Kannattaako impin mennä

Anonyymi

Minulle tuli kutsu kohdunkaulan seulontaan. Olen 50 vuotias neitsyt nainen eli onko tarpeen mennä kyseiseen seulontaan jos ei ole koskaan ollut yhdynnässä?

5

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seulonnalla etsitään mahdollista mm. kondunkaulan syöpää tms.
      eli yhdynnöillä ei ole merkitystä onko ollut vai ei.
      Kannattaa mennä.

    • Anonyymi

      Minä en ole käynyt koskaan enkä mene ennen kuin on pakko.

      • Anonyymi

        Eli et mene koskaan, sillä tuo seulonta ei ole pakollista.

        On kylläkin hölmöä ettei käytä hyödyksi tarpeellista ilmaista palvelua.


    • Anonyymi

      Kuka tarvitsee kuka ei, mitään muuta ei ole pakko tehdä tässä maailmassa kuin kerran kuolla. Joka toisia nimittää hölmöksi on itse sellainen ja samalla todistaa sivistyneisyys tasonsa.

    • Anonyymi

      Tämä ei liity aivan ko. asiaan, mutta seulontoihin kyllä ja siihen kannattaako niihin mennä.
      Olen 64-vuotias nainen, ja koskaan en mennyt mammografiaan vaikka kutsuja tuli. Kävi sitten niin, että viime joulukuussa oli pakko mennä lääkäriin epämääräisten vaivojen ja kovien kipujen takia. Kivut paikantuivat vas. kainaloon ja vasemman rinnan yläpuolelle, ja alkoivat olla todella sietämättömiä niin, että meni kymmenenkin väkevää särkylääkettä päivässä että sain jotenkuten oltua. Myös vasen käsi turposi.
      Heti passitettiin mammografiaan, ct-kuvaukseen, isotooppikuvaukseen ja koepalan ottoon. Syöpähän se sieltä löytyi ja iso kasvain olikin! Todettiin että leikata ei voida, mutta onneksi selvisi että kyseessä hitaasti kasvava paikallinen ei etäpesäkkeitä lähettävä hormoniherkkä kasvain, joka nyt on saatu pelkällä hormonihoidolla pienennettyä ja kivut on poissa. Lääkärin mukaan kasvanut vähintään kymmenen vuotta, joten jos olisin seulontaan mennyt, olisi löydetty jo aika päiviä sitten.
      Nyt sitten saan elää tuon lääkkeen kanssa seuraavat viisi vuotta ainakin, ja onnekseni siedän sen hyvin eikä sivuoireita ole.
      Kyllä ihmisen pitää olla tyhmä ettei ilmaisiin seulontoihin mene! Minä itse mukaan luettuna! Kun syöpädiagnoosin saa, ei se ole leikin asia. Itsellänikin, vaikka tilanne on moneen muuhun verrattuna varsin hyvä, on tämä kyllä pistänyt elämänarvoja miettimään, ja tajuamaan kuinka rakas ja kallisarvoinen terveys ja elämä ihmiselle on! Tokihan jokainen päättää itse, mutta monelta tuskalta jälkeenpäin säästyisi jos ajoissa hoitaisi itsensä ja pitäisi huolen terveydestään. Aloittajalle sanon että mene ihmeessä! Et ainakaan kadu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe