Onko muilla vastaavia kokemuksia? Eli vuoden olen ollut työttömänä viimeisimmän oikean palkkatyön jälkeen. Nyt kroppa reistaa hieman niin ei ihan joka ikistä työtä pysty tekemään. Mutta periksihän ei anneta! Tosi moneen hommaan pystyisin. Todella paljon olisi työvuosia ja työintoa jäljellä. Selkäranka lähinnä reistaa hieman. Vaikka 10% saatavilla olevista töistä en pystyisikään tekemään niin 90% hommista hoituisi! Kun vaan joku palkkaisi! Joten työkkäristä heittivät TYP moniala"mihinliesysteemiin" minut. Piti saada tuota kautta edes joku työkokeilu paikka, eli "9e" työ, johon olisin kyllä ihan mielelläni lähtenytkin, vaikka oikeaa "tessin" palkkaa ei olisikaan saanut. Koska olisihan se kiva vaikka pari kuukautta duunia heittää tuollakin liksalla! MUTTA TÄNÄÄN TULIKIN SE TODELLINEN MUTKA MATKAAN KUN "TYPPIIN" MENIN!!! Kerroin haluavani töihin kunhan vain joku ottaisi töihin,mutta typissä oltiinkin sitä mieltä että nyt laitos kuntoutukseen selän takia ja joku "nasse tiimi" vai mikälie olikaan tiimi kotonani vierailemaan. SIIS MITÄH????!!!!! TYPissä kerroin tehneeni noin 15 vuotta sivutyönä/harrastuksena/eräällä pikkupajalla moottoriremontteja sekä koneistuksia ja eräs virkailija vain hirnuen nauroi ja kuiskutteli viereiselle virkailijalle että "ompa jutut tuolla" Siis mitä hittoa?! Ensin kysytään mitä olet perusduunin lisäksi tehnyt ja mille alalle voisit tutkinnon hankkia. Ja kun kerrot mille alalle esim:, (ajoneuvoasennukseen, raskaankalustonasennukseen ja moottori koneistukseen) olisi taitoja enemmän kuin paljon niin sitten nauretaan päälle!!!!! Ei ole vieraita hommia raskaankaluston paineilmajärjestelmät, moottoreiden hoonaukset, kannen porttaukset, ECU:n kautta tehojen säädöt puhumattakaan perus jakopäänrempoista ja kannentiivisteenvaihdoista jotka menee vaikka silmät ummessa vasemmella kädellä. Ja vaikka nimenomaan kerroin töihin haluavani niin todetaan että paikalliseen kuntoutuslaitokseen on mentävä ja joku tiimi tulee kotikäynnille. SIIS MITÄ TÄMÄ ON???!!!! Omin jaloin iloisin askelin menin kello 12 tapaamiseen, tulin kello 13 sieltä pois invalidisoituneena laitoskuntoutuspotilaana! Olen nyt ottanut yhtettä työkkäriin tänään te-palvelut sivun kautta ja jättänyt yhteydenottopyynnon jossa olen kertonut tilanteesta ja siita että haluan töihin! En mihinkään kuntoutukseen! Koska en ole sellaisen tarpeessa! Tarvitsisin ja haluaisin vaan töitä, mutta tuntuu että työkkäri tekee kaikkensa estääkseen minua työllistymästä. Pahinta koko hommassa on se että olen vasta vähän alle keski-ikäinen!
TYP pakottaa työkyvyttömäksi??!!! SIIS MIKSI??!!!
3
117
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan törkeeltä kuulostaa! Missähän päin Suomea asut? Helsingissä?
Kyllä te-toimisto joutaisi romukoppaan, kun ei siitä ole mitään hyötyä ihmisten työllistymisessä. Pelkkää kiusantekoa koko systeemi.
Jos saisit ihan minkä tahansa työn vähäksi aikaa, niin pääsisit pois tuosta typistä, ja sitten älä enää ikinä suostu menemään sinne. - Anonyymi
Kun ihmisten kokemuksia TYPistä on lukenut keskusteluista ei voi muuta kuin todeta, että se on kaikkialla juuri tuollaista. Etsimällä etsitään vikaa ihmisestä ja sen jälkeen paisutellaan ne valtaviin mittasuhteisiin. Työkykyisestä yritetään saada väkisin työkyvytön. Ja pahimmillaan nuo kaikenmailman tiimit tulee kotiovelle asti. Ihan järjetöntä touhua.
- Anonyymi
Olen ymmärtänyt, että "työkokeilu"paikan voi etsiä itse. Onpas sanahirviö, jos kyseessä ovat keski-ikäiset, jo kymmeniä vuosia yleensä työelämässä olleet ammatti-ihmiset! (Muistelen, että peruskoulun vikalla luokalla oli joku parin viikon työkokeilu.)
Ei kai kuntoutukseen voi pakottaa ketään! Uskomatonta. Tee valitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708