Osta mieluummin käytetty Peugeot!

Anonyymi

Temppuilin muutaman vuoden tuliterän Skodan kanssa. Oli jakoketjua, öljynkulutusta ja viimeisenä niittinä ruostetta 4 vuotiaassa autossa. Tuttu mekaanikko suositteli etsimään jostakin käytetyn hyvin huolletun diesel-Peugeotin. Niin sitten teinkin ja ostin myöhemmin toisenkin diesel-Peugeotin. Kyyti on ainakin yhtä hyvää eikä korjaamoissa ole vielä tarvinnut asioida. Mutta mikä parasta, raha mikä Skoda-kaupoilla tarvittiin, riittää nyt jopa kolmeen ainakin yhtä hyvään autoon, kuin mitä Skoda oli.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myy oma autosi pois, ja tee huoleton liising-sopimus.

    • Anonyymi

      Ei enää ikinä Pököttiä!!!

      • Anonyymi

        No mikäs peugeot tuollaisen reaktion aiheutti? Minkä mallin omistit ja mitä vikaa siinä oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs peugeot tuollaisen reaktion aiheutti? Minkä mallin omistit ja mitä vikaa siinä oli?

        En ole tuo ed primitiivisen avautumisen heittänyt, mutta voin ihan rauhallisesti todeta omasta kokemuksesta: Pösö 306, 5 vuoden ja 50 tkm aikana kytkinvaijeri poikki, alatukivarsi murtui ja kallistuksenvakain väljänä vaihtoon. Nitinää ja natinaa, muoviosia irtoili. Jarrut jumittivat. Kaikkiaan enemmän Afrikkaan kuin Suomeen suunniteltu auto oli tuo. Ruostesuojaus kyllä kohdillaan, vain konepelti vailla galvanointia, joten se ruostui...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuo ed primitiivisen avautumisen heittänyt, mutta voin ihan rauhallisesti todeta omasta kokemuksesta: Pösö 306, 5 vuoden ja 50 tkm aikana kytkinvaijeri poikki, alatukivarsi murtui ja kallistuksenvakain väljänä vaihtoon. Nitinää ja natinaa, muoviosia irtoili. Jarrut jumittivat. Kaikkiaan enemmän Afrikkaan kuin Suomeen suunniteltu auto oli tuo. Ruostesuojaus kyllä kohdillaan, vain konepelti vailla galvanointia, joten se ruostui...

        Itse ajan 406:lla jossa on aikalailla samaa tekniikkaa kuin tuossa pienemmässäkin. Olen omistanut autoni nyt 11 vuotta ja ikää sillä on jo 22 vuotta, eikä mitään tuonkaltaisia vikoja ole autooni tullut.

        Syy miksi ajan noinkin iäkkäällä autolla on se, että tuolle on ollut vaikea keksiä korvaajaa. Siis sellaista, jossa olisi kaikki oleelliset ominaisuudet niin hyvin kohdallaan.Kun mitään merkittäviä vikojakaan ei ole ilmaantunut, matka jatkuu, 380tkm mittarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs peugeot tuollaisen reaktion aiheutti? Minkä mallin omistit ja mitä vikaa siinä oli?

        3008 jatkuvine pienempine ja suurempine sähkongelmineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajan 406:lla jossa on aikalailla samaa tekniikkaa kuin tuossa pienemmässäkin. Olen omistanut autoni nyt 11 vuotta ja ikää sillä on jo 22 vuotta, eikä mitään tuonkaltaisia vikoja ole autooni tullut.

        Syy miksi ajan noinkin iäkkäällä autolla on se, että tuolle on ollut vaikea keksiä korvaajaa. Siis sellaista, jossa olisi kaikki oleelliset ominaisuudet niin hyvin kohdallaan.Kun mitään merkittäviä vikojakaan ei ole ilmaantunut, matka jatkuu, 380tkm mittarissa.

        Sulle on edellinen/edelliset omistajat laittaneet viat kuntoon....

        Hauska yksityiskohta aikanaan oli, kun kytkinvaijeria ei ollut saatavana kuin alkuperäisenä merkkiliikkeen kautta ja hinta sen mukainen, todella kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle on edellinen/edelliset omistajat laittaneet viat kuntoon....

        Hauska yksityiskohta aikanaan oli, kun kytkinvaijeria ei ollut saatavana kuin alkuperäisenä merkkiliikkeen kautta ja hinta sen mukainen, todella kallis.

        Lisättäköön, että 306 oli siis uutena ostettu. Jälkeenpäin on tajunnut, miten järjettömästi vikoja oli, huomioiden että uusi auto. Ja toki jakohihna piti vaihtaa 4 vuoden jälkeen, koska pitää. Suomessa asennettu letkulämppäri vuoti nestettä, pissapojan suuttimet eivät sietäneet talvea...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle on edellinen/edelliset omistajat laittaneet viat kuntoon....

        Hauska yksityiskohta aikanaan oli, kun kytkinvaijeria ei ollut saatavana kuin alkuperäisenä merkkiliikkeen kautta ja hinta sen mukainen, todella kallis.

        Ei sittenkään noin.

        Ostin auton kun siitä oli mennyt nokkahihna poikki.Autossa oli siinä vaiheessa etujarrulevyt ihan loppu, käsijarru ei pitänyt, koska jarrukengät oli ihan lopussa. Taka-akselin aurauksensäätötangot kolisi, eli olivat väljät. Eli huollot ja korjaukset oli tekemättä, autoa oli pidetty ehkä jopa vähän huonosti.

        No, enhän minä noita vikoja päässyt toteamaan kun ostin auton sellaisessa kunnossa, ettei sillä pystynyt ajamaan.

        Mutta... Itse korjasin moottorin 300 eurolla ja jarrut ja alustan korjautin merkkiliikkeessä muutamalla satasella (Tallinnassa). Kun auton sain pilkkahinnalla siihen nähden mitä siitä olisi pydetty kunnossa ollessaan, tein oikeasti ihan hyvät kaupat.

        Auto oli ulkoisesti sellaisessa kunnossa että muutama siitä kyseli että ihan uudenko olet ostanut.

        Tämähän tapahtui siis yli 11 vuotta sitten. Silloin en tiennyt että näinkin kauan tulen tuolla samalla autolla ajamaan. Kun nuo mainitsemani viat oli korjattu, alustalle tai jarruille ei tarvinnut tehdä viiteen vuoteen mitään. Siinä vaiheessa kävin vaihdattamassa etupyöränlaakerit, raidengonpäät ja jarrunesteet Tallinnassa, ja kuusi vuotta on taas menty ilman ongelmia noilla osa-alueilla. Muuta pientä vikaa on toki tullut, mutta ei mitään, mitä en olisi itse pystynyt korjaamaan edullisesti. Akku, polttimoita, suodattimien vaihto, öljynvaihto MAP-anturin vaihto, pyyhkijöiden vaihto, jakohihna jne.

        En ihan varmasti pysty sanomaan mutta epäilen että autossa on edelleen alkuperäiset iskunvaimentimet, jouset, vetoakselit, epäilen että edellinen omistaja on ehkä kytkimen vaihdattanut, katalysaattori on alkuperäinen, asia jota suuresti hämmästelen, laturi ja startti on edelleen todennäköisesti alkuperäisiä. Lämmityslaitteen kenno lienee alkuperäinen, jäähdyttäjän olen vaihtanut.

        Olen omistanut monenlaista automerkkiä, nuorempana autot vaihtuivat aika tiheästikin. 406 on ollut siinä mielessä paras autoni, että sen ajo-ominaisuudet, jousitusmukavuus, lämmityslaitteen tehokkuus ja auton sisätilojen hiljaisuus yhdistettynä "suureen" sisätilaan ja järkevään kulutukseen ja siihen että kori vastustaa ruostumista sangen tehokkaasti, on luonut yhtälön, jota on ollut vaikea ylittää.

        Onhan tuosta jo aika ajanut ohitse, ihan senkin vuoksi, että kyllähän auto on kulunut 380tkm ajettuna, mutta noiden ominaisuuksien yhdistelmää on vaikea löytää uudemmistakaan autoista.

        Peugeotkin siirtyi takaisin "suoriin jousiin" progressiivisten sijaan, tuon jälkeen. Asia jolla on oikeasti aika iso merkitys siinä jousitusmukavuudessa.

        Joten... olen ongelmissa, en tiedä minkä ostan tuon jälkeen, eihän sillä enää montaa vuotta elinkaarta jäljellä ole. Skoda Superb, Peugeot 307 farmari, Honda Accord.... nuo ovat ainakin käyneet mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sittenkään noin.

        Ostin auton kun siitä oli mennyt nokkahihna poikki.Autossa oli siinä vaiheessa etujarrulevyt ihan loppu, käsijarru ei pitänyt, koska jarrukengät oli ihan lopussa. Taka-akselin aurauksensäätötangot kolisi, eli olivat väljät. Eli huollot ja korjaukset oli tekemättä, autoa oli pidetty ehkä jopa vähän huonosti.

        No, enhän minä noita vikoja päässyt toteamaan kun ostin auton sellaisessa kunnossa, ettei sillä pystynyt ajamaan.

        Mutta... Itse korjasin moottorin 300 eurolla ja jarrut ja alustan korjautin merkkiliikkeessä muutamalla satasella (Tallinnassa). Kun auton sain pilkkahinnalla siihen nähden mitä siitä olisi pydetty kunnossa ollessaan, tein oikeasti ihan hyvät kaupat.

        Auto oli ulkoisesti sellaisessa kunnossa että muutama siitä kyseli että ihan uudenko olet ostanut.

        Tämähän tapahtui siis yli 11 vuotta sitten. Silloin en tiennyt että näinkin kauan tulen tuolla samalla autolla ajamaan. Kun nuo mainitsemani viat oli korjattu, alustalle tai jarruille ei tarvinnut tehdä viiteen vuoteen mitään. Siinä vaiheessa kävin vaihdattamassa etupyöränlaakerit, raidengonpäät ja jarrunesteet Tallinnassa, ja kuusi vuotta on taas menty ilman ongelmia noilla osa-alueilla. Muuta pientä vikaa on toki tullut, mutta ei mitään, mitä en olisi itse pystynyt korjaamaan edullisesti. Akku, polttimoita, suodattimien vaihto, öljynvaihto MAP-anturin vaihto, pyyhkijöiden vaihto, jakohihna jne.

        En ihan varmasti pysty sanomaan mutta epäilen että autossa on edelleen alkuperäiset iskunvaimentimet, jouset, vetoakselit, epäilen että edellinen omistaja on ehkä kytkimen vaihdattanut, katalysaattori on alkuperäinen, asia jota suuresti hämmästelen, laturi ja startti on edelleen todennäköisesti alkuperäisiä. Lämmityslaitteen kenno lienee alkuperäinen, jäähdyttäjän olen vaihtanut.

        Olen omistanut monenlaista automerkkiä, nuorempana autot vaihtuivat aika tiheästikin. 406 on ollut siinä mielessä paras autoni, että sen ajo-ominaisuudet, jousitusmukavuus, lämmityslaitteen tehokkuus ja auton sisätilojen hiljaisuus yhdistettynä "suureen" sisätilaan ja järkevään kulutukseen ja siihen että kori vastustaa ruostumista sangen tehokkaasti, on luonut yhtälön, jota on ollut vaikea ylittää.

        Onhan tuosta jo aika ajanut ohitse, ihan senkin vuoksi, että kyllähän auto on kulunut 380tkm ajettuna, mutta noiden ominaisuuksien yhdistelmää on vaikea löytää uudemmistakaan autoista.

        Peugeotkin siirtyi takaisin "suoriin jousiin" progressiivisten sijaan, tuon jälkeen. Asia jolla on oikeasti aika iso merkitys siinä jousitusmukavuudessa.

        Joten... olen ongelmissa, en tiedä minkä ostan tuon jälkeen, eihän sillä enää montaa vuotta elinkaarta jäljellä ole. Skoda Superb, Peugeot 307 farmari, Honda Accord.... nuo ovat ainakin käyneet mielessä.

        "Peugeotkin siirtyi takaisin "suoriin jousiin" progressiivisten sijaan, tuon jälkeen."

        Ainakin 307 ja 308:n ensimmäinen versio omaa progressiiviset etujouset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sittenkään noin.

        Ostin auton kun siitä oli mennyt nokkahihna poikki.Autossa oli siinä vaiheessa etujarrulevyt ihan loppu, käsijarru ei pitänyt, koska jarrukengät oli ihan lopussa. Taka-akselin aurauksensäätötangot kolisi, eli olivat väljät. Eli huollot ja korjaukset oli tekemättä, autoa oli pidetty ehkä jopa vähän huonosti.

        No, enhän minä noita vikoja päässyt toteamaan kun ostin auton sellaisessa kunnossa, ettei sillä pystynyt ajamaan.

        Mutta... Itse korjasin moottorin 300 eurolla ja jarrut ja alustan korjautin merkkiliikkeessä muutamalla satasella (Tallinnassa). Kun auton sain pilkkahinnalla siihen nähden mitä siitä olisi pydetty kunnossa ollessaan, tein oikeasti ihan hyvät kaupat.

        Auto oli ulkoisesti sellaisessa kunnossa että muutama siitä kyseli että ihan uudenko olet ostanut.

        Tämähän tapahtui siis yli 11 vuotta sitten. Silloin en tiennyt että näinkin kauan tulen tuolla samalla autolla ajamaan. Kun nuo mainitsemani viat oli korjattu, alustalle tai jarruille ei tarvinnut tehdä viiteen vuoteen mitään. Siinä vaiheessa kävin vaihdattamassa etupyöränlaakerit, raidengonpäät ja jarrunesteet Tallinnassa, ja kuusi vuotta on taas menty ilman ongelmia noilla osa-alueilla. Muuta pientä vikaa on toki tullut, mutta ei mitään, mitä en olisi itse pystynyt korjaamaan edullisesti. Akku, polttimoita, suodattimien vaihto, öljynvaihto MAP-anturin vaihto, pyyhkijöiden vaihto, jakohihna jne.

        En ihan varmasti pysty sanomaan mutta epäilen että autossa on edelleen alkuperäiset iskunvaimentimet, jouset, vetoakselit, epäilen että edellinen omistaja on ehkä kytkimen vaihdattanut, katalysaattori on alkuperäinen, asia jota suuresti hämmästelen, laturi ja startti on edelleen todennäköisesti alkuperäisiä. Lämmityslaitteen kenno lienee alkuperäinen, jäähdyttäjän olen vaihtanut.

        Olen omistanut monenlaista automerkkiä, nuorempana autot vaihtuivat aika tiheästikin. 406 on ollut siinä mielessä paras autoni, että sen ajo-ominaisuudet, jousitusmukavuus, lämmityslaitteen tehokkuus ja auton sisätilojen hiljaisuus yhdistettynä "suureen" sisätilaan ja järkevään kulutukseen ja siihen että kori vastustaa ruostumista sangen tehokkaasti, on luonut yhtälön, jota on ollut vaikea ylittää.

        Onhan tuosta jo aika ajanut ohitse, ihan senkin vuoksi, että kyllähän auto on kulunut 380tkm ajettuna, mutta noiden ominaisuuksien yhdistelmää on vaikea löytää uudemmistakaan autoista.

        Peugeotkin siirtyi takaisin "suoriin jousiin" progressiivisten sijaan, tuon jälkeen. Asia jolla on oikeasti aika iso merkitys siinä jousitusmukavuudessa.

        Joten... olen ongelmissa, en tiedä minkä ostan tuon jälkeen, eihän sillä enää montaa vuotta elinkaarta jäljellä ole. Skoda Superb, Peugeot 307 farmari, Honda Accord.... nuo ovat ainakin käyneet mielessä.

        406 mallisen omistajalle kommentti. Minäkin ostin taannoin pilkkarahalla 140.000km ajetun 406 Peugeotin. Ajattelin silloin, että katsotaan miten pitkään ranskan rapea kestää. Meni 200.000, sitten 300.000 jopa 400.000 normaaleja kuluvia osia vaihtamalla. Lopulta 500.000 jälkeen alkoi suutinprobleemia pukata ja luovuin hyvin palvelleesta ranskattaresta. Kummallisinta oli se, ettei siinäkään vaiheessa ollut ruosteen kanssa mitään ongelmia. Oli paras autohankinta , mitä on kohdalle sattunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        406 mallisen omistajalle kommentti. Minäkin ostin taannoin pilkkarahalla 140.000km ajetun 406 Peugeotin. Ajattelin silloin, että katsotaan miten pitkään ranskan rapea kestää. Meni 200.000, sitten 300.000 jopa 400.000 normaaleja kuluvia osia vaihtamalla. Lopulta 500.000 jälkeen alkoi suutinprobleemia pukata ja luovuin hyvin palvelleesta ranskattaresta. Kummallisinta oli se, ettei siinäkään vaiheessa ollut ruosteen kanssa mitään ongelmia. Oli paras autohankinta , mitä on kohdalle sattunut.

        Itsellä ihan samanlainen tarina kyseisestä autosta. 480tkm tuli nesteet pihalle eikä asiaa mielestäni kannattanut edes tutkia. Maksoin muuten 180tkm ajetusta silloin 4200€. Millään autolla ei ole ollut niin halpoja kilometrejä. Myös kori oli vielä priimakunnossa eikä edes ruosteenkukkasia missään ollut.


    • Anonyymi

      Omistanut 405,406 ja 407:n. Vain yksi toimi niin kuin auton tuleekin toimia. 406 oli kyllä erinomainen auto. Niiden jälkeen nyt toinen Skoda menossa. Niistä ei pahaa sanomista. Hinta-laatusuhde erinomainen.

      • Anonyymi

        Mikäli olet ajanut vain Peugeotilla ja Skodalla et tiedä laadusta mitään. Kun on kerran ostanut TOYOTAn ei muita merkkejä enää huoli. Toyotissa ei ole vikoja. ne ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ominaisuuksiltaa kymmenen vuotta ranskiksia ja Skodaa edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli olet ajanut vain Peugeotilla ja Skodalla et tiedä laadusta mitään. Kun on kerran ostanut TOYOTAn ei muita merkkejä enää huoli. Toyotissa ei ole vikoja. ne ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ominaisuuksiltaa kymmenen vuotta ranskiksia ja Skodaa edellä.

        korjaan 20 vuotta edellä ainakin skodaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli olet ajanut vain Peugeotilla ja Skodalla et tiedä laadusta mitään. Kun on kerran ostanut TOYOTAn ei muita merkkejä enää huoli. Toyotissa ei ole vikoja. ne ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ominaisuuksiltaa kymmenen vuotta ranskiksia ja Skodaa edellä.

        Onhan autoissa muitakin ominaisuuksia kuin se, että siinä ei ole paljon vikoja.

        Sen mitä olen toyotaa ajanut niin tyypillinen japanilainen autohan se on. Ohjaus epämääräisen kevyt, suuntavakavuus keskinkertaista ja jousitus päästää läpi kaiken epätasaisuuden. Kun keli huononee, ajonopeus alenee enemmän kuin muilla.

        Tämä siis ihan yaris, corolla, avensis ajokokemuksina. Ilmeisesti ihan uusissa, alkaa olla nuo ominaisuudet jo hiottu hieman paremmiksi.

        En tiedä että missä ominaisuuksissa mielestäsi toyota on 10 vuotta muita edellä, joten kerro rohkeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan autoissa muitakin ominaisuuksia kuin se, että siinä ei ole paljon vikoja.

        Sen mitä olen toyotaa ajanut niin tyypillinen japanilainen autohan se on. Ohjaus epämääräisen kevyt, suuntavakavuus keskinkertaista ja jousitus päästää läpi kaiken epätasaisuuden. Kun keli huononee, ajonopeus alenee enemmän kuin muilla.

