Kaasujousi - voiko korjata / säätää?

Anonyymi

Hei! Minulla on isossa, painavassa luukussa kaksi kaasujousta joista toinen on "löystynyt". Myyjä kertoi että muualla maailmassa esim autokorjaajat pystyvät niitä säätämään. En haluaisi ostaa uutta kun nuo merikelpoiset ovat niin tyyriitä. Tietäisikö kukaan Helsingissä mitään tahoa, josta voisi pyytää asentajaa paikalle? Kiitän etukäteen.

4

6178

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole kuullut, että niitä voisi ainakaan peruskorjamoissa säätää/korjata. Luukun painon ja nostomatkan mukaan pääsääntöisesti noiden kevennysvoima ja rakenne määritellään. Ehkä tosi isoissa ja raskaissa luukuissa tuo mahdollisuus on, mutta vaatii varmaan erikoiskorjaamon. Minulla on veneessä alkuperäiset jo vähän päältä hapettuneet kaasujouset, mutta hyvin toimivat ja keventävät sopivasti raskasta takaosan lattialuukkua. Ikää noilla on jo lähes 30 vuotta.

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta. Juuri tuota mainitsemaasi erikoiskorjaamoa tässä haeskelen kun en itse ole löytänyt. Pitäisi olla painetta 18-19 baria. (Kyseessä olevat jouset eivät ole veneessä, vaan kelluntatankin kymmeniä kiloja painavassa luukussa...)

• Anonyymi

Ei noita voi korjata! Eikä edes kannata. Eikä tarvitse maksaa venelisää. Uusi vaan tilalle esim täältä:

https://www.ikh.fi/fi/search/kaasujousi

Vanhasta katsoo pituuden ja kaasujousen voiman. IKH:n kaasujouset on olleet omassa veneessäni jo 10 vuotta.

• Anonyymi

Mittaa iskun pituus, katso minkälaiset päät jousessa on ja katso kaasujousesta sen voima (N) ja osta vastaava. Päät on usein ruuvattavissa irti ja vaihdettavissa toiseen jouseen.

https://www.nestepaine.fi/fi/tuotteet/270218830/kaasujouset

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2300
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      26
      974
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      902
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      568
      835
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      738
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      30
      627
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      66
      625
    Aihe