Hei! Minulla on isossa, painavassa luukussa kaksi kaasujousta joista toinen on "löystynyt". Myyjä kertoi että muualla maailmassa esim autokorjaajat pystyvät niitä säätämään. En haluaisi ostaa uutta kun nuo merikelpoiset ovat niin tyyriitä. Tietäisikö kukaan Helsingissä mitään tahoa, josta voisi pyytää asentajaa paikalle? Kiitän etukäteen.
Kaasujousi - voiko korjata / säätää?
4
5506
Vastaukset
En ole kuullut, että niitä voisi ainakaan peruskorjamoissa säätää/korjata. Luukun painon ja nostomatkan mukaan pääsääntöisesti noiden kevennysvoima ja rakenne määritellään. Ehkä tosi isoissa ja raskaissa luukuissa tuo mahdollisuus on, mutta vaatii varmaan erikoiskorjaamon. Minulla on veneessä alkuperäiset jo vähän päältä hapettuneet kaasujouset, mutta hyvin toimivat ja keventävät sopivasti raskasta takaosan lattialuukkua. Ikää noilla on jo lähes 30 vuotta.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Juuri tuota mainitsemaasi erikoiskorjaamoa tässä haeskelen kun en itse ole löytänyt. Pitäisi olla painetta 18-19 baria. (Kyseessä olevat jouset eivät ole veneessä, vaan kelluntatankin kymmeniä kiloja painavassa luukussa...)
- Anonyymi
Ei noita voi korjata! Eikä edes kannata. Eikä tarvitse maksaa venelisää. Uusi vaan tilalle esim täältä:
https://www.ikh.fi/fi/search/kaasujousi
Vanhasta katsoo pituuden ja kaasujousen voiman. IKH:n kaasujouset on olleet omassa veneessäni jo 10 vuotta. - Anonyymi
Mittaa iskun pituus, katso minkälaiset päät jousessa on ja katso kaasujousesta sen voima (N) ja osta vastaava. Päät on usein ruuvattavissa irti ja vaihdettavissa toiseen jouseen.
https://www.nestepaine.fi/fi/tuotteet/270218830/kaasujouset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484