kyssäreitä on enemmänkin ollut ja tulee oleman.
No minä näin yhden poikasen ensimmäistä kertaa vuonna 1997 :D ja tämä tarina on tosi. Älkää kysykö, mistä voi muistaa noin pitkälle, en tiedä, en todellakaan tiedä. Minulla on aivan käsittämättömän monimutkainen aivokäyrä, jossa ei ole mitään logikkaa, koska minä voin muistaa asioita ihan monien kymmenien vuosien takaa, miettimättä edes asioita. Ne vaan tupsahtelee jostain. Vuoden muistan tietysti siitä, koska muistan kuinka vanha minä olin, mutta se, että olen nähnyt jonkun poikasen siellä, niin sitä en osaa sanoa. Muistan monia asioita esimerkiksi eri julkisuuden henkilöistä, joita olen tavannut jossain, joka ei ole ollut silloin julkisuudessa ja vaikka olisi ollutkin, niin en todellakaan olisi siinä tunnistanut, vasta jälkeenpäin lukenut jonkun jutun, ja ollut "ahaa" mähän näin tuon tyypin siellä ja siellä. Tästä on hyvä esimerkki Mikael Jungner :D Uskallan kirjoittaa tämän, koska se on positiivinen kokemus hänestä.
Nimittäin muistan joskus Happy Daysin aikoina, kun yksi nuori oikeustieteenopiskelija tuli baaritiskillä juttelemaan. Hän oli tosi fiksu, mutta näin jo kaukaa, että "mittee se poike hakkee miusta", niin minähän tietysti sanoin pojalle suoraan, "että elä sie turhaan kuluta minnuun aikaa, en minä ole lähdössä siun mukkaan tänä iltana" :D (Tämä ei ole siis se poikasen tarina jota aloin kirjoittamaan, mutta kerrankos jutut leviää käsiin :D. No Jungerin ilme paljasti aika paljon, mutta hän älykkäänä päätti "pelata" tahalleenkin toisin, hän sanoi, "että en minä ole mitään hakemassa" ja jäi tahalleen siihen istumaan, koska halusi pelata fiksusti vastoin minun pelivainua :D Mutta turha hänen oli yrittää, koska olin nähnyt jo ilmeen ja se kertoi jo kaiken. Hänelle ilmeisesti tuli vaan yllätyksenä sellainen suora veto mahan alle :D Mistä muistan tai tiedän, että se oli hän. Muistan sen nimestä, koska pikkuserkkuni on Mikael ja Jungnerin nimen yhdistin Saksaan. pelkän nimen perusteella, en minä ulkonäköä olisi muistanut. Mutta summa summarun, oli fiksu, että istui siinä kuitenkin aika kauankin, ja jutteli, ei lähtenyt heti kävelemään vaikka narahtikin "saalistusreissustaan". Varmasti sai saalikseen sitten toisen pupun.
No sitten tähän poikaseen. Olinpa kerran kaverini kanssa ravintola Kappelissa. Siihen aikaan siellä oli tanssilattia ja kaikki (kova oli meno). No minun kaverini oli vetäytynyt sivummalle juttelemaan erään miehen kanssa, ja minä jäin istuskelemaan baaritiskille, koska mitäpä minä lähteä kuuntelemaan heidän juttuja. No meni sekunti, niin siihen tuli yksi täysin kännissä oleva nuorukainen, joka esitteli itsensä Hartwall Keltaiseksi Jaffaksi :D :D Minä sanoin, että nyt poika nukkumaan, sinähän olet ihan humalassa :D Ei varmasti muista siitä yhtikäs mitään, nimittäin hän oli tosi kännissä. No meni kaksi minuuttia, niin tuli joku pitkä komea nuori poika juttelemaan, ja minä ajattelin siinä, että johan pyyhkii hyvin, kun pennut juoksee kintereillä :D Minä kysyin häneltä, "minkäikäinen sinä olet", hän vastasi, että kuusitoista vuotias". No niin justiinsa! Ja heti perään ajattelin, että et ole edes 16, olet tod.näk. 15 tai 14, mutta olet vain niin pitkä ja komea, että sinusta ei ihan heti näe, että olet alaikäinen. No minä sanoin sille, "Minä olen 24 ja voisin olla melkein sinun äiti" :D :D Ja lähdin kävelemään minun kaverin ja sen miehen luokse, ja sanoin, "että ei helvattu, minulla menee hyvin, lapset piirittänyt minua" :D Ja mun käveri ja se mies repes nauruun, kun kerroin, että "tarhalaisia on tänne päästetty" Ja tämä tarina on tosi.
Tarinalla olisi jatkoa, mutta enpäs kirjoitakkaan enempää.
t. tarina-täti
Täällä on joskus joku kirjoittanut, "että missä näit minua ensimmäistä kertaa", täällähän näitä
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta osaako joku sanoa tästä muisti jutusta, mistä voi tällainen kummuta, miten se on mahdollista, että on ihan ilman mitään logiikkaa oleva muisti? En ole koskaan sitä ymmärtänyt itsessäni. Nimittäin muistan vieläkin, että ala-asteen bioligian tunnilla luettiin "puun iän toteamisesta, männyn ikää voi laskea vuosirenkaista", ja se oli kirjan sivulla 21 :D Tosi tärkeää tietoa, häh? Ja kerran minua meinattiin "rankaista muististani" oikein kunnolla, mutta sain antaa näytteen, niin rankaistus peruttiin. Nimittäin opiskeluaikana kävin monessa koulussa ottamassa eri opintoja samasta aiheesta, koska näin sain aikatauluni sovitettua yhteen. Ja usein myös tein ensimmäisen tentin ns. ekalla uusintakoekierroksella, eli en käynyt itse koepäivänä ollenkaan vaan menin suoraan uusintakokeeseen aikataulusyistä. Minulla oli aina tapana ottaa tärppejä (2-3), ja 8/10 tärpeistä aina osui, ja siksi käytinkin sitä tosi paljon. No kerran oli ollut niin kiirettä, että en ollut ehtinyt lukea yhtään yhteikuntatieteiden tenttiin yhtään. Tuli suoraan töistä koululle, minulla oli aikaa yksi tunti lukea ennen tenttiä. Hain kahvikupin ja otin vain yhden tärpin ja luin sen ulkoa. En minä lukenut niin, että olisin jotakin ymmärtänyt, vaan luin ulkoa. Okei, auditorion ovet aukesi, ja minä menin ekalle penkkisiville odottamaan tenttiä. Siinä oli esseenä just se mun tärppi. Meitsi kirjoitti tuhatta ja sataa, jota olin ulkoa opetellut ymmärtämättä pätkän vertaa mistään mitään. Kirjoitin niin, että kynästä nousi savua, ja tottakai piti omia näkemyksiä siihen kirjoittaa, mutta muistin sanatarkasti teoriaosuuden, jonka myös kirjoitin paperille, pilkkua myöten.
No, sitten sain proffalta yhteydenoton. Olet luntannut, ja selitti, että miten pilkutkin on osunut samaan tahtiin kirjan kirjoittajan kanssa :D No minä tiesin heti, että nyt tuli ongelma, miten minä vakuutan, että en todellakaan ole luntannut. Sanoin opettajalle, että voinko tulla käymään sinun luonasi. Menin ja kerroin hänelle omasta ominaisuudesta, josta ei ota itse Erkkikään selvää, ja sanoin, että annappa minulle yksi A4, jossa on täyttä tekstiä, anna minulle tunti aikaa, niin luen sen sinulle ulkoa. No näin tehtiin, ja tulin todistetuksi, että en ollut luntannut, mutta kyllä hän oli yhtä ihmeissään kuin minä. Mutta sen tentin jälkeen en muistanut mitään siitä, mitä olin kirjoittanut, ja samoin oli tämä testi, sanoin opettajalle, että jos huomenna tulet kysymään tästä asiast, en muista yhtään, mitä aihetta ollaan edes käsitelty. Sen pituinen se. Muisti voi olla oikeasti tosi kimurantti juttu. Sitten on tietysti eri asia näillä poliitikoilla, kun ne eivät muista yhtikäs mitään tarpeen tullen :)Muistuu mieleeni, kun eräs populaaritieteellisiä kirjoja kirjoittava ketoi, miten oli kouluaikoina saanut opettajansa arvailemaan, että poika oli luntannut, kun oli luetellut piin arvon usean sadan desimaalin tarkkuudella.
Opettaja oli vedonnut siihen, ettei kukaan voi sellaista muistaa. No poikahan selvisi pälkähästä luettelemalla ne suullisesti.
Muisteja on hyvin erilaisia ja kummallisia. Siskoni, joka on kehitysvammainen, osasi virsikirjan kaikki säkeistöt ja virsinumerot ulkoa. Samoin hän tunsi erehtymättä koko kalenterin. Tavallisin, mitä hän sanoi, oli että niin ja niin monta vuotta sitten tähän aikaan, tapahtui sitä ja sitä. Nyt hän on jo vanha, ja muisti on mennyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412508Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse741816Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651238
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913