Toyota Corolla Hybrid Sedan testi

Anonyymi

Ajelin pääasiassa maantiellä 80-100 km/h ja hiukka kaupungissakin. Käytin Eco asetusta ja ainoastaan kokeilin muita asetuksia. Sport asetuksella se oli terävämpi ja vaihteen B-asentoa en käyttänyt. Alussa akku oli ehkä 30% ladattu ja puolen tunnin ajon jälkeen 70%. Muutaman kilometrin se ajeli pelkällä sähköllä hiljaisemmalla nopeudella ja maantiellä käytti molempia sekä konetta että sähköä, koko ajan vaihdellen tarpeen mukaan. Keskikulutus oli 3,5 l/100 km. Koeajon lopuksi auto antoi ajotulokseksi 81 pistettä ja kiitteli tasaisesta ajosta.

65

2398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo. Hieno tarina ja ehkä jopa tosi.
      Mutta mitäs sanot siitä että tojon oma mittari kertoo kulutukseksi noin tuplan sun tarinaan verrattuna?

      https://www.rinta-jouppi.com/blogi/koeajo-toyota-corolla-hatchback-2-0-hybrid-premium/

      Tuosta voi katsoa kuinka kuvassa Tojon ajotietokone kertoo kulutukseksi 6,9 litraa, Oma kymmenen vuotta vanha TSI-Golf ei koskaan tarvitse noin paljon bensaa jos ajetaan pidempää matkaa. Kylmänä toki menee enemmän.

      • Anonyymi

        Tojotistien omat mittaukset ja todellisuus onkin ihan eri asia. viralliset testikulutukset lähes puolta isompia mitä luvataan onhan tuo jo testeissä todettu aiemminkin..


      • Anonyymi

        Sedan on ensinnäki 1.8 ja tuo testattava 2.0..
        Saahan tuon mittarin näyttämään isoakin lukua.
        Edellinen 1.4 tsi farkku golffi vei suurinpiirtein 7 litraa. Että ei nekään ihan pienimmästä päästä ole kulutukseltaan.


      • Anonyymi

        Tuossa tekstiosassahan kerrotaan kulutuksen olevan reilut viisi litraa. Koeajoauton keskikulutusta onm turha vertailla todelliseen, koska silloin useimmat käyttävät autoa jopa omasta normaalistaan poiketen ja turbotoopet varmasti vielä enemmän.
        Aloittajan kulutuslukemiin pääsee Toyotan hybridillä jos osaa ajaa juoheasti, ennakoiden ja pääasiassa kaupunkiliikenteessä, joka onkin suurimmalla osalla autoilijoita juuri sitä arkiliikennettä.


    • Anonyymi

      Tässäkin tapauksessa ajatteleva yksilö näkee että 6,9 litran kulutuksesta on selkeä dokumentti eli kuva Tojon ajotietokoneesta joka kertoo kulutuksen. Varmaan pikkaisen kaunisteltu lukema, mutta kaikenkaikkiaan aivan eri luokkaa kuin tämä tarinan 3,5 litraa josta ei ole mitään todisteita.
      Mitä luulette, kumman kulutuksen älykäs ihminen uskoo? Netissä kusetettavia vielä varmaan on, mutta toivottavasti joka päivä yhä vähemmän.

    • Anonyymi

      Mulla antoi pisteiksi 91 kun ajelin kotoa kirkolle ja oli muuten sama keskikutus 3,5 litraa

      • Anonyymi

        Hehee, unikuvia.


      • Anonyymi

        Juu ja käski vielä hyödyntämään paremmin hybridin ominaisuuksia. Tästä on kyllä paha parantaa kun maksimi on 100. Täytyy vissiin kaasutella ja jarrutella oikein kunnolla että lataa tehokkaammin?


    • Anonyymi

      "Koeajon lopuksi auto antoi ajotulokseksi 81 pistettä ja kiitteli tasaisesta ajosta."
      Kun oikein nysvää ja haittaa sujuvaa liikennettä, niin auto kiittää. Hienoa.

    • Anonyymi

      Pieni kulutus on kaikkein tärkeintä, millään muulla ei ole oikeastaan mitään väliä. Ja luonto kiittää.

      • Anonyymi

        Eikös silloin olisi parempi pysyä kotona tai ajaa fillarilla?


      • Anonyymi

        Sähköauto on ainoa oikea valinta jos tuolle linjalle lähtee. Bensankulutus ja päästöt nolla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Koeajoauton keskikulutusta onm turha vertailla todelliseen, koska silloin useimmat käyttävät autoa jopa omasta normaalistaan poiketen "

      Juurikin näin. Nämä tarinat pihistysennätyksistä on aivan yhtä pielessä kuin turbotoopejen kengityksellä saadut tulokset. Pitäisi ajaa vuosi ja mitata kulutus koko ajalta.
      Ja edelleen nämä pihistysennätykst ovat pelkkää tarinaa. 6,9 litraa on se ainoa kulutus josta on jonkinmoinen todiste.

      • Anonyymi

        Yksi koeajo ei todellakaan kerro todellisesta pitkän ajanjakson kulutuksesta. Olen minäkin ajanut 1.6 HDI farkulla Forssasta Helsinkiin (Porintie-Turun väylä-Kehä 1) kesäkelillä kultusmittarin mukaan 3,9 litran keskikulutuksella. Ei mitään tekemistä vuotuisen keskikulutuksen lähes 6 litraa kanssa.


      • Anonyymi

        Nollaat trippimittarin ja pidät autoa tyhjäkäynnillä pihassa noin puolituntia että paikat lämpiää, käyt välillä koeajamassa ja jätät taas pakkasella koneen käymään kun käyt kahvilla. Paljonko on keskikulutus tunnin ajelun jälkeen ? Sanoisin että aikapaljon.

        Lupaan ajaa tankillisen eli n. 1100 kilometriä alle neljän litran.


      • Anonyymi

        Aivan! Yli 200 tkm Toyotan hybrideillä lähinnä kaupunkiliikennettä ajaneena voin kertoa teille kinaajat salaisuuden: keskikulutus vaihtelee keväästä-syksyyn 4,2-4,7 l/100 km ja talvella puoli litraa enemmän.
        Tänään päivällä Konala -Helsingin keskusta-Konala 3,9 l/100 km keskinopeudella 33 kmh ilman minkäänlaista pihistyksen yritystä.


      • Auris hybridi , kahden vuoden laskettu kulutus 4,5L/100km,ajettu runsas 20000km.Mukava nähdä miten uusi Camry tulee kuluttamaan.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla Hybrid halvin malli 29000€
      Kallein malli maksaa 34000€.

      • Anonyymi

        Toyota Corolla Hybrid halvin malli 27000€ - n.10% = 24500.- ilman vaihtoautoa. Kallein 39000€ - n.10%= 35100.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla Hybrid halvin malli 27000€ - n.10% = 24500.- ilman vaihtoautoa. Kallein 39000€ - n.10%= 35100.-

        . . . ja liike oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . . . ja liike oli?

        Pelttari tai MetroAuto !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla Hybrid halvin malli 27000€ - n.10% = 24500.- ilman vaihtoautoa. Kallein 39000€ - n.10%= 35100.-

        Ilmankos Toyota hyvittää hyvin vanhasta Toyotasta kun kate on tuollainen, että voi antaa 10% alennuksia. Eli se totuus halvasta aasialaisesta makkarasta pitää paikkaansa ja kate iso ja panttimaksu mukana ja vaareja ansaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla Hybrid halvin malli 27000€ - n.10% = 24500.- ilman vaihtoautoa. Kallein 39000€ - n.10%= 35100.-

        Ei taida lähteä -10 % edes suoralla kaupalla. Auton hinnan lisäksi tulee toimittelukulut, pohjakatetta johon ei kosketa. Käytännössä jokainen ottaa jotain lisuja. Suoralla ostanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida lähteä -10 % edes suoralla kaupalla. Auton hinnan lisäksi tulee toimittelukulut, pohjakatetta johon ei kosketa. Käytännössä jokainen ottaa jotain lisuja. Suoralla ostanut.

        No jos ei kymmentä niin lähelle kuitenkin. Harva ostaa perusversiota ja lisukkeita tulee päälle, se on selvä asia se (sanois Sipilä). Mutta kaikista tehtaalta tulleista kamoista se 9-10 prosentin alennus on mahdollista jos jaksaa ja kehtaa kilpailuttaa myyjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos Toyota hyvittää hyvin vanhasta Toyotasta kun kate on tuollainen, että voi antaa 10% alennuksia. Eli se totuus halvasta aasialaisesta makkarasta pitää paikkaansa ja kate iso ja panttimaksu mukana ja vaareja ansaan.

        Nettiautossa 2018 mallisia Auris Active farkku Hybridejä, ajettu 20 tkm ja pyynti vielä 24000-25000 euroa. Kuka hullu maksa yli 20000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettiautossa 2018 mallisia Auris Active farkku Hybridejä, ajettu 20 tkm ja pyynti vielä 24000-25000 euroa. Kuka hullu maksa yli 20000 euroa.

        Ei kukaan. Siksi ne siellä ovatkin myynnissä.


    • Anonyymi

      Ja oikeissa testeissä kulutus Toyotalle on karvan yli 6 litraa, että siinä sitä totuutta.
      Täytyy olla omituinen jos Toyotalla ajavalle oikeasti on merkitystä kulutuksella, sillä Toyotalla ei paljoa ajella vuodessa ja bensa on kuluista se pienin.

      • Anonyymi

        Toyotan kuljettajalle tärkeitä ovat ympäristösyyt ja ajamisen mukavuus sekä hiljaisuus. Kaupunkiliikenteessä ei tupruteta päästöjä valoissa seisottaessa eikä sinne rynnätä ylinopeudella seisomaan.
        Toyota lähtee liikkeelle aina hiljaisesti sähköllä ja vääntävä moottori tulee mukaan vasta tarvittaessa. Peilistä näkee kun start/stop-järjestelmällisten autojen dsg:t arpovat vaihteita ja lähtevät nytkytellen liikkeelle.
        Samat testikriteerit ovat voimassa kaikille autoille ja niissä pienimpiin lukuihin ladattavia lukuunottamatta pääsevät Toyotat. Useimmilla ladattavilla kulutus nousee 12-16 l/100km kun satojen kilojen akut tyhjenevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kuljettajalle tärkeitä ovat ympäristösyyt ja ajamisen mukavuus sekä hiljaisuus. Kaupunkiliikenteessä ei tupruteta päästöjä valoissa seisottaessa eikä sinne rynnätä ylinopeudella seisomaan.
        Toyota lähtee liikkeelle aina hiljaisesti sähköllä ja vääntävä moottori tulee mukaan vasta tarvittaessa. Peilistä näkee kun start/stop-järjestelmällisten autojen dsg:t arpovat vaihteita ja lähtevät nytkytellen liikkeelle.
        Samat testikriteerit ovat voimassa kaikille autoille ja niissä pienimpiin lukuihin ladattavia lukuunottamatta pääsevät Toyotat. Useimmilla ladattavilla kulutus nousee 12-16 l/100km kun satojen kilojen akut tyhjenevät.

        "Toyotan kuljettajalle tärkeitä ovat ympäristösyyt ja ajamisen mukavuus sekä hiljaisuus. "

        Tojo-seniiit ovat niin jäljessä ajasta. Jos oikeasti haluaa nollapäästöt ja hiljaisuuden niin ostaa auton missä ei ole minkäänlaista polttomoottoria.
        Esimerkiksi tällaisen joka maksaa samanverran kuin hybridi Corolla. https://ev-database.org/car/1127/Volkswagen-ID3-Standard-Range

        Miksi feikata ympäristöystävällistä kun voi olla oikeasti nollapäästöinen. Terot on niin ajastaan jäljessä.


      • Anonyymi

        "Samat testikriteerit ovat voimassa kaikille autoille ja niissä pienimpiin lukuihin ladattavia lukuunottamatta pääsevät Toyotat. Useimmilla ladattavilla kulutus nousee 12-16 l/100km kun satojen kilojen akut tyhjenevät."
        Olet hämmästyttävä monitaituri. Brezhnev-lumiukko hybridi. Yhtä aikaa sekä ajastasi jäljessä että täysin ulkona.
        Tässä päivässä autoissa ei enää ole polttomoottoria laisinkaan. Halvalla verkkovirralla ladatuilla akuilla ajetaan koko matka.
        Ymmärrän että teroilla on pikkaisen pallo hukassa tämän asian suhteen. Ei se mitään. Darwinismi korjaa satoaan tässäkin asiassa.


      • Anonyymi

        Tojoilla ajetaan paljon ja bensakulut ovat ylivoimaisesti suurimmat kulut, koska verot ja vakuutusmaksut ovat niin halpoja ja arvon alenemakin on kovin vähäistä esim. toiseen sähköautoon Teslaan verraten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoilla ajetaan paljon ja bensakulut ovat ylivoimaisesti suurimmat kulut, koska verot ja vakuutusmaksut ovat niin halpoja ja arvon alenemakin on kovin vähäistä esim. toiseen sähköautoon Teslaan verraten.

        "arvon alenemakin on kovin vähäistä esim. toiseen sähköautoon Teslaan verraten."

        Priceless ja priceless udestaan. Tojo ei ole sähköauto, ei edes lähellä. Kerropa missä kohtaa tojon hybridissä on se plugi johon sähköpiuha kytketään. Se plugi joka jokaisessa sähköautossa on, mutta jota tojon hybrideissä ei ole. Löytyy tasan yhdestä tojosta. Muut ovat 100% bensa-autoja.
        Ei myöskään edes samalla planeetalla Teslan prestigen kanssa. On tämä tero uskomattoman pihalla kaikesta mitä maailmassa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "arvon alenemakin on kovin vähäistä esim. toiseen sähköautoon Teslaan verraten."

        Priceless ja priceless udestaan. Tojo ei ole sähköauto, ei edes lähellä. Kerropa missä kohtaa tojon hybridissä on se plugi johon sähköpiuha kytketään. Se plugi joka jokaisessa sähköautossa on, mutta jota tojon hybrideissä ei ole. Löytyy tasan yhdestä tojosta. Muut ovat 100% bensa-autoja.
        Ei myöskään edes samalla planeetalla Teslan prestigen kanssa. On tämä tero uskomattoman pihalla kaikesta mitä maailmassa tapahtuu.

        Asiaan .... puhe oli arvon alenemisesta. Jos se Tesla on niin hyvä niin miksi sen arvo alenee niin jyrkästi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samat testikriteerit ovat voimassa kaikille autoille ja niissä pienimpiin lukuihin ladattavia lukuunottamatta pääsevät Toyotat. Useimmilla ladattavilla kulutus nousee 12-16 l/100km kun satojen kilojen akut tyhjenevät."
        Olet hämmästyttävä monitaituri. Brezhnev-lumiukko hybridi. Yhtä aikaa sekä ajastasi jäljessä että täysin ulkona.
        Tässä päivässä autoissa ei enää ole polttomoottoria laisinkaan. Halvalla verkkovirralla ladatuilla akuilla ajetaan koko matka.
        Ymmärrän että teroilla on pikkaisen pallo hukassa tämän asian suhteen. Ei se mitään. Darwinismi korjaa satoaan tässäkin asiassa.

        Teslan lukuisat palot ja autonomisten laitteiden toiminnan häiriön ovat korjanneet kamalaa satoa jo tähän mennessä. Sikäli kun kyseiset autot sattuisivat yleistymään merkittävästi useat talot tuhoutuisivat sähkölaitteiden ylikuumennuttua, koska ihmisiltä loppuu rahat sinänsä turhan auton ostoon eikä sähköinfraan jakseta enää panostaa.
        Jo pelkästään YHDEN Teslan pääomakuluilla kävisi päivittäin töissä Kehä III:n sisäpuolella taksilla 20 vuoden ajan, joten melkoinen talousturhake on kyseessä.
        Sitäpaitsi Teslan ympäristökuormitus on tutkitusti elinkaaren aikana paljon suurempi kuin monen Toyotan hybridimallin.
        Teslan tehokkuudellekaan ei löydy ainakaan kaupunkiliikenteessä tarvetta, koska lähikuukausina esimerkiksi Helsingin keskustassa saa ajaa vain 30 kmh muutamaa pääkatua lukuunottamatta.
        Paras säältä suojaisa sähköinen kulkuväline olisikin kolmiypöräinen sähköauto, joita on useita malleja toimintamatka jopa 100 km.


      • Anonyymi

        Volkkari on vuoden auto, joskus jopa kahden. Maahantuojalla on tarjouksena moottorinvaihto, nyt vain 7000 kulut. Voi toki uskoa että volkkarin moottori- ja vaihteisto-ongelmat olisi korjattu uusista. Sitä kutsutaan uskomukseksi.
        Toytalla pääsee 12 vuotta ennen kuin ulkomaailma kurkistaa oven läpi sisään.


    • Anonyymi

      "Jo pelkästään YHDEN Teslan pääomakuluilla kävisi päivittäin töissä Kehä III:n sisäpuolella taksilla 20 vuoden ajan, joten melkoinen talousturhake on kyseessä."

      Tesla ei ole tarkoitettu persaukisille. Kyseessä on luxus-tuote ihmisille jotka eivät hae halvinta mahdollista ratkaisua.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tänään tein sitten hiukan pitemmän testin. Ajoin Porista Helsingin kautta Porvooseen. Ei mennyt enää uusi Corolla Hybridi niin pienellä kulutuksella kuin eka koeajolla. Nyt oli keskikulutus runsaan 200 km matkalla 3,6 litraa sadalla. Ajelin muun liikenteen mukana ja yrittäen hyödyntää hybridin ominaisuuksia. Alussa kulutus oli 5-6 litraa kun kone oli kylmä (yöllä oli -2C) aj ajoin lisäksi noin kolmasosan matkasta ilmastointi päällä. B-asentoa käytin vain kokeilu mielessä kehä 3 paikkeilla kaupunki ajossa.
        On se mainio ajettava (käsivaihteisen jäljiltä) kun kaikki toimii automaattisesti. Ohjausvaste ja palautus oli hyvä ja keskialue OK, selvästi parempi kuin 2 kk sitten kun 1. kertaa kokeilin uutta Corollaa. Navigointikin pelasi yllättävän hyvin varoittaen kaikista kameratolpista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tein sitten hiukan pitemmän testin. Ajoin Porista Helsingin kautta Porvooseen. Ei mennyt enää uusi Corolla Hybridi niin pienellä kulutuksella kuin eka koeajolla. Nyt oli keskikulutus runsaan 200 km matkalla 3,6 litraa sadalla. Ajelin muun liikenteen mukana ja yrittäen hyödyntää hybridin ominaisuuksia. Alussa kulutus oli 5-6 litraa kun kone oli kylmä (yöllä oli -2C) aj ajoin lisäksi noin kolmasosan matkasta ilmastointi päällä. B-asentoa käytin vain kokeilu mielessä kehä 3 paikkeilla kaupunki ajossa.
        On se mainio ajettava (käsivaihteisen jäljiltä) kun kaikki toimii automaattisesti. Ohjausvaste ja palautus oli hyvä ja keskialue OK, selvästi parempi kuin 2 kk sitten kun 1. kertaa kokeilin uutta Corollaa. Navigointikin pelasi yllättävän hyvin varoittaen kaikista kameratolpista.

        Miksi 10 km/h alle rajoitusten köröttelevää tarvitsee varoitella kameratolpista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tein sitten hiukan pitemmän testin. Ajoin Porista Helsingin kautta Porvooseen. Ei mennyt enää uusi Corolla Hybridi niin pienellä kulutuksella kuin eka koeajolla. Nyt oli keskikulutus runsaan 200 km matkalla 3,6 litraa sadalla. Ajelin muun liikenteen mukana ja yrittäen hyödyntää hybridin ominaisuuksia. Alussa kulutus oli 5-6 litraa kun kone oli kylmä (yöllä oli -2C) aj ajoin lisäksi noin kolmasosan matkasta ilmastointi päällä. B-asentoa käytin vain kokeilu mielessä kehä 3 paikkeilla kaupunki ajossa.
        On se mainio ajettava (käsivaihteisen jäljiltä) kun kaikki toimii automaattisesti. Ohjausvaste ja palautus oli hyvä ja keskialue OK, selvästi parempi kuin 2 kk sitten kun 1. kertaa kokeilin uutta Corollaa. Navigointikin pelasi yllättävän hyvin varoittaen kaikista kameratolpista.

        Nämä Toyota hybridit menevät pienellä kulutuksella,siinä Japanilainen suunnittelija on tehnyt palkkansa eteen työtä.Joskus hyvissä oloissa ja oikein pihistelemällä menee alle 3L/100km.On tämä Toyotan systeemi ylivertainen,siksi se varmaan antoi patentit myös muiden käyttöön tänä vuonna.


      • Anonyymi
        toele kirjoitti:

        Nämä Toyota hybridit menevät pienellä kulutuksella,siinä Japanilainen suunnittelija on tehnyt palkkansa eteen työtä.Joskus hyvissä oloissa ja oikein pihistelemällä menee alle 3L/100km.On tämä Toyotan systeemi ylivertainen,siksi se varmaan antoi patentit myös muiden käyttöön tänä vuonna.

        https://www.rinta-jouppi.com/blogi/koeajo-toyota-corolla-hatchback-2-0-hybrid-premium/

        Voihan kaikkea puhua mutta eri asia on todistaa puheensa. Tässä koeajossa hybridi-Corolla vei kuvan mukaan 6,9 litraa. Saa todistaa vääräksi, mutta siihen saakka 6,9 litraa on todistettu Corollan kulutus.

        Ja muutenkin tuo väitetty kulutus tarkoittaa hyvin kallista matkantekoa verrattuna VW:n ID.3:een. VW maksaa saman verran Corollan kanssa ja sillä 100 km maksaa sähkönä vain 2-3 euroa. Tojon bensasta joutuu maksamaan 8-9 euroa vaikka e veisi vain viisi litraa. 6,8 litraa maksaa jo toista kymppiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        https://www.rinta-jouppi.com/blogi/koeajo-toyota-corolla-hatchback-2-0-hybrid-premium/

        Voihan kaikkea puhua mutta eri asia on todistaa puheensa. Tässä koeajossa hybridi-Corolla vei kuvan mukaan 6,9 litraa. Saa todistaa vääräksi, mutta siihen saakka 6,9 litraa on todistettu Corollan kulutus.

        Ja muutenkin tuo väitetty kulutus tarkoittaa hyvin kallista matkantekoa verrattuna VW:n ID.3:een. VW maksaa saman verran Corollan kanssa ja sillä 100 km maksaa sähkönä vain 2-3 euroa. Tojon bensasta joutuu maksamaan 8-9 euroa vaikka e veisi vain viisi litraa. 6,8 litraa maksaa jo toista kymppiä.

        Oletko jo usein kokeillut id:n kulutusta?


    • Anonyymi

      Kaverin rav4 hybrid 2 wd sekalaista ajoa ja keskikulutus näytön mukaan 7,6 litraa. Vielä kun huomio näyttövirheen mikä kaikissa automerkeissä, voi laskea keskimääräiset 0,2 - 0,8 desiä lisää kulutukseen.

      En ymmärrä mikä hyöty hybridistä on kun kulutus tuota luokkaa, tai sitten perusmoottori ilman hybridiä kuluttaa karmeita lukemia.

      • Anonyymi

        Tosi karmeeta, mun Volvo vie vain 15 l/100 km kaupunki ajossa.


    • Anonyymi

      Minun Volvo vie 7.8 l kaupunki ajossa ja tehoa kolme kertaa enenmän kuin Hybridi corollassa.

      • Anonyymi

        Siis 3x180hv = 540hv ja kulutus vaan 17.8 l/100km. No jokainen taaplaa tyylillään.


    • Anonyymi

      Tuo toinen testi on kyllä aika vakuuttava. Pakko kait uskoa että uudet Corolla hybridit kulkee aika pienellä, sähköauto on tulevaisuutta. Ja ennenkaikkea, kulkee pienellä myös kaupunkiajossa.

    • Anonyymi

      Mulla oli pari päivää koeajossa 2 litran farkku.
      Normiajolla semmoset 4 litraa.pihistelemällä vähemmän mut saa sillä menemään jos kokoajan huudattaa kaasu pohjassa..no niin toki kaikki autot.
      Mutta ei se paha ruokanen ole joka tapauksessa.

    • Anonyymi

      Ite tein 2L farkku Premium varusteisella Corillal tunnin koeajon missä tuli vähän kurmuutettua kiihdytysharjoittelua motarilla ym.. Auto kertoi kulutuskeksi 5.4. samassa Ajossa 3 vuotias diesel Audini kertoisi noin 6.5L lukemaa, siis naftaa.

      Jos ajaisin kuten normaalisi työmatkaa nii tuo Corilla meneisi luultavasti tieturin mukaan reilusti alle 5L kulutuksella.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on suuri halu päästä mahdollisimman halvalla pisteestä A pisteeseen B niin miksi edes harkita polttista?
        Tässä Corollan hintaluokkaan sopiva auto jolla 100km maksaa noin 2-3 euroa. Viisi litraa bensaa maksaa 9 euroa.
        https://carbuzz.com/news/volkswagen-id-3-will-look-exactly-like-this

        Kulutusvertailu on niin passee.

        Ja pitää muistaa että jo perusversio ID.3:sta kellottaa 0-100kmh 8,0 sek. Takavetona ajo-ominaisuudet vähintäänkin kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on suuri halu päästä mahdollisimman halvalla pisteestä A pisteeseen B niin miksi edes harkita polttista?
        Tässä Corollan hintaluokkaan sopiva auto jolla 100km maksaa noin 2-3 euroa. Viisi litraa bensaa maksaa 9 euroa.
        https://carbuzz.com/news/volkswagen-id-3-will-look-exactly-like-this

        Kulutusvertailu on niin passee.

        Vastaanvankokoisen Toyota hybridin vuosittaiset polttoainekulut ovat noin 900 euroa, joten yli 40 000 euroa maksavan kansanvaunun pääomakuluihin verrattuna Tojolootan kyyti on ilmaista. Ja 10 vuoden kuluttua Toyotan jälleenmyynti on melko varmasti korkeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pitää muistaa että jo perusversio ID.3:sta kellottaa 0-100kmh 8,0 sek. Takavetona ajo-ominaisuudet vähintäänkin kohdallaan.

        Tä ? ... takatuuppari vai ... eihän niillä voi ajaa talvella pätkääkään. Akut painaa 750 kg ja niitä lykätään takapäästä, metsään menee !


    • Anonyymi

      "On tämä Toyotan systeemi ylivertainen,siksi se varmaan antoi patentit myös muiden käyttöön tänä vuonna."

      Tojo on yrittänyt myydä tekniikkaansa muille jo monta vuotta mutta ketään ei kiinnosta. Tuskin kelpaa edes ilmaiseksi kenellekään kun sähköautot valloittavat markkinat.
      https://www2.greencarreports.com/news/1107930_toyota-changes-course-offers-to-share-hybrid-technology-with-rivals

      Tässä uutinen vuodelta 2016 jossa Toyota yrittää myydä pellehybridejään muille. Ei toiminut silloinkaan.

      • Anonyymi

        Toyotan patentteja on 22000 kpl hybrideihin liittyen ja nykyään jo kymmenet autovalmistajat käyttävät Toyotan tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan patentteja on 22000 kpl hybrideihin liittyen ja nykyään jo kymmenet autovalmistajat käyttävät Toyotan tekniikkaa.

        No kerropa yksikin automalli jossa käytetään tojon höpöhybriditekniikkaa.
        Ei sellaisia ole koska tuo tekniikka on täysin vanhentunutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa yksikin automalli jossa käytetään tojon höpöhybriditekniikkaa.
        Ei sellaisia ole koska tuo tekniikka on täysin vanhentunutta.

        Bmw


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tässä testaustrilogian kolmannessa osassa on yhteenveto. Kokonaisuudessaan ajoin siis Porista Porvooseen, menomatka kakkostietä kehä 3:n kautta ja paluu Riihimäki-Lopen kautta. Kuiva tienpinta, ilman lämpötila n. 15-20C. Yhteensä noin 500 kilometriä. Ecoasetukset oli päällä sekä ajossa että ilmastoinnssa. Keskikulutus oli 3,5 litraa sadalla. Tankkiin menee muistaakseni 45 litraa eli tankillisella pääsee noin 1300 kilometriä.

      Tuskimpa tätä parempaan tulokseen kukaan pääsee ainakaan ensiasennusrenkailla.

      • Anonyymi

        Ajelit Porista Porvooseen ilmeisesti teitä 2, 120, 50 ja 170 käyttämättä valtateitä 1 ja 7, joilla on 120 km/h rajoitus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelit Porista Porvooseen ilmeisesti teitä 2, 120, 50 ja 170 käyttämättä valtateitä 1 ja 7, joilla on 120 km/h rajoitus?

        Kyllä juuri näin , kehän jälkeen Uutta Porvoontietä Sipoon kahviloiden kautta Porvooseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe