Kauppojen vastapuristettu appelsiinimehu - miten sokerista se on ?

Anonyymi

Auttakaa uusavutonta pliis ! Sain verensokerin laskemaan esidiabetestasolta lukemaan 5.7.
Kysyin lääkäriltä noista appelsiinimehukoneista joista voi kaupassa puristaa mehua esim. Cittareissa ja hän sanoi yhden lasillisen voi juoda päivässä. Eli jos vaikka juon kaksi lasillista päivässä kolmen päivän ajan ja olen sitten 4 päivää juomatta miten tämä vaikuttaa ? Siis miten sokerista se on ? Se on se jota en ymmärrä. Pakkohan sen olla vähäsokerista verrattuna esim appelsiintäysmehuihin ?

5

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käytännössä noissa vastapuristetuissa appelsiinimehuissa on kaikki appelsiinin sokeri, tähteeksi jäävissä kalvoissa ja hedelmälihassa ei ole enää kovin paljon sokeria. Voit siis katsoa suoraan Finelin nettisivulta mitä appelsiini sisältää. Lasillisessa appelsiinimehua lienee n. 20 g hiilihydraattia (käytännössä sokeria). Sitten vaan vähennetään muusta ruuasta vastaava määrä hiilihydraattia jos et halua lisäkuormitusta.
      Täysmehujen sokerimäärät löydät purkin kyljestä.

• Nuohan ovat täysmehuja ja niissä on noin 10 g sokeria per dl. Tuo lasketaan lisätyksi sokeriksi ja sen suositus on alle 10E% ja tuo on noin 50 g päivässä.

Syö mieluummin hedelminä.

• Anonyymi

Appelsiinissa on hedelmänä n. 9 g sokeria 100 g annoksessa.

Nykyisin Suomessa myydään sellaisia appelsiinilajikkeita joiden syönti hedelmänä on hankalaa (lohkojen paksut ja sitkeät kalvot) ja ne sopivat paremmin puristamiseen mehuksi.

• Anonyymi

Näin se lääkkeiden myynti on kannattavaa!

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1918
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1350
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1020
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe