Olin 5,5v on/off-suhteessa narsistin kanssa. En päässyt hänestä eroon vaikka tajusin alkuhuuman jälkeen, että hänellä ei ole kaikki kunnossa. En kuitenkaan ymmärtänyt, että hän on narsisti vaan ajattelin hänen olevan vain pahasti rikkinäinen ja ehkä minä pystyn parantamaan hänet.
Vuosien aikana heikkenin kaikin mahdollisin tavoin, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Koin karmeaa tuskaa, mutta toisaalta myös valtavaa intohimoa ja hurmoksellista onnea. Nämä tunteet vuorottelivat.
Nyt olen sulkenut narsistin pois elämästäni ja estänyt hänet kaikissa mahdollisissa kanavissa. Tunnen häntä kohtaan silmitöntä vihaa ja raivoa siitä mitä hän teki minulle. Häpeän itseäni, että annoin hänen tehdä sen kaiken minulle enkä juossut karkuun jo paljon aikaisemmin.
Vaikka minun pitäisi olla helpottunut nyt, niin ajattelen häntä lähes koko valveillaoloajan. Ajatuksissa on myös kaipausta. Vaikka järki kuinka sanoo, että kaipaan haavekuvaa, niin silti en voi tunteilleni mitään.
Miten tästä eteenpäin? Miten saada elämänenergia takaisin ja jättää hänet mielestä kokonaan ja keskittyä eheytymiseen? Kaikki käytännönvinkit ovat nyt tarpeen. Mitä tehdä, kun kaipaus iskee? Miten päästä irti silmittömästä vihasta narsistia kohtaan? Tavallaan haudon myös kostoajatuksia, mutta siinähän ei ole mitään järkeä. Miten tästä mustasta suosta pääsisi takaisin omaksi itseksensä mahdollisimman nopeasti?
Narsistin aiheuttamista traumoista selvityminen
Anonyymi
1
76
Vastaukset
No laitan tähän pari linkkiä, joihin voisit tutustua ja joista löytyy apua, myös niitä käytännön vinkkejä.
Samoin noiden linkkien takaa löytyy myös muita tahoja joista voi olla apua
https://www.narsistienuhrientuki.fi/
https://eroonnarsistista.com/
https://narsismi.info/miten-paasen-eroon-narsistista/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5292619Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532240Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2062206Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131648Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191499Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501416- 971369
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621181Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise941151Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931055