Miksi valo palaa

Tein tämän aloituksen sillä mielellä että Esko Valta-oja vastaisi. :)
-
Puoli-kilometriä leveä niitty.
Toisella reunalla pieni poika, jonka kadessä on 4.5V tasku-lamppu.
Toisella reunalla pieni tyttönen.
Poika sytyttää lamppunsa ja tyttönen siristää silmiään.
Melkein yhtä-aikaa he huudahtavat:Jee!
Kokeilevat vielä silloinkin kun Sumu on jo laskeutunut.
506007000000 vuotta sitten joku sytytti lamppunsa.
Ihminen katsoo tutkaavalla kamerallansa:Jee!
Onko siis kaikki valoisa ikuista?

H.

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valtaoja tutkii pimeää ainetta, mitä se on, ja missä se luppoajan päivällä
      piileksii. Tuskin mikään tyttö poika neuroosi innostaa vastaamaan
      njjjj

• Anonyymi

En ole ennen ajatellut onko valo ikuista. kai se hajaantuu jotenkin.

• "Anonyymi"

Valo hajaantuu kyllä.
        Hajautumisen nimitys on sirottuminen.
        Ohjaa lamppusi valo olo-huoneesi nurkkaan, silti näet sen siroittuneen komeroosikin.
        Mutta tuo valo on vain se, josta maamme ilma-kehä on liian energian imenyt pois.

H.

• Eipä Taija Valta-ojaa kiinnostaa tämä yleispalsta.

• Anonyymi

Onko Taija Valtaoja sukua Esko Valtaojalle..

• Anonyymi kirjoitti:

Onko Taija Valtaoja sukua Esko Valtaojalle..

Emmäävaantiiä😉

• Anonyymi

Tähti minkä ehkä näemme valona, voi todellisuudessa jäänne sammuneesta tähdestä, ei tähden valo sammu samalla kuin tähti sammuu.
        Tajusitteko !
        1e

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähti minkä ehkä näemme valona, voi todellisuudessa jäänne sammuneesta tähdestä, ei tähden valo sammu samalla kuin tähti sammuu.
        Tajusitteko !
        1e

Tuttu juttu, sammunut tähti valaisee vielä pitkän aikaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tajusitteko !
        1e

Emmä tajunnu😁👍

• Anonyymi

Mitens Platonin luolavertaus: luolassa ei ollut valoa, joten miten on todellisuus?
        Valoa tunnelin päässä -toteamus ei taida sisältää noin syvälle menevää taka-ajatusta vaan enemmänkin vaikeuksien kautta voittoon.
        Per aspera ad astra. Tämä taas viittaa noihin tuikkuihin valovuosien päässä.
        Sädetikut on keksitty varmaan Kiinassa?

Beng

• Anonyymi

Kyllä se niin on. Onhan mustan aukonkin valo ikuistettu jo. Ja valokuvalla. Valo on ikuista.

• Anonyymi

Valtaoja on joka-asiantuntija.

• Kuinkahan moni tämänkään palstan kirjoittajista on lukenut Esko Valtaojan kirjan : Kotona maailmankaikkeudessa. Tuskin monikaan. Ko. kirja on Suomen kotini kirjahyllyssä, ostin sen aikanaan lahjaksi edesmennelle puolisolleni, joka oli viisas ja sivistynyt mies. Hän luki tietenkin sen kannesta kanteen, ja monia kiinnostavia keskusteluja siitä käytiin.
      Taidanpa lukea sen, kun pääsen kotiin. Esko Valtaoja on hyvin viisas. ja sivistynyt henkilö.

• Anonyymi

Pysyttelisi avaruudessa eikä alkaisi linssriluteeksi. Minäkin olen kirjan lukenut ja olen kovasti fanittanut Valtaojaa. Alkaa tökkimään kun hänen naamansa on lähes kaikissa keskusteluohjelmassa, aiheesta riippumatta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pysyttelisi avaruudessa eikä alkaisi linssriluteeksi. Minäkin olen kirjan lukenut ja olen kovasti fanittanut Valtaojaa. Alkaa tökkimään kun hänen naamansa on lähes kaikissa keskusteluohjelmassa, aiheesta riippumatta

Onhan meitä pari fiksua.

• Anonyymi

Jos jollain ihmisellä on keskimääräistä fiksumpia ajatuksia, niin hän on varmasti suosittu vaihtoehto kaikkiin keskusteluohjelmiin, koska hänellä on sanottavaa erilaisista aiheista. Miksi hän ei siis saisi / voisi olla niissä kaikissa ohjelmissa? Hän kun ei ole fakkiutunut ja jumittunut yhteen aiheeseen kuten moni muu. - Nm. Oletko sinä ?

• Anonyymi kirjoitti:

En valitettavasti ole oikein perillä Suomen tv-ohjelmista. Harmillista, jos Valtaojaakin on pyydetty liian moniin ohjelmiin, siinä alkaa uskottavuus kärsiä. Tieteen popularisointia.

Toimittajilla tietenkin halua kutsua ohjelmiinsa kiinnostavia henkilöitä, jotka ovat oman alansa asiantuntijoita. Kyseisen henkilön kohdalla voi käydä niin, että kasvot kuluvat. Siitä on monia hyviä esimerkkejä. Monilla tiedemiehillä on kuitenkin itsellä halu tehdä tieteestään kansantajuista. Onko se hyvä, vai huono juttu? Jätän pohdittavaksi.

• Anonyymi

Melkoinen lapsus suvenkorento 12

Onhan omahyväistä olettaa, ettei monikaan täällä ole Esko Valtaojan Kotona maailmankaikkeudessa, ja monia muitakin kirjojaan lukenut!

Stephen Hawking Ajan lyhyt historia on myös mielenkiintoinen teos, mutta Esko Valtaojahan on helppotajuisempi juuri kansanomaisuudessaan.

• suvenkorento12 kirjoitti:

En valitettavasti ole oikein perillä Suomen tv-ohjelmista. Harmillista, jos Valtaojaakin on pyydetty liian moniin ohjelmiin, siinä alkaa uskottavuus kärsiä. Tieteen popularisointia.

Toimittajilla tietenkin halua kutsua ohjelmiinsa kiinnostavia henkilöitä, jotka ovat oman alansa asiantuntijoita. Kyseisen henkilön kohdalla voi käydä niin, että kasvot kuluvat. Siitä on monia hyviä esimerkkejä. Monilla tiedemiehillä on kuitenkin itsellä halu tehdä tieteestään kansantajuista. Onko se hyvä, vai huono juttu? Jätän pohdittavaksi.

Minusta erinomaista jos tiede samoin kuin kirkkokin tuodaan lähemmäs tavallista kansaa. Miks tieteen pitäisi eriytyä? Tieteentekijän ja gurun maineenko vuoksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Melkoinen lapsus suvenkorento 12

Onhan omahyväistä olettaa, ettei monikaan täällä ole Esko Valtaojan Kotona maailmankaikkeudessa, ja monia muitakin kirjojaan lukenut!

Stephen Hawking Ajan lyhyt historia on myös mielenkiintoinen teos, mutta Esko Valtaojahan on helppotajuisempi juuri kansanomaisuudessaan.

Olet varmaan harvinainen poikkeus, peukku siitä sinulle.

• Mummulla oli luuvalo. Hän valaisi pimeyden.

• Toivottavasti on periytyvä ominaisuus.

• Anonyymi

mulla kerran välähti polttimo
      njjj

• Anonyymi

Mulla palaa välillä päreet.

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Beng

Useammallakin on palanut proppu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

nooh eipä höylärillä hommat lopu
        njj

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Useammallakin on palanut proppu.

voi hyvä taivahan isä, silloin on ollut oikosulkuja,
        njjj

• Anonyymi kirjoitti:

voi hyvä taivahan isä, silloin on ollut oikosulkuja,
        njjj

Oomi kertaa käämi. Pimeenä koko lääni :D.

• Anonyymi

Onhan olemassa viidakkorummut. Suustasuuhun pulputtelut, vinkit, että "hei nyh keskustelupalstalla kirjotetaan susta". Niin että mistäs sitä tietää, vaikka Esko Valtaojan uteluus saa hänet saapumaan paikalle, kun joku rumpujaan kalisuttelee :) Ei sitä tiedä.

On luuvalot loistaneet, päreet palaneet, polttimo välähtänyt.
      Kaaheesti valoja täs ketjussa.

Minä olen elämän valo:)
      Ainakin ollut.
      Oon. Mulle niin sanottu.
      Meinaan tosta tuli mieleen, kun h kirjotti puolen kilometrin levysestä niitystä.
      Tyttö siristi silmiä kun poika sojotti valon silmiin.

Mulle kävi tolleen. Kuvaannollisesti.
      Ku mieheni tapasin ekaa kertaa, sen silmät olivat ku kaks taskulampun valoa ja se niillä katto mua.
      Ihan meni mun silmät sirrilleen.
      Siitä mä äkkäsin, että toi on mun tuleva mies.

Olikin. Hän sanoi minulle, että minä olen hänen elämänsä valo.
      Mä sanoin, että hänkin on.
      Valotettiin toisiamme silmiin alvariin.

Mulle riittää tää tietoisuus, että valoa oon saanut toiselle loistaa.
      Vaikka toinen on mennyt jo tästä valomaailmasta pois, niin edelleen hänestä sirottuu valoa minulle. Ei tartte ku ruveta muistelemaan ja välillä ei ees muistele, niin kummiskin jostakin putkahtaa hänen valonsa, joka munkin valo oli.

Mystistä.

-Kyllä valoja riittää sano.
      -Joo, valaisevia esimerkkejä on paljon.

Heikunkeikku

• Anonyymi

valtaoja on tähtitiedettä opiskellut
      ja virka Turun yliopistossa lopettiin kun ei ollut tutkimusta ei oppilaita ei lopulta mitään
      https://yle.fi/uutiset/3-10053743

suhteellisuusteoriasta hän ei tiedä kuin ratkaisun seuraavaan

koiran häntään sidotaan paistinpannu
      koira juoksee valonnopeudella
      kuuleeko koiran sen kun valtaoja nuolee paistinpannua

• Anonyymi

"Onko siis kaikki valoisa ikuista?"

okei
      otetaan tämä vakavasti

Sytytät lampun ikkunattomassa huoneessa

sen jälkeen sammutat sen
      huone tietenkin pimenee

MIHIN VALO KATOAA?

valo kuitenkin on eräässä mielessä ikuista
      siis että näet taivaalla vaikka Siriuksen 9 valovuoden päästä
      niin miten se on ikuista ja häviää

• Anonyymi

Olisiko tämä Tellus jotenkin kummassa asennossa.
        Mikä absorboi valon?

Itsekehittelijän ei kannata valottaa valokuvia, eikä valonkuvia.

Beng
        Juu. Hyvä, että tiedettä arkistetaan. Onhan sekin taito kääntää kenties munkkilatinasta suomeksi.

• Noniin.
      Tämä on tarkoitettu Eskollekin.

Valo on itse-asiassa pötkö.
      Kun valo-pötkö syttyy, sen pituuden määrittää pötkön sytyttäneen energian määrä.
      Kun energia loppuu, katoaa pötkö kuin Mato mustaan aukkoon.
      Kun pötkön pää on katsojan päässä, valo-pötköä eivät enää näe Silmätkään koskaan.

H.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe