Unohtuneet lääkkeet

Anonyymi

Oon monta vuotta syönyt 2 eri lääkettä ja viime aikoina olen unohtanut ottaa lääkkeitä ja olokin on ollut hyvä.
Mutta nyt pari päivää on ollut ihan outo olo. En nuku paljon, jaksan silti touhuta paljon, shoppailen, haluaisin uuden 1100€ maksavan kännykän, hiusten pidennykset, implantin puuttuvan hampaan tilalle jne. Tilasin jo hiusvitamiineja Stockmannilta 1 purkki oli 37€.
Aamulla ennen 10.00 olin jo menossa kauppaan hakee kukille multaa ja nyt vaihtamassa mullat. Yleensä menee monta vuotta että saan tehtyä Tai mentyä edes kauppaan noin aikaisin.
Selaan koko ajan nettiä mitä voisin ostaa ja nyt olo tuntuu täydelliseltä, energiaa, luotan itseeni, haluan mennä joka paikkaan ja ostella kaikkea. Onko tämä normaalia jos on lopettanut lääkkeen?
Yleensä olen todella harkitseva mitä ostan ja teen, sekä olen hiljaisempi ihmisten kanssa mutta nyt ei.
Resepteissä lukee ” pysyvä lääkehoito”. Pitäiskö syödä lääkettä loppuelämäni vai niin kauan kuin lääkäri määrää. En tiedä uskallanko lääkärille kertoa että lopetin lääkkeet. Olen hoidossa vain terveyskeskussa enää ja omakannan kautta uusin lääkkeet. En käy siis missään puhumassa.
Mutta tämä on outoa että pää ei osaa rauhoittua vaan haluan ostaa kaikki nyt heti.
Mitä teen?
Mulla on epäilty kaksisuuntaista mielialahäiriötä mutta psykiatri sanoi ettei diagnoosia voi asettaa. Mulla on sitten todettu pitkäaikainen masennus ja epävakaa persoonallisuus.
Mietin myös Oisko mulla sittenkin kaksisuuntainen? Tästä on jo 3 v kun tutkittu.

9

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maniavaihe menossa, kohta se vaihtuu masennukseksi. Älä nyt vaan tee suuria velkoja innostuksessasi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eihän aloittaja kertonut minkä diagnoosin on saanut. Hän vaan on jättänyt lääkkeen ottamatta ja huomannut käytöksensä muuttuneen ja ihmettelee sitä. Tietää kyllä mihin vaivaan on lääkkeensä määrätty. Tulis nyt sitten kertomaan, mikä on lopputulema tässä lääkkeen lopetuksessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän aloittaja kertonut minkä diagnoosin on saanut. Hän vaan on jättänyt lääkkeen ottamatta ja huomannut käytöksensä muuttuneen ja ihmettelee sitä. Tietää kyllä mihin vaivaan on lääkkeensä määrätty. Tulis nyt sitten kertomaan, mikä on lopputulema tässä lääkkeen lopetuksessaan.

        Huomasitko tuon kohdan aloittajan viestissä?

        "Mulla on epäilty kaksisuuntaista mielialahäiriötä mutta psykiatri sanoi ettei diagnoosia voi asettaa. Mulla on sitten todettu pitkäaikainen masennus ja epävakaa persoonallisuus.
        Mietin myös Oisko mulla sittenkin kaksisuuntainen? Tästä on jo 3 v kun tutkittu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko tuon kohdan aloittajan viestissä?

        "Mulla on epäilty kaksisuuntaista mielialahäiriötä mutta psykiatri sanoi ettei diagnoosia voi asettaa. Mulla on sitten todettu pitkäaikainen masennus ja epävakaa persoonallisuus.
        Mietin myös Oisko mulla sittenkin kaksisuuntainen? Tästä on jo 3 v kun tutkittu."

        Siis on epäilty, mutta ei annettu mitään varmaa diagnoosia. Kun lääke on määrätty pysyvään käyttöön, niin ei sitä pitäisi lopettaa kuin lääkärin valvonnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis on epäilty, mutta ei annettu mitään varmaa diagnoosia. Kun lääke on määrätty pysyvään käyttöön, niin ei sitä pitäisi lopettaa kuin lääkärin valvonnassa.

        Eiköhän hänellä ole nuo diagnoosit ainakin

        "Mulla on sitten todettu pitkäaikainen masennus ja epävakaa persoonallisuus"


    • Anonyymi

      Pitäiskö nyt sitten vain jatkaa lääkkeiden ottoa, meneekö tää olo ohi sitten sillä? Vai pitäiskö kysyä lääkäriltä asiasta.
      Lääkäri kyllä sanoi joskus että voi olla kaksisuuntainen jos oireet pahenee ja pitäisi tutkia uudestaan.
      T. Aloittaja

      • Anonyymi

        Mielestäni sinun pitäisi jatkaa lääkitystä ja kysy seuraavalla kerralla hoitavalta henkilöltä lääkkeen käytön jatkosta. Lääkehän on tasoittanut niitä tuntemuksiasi, eikä tuollaista ylivilkasta käytöstä ole ollut lääkkeen oton aikana, joka viittaa juurikin kaksisuuntaiseen.


    • Anonyymi

      Minulla kävi niin, että masennuksen väistyessä tilalle tuli euforinen olo. Minulle tuli kova halu palata töihin. Koska se oli työhönpaluun kannalta muutenkin otollinen ajankohta ja koska pomoni ja työkaverini odottivat paluutani, lääkärit suostuivat siihen, vaikkakin olivat hiukan epäileväisiä. Se oli mahtavaa, aluksi, mutta ennen kuin vuosi oli kulunut, olin huomaamattani pahasti uupunut ja lopulta jouduin antamaan periksi ja jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle. Kaikki ei ollut ennallaaan. Jokin kognitiossani ja jaksamisessani odotti vielä palaamistaan ja siihen meni vuosia. Lopullinen toipuminen on joskus tuskastuttavan hidas prosessi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe