Toyota Corolla Hybrid Sedan testi

Ajelin pääasiassa maantiellä 80-100 km/h ja hiukka kaupungissakin. Käytin Eco asetusta ja ainoastaan kokeilin muita asetuksia. Sport asetuksella se oli terävämpi ja vaihteen B-asentoa en käyttänyt. Alussa akku oli ehkä 30% ladattu ja puolen tunnin ajon jälkeen 70%. Muutaman kilometrin se ajeli pelkällä sähköllä hiljaisemmalla nopeudella ja maantiellä käytti molempia sekä konetta että sähköä, koko ajan vaihdellen tarpeen mukaan. Keskikulutus oli 3,5 l/100 km. Koeajon lopuksi auto antoi ajotulokseksi 81 pistettä ja kiitteli tasaisesta ajosta.
Ilmoita


64 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Joo. Hieno tarina ja ehkä jopa tosi.
Mutta mitäs sanot siitä että tojon oma mittari kertoo kulutukseksi noin tuplan sun tarinaan verrattuna?

https://www.rinta-jouppi.com/blogi/koeajo-toyota-corolla-hatchback-2-0-hybrid-premium/

Tuosta voi katsoa kuinka kuvassa Tojon ajotietokone kertoo kulutukseksi 6,9 litraa, Oma kymmenen vuotta vanha TSI-Golf ei koskaan tarvitse noin paljon bensaa jos ajetaan pidempää matkaa. Kylmänä toki menee enemmän.
3 VASTAUSTA:
Tojotistien omat mittaukset ja todellisuus onkin ihan eri asia. viralliset testikulutukset lähes puolta isompia mitä luvataan onhan tuo jo testeissä todettu aiemminkin..
Sedan on ensinnäki 1.8 ja tuo testattava 2.0..
Saahan tuon mittarin näyttämään isoakin lukua.
Edellinen 1.4 tsi farkku golffi vei suurinpiirtein 7 litraa. Että ei nekään ihan pienimmästä päästä ole kulutukseltaan.
Tuossa tekstiosassahan kerrotaan kulutuksen olevan reilut viisi litraa. Koeajoauton keskikulutusta onm turha vertailla todelliseen, koska silloin useimmat käyttävät autoa jopa omasta normaalistaan poiketen ja turbotoopet varmasti vielä enemmän.
Aloittajan kulutuslukemiin pääsee Toyotan hybridillä jos osaa ajaa juoheasti, ennakoiden ja pääasiassa kaupunkiliikenteessä, joka onkin suurimmalla osalla autoilijoita juuri sitä arkiliikennettä.
+Lisää kommentti
Tässäkin tapauksessa ajatteleva yksilö näkee että 6,9 litran kulutuksesta on selkeä dokumentti eli kuva Tojon ajotietokoneesta joka kertoo kulutuksen. Varmaan pikkaisen kaunisteltu lukema, mutta kaikenkaikkiaan aivan eri luokkaa kuin tämä tarinan 3,5 litraa josta ei ole mitään todisteita.
Mitä luulette, kumman kulutuksen älykäs ihminen uskoo? Netissä kusetettavia vielä varmaan on, mutta toivottavasti joka päivä yhä vähemmän.
Ilmoita
Mulla antoi pisteiksi 91 kun ajelin kotoa kirkolle ja oli muuten sama keskikutus 3,5 litraa
2 VASTAUSTA:
Hehee, unikuvia.
Juu ja käski vielä hyödyntämään paremmin hybridin ominaisuuksia. Tästä on kyllä paha parantaa kun maksimi on 100. Täytyy vissiin kaasutella ja jarrutella oikein kunnolla että lataa tehokkaammin?
+Lisää kommentti
"Koeajon lopuksi auto antoi ajotulokseksi 81 pistettä ja kiitteli tasaisesta ajosta."
Kun oikein nysvää ja haittaa sujuvaa liikennettä, niin auto kiittää. Hienoa.
Ilmoita
Pieni kulutus on kaikkein tärkeintä, millään muulla ei ole oikeastaan mitään väliä. Ja luonto kiittää.
2 VASTAUSTA:
Eikös silloin olisi parempi pysyä kotona tai ajaa fillarilla?
Sähköauto on ainoa oikea valinta jos tuolle linjalle lähtee. Bensankulutus ja päästöt nolla.
+Lisää kommentti
Ihan hyvin 2.5 litraselta autolta, kun vie noin 5-6 litraa satasella. https://youtu.be/dk39rTaOggQ
Ilmoita
"Koeajoauton keskikulutusta onm turha vertailla todelliseen, koska silloin useimmat käyttävät autoa jopa omasta normaalistaan poiketen "

Juurikin näin. Nämä tarinat pihistysennätyksistä on aivan yhtä pielessä kuin turbotoopejen kengityksellä saadut tulokset. Pitäisi ajaa vuosi ja mitata kulutus koko ajalta.
Ja edelleen nämä pihistysennätykst ovat pelkkää tarinaa. 6,9 litraa on se ainoa kulutus josta on jonkinmoinen todiste.
4 VASTAUSTA:
Yksi koeajo ei todellakaan kerro todellisesta pitkän ajanjakson kulutuksesta. Olen minäkin ajanut 1.6 HDI farkulla Forssasta Helsinkiin (Porintie-Turun väylä-Kehä 1) kesäkelillä kultusmittarin mukaan 3,9 litran keskikulutuksella. Ei mitään tekemistä vuotuisen keskikulutuksen lähes 6 litraa kanssa.
Nollaat trippimittarin ja pidät autoa tyhjäkäynnillä pihassa noin puolituntia että paikat lämpiää, käyt välillä koeajamassa ja jätät taas pakkasella koneen käymään kun käyt kahvilla. Paljonko on keskikulutus tunnin ajelun jälkeen ? Sanoisin että aikapaljon.

Lupaan ajaa tankillisen eli n. 1100 kilometriä alle neljän litran.
Aivan! Yli 200 tkm Toyotan hybrideillä lähinnä kaupunkiliikennettä ajaneena voin kertoa teille kinaajat salaisuuden: keskikulutus vaihtelee keväästä-syksyyn 4,2-4,7 l/100 km ja talvella puoli litraa enemmän.
Tänään päivällä Konala -Helsingin keskusta-Konala 3,9 l/100 km keskinopeudella 33 kmh ilman minkäänlaista pihistyksen yritystä.
Auris hybridi , kahden vuoden laskettu kulutus 4,5L/100km,ajettu runsas 20000km.Mukava nähdä miten uusi Camry tulee kuluttamaan.
+Lisää kommentti
Toyota Corolla Hybrid halvin malli 29000€
Kallein malli maksaa 34000€.
8 VASTAUSTA:
Toyota Corolla Hybrid halvin malli 27000€ - n.10% = 24500.- ilman vaihtoautoa. Kallein 39000€ - n.10%= 35100.-
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla Hybrid halvin malli 27000€ - n.10% = 24500.- ilman vaihtoautoa. Kallein 39000€ - n.10%= 35100.-
. . . ja liike oli?
Anonyymi kirjoitti:
. . . ja liike oli?
Pelttari tai MetroAuto !
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla Hybrid halvin malli 27000€ - n.10% = 24500.- ilman vaihtoautoa. Kallein 39000€ - n.10%= 35100.-
Ilmankos Toyota hyvittää hyvin vanhasta Toyotasta kun kate on tuollainen, että voi antaa 10% alennuksia. Eli se totuus halvasta aasialaisesta makkarasta pitää paikkaansa ja kate iso ja panttimaksu mukana ja vaareja ansaan.
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla Hybrid halvin malli 27000€ - n.10% = 24500.- ilman vaihtoautoa. Kallein 39000€ - n.10%= 35100.-
Ei taida lähteä -10 % edes suoralla kaupalla. Auton hinnan lisäksi tulee toimittelukulut, pohjakatetta johon ei kosketa. Käytännössä jokainen ottaa jotain lisuja. Suoralla ostanut.
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida lähteä -10 % edes suoralla kaupalla. Auton hinnan lisäksi tulee toimittelukulut, pohjakatetta johon ei kosketa. Käytännössä jokainen ottaa jotain lisuja. Suoralla ostanut.
No jos ei kymmentä niin lähelle kuitenkin. Harva ostaa perusversiota ja lisukkeita tulee päälle, se on selvä asia se (sanois Sipilä). Mutta kaikista tehtaalta tulleista kamoista se 9-10 prosentin alennus on mahdollista jos jaksaa ja kehtaa kilpailuttaa myyjiä.
Anonyymi kirjoitti:
Ilmankos Toyota hyvittää hyvin vanhasta Toyotasta kun kate on tuollainen, että voi antaa 10% alennuksia. Eli se totuus halvasta aasialaisesta makkarasta pitää paikkaansa ja kate iso ja panttimaksu mukana ja vaareja ansaan.
Nettiautossa 2018 mallisia Auris Active farkku Hybridejä, ajettu 20 tkm ja pyynti vielä 24000-25000 euroa. Kuka hullu maksa yli 20000 euroa.
Anonyymi kirjoitti:
Nettiautossa 2018 mallisia Auris Active farkku Hybridejä, ajettu 20 tkm ja pyynti vielä 24000-25000 euroa. Kuka hullu maksa yli 20000 euroa.
Ei kukaan. Siksi ne siellä ovatkin myynnissä.
+Lisää kommentti
Ja oikeissa testeissä kulutus Toyotalle on karvan yli 6 litraa, että siinä sitä totuutta.
Täytyy olla omituinen jos Toyotalla ajavalle oikeasti on merkitystä kulutuksella, sillä Toyotalla ei paljoa ajella vuodessa ja bensa on kuluista se pienin.
8 VASTAUSTA:
Toyotan kuljettajalle tärkeitä ovat ympäristösyyt ja ajamisen mukavuus sekä hiljaisuus. Kaupunkiliikenteessä ei tupruteta päästöjä valoissa seisottaessa eikä sinne rynnätä ylinopeudella seisomaan.
Toyota lähtee liikkeelle aina hiljaisesti sähköllä ja vääntävä moottori tulee mukaan vasta tarvittaessa. Peilistä näkee kun start/stop-järjestelmällisten autojen dsg:t arpovat vaihteita ja lähtevät nytkytellen liikkeelle.
Samat testikriteerit ovat voimassa kaikille autoille ja niissä pienimpiin lukuihin ladattavia lukuunottamatta pääsevät Toyotat. Useimmilla ladattavilla kulutus nousee 12-16 l/100km kun satojen kilojen akut tyhjenevät.
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan kuljettajalle tärkeitä ovat ympäristösyyt ja ajamisen mukavuus sekä hiljaisuus. Kaupunkiliikenteessä ei tupruteta päästöjä valoissa seisottaessa eikä sinne rynnätä ylinopeudella seisomaan.
Toyota lähtee liikkeelle aina hiljaisesti sähköllä ja vääntävä moottori tulee mukaan vasta tarvittaessa. Peilistä näkee kun start/stop-järjestelmällisten autojen dsg:t arpovat vaihteita ja lähtevät nytkytellen liikkeelle.
Samat testikriteerit ovat voimassa kaikille autoille ja niissä pienimpiin lukuihin ladattavia lukuunottamatta pääsevät Toyotat. Useimmilla ladattavilla kulutus nousee 12-16 l/100km kun satojen kilojen akut tyhjenevät.
"Toyotan kuljettajalle tärkeitä ovat ympäristösyyt ja ajamisen mukavuus sekä hiljaisuus. "

Tojo-seniiit ovat niin jäljessä ajasta. Jos oikeasti haluaa nollapäästöt ja hiljaisuuden niin ostaa auton missä ei ole minkäänlaista polttomoottoria.
Esimerkiksi tällaisen joka maksaa samanverran kuin hybridi Corolla. https://ev-database.org/car/1127/Volkswagen-ID3-Standard-Range

Miksi feikata ympäristöystävällistä kun voi olla oikeasti nollapäästöinen. Terot on niin ajastaan jäljessä.
"Samat testikriteerit ovat voimassa kaikille autoille ja niissä pienimpiin lukuihin ladattavia lukuunottamatta pääsevät Toyotat. Useimmilla ladattavilla kulutus nousee 12-16 l/100km kun satojen kilojen akut tyhjenevät."
Olet hämmästyttävä monitaituri. Brezhnev-lumiukko hybridi. Yhtä aikaa sekä ajastasi jäljessä että täysin ulkona.
Tässä päivässä autoissa ei enää ole polttomoottoria laisinkaan. Halvalla verkkovirralla ladatuilla akuilla ajetaan koko matka.
Ymmärrän että teroilla on pikkaisen pallo hukassa tämän asian suhteen. Ei se mitään. Darwinismi korjaa satoaan tässäkin asiassa.
Tojoilla ajetaan paljon ja bensakulut ovat ylivoimaisesti suurimmat kulut, koska verot ja vakuutusmaksut ovat niin halpoja ja arvon alenemakin on kovin vähäistä esim. toiseen sähköautoon Teslaan verraten.
Anonyymi kirjoitti:
Tojoilla ajetaan paljon ja bensakulut ovat ylivoimaisesti suurimmat kulut, koska verot ja vakuutusmaksut ovat niin halpoja ja arvon alenemakin on kovin vähäistä esim. toiseen sähköautoon Teslaan verraten.
"arvon alenemakin on kovin vähäistä esim. toiseen sähköautoon Teslaan verraten."

Priceless ja priceless udestaan. Tojo ei ole sähköauto, ei edes lähellä. Kerropa missä kohtaa tojon hybridissä on se plugi johon sähköpiuha kytketään. Se plugi joka jokaisessa sähköautossa on, mutta jota tojon hybrideissä ei ole. Löytyy tasan yhdestä tojosta. Muut ovat 100% bensa-autoja.
Ei myöskään edes samalla planeetalla Teslan prestigen kanssa. On tämä tero uskomattoman pihalla kaikesta mitä maailmassa tapahtuu.
Anonyymi kirjoitti:
"arvon alenemakin on kovin vähäistä esim. toiseen sähköautoon Teslaan verraten."

Priceless ja priceless udestaan. Tojo ei ole sähköauto, ei edes lähellä. Kerropa missä kohtaa tojon hybridissä on se plugi johon sähköpiuha kytketään. Se plugi joka jokaisessa sähköautossa on, mutta jota tojon hybrideissä ei ole. Löytyy tasan yhdestä tojosta. Muut ovat 100% bensa-autoja.
Ei myöskään edes samalla planeetalla Teslan prestigen kanssa. On tämä tero uskomattoman pihalla kaikesta mitä maailmassa tapahtuu.
Asiaan .... puhe oli arvon alenemisesta. Jos se Tesla on niin hyvä niin miksi sen arvo alenee niin jyrkästi ?
Anonyymi kirjoitti:
"Samat testikriteerit ovat voimassa kaikille autoille ja niissä pienimpiin lukuihin ladattavia lukuunottamatta pääsevät Toyotat. Useimmilla ladattavilla kulutus nousee 12-16 l/100km kun satojen kilojen akut tyhjenevät."
Olet hämmästyttävä monitaituri. Brezhnev-lumiukko hybridi. Yhtä aikaa sekä ajastasi jäljessä että täysin ulkona.
Tässä päivässä autoissa ei enää ole polttomoottoria laisinkaan. Halvalla verkkovirralla ladatuilla akuilla ajetaan koko matka.
Ymmärrän että teroilla on pikkaisen pallo hukassa tämän asian suhteen. Ei se mitään. Darwinismi korjaa satoaan tässäkin asiassa.
Teslan lukuisat palot ja autonomisten laitteiden toiminnan häiriön ovat korjanneet kamalaa satoa jo tähän mennessä. Sikäli kun kyseiset autot sattuisivat yleistymään merkittävästi useat talot tuhoutuisivat sähkölaitteiden ylikuumennuttua, koska ihmisiltä loppuu rahat sinänsä turhan auton ostoon eikä sähköinfraan jakseta enää panostaa.
Jo pelkästään YHDEN Teslan pääomakuluilla kävisi päivittäin töissä Kehä III:n sisäpuolella taksilla 20 vuoden ajan, joten melkoinen talousturhake on kyseessä.
Sitäpaitsi Teslan ympäristökuormitus on tutkitusti elinkaaren aikana paljon suurempi kuin monen Toyotan hybridimallin.
Teslan tehokkuudellekaan ei löydy ainakaan kaupunkiliikenteessä tarvetta, koska lähikuukausina esimerkiksi Helsingin keskustassa saa ajaa vain 30 kmh muutamaa pääkatua lukuunottamatta.
Paras säältä suojaisa sähköinen kulkuväline olisikin kolmiypöräinen sähköauto, joita on useita malleja toimintamatka jopa 100 km.
Volkkari on vuoden auto, joskus jopa kahden. Maahantuojalla on tarjouksena moottorinvaihto, nyt vain 7000 + kulut. Voi toki uskoa että volkkarin moottori- ja vaihteisto-ongelmat olisi korjattu uusista. Sitä kutsutaan uskomukseksi.
Toytalla pääsee 12 vuotta ennen kuin ulkomaailma kurkistaa oven läpi sisään.
+Lisää kommentti
"Jo pelkästään YHDEN Teslan pääomakuluilla kävisi päivittäin töissä Kehä III:n sisäpuolella taksilla 20 vuoden ajan, joten melkoinen talousturhake on kyseessä."

Tesla ei ole tarkoitettu persaukisille. Kyseessä on luxus-tuote ihmisille jotka eivät hae halvinta mahdollista ratkaisua.
Ilmoita
Jos Toyotan hybridien kulutus vielä kiinnostaa, niin...

https://www.toyota.fi/hybrid/koeajo/index.json
5 VASTAUSTA:
Jos joku saa joku uskoo autonvalmistajan mainostekstiin pitää olla todella tyhmä.
Tästä voi katsoa oikean koeajon lopputulos eli 6,9 litraa sataselle. Katso kuvaa Tojon mittaristosta.

https://www.rinta-jouppi.com/blogi/koeajo-toyota-corolla-hatchback-2-0-hybrid-premium/
Tänään tein sitten hiukan pitemmän testin. Ajoin Porista Helsingin kautta Porvooseen. Ei mennyt enää uusi Corolla Hybridi niin pienellä kulutuksella kuin eka koeajolla. Nyt oli keskikulutus runsaan 200 km matkalla 3,6 litraa sadalla. Ajelin muun liikenteen mukana ja yrittäen hyödyntää hybridin ominaisuuksia. Alussa kulutus oli 5-6 litraa kun kone oli kylmä (yöllä oli -2C) aj ajoin lisäksi noin kolmasosan matkasta ilmastointi päällä. B-asentoa käytin vain kokeilu mielessä kehä 3 paikkeilla kaupunki ajossa.
On se mainio ajettava (käsivaihteisen jäljiltä) kun kaikki toimii automaattisesti. Ohjausvaste ja palautus oli hyvä ja keskialue OK, selvästi parempi kuin 2 kk sitten kun 1. kertaa kokeilin uutta Corollaa. Navigointikin pelasi yllättävän hyvin varoittaen kaikista kameratolpista.
Anonyymi kirjoitti:
Tänään tein sitten hiukan pitemmän testin. Ajoin Porista Helsingin kautta Porvooseen. Ei mennyt enää uusi Corolla Hybridi niin pienellä kulutuksella kuin eka koeajolla. Nyt oli keskikulutus runsaan 200 km matkalla 3,6 litraa sadalla. Ajelin muun liikenteen mukana ja yrittäen hyödyntää hybridin ominaisuuksia. Alussa kulutus oli 5-6 litraa kun kone oli kylmä (yöllä oli -2C) aj ajoin lisäksi noin kolmasosan matkasta ilmastointi päällä. B-asentoa käytin vain kokeilu mielessä kehä 3 paikkeilla kaupunki ajossa.
On se mainio ajettava (käsivaihteisen jäljiltä) kun kaikki toimii automaattisesti. Ohjausvaste ja palautus oli hyvä ja keskialue OK, selvästi parempi kuin 2 kk sitten kun 1. kertaa kokeilin uutta Corollaa. Navigointikin pelasi yllättävän hyvin varoittaen kaikista kameratolpista.
Miksi 10 km/h alle rajoitusten köröttelevää tarvitsee varoitella kameratolpista?
Anonyymi kirjoitti:
Tänään tein sitten hiukan pitemmän testin. Ajoin Porista Helsingin kautta Porvooseen. Ei mennyt enää uusi Corolla Hybridi niin pienellä kulutuksella kuin eka koeajolla. Nyt oli keskikulutus runsaan 200 km matkalla 3,6 litraa sadalla. Ajelin muun liikenteen mukana ja yrittäen hyödyntää hybridin ominaisuuksia. Alussa kulutus oli 5-6 litraa kun kone oli kylmä (yöllä oli -2C) aj ajoin lisäksi noin kolmasosan matkasta ilmastointi päällä. B-asentoa käytin vain kokeilu mielessä kehä 3 paikkeilla kaupunki ajossa.
On se mainio ajettava (käsivaihteisen jäljiltä) kun kaikki toimii automaattisesti. Ohjausvaste ja palautus oli hyvä ja keskialue OK, selvästi parempi kuin 2 kk sitten kun 1. kertaa kokeilin uutta Corollaa. Navigointikin pelasi yllättävän hyvin varoittaen kaikista kameratolpista.
Nämä Toyota hybridit menevät pienellä kulutuksella,siinä Japanilainen suunnittelija on tehnyt palkkansa eteen työtä.Joskus hyvissä oloissa ja oikein pihistelemällä menee alle 3L/100km.On tämä Toyotan systeemi ylivertainen,siksi se varmaan antoi patentit myös muiden käyttöön tänä vuonna.
toele kirjoitti:
Nämä Toyota hybridit menevät pienellä kulutuksella,siinä Japanilainen suunnittelija on tehnyt palkkansa eteen työtä.Joskus hyvissä oloissa ja oikein pihistelemällä menee alle 3L/100km.On tämä Toyotan systeemi ylivertainen,siksi se varmaan antoi patentit myös muiden käyttöön tänä vuonna.
https://www.rinta-jouppi.com/blogi/koeajo-toyota-corolla-hatchback-2-0-hybrid-premium/

Voihan kaikkea puhua mutta eri asia on todistaa puheensa. Tässä koeajossa hybridi-Corolla vei kuvan mukaan 6,9 litraa. Saa todistaa vääräksi, mutta siihen saakka 6,9 litraa on todistettu Corollan kulutus.

Ja muutenkin tuo väitetty kulutus tarkoittaa hyvin kallista matkantekoa verrattuna VW:n ID.3:een. VW maksaa saman verran Corollan kanssa ja sillä 100 km maksaa sähkönä vain 2-3 euroa. Tojon bensasta joutuu maksamaan 8-9 euroa vaikka e veisi vain viisi litraa. 6,8 litraa maksaa jo toista kymppiä.
+Lisää kommentti
Kaverin rav4 hybrid 2 wd sekalaista ajoa ja keskikulutus näytön mukaan 7,6 litraa. Vielä kun huomio näyttövirheen mikä kaikissa automerkeissä, voi laskea keskimääräiset 0,2 - 0,8 desiä lisää kulutukseen.

En ymmärrä mikä hyöty hybridistä on kun kulutus tuota luokkaa, tai sitten perusmoottori ilman hybridiä kuluttaa karmeita lukemia.
1 VASTAUS:
Tosi karmeeta, mun Volvo vie vain 15 l/100 km kaupunki ajossa.
+Lisää kommentti
Minun Volvo vie 7.8 l kaupunki ajossa ja tehoa kolme kertaa enenmän kuin Hybridi corollassa.
1 VASTAUS:
Siis 3x180hv = 540hv ja kulutus vaan 17.8 l/100km. No jokainen taaplaa tyylillään.
+Lisää kommentti
Tuo toinen testi on kyllä aika vakuuttava. Pakko kait uskoa että uudet Corolla hybridit kulkee aika pienellä, sähköauto on tulevaisuutta. Ja ennenkaikkea, kulkee pienellä myös kaupunkiajossa.
Ilmoita
Mulla oli pari päivää koeajossa 2 litran farkku.
Normiajolla semmoset 4 litraa.pihistelemällä vähemmän mut saa sillä menemään jos kokoajan huudattaa kaasu pohjassa..no niin toki kaikki autot.
Mutta ei se paha ruokanen ole joka tapauksessa.
Ilmoita
Ite tein 2L farkku Premium varusteisella Corillal tunnin koeajon missä tuli vähän kurmuutettua kiihdytysharjoittelua motarilla ym.. Auto kertoi kulutuskeksi 5.4. samassa Ajossa 3 vuotias diesel Audini kertoisi noin 6.5L lukemaa, siis naftaa.

Jos ajaisin kuten normaalisi työmatkaa nii tuo Corilla meneisi luultavasti tieturin mukaan reilusti alle 5L kulutuksella.
4 VASTAUSTA:
Jos on suuri halu päästä mahdollisimman halvalla pisteestä A pisteeseen B niin miksi edes harkita polttista?
Tässä Corollan hintaluokkaan sopiva auto jolla 100km maksaa noin 2-3 euroa. Viisi litraa bensaa maksaa 9 euroa.
https://carbuzz.com/news/volkswagen-id-3-will-look-exactly-like-this

Kulutusvertailu on niin passee.
Anonyymi kirjoitti:
Jos on suuri halu päästä mahdollisimman halvalla pisteestä A pisteeseen B niin miksi edes harkita polttista?
Tässä Corollan hintaluokkaan sopiva auto jolla 100km maksaa noin 2-3 euroa. Viisi litraa bensaa maksaa 9 euroa.
https://carbuzz.com/news/volkswagen-id-3-will-look-exactly-like-this

Kulutusvertailu on niin passee.
Ja pitää muistaa että jo perusversio ID.3:sta kellottaa 0-100kmh 8,0 sek. Takavetona ajo-ominaisuudet vähintäänkin kohdallaan.
Anonyymi kirjoitti:
Jos on suuri halu päästä mahdollisimman halvalla pisteestä A pisteeseen B niin miksi edes harkita polttista?
Tässä Corollan hintaluokkaan sopiva auto jolla 100km maksaa noin 2-3 euroa. Viisi litraa bensaa maksaa 9 euroa.
https://carbuzz.com/news/volkswagen-id-3-will-look-exactly-like-this

Kulutusvertailu on niin passee.
Vastaanvankokoisen Toyota hybridin vuosittaiset polttoainekulut ovat noin 900 euroa, joten yli 40 000 euroa maksavan kansanvaunun pääomakuluihin verrattuna Tojolootan kyyti on ilmaista. Ja 10 vuoden kuluttua Toyotan jälleenmyynti on melko varmasti korkeampi.
Anonyymi kirjoitti:
Ja pitää muistaa että jo perusversio ID.3:sta kellottaa 0-100kmh 8,0 sek. Takavetona ajo-ominaisuudet vähintäänkin kohdallaan.
Tä ? ... takatuuppari vai ... eihän niillä voi ajaa talvella pätkääkään. Akut painaa 750 kg ja niitä lykätään takapäästä, metsään menee !
+Lisää kommentti
"On tämä Toyotan systeemi ylivertainen,siksi se varmaan antoi patentit myös muiden käyttöön tänä vuonna."

Tojo on yrittänyt myydä tekniikkaansa muille jo monta vuotta mutta ketään ei kiinnosta. Tuskin kelpaa edes ilmaiseksi kenellekään kun sähköautot valloittavat markkinat.
https://www2.greencarreports.com/news/1107930_toyota-changes-course-offers-to-share-hybrid-technology-with-rivals

Tässä uutinen vuodelta 2016 jossa Toyota yrittää myydä pellehybridejään muille. Ei toiminut silloinkaan.
6 VASTAUSTA:
Toyotan patentteja on 22000 kpl hybrideihin liittyen ja nykyään jo kymmenet autovalmistajat käyttävät Toyotan tekniikkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan patentteja on 22000 kpl hybrideihin liittyen ja nykyään jo kymmenet autovalmistajat käyttävät Toyotan tekniikkaa.
No kerropa yksikin automalli jossa käytetään tojon höpöhybriditekniikkaa.
Ei sellaisia ole koska tuo tekniikka on täysin vanhentunutta.
Anonyymi kirjoitti:
No kerropa yksikin automalli jossa käytetään tojon höpöhybriditekniikkaa.
Ei sellaisia ole koska tuo tekniikka on täysin vanhentunutta.
Bmw
Anonyymi kirjoitti:
No kerropa yksikin automalli jossa käytetään tojon höpöhybriditekniikkaa.
Ei sellaisia ole koska tuo tekniikka on täysin vanhentunutta.
Uusi Subaru XV ja Forester

https://www.symfony.fi/artikkeli/uusi-subaru-forester-esitelty-myyntiin-2018-myoes-hybridi-malli-tulossa
Anonyymi kirjoitti:
No kerropa yksikin automalli jossa käytetään tojon höpöhybriditekniikkaa.
Ei sellaisia ole koska tuo tekniikka on täysin vanhentunutta.
Mazda
https://www.torque.com.sg/reviews/mazda-axela-hybrid-powered-toyotas-prius/
Anonyymi kirjoitti:
No kerropa yksikin automalli jossa käytetään tojon höpöhybriditekniikkaa.
Ei sellaisia ole koska tuo tekniikka on täysin vanhentunutta.
Ford ja Nissan käyttäneet Toyota hybrid tekniikkaa kohta 15 vuotta

https://www.nytimes.com/2004/03/10/business/ford-to-use-toyota-s-hybrid-technology.html
+Lisää kommentti
Tässä testaustrilogian kolmannessa osassa on yhteenveto. Kokonaisuudessaan ajoin siis Porista Porvooseen, menomatka kakkostietä kehä 3:n kautta ja paluu Riihimäki-Lopen kautta. Kuiva tienpinta, ilman lämpötila n. 15-20C. Yhteensä noin 500 kilometriä. Ecoasetukset oli päällä sekä ajossa että ilmastoinnssa. Keskikulutus oli 3,5 litraa sadalla. Tankkiin menee muistaakseni 45 litraa eli tankillisella pääsee noin 1300 kilometriä.

Tuskimpa tätä parempaan tulokseen kukaan pääsee ainakaan ensiasennusrenkailla.
2 VASTAUSTA:
Ajelit Porista Porvooseen ilmeisesti teitä 2, 120, 50 ja 170 käyttämättä valtateitä 1 ja 7, joilla on 120 km/h rajoitus?
Anonyymi kirjoitti:
Ajelit Porista Porvooseen ilmeisesti teitä 2, 120, 50 ja 170 käyttämättä valtateitä 1 ja 7, joilla on 120 km/h rajoitus?
Kyllä juuri näin , kehän jälkeen Uutta Porvoontietä Sipoon kahviloiden kautta Porvooseen.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota Corolla Hybrid Sedan testi

Ajelin pääasiassa maantiellä 80-100 km/h ja hiukka kaupungissakin. Käytin Eco asetusta ja ainoastaan kokeilin muita asetuksia. Sport asetuksella se oli terävämpi ja vaihteen B-asentoa en käyttänyt. Alussa akku oli ehkä 30% ladattu ja puolen tunnin ajon jälkeen 70%. Muutaman kilometrin se ajeli pelkällä sähköllä hiljaisemmalla nopeudella ja maantiellä käytti molempia sekä konetta että sähköä, koko ajan vaihdellen tarpeen mukaan. Keskikulutus oli 3,5 l/100 km. Koeajon lopuksi auto antoi ajotulokseksi 81 pistettä ja kiitteli tasaisesta ajosta.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta