pienkone 2t bensa tuhoaa moottorit

Anonyymi

on tullut useita sahoja korjaamolle jotka leikanneet kiinni kun käytetty ns. valmista kaupan 2t bensaa.
älkää hyvät ihmiset ostako tuota litkua ellette halua keventää lompakkoanne ja antaa rahat pienkonekorjaajille.

56

2526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yövuoro on ollut ahkerana, tämäkin on provoaloitus, montakohan kiinnileikannutta sahaa pienkonebensan valmistaja on joutunut tähän mennessä korvaamaan ?

    • Anonyymi

      Elähä puijaa. Pienkonebensiini toimii uudemmissa sahoissa. Joku 70 luvun saha jos laitat pienkonebensaa voi hajottaa moottorin jollet lisää siihen 2t öljyy.

    • Anonyymi

      kirjottakaa googleen" pienkonebensa leikkasi kiinni" niin näette tosijuttuja tästä aineesta.
      aamen.

      • Anonyymi

        E kyllä löydä googlella juttuja joille voisi minkäälaista todenperäisyysleimaa laittaa päälle -olettamuksia ja jänkäystä puoleen ja toiseen löytyy kyllä, mutta ei mitään faktaa.


    • Anonyymi

      Ihan mahdollista että 2t pienkone bensaa käyttäessä vanha kone leikkaa kiinni. Tiedä sitten paljonko tuo johtuu 2t ja 4t bensojen käyttämisestä ristiin. 2t kone 4t pienkone bensalla varmasti leikkaa kiinni.

      Säädöissä noilla bensoilla on pieni ero, mutta ei kai tee kuin vähän eroa käynnistyksessä. Toisaalta kaasuttimen osat pääsee vähemmällä, kun "tavallisen" bensan kuivuminen/vanheneminen ei tee ongelmia. Pienkonebensa palaa kylmemmillä pakokaasuilla ja sopii useille pienkoneille, mutta toisaalta irroittaa karstaa, jos sitä on ennestään paljon ja kerralla vaihtaa laadusta toiseen.

      Niinhän 95E10 rikkoi autojen koneita runsaasti, kun tuli myyntiin...
      Ne romut on poistunut ajosta ja asia unohtunut :)

    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa öljyä lisää pienkonebensaan niin paljon että siinä on
      yhteensä 4 % öljyä bensiinissä

      • Anonyymi

        eikö se sitten jo oo sama tehä ite bensat ja säästä puolet rahoista ja pytyn ja kampuran /laakereitten uusimiselta.
        vai onko trendi että ei jaksa tehdä ja pitää saada pöytään valmista ettei käsi sotkeennu.
        no tehkää miten teette.


      • Anonyymi kirjoitti:

        eikö se sitten jo oo sama tehä ite bensat ja säästä puolet rahoista ja pytyn ja kampuran /laakereitten uusimiselta.
        vai onko trendi että ei jaksa tehdä ja pitää saada pöytään valmista ettei käsi sotkeennu.
        no tehkää miten teette.

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.

        ihme, olen 30 vuotta käyttänyt töikseni 2 tahti vehkeitä sekä 4 tahtisia, siis ammatikseni.
        en ole kertaakaan joutunut puhdistamaan bensan takia kaasuttimia, ellei ole roskaa mennyt mukana, purua,pölyä yms.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ihme, olen 30 vuotta käyttänyt töikseni 2 tahti vehkeitä sekä 4 tahtisia, siis ammatikseni.
        en ole kertaakaan joutunut puhdistamaan bensan takia kaasuttimia, ellei ole roskaa mennyt mukana, purua,pölyä yms.

        E95:sta ei ole ollut 30:tä vuotta, E95:n huono säilyvyys on hyvin tunnettu ja tunnustettu ongelma.

        Biodiesel on toinen ongelmapolttoaine, mutta sellainen lähinnä purjehtijoille.


      • Anonyymi

        Käytä lisää ysivitosta pienkoneissa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.

        ne nyt eivät ole 2T laitteita, yksikään..


      • Anonyymi kirjoitti:

        ne nyt eivät ole 2T laitteita, yksikään..

        Kai sinäkin tiedät, että pienkonebensiiniä on saatavana sekä nelitahtisille, että valmista kaksitahtibensiiniä seosvoitelulle, mihin on sekoitettu öljy valmiiksi?

        Muistathan, että on myös tuoreöljyvoideltuja kaksitahtimoottoreita, joihin lisätään voiteluöljy erilliseen säiliöön ja varsinaisessa polttoinetankissa käytetään joko tavallista bensiiniä sellaisenaan tai nelitahtisille tarkoitettua pienkonebensiiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne nyt eivät ole 2T laitteita, yksikään..

        Eikö moottorisahat ole 2-tahtisia?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.

        Kuinkahan hyvin se 2-t pienkonebensan öljy pysyy sekoittuneena ettei sekin valu pitkän varastoinnin jälkeen kanisterin pohjaan


    • Anonyymi

      Tässäkin taas turha aloitus jos ne leikanneet koneet on jotain vanhoja romuja jotka vaativat ainakin 4 % seoksen!
      Mikähän jännä juttu tulee seuraavaksi?

      • Anonyymi

        ilmeisesti leikkaamattomat pienkonebensiinin valkoiset hansikkaat, joilla voi puhtaasti ajaa 3 neliötä nurmea,pihapolun ja postiluukun vierestä kerrostalon pihalla.


    • Anonyymi

      Eipä juuri kiinnosta googlella löytyvät turhat jutut aiheesta " pienkonebensa leikkasi kiinni" vaan montako kiinnileikannutta konetta valmistaja on joutunut korvaamaan? Amen

      • Anonyymi

        purkki kainaloon valkoiset hansikkaat kädessä siististi.ilman leikkautumista. eimen.
        korvaus sottaantuneista käsistä ja siitä epämielyttävästä öljynsekoitus mönjästä.eimen.


    • Anonyymi

      Saattaa se noinkin olla, mutta kyllähän sen valmiin löpön hinta on se mikä motivoi sekoittaan itse öljyt bensan sekaan.

      • Anonyymi

        tulee kädet sottasiksi kun noita mönjiä menee itse sekottelee.
        helpommin saa kun ottaa hyllystä tai käskee kauppiaan tuoda ovelle kotiin.
        yhtään sahaa en ole sahannut rikki tällä kaupan aineella ja lähtee paremmin käyntiin ja vetokin tuntuu paremmalta kun käynnistelen joskus.
        mä pidän sahasta hyvää huolta, huollssa vaihdetaan tulppaa ja suodatinta sekä kaasuttimen säätö sekä terän teroitus, kaasuvijjerin rasvaus yms kaks kertaa vuodessa.
        saha on kuin uusi ja ei edes naarmuja kun laittaa esim paksuhkon vahan pintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tulee kädet sottasiksi kun noita mönjiä menee itse sekottelee.
        helpommin saa kun ottaa hyllystä tai käskee kauppiaan tuoda ovelle kotiin.
        yhtään sahaa en ole sahannut rikki tällä kaupan aineella ja lähtee paremmin käyntiin ja vetokin tuntuu paremmalta kun käynnistelen joskus.
        mä pidän sahasta hyvää huolta, huollssa vaihdetaan tulppaa ja suodatinta sekä kaasuttimen säätö sekä terän teroitus, kaasuvijjerin rasvaus yms kaks kertaa vuodessa.
        saha on kuin uusi ja ei edes naarmuja kun laittaa esim paksuhkon vahan pintaan.

        juu,tuommoisille pienkonebensa onkin tarkoitettu :=)


    • Anonyymi

      Mistäpä tietää onko valmiissa bensassa öljyä lainkaan...
      Varminta on itse lorauttaa kanisteriin öljyä. Pitäähän se bensa kaataa tankkiinkin.
      Nuo valmiit bensiinit ovat kermaperseitä varten ;-)
      Ps. Jos haluat 5 litraa 2% bensaa laske 5x0,2. Taikka 3,75L bensaa 4%: 3,75x0,4=1.5. Muista ravistelu, myös laitteelle joka on seissyt pitempään (esim. mk).

    • Anonyymi

      Pienkone bensa on tuottoisa aihe Suomi 24.lle !

      • Anonyymi

        Tuottoisaa on pienkone bensan myyntikin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuottoisaa on pienkone bensan myyntikin!!

        Pienkonebensa on kusetusta.


    • Anonyymi

      Pienkone bensa pitäisi tehdä melkein pakolliseksi. Kiinni leikkaaminen on melkein mahdottomuus 2% seoksella. Laihalla seoksella saa kaiken rikki. Jos on jokin 60luvun kone niin niissä on suuri öljy tarve esim merilintu perämoottrori mutta harvemmin käytössä kellään ja he tietää masinisti koneet.

      • Anonyymi

        Yhtä hyvin leikkaa kiinni pienkonebensiinillä. Merikullit ja antiikkiset koneet ei tarvi suuria öljyprosentteja nykyöljyillä.


      • Anonyymi

        Järjetön ehdotus ilman mitään perusteluja -ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Amatööri öljyn lotraajien koneet varmasti leikkaa kun karsta menee männän väliin.
      "Laitanpa muutaman kulauksen lisää öljyä seokseen kun on vanha kone" "Eipä ainakaan leikkaa öljyn vähyyteen hehehe"
      Sitten pienkon bensalla alkaa karsta karista ja tuhota pyttyä.

    • Anonyymi

      Monitralla huolesi ovat ohi !!

    • Anonyymi

      Pian on monetratkin ohi.

    • Anonyymi

      Toivottavasti turhat aloitukset pääse loppumaan !

      • Anonyymi

        Turhatkin aloitukset on tärkeitä.


    • Anonyymi

      Fiksut säästää ja sekoittelee itse eikä koskaan leikkaa mikään kiinni kun aina huljuttelee kanisteria ylös-alaisin ei mahdoton rasti

      • Anonyymi

        Vanhempaan koneeseen vähän extra vahvat seokset varman päälle, niin pysyy koneet kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempaan koneeseen vähän extra vahvat seokset varman päälle, niin pysyy koneet kunnossa.

        Tuo vaan on se varma konsti tuhota kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaan on se varma konsti tuhota kone.

        Ammattimetsurien suosimassa jonköping ja metsuri sahoissa kuuluu käyttää neljän prosentin seosta. Siitä on hyötyä muissakin merkeissä ja itse käytän kaikissa koneissa samaa seosta. Myös ruohonleikkurissa. Koskaan ei ole ollut toimintahäiriöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattimetsurien suosimassa jonköping ja metsuri sahoissa kuuluu käyttää neljän prosentin seosta. Siitä on hyötyä muissakin merkeissä ja itse käytän kaikissa koneissa samaa seosta. Myös ruohonleikkurissa. Koskaan ei ole ollut toimintahäiriöitä.

        Olen käyttänyt kiinansahassani 2 prosenttista alkylaattibensaa jo monta vuotta, ja hyvin pörisee.


    • Anonyymi

      Mikähän akti seuraavaksi tuhoaa Moottorit?

    • Anonyymi

      Pitääkö valmista 2-T pienