Nykyaikaisen kirjaston kirjaston tulee olla paikka, jossa ihminen voi käydä ottamassa suihkun ja pestä pyykkinsä. On todella yksisilmäistä ajattelua kuvitella, että nykyaikainen kirjasto olisi tarkoitettu vain lukemiseen ja kirjojen lainaamiseen.
Lisää suihkuja ja pesukoneita kirjastoihin!
5
88
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa, pesua varten on olemassa yleiset uimahallit ja jokaisessa taloyhtiössä on pesutupakin, myös Siniristi ry:llä on päihdeongelmaisille pyykkitupa ja peseytymismahdollisuus, mutta kirjastojen aikomus jättää muovittaminen vähitellen kirjoista pois viritti tämmöisen idean:
Uutisissa oli taannoin juttu, että eräs kirjasto oli lopettanut kirjojen päällystämisen läpinäkyvällä muovilla, kun se tulee kalliiksi ja myös ympäristöjätettä tulee siten vähennettyä. Idea on hyvä, mutta entäs kun juuri vessasta tullut henkilö pesemättään käsiään kopeloi kirjoja hyllyissä ja niihin tarttuu pintaan likaa tai räkää, niin kirjaston henkilökunta ja muut asiakkaat ovat alttiina mikrobeille... ties minkälaisille. Eikö kirjoja voisi päällystää biohajoavalla läpinäkyvällä muovilla, joka kestänee muutaman säteilytyksen kun kirjoja palautetaan ennen hyllytystä? Biohajoavasta muovista ei tulisi ympäristöjätettä, kun kirjan elinkaari päättyy... Siinä olisi muovialan insinööreille keksintö, josta voisi tulla vientitavaraa muidenkin maiden kirjastoille? Muovin liimakin olisi biohajoavaa tietenkin. - Anonyymi
Ei oo kirjoja kirjastossa enää. Vain romskuja nurkissa....
Etpä ole tainnut edes käydä siellä. Itse haen kerralla 6-7 kirjaa. Ne varaan netin kautta eli tiedän mitä haluan.
Kaikki haluamani ovat löytyneet vaikka joukossa tosi vanhojakin.
Minulle se on pääharrastus ja koiran hoito on toinen. Nuo riittää kun pitää tehdä kotihommiakin välillä.
Eläköön kirja ja kirjasto kolminkertaisesti.
- Anonyymi
O shower mio. Mahtavaa että olen täällä.
- Anonyymi
No en haluaisi mitään Oodeja joka puolelle. Niitä ompelukoneita siellä ihmettelin. Kuka haluaa mennä ompelemaan sellaiseen paikkaan? Kun ihmisiä taahustaa koko ajan ja istuskelee niillä porrastasanteilla vahtaamassa. Kyllä siellä yksi ihminen silloin istui koneen ääressä, mutta mitään en nähnyt hänen ompelevan koko aikana.
Oodi oli minulle hienoinen pettymys, koska se oli niin kolkon tuntuinen paikka. Mikään viihtyisä se ei minusta ollut. No olenkin täältä maalta enkä joudu siellä asioimaan, kävinpähän vain katsomassa.
Kyllä minusta kirjaston tehtävä edelleen olisi se ihmisten henkisten harrastusten mahdollistaminen ja tukeminen. Miksi ihmeessä jotain suihkuja pitäisi olla? Pitäisikö sitten olla saunojakin?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1335572
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2434052- 3002419
- 921870
- 91695
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,501582Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi421346Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"2921345Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako1761262- 1041174