo pihasaunalla tai rantasaunalla. Talossa lasiveranta. Aidattu piha, koska koiria monta 😆
- Anonyymi
Tää palsta on ihan jees
terv: Palsta-kummitus - Anonyymi
En voi vastata kenenkään muun puolesta, että millaisen tämä toinen haluaisi.
Mutta itse tykkäisin vanhahkosta talosta.
Puuhellan ja leivinuunin.
Ei kovin isoa taloa.
Vietin lapsena paljon aikaa mummolassani ja rakastin sitä paikkaa.
Jotain mummolan tyylistä kaipaan ja ikävöin.- Anonyymi
Mummonmökki olisi mukava. Ja riittävästi pihaa ja luontoa ympärillä. Puuhella :) Ja leivinuunin voi myös ostaa, kun ei kaikissa aina ole valmiina, tai sitten se on purettu. Aidon vanhan. Kaksi kerrosta olisi ja riittävästi tilaa yhteisiin käyttötarkoituksiin. Pihalla oma yrttitarha ja kasvimaa. Omia kanoja ja pari kukkoa. Lampaita syömään piha-alueen nurmikkoa. Aitoa maalaiselämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummonmökki olisi mukava. Ja riittävästi pihaa ja luontoa ympärillä. Puuhella :) Ja leivinuunin voi myös ostaa, kun ei kaikissa aina ole valmiina, tai sitten se on purettu. Aidon vanhan. Kaksi kerrosta olisi ja riittävästi tilaa yhteisiin käyttötarkoituksiin. Pihalla oma yrttitarha ja kasvimaa. Omia kanoja ja pari kukkoa. Lampaita syömään piha-alueen nurmikkoa. Aitoa maalaiselämää.
Kuulostaa ihanalta.
Minulla on sen verran jo ikää, etten halua isoa rakennusta huolettavakseni.
Lapsiakaan en enää saa.
Mutta ihana tuo sinun unelmasi.
Räsymatot ja kiikkutuoli...belargokioita ikkunalle sekä santpaulioita, ehkä...
- Anonyymi
En osaa kuvitella sellaista, en ajattele olevani yhdessä kenenkään kanssa.
- Anonyymi
En oikeasti mieti kovin pitkälle eteenpäin. Jos aivan ensiksi edes näkisi jossain. Omaa kotiani yritän parannella, jotta viihtyisin paremmin. Elämässä on niin paljon asioita, jotka vaatii huomiotani ja kuntoon laittoa. Ainut varma seuralainen joka kulkee aina mukanasi, olet sinä itse. Ikävän olotilasta ei liene järkevää liian suuria toiveita esittää. Ainahan niitä unelmia on ja pitääkin olla, muttei niissä kannata alkaa elää. Mutta mielessä itää vaikka sekä mitä.
- Anonyymi
Ostan tän vastauksen. Tällä hetkellä asun just siellä missä haluan. Ja niin hänkin varmaan. Eikä koskaan nähdä. Enkä hirveemmin ees haaveile mistään. Kun nyt vaan näkis.
- Anonyymi
Tää on " maailman" helpoin: oma koti kullan kallis, molemmilla oma.
- Anonyymi
Sopuisa vaihtoehto tämä!
- Anonyymi
Nokialta vastaus tässä.
Kauheen kauas porukka miettii asiat. ennen yhteisiä koteja pitäisi olla seuraavat asiat.
-yhteys henkilöön oikeasti
-molemminpuoliset tunteet
-toimiva parisuhde
-yhtenevät linjat arjen asioissa noin suurin piirtein,
Jos hommat tökkii ei ne ulkoiset puitteet auta vaikka olisi kuinka hulppee kartano siinä ympärillä.
Unelmakodin rakentaminen lähtee siitä että suhde on lämmin, turvallinen, luotettava, kunnioittava ja vahva, Siinä on hyvä olla ja se on sopuisa. Se kun on niin unelmakoti löytyy vaikka risumajasta.
ihmiset pyrkii rakentamaan niin koreita ulkoisia puitteita että usein unohtavat sen tärkeimmän asian mikä kodiksi kodin luo. Kodinhengen ja fiiliksen siellä kodin sisällä. Siitä se lähtee. siinä on se kodin "sydän"- Anonyymi
Kyllä me tiedetään tuo. Nää onki vaa haaveita millaisen kodin jokainen haluaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me tiedetään tuo. Nää onki vaa haaveita millaisen kodin jokainen haluaisi.
Eikös sekin ole niitä yhteisiä linjoja eli jos kyse yhteisestä kodista niin hommat ja suunnittelu hoidetaan yhdessä, sitten kun sen ajankohta on.
Parisuhteet kun hynttyyt lyödään yhteen ei ole kovinkaan romanttisia sillä sitten keskustellaan mm. rahasta
mihis hulppeaan suureen ja koristeelliseen sitä raha riittää ja kumman rahoista maksetaan ja miten paljon. Näissä voi tulla ongelmia varsinkin jos pari ei ole kovinkaan sopuisa eikä ne linjat arjen asioissa ole kovinkaan saman suuntaisia. - Anonyymi
Höps. Kyllä kun on tunteita niin siihen kuuluu pieni haaveilu. Ei sitä kannata vakavasti ottaa. Toisaalta on ihan hyväkin selvittää mitä itse kaipaa ja mitä toinen haluaa. Näkeehän tässäkin tätä hajontaa: joku haluaa puutalon, toinen kerrostaloon. Mitä jos ihastuksen kanssa tuleekin sama eteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höps. Kyllä kun on tunteita niin siihen kuuluu pieni haaveilu. Ei sitä kannata vakavasti ottaa. Toisaalta on ihan hyväkin selvittää mitä itse kaipaa ja mitä toinen haluaa. Näkeehän tässäkin tätä hajontaa: joku haluaa puutalon, toinen kerrostaloon. Mitä jos ihastuksen kanssa tuleekin sama eteen?
Varmaan niin mutta se nyt yleensä tehdään kasvokkain eikä palstoilla.
Henk.koht mä kyllä saattaisin aika paljon loukkaantua jos mun mieltymykset otettais jostain netistä joidenkin randomien vastauksista ja kuviteltais multa kysymättä että sellaisesta tykkään.
Vois olla aikas mielenkiintoinen välikohtaus jos mies tulisi onnessaan että nyt on yllätys sulle mistä tykkäät ja olisi ostanut jonkun vanha helvetin kylmän ja vetoisen puutalon jostain korvesta jossa ulkovessa ja sauna.
Minä irvistäisin ja suutuksissa kysyisin että: et sitten multa viitsinyt kysellä.
Johon mies selittelisi että luulin kun netissä... Josta seuraisi se että kiukkuisena mutisten "mistä näitä idiootteja tulee.. " kävelisin pois. ja mies jäisi miettiin sitä tyypillistä mitä miehet aina tällaisissa tilanteissa naisten kanssa miettii eli mitä mä taas tein? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan niin mutta se nyt yleensä tehdään kasvokkain eikä palstoilla.
Henk.koht mä kyllä saattaisin aika paljon loukkaantua jos mun mieltymykset otettais jostain netistä joidenkin randomien vastauksista ja kuviteltais multa kysymättä että sellaisesta tykkään.
Vois olla aikas mielenkiintoinen välikohtaus jos mies tulisi onnessaan että nyt on yllätys sulle mistä tykkäät ja olisi ostanut jonkun vanha helvetin kylmän ja vetoisen puutalon jostain korvesta jossa ulkovessa ja sauna.
Minä irvistäisin ja suutuksissa kysyisin että: et sitten multa viitsinyt kysellä.
Johon mies selittelisi että luulin kun netissä... Josta seuraisi se että kiukkuisena mutisten "mistä näitä idiootteja tulee.. " kävelisin pois. ja mies jäisi miettiin sitä tyypillistä mitä miehet aina tällaisissa tilanteissa naisten kanssa miettii eli mitä mä taas tein?Etkai sä nyt oikeasti luule kenenkään tän perusteella tekevän päätöksiä?
Kyllä mä oon aina visioinut kivoja juttuja mihä tehdä ihastukseni kanssa ja missä jopa asua ennen kuin on aiheellista edes asiasta puhua. Sä sekoitat nyt kaks asiaa. Haaveilu on ennen kaikkea myös omien tarpeidensa tuntemista. Jos näkee itsensä puutaloasukkina ja toinen kaupungissa kerrostalossa niin en kyllä usko suhteenkaan kehittyvän siitä mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkai sä nyt oikeasti luule kenenkään tän perusteella tekevän päätöksiä?
Kyllä mä oon aina visioinut kivoja juttuja mihä tehdä ihastukseni kanssa ja missä jopa asua ennen kuin on aiheellista edes asiasta puhua. Sä sekoitat nyt kaks asiaa. Haaveilu on ennen kaikkea myös omien tarpeidensa tuntemista. Jos näkee itsensä puutaloasukkina ja toinen kaupungissa kerrostalossa niin en kyllä usko suhteenkaan kehittyvän siitä mihinkään.Mistä sitä koskaan tietää mitä kukakin keksii palstojen perusteella. Onhan täällä aika monenlaista hiihtäjää
Esim. itse kun aloin entiseni kanssa miettiin 2 vuoden seurustelun jälkeen yhteiseen osoitteeseen muuttoa niin homma lähti ihan ensimmäisenä siitä mihin on varaa ja siitä mitä asuntoja on tarjolla.
asuntoesittelyjä läpi ja niiden jälkeen aina keskusteluja siitä mikä siinä oli hyvää ja mikä huonoa kummankin mielestä.
sitten on se pointti että on myös mahdollisuus kompromisseihin. Esim. tossa tilanteesa on olemassa joku parikerroksinen rivari vaihtoehto.
Itse olen puutalossa 4 vuotta asunut ja palelin ihan taukoamatta siellä. Ouutalot on kylmiä ja niissä vetää eli paljon saa olla päällä vaatetta sisällä kesät ja talvet. Eikä takassa tuli sekä ylä että alakerrassa auta yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sitä koskaan tietää mitä kukakin keksii palstojen perusteella. Onhan täällä aika monenlaista hiihtäjää
Esim. itse kun aloin entiseni kanssa miettiin 2 vuoden seurustelun jälkeen yhteiseen osoitteeseen muuttoa niin homma lähti ihan ensimmäisenä siitä mihin on varaa ja siitä mitä asuntoja on tarjolla.
asuntoesittelyjä läpi ja niiden jälkeen aina keskusteluja siitä mikä siinä oli hyvää ja mikä huonoa kummankin mielestä.
sitten on se pointti että on myös mahdollisuus kompromisseihin. Esim. tossa tilanteesa on olemassa joku parikerroksinen rivari vaihtoehto.
Itse olen puutalossa 4 vuotta asunut ja palelin ihan taukoamatta siellä. Ouutalot on kylmiä ja niissä vetää eli paljon saa olla päällä vaatetta sisällä kesät ja talvet. Eikä takassa tuli sekä ylä että alakerrassa auta yhtään mitään.Ei ne parisuhteessa olijat täällä haaveile. Turha stressata tuollaisista.
- Anonyymi
Just näin asia on. Tuntemattoman ihmisen kanssa ei pidä koskaan muuttaa asumaan, minkäänlaiseen asumismuotoon. Täytyy olla suhde, jolla on hyvä onnistumisen mahdollisuus, suhde jossa ollaan kiinnostuneita toisista, suhde joka perustuu luottamukselle/rehellisyydelle ja jossa kunnioitetaan toisiamme. En missään tapauksessa edes harkitsisi muuttamista, kenen tahansa miehen kanssa yhteen. Omaisuudella eikä rahalla tee mitään eikä sillä pitkälle pötkitä.
Jos kaksi ihmistä ovat täysin sopimattomia toisilleen.
Eli yksin vaikka elämäni loppuun saakka, kunnes herra oikea naputtaa olkapäähän.
- Anonyymi
Minä uskoisin että ihastukseni kanssa olisi niin samanlaiset visiot,hymyilyttää kun ajattelen tätä <3 paikka olisi maalla ja niin täynnä rakkauttta <3 iloineen ja suruineen <3 elämää,turvapaikka,pyhäpaikka,koti <3
- Anonyymi
Peruskloonin kanssa unelmakoti olisi mahdollisimman kaukana toisistaan. En halua nähdä enkä kuulla!
- Anonyymi
Sittenhän sä elät jo sitä unelmaas kun eikö sitä välimatkaa jo olekin reilusti?
- Anonyymi
Haluaa matkustaa jonnekin Kolumbiaan tai Jordaniaan, aivan varmaa on että elävänä ei selviydy takaisin sitten :D
Aivan kohta Selviäjät suomi nelosella loppujakso :D - Anonyymi
Unelmakoto olisi se, jossa olisi hän ja minä. Saman katon alla. Naimisissa keskenämme. Olisi sopu, rauha, harmonia ja rakkaus. Tilaa olla yksin ja yhdessä, tilaa tehdä yksin ja yhdessä.
- Anonyymi
Nyt tuli vaikea kysymys. Viikon päivät varmaan miettisin eri vaihtoehtoja ja perusteellisesti kaiken suunnittelisin ja koska rahaa ei tarvitsisi lainkaan surra, niin tämä helpottaa todella paljon.
Todennäköisesti talomme olisi valmistalopaketti 1,5 kerroksinen isolla terassilla.
Talo jossa olisi neliöitä sen verran paljon että, puolisoni ja lemmikkieläimeni sopisivat joukkoon.
Minulle ja rakkaalleni vain parasta. Ihana talo rauhallisella alueella ja suojaisan puutarhan huomassa.- Anonyymi
Heh, Toihan on mun nykyinen koti :-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, Toihan on mun nykyinen koti :-)
Pohjanmaa turn off
Muuta hittoon sieltä sisäsiittolasta otm
- Anonyymi
Joku ruutanan röttelö jossain lepikossa. Metsäpallaa sen vrrra raivattu, että mahtuu se kahe huonnee rötiskö ja paskahuussi.
Rötiskössä olis pieni tupa ja vielä pienempi makkuukammari.
Pikkune porstua, joka soppiis talavella myös kylymäsäillytyksee.
Puuvaja ois tiete hyvä olla jonkumoinne ja ehkäpä pieni sauna kahelle piha perällä, että saa enimmät hiet irtuammaa ja muuripadassa vee vois lämmittää ihtesä ja pyykipesua sekä astioije tiskausta varte.
Siinäpä sitä olis olemista. Kamarissa päästävejettävässä köllöteltäs kylet vastakkai yöt.
Päivisi tuvan puolella juotas kahaveet lepposasti kaappikellon raksuttaessa ja kahteltas akkunasta mite jänes juoksis pihamaa poikki.
Öitä- Anonyymi
Uskomattoman romanttinen tarina. Täydellistä.
- Anonyymi
Ajatus arjesta puistattaa joten yhteinen kesämökki riittäisi. Rauhaisalla paikalla järven rannalla :) ympärillä metsä voisi olla semmoista pimeää ja synkkää kuusimetsää niinkuin jostain sadusta.
- Anonyymi
- mun koti ei oo täällä
kuten chisukin laulaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764