        Tämä siis ihan yaris, corolla, avensis ajokokemuksina. Ilmeisesti ihan uusissa, alkaa olla nuo ominaisuudet jo hiottu hieman paremmiksi.

        En tiedä että missä ominaisuuksissa mielestäsi toyota on 10 vuotta muita edellä, joten kerro rohkeasti.

        Toyota on edellä kierrätyksessä, siis sen nopeudessa. Ruostuvat nykyään sen verran hätäisesti, että muovit ja akut lähtee kierrätykseen nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli olet ajanut vain Peugeotilla ja Skodalla et tiedä laadusta mitään. Kun on kerran ostanut TOYOTAn ei muita merkkejä enää huoli. Toyotissa ei ole vikoja. ne ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ominaisuuksiltaa kymmenen vuotta ranskiksia ja Skodaa edellä.

        Toyotalla on ollut 2000-luvulla suuria vaikeuksia maalauksien kanssa. Ajoin omasta Avensiksestani konepellin vaihtokuntoon vuodessa. Sitä ei kuulemma kannattanut maalata. Oli niin rokkoinen kuin olla vain voi. Onneksi meni takuuseen.

        Myönnän kyllä, että Toyota tekee kestäviä autoja, mutta monet kaipaavat autoltaan paljon muutakin kuin pelkkää kestävyyttä. Sen vuoksi minäkään en nykyisin enää omista yhtäkään Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli olet ajanut vain Peugeotilla ja Skodalla et tiedä laadusta mitään. Kun on kerran ostanut TOYOTAn ei muita merkkejä enää huoli. Toyotissa ei ole vikoja. ne ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ominaisuuksiltaa kymmenen vuotta ranskiksia ja Skodaa edellä.

        Totta ja hybriditekniikkakin nyt vasta tuloillaan skeidaan, toyotassa ollu jo varmaankin 10 vuotta.

        Skoda=kolho, vanhahtava, ruma, vikaantuva, ankea, meluisa ja huonoimagoinen itäauto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan autoissa muitakin ominaisuuksia kuin se, että siinä ei ole paljon vikoja.

        Sen mitä olen toyotaa ajanut niin tyypillinen japanilainen autohan se on. Ohjaus epämääräisen kevyt, suuntavakavuus keskinkertaista ja jousitus päästää läpi kaiken epätasaisuuden. Kun keli huononee, ajonopeus alenee enemmän kuin muilla.

        Tämä siis ihan yaris, corolla, avensis ajokokemuksina. Ilmeisesti ihan uusissa, alkaa olla nuo ominaisuudet jo hiottu hieman paremmiksi.

        En tiedä että missä ominaisuuksissa mielestäsi toyota on 10 vuotta muita edellä, joten kerro rohkeasti.

        Ajo-ominaisuudet ovat paljon paremmet kuin Ranskalaisissa autoissa. Mukavuus ja meluttomuus ovat Toyotan valtteja. Nämä merkitsee jotakin pitkillä matkoilla. Skodasta ei voi autona puhuakkaan. Ne ovat hengenvaarallisia ajo-ominaisuuksiltaan. Penkit muistuttaa lähinnä telttatuoleja ja melukin on korvia huumaava. Octavia on TM:n mittaamista kautta aikojen meluisin auto.


    • Anonyymi

      Kakkos-autoksi käytettynä ostettu 306 2l dieselillä meni vaihtoon 360 tkm ajettuna parin vuoden jälkeen. Ei vikojen vuoksi vaan ajoasennon, kuskin jalkatila😶.
      Muuten mainio, todella hiljainen ja erinomainen ajettava.

      • Anonyymi

        Se 306:n jalkatila on sanalla sanoen niukka. En muista minkälaisilla kengillä koeajo tuli suoritettua, mutta nopeasti tuli selväksi, että talvijalkineiden kanssa ainakin on ahdasta. Polkimien edessä oli jotain vaahtomuovipehmikettä, jonka huomasin menevän jatkuvasta kolhimisesta puhki. Penkeissä ei myöskään ollut kehumista.

        Mutta kohdalle osui huono yksilö, kun 50 tkm/5 vuoden aikana hajosi yllättävän paljon? Lähipiirissä noilla on ajettu yli kymmenen vuotta hyvinkin. Se ruosteen hylkiminen lienee suuri syy tähän, muuten ei ihan viatonta ollut ajo niissäkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se 306:n jalkatila on sanalla sanoen niukka. En muista minkälaisilla kengillä koeajo tuli suoritettua, mutta nopeasti tuli selväksi, että talvijalkineiden kanssa ainakin on ahdasta. Polkimien edessä oli jotain vaahtomuovipehmikettä, jonka huomasin menevän jatkuvasta kolhimisesta puhki. Penkeissä ei myöskään ollut kehumista.

        Mutta kohdalle osui huono yksilö, kun 50 tkm/5 vuoden aikana hajosi yllättävän paljon? Lähipiirissä noilla on ajettu yli kymmenen vuotta hyvinkin. Se ruosteen hylkiminen lienee suuri syy tähän, muuten ei ihan viatonta ollut ajo niissäkään...

        Minulla sattuu olemaan jo toinen Peugeot. Ensimmäisellä ajelin mittariin 510.000 kilometriä ja nykyisellä 407-mallisella on mittarissa vasta 380.000km. Minä ainakin voin suositella ranskalaismerkkiä varauksettomasti. Ei mitään katukilpureita, mutta matkanteko maittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla sattuu olemaan jo toinen Peugeot. Ensimmäisellä ajelin mittariin 510.000 kilometriä ja nykyisellä 407-mallisella on mittarissa vasta 380.000km. Minä ainakin voin suositella ranskalaismerkkiä varauksettomasti. Ei mitään katukilpureita, mutta matkanteko maittaa.

        Eikö ole 407:ssa ärsyttäneet ne muutama kiusallinen tyyppivika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole 407:ssa ärsyttäneet ne muutama kiusallinen tyyppivika?

        Enpä ole huomannut muuta kuin lämmityslaitteen akselin, joka vaihdettiin takuuseen vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole huomannut muuta kuin lämmityslaitteen akselin, joka vaihdettiin takuuseen vuosia sitten.

        Onkohan se sitten niin, että 407 on mainettaan parempi auto. Nuo läpät kyllä taitaa mennä ihan jokaikisestä, mutta niiden muiden pikkuongelmien esiintyminen ei sitten ehkä olekaan niin selvää.


    • Anonyymi

      Peugeot on muuten hyvä auto. Niin hyvä kun ranskis voi olla. Hieno olla kyydissä ja hieno ajaa.
      Itsellä joskus oli myös ja hyvä auto. Joskus oli jotain ihmeellisiä itsestään ohimeneviä sähköhäiriöitä kuten takalasin pyyhin ei toiminut ( farmari auto). Sitten se taas toimi jonain päivänä. Uudet peugeotit on vielä parempia.

    • Anonyymi

      Kyllähän peugeotti on auto skodaan verrattuna, skodasta ei ole ollut kun vaan harmia.

    • Anonyymi

      407 Vm 2005 ajettu 75.000 km , hyvin on pelannut mitä oon saanut jonkun ABS-anturin vaihtaa.-

    • Anonyymi

      Kummallista ku sakuautojen omistajat kehuu omaa ja ranskalaisia haukkuu. Pöljää sakkia ku eivät huomaa, että heidän autoissa on ne viat jo valmiina jotka ranskalaisiin myöhemmin tulee.
      Oon omistanu volkkareita ja bemareja ja kaks ooppelia, astran ja vectran.
      Aivan käsittämättömiä vikapommeja. Ja järkyttäviä ajettavia. Ei mtn mukavuutta. Niinku kylpyammessa ois rautapyörät!
      Vetäkää päät jo perseestä ja älkää uskotelko itsellenne sakujen paremmuudesta.
      Taksia oon ajanut 27 vuotta ja koskaan en osta enää sakemannien autoja.

    • Anonyymi

      Kyllä ennemmin ostan vaikka vanhemman pösön kun uudehkon skodan, pösö pysyy poissa korjaamolta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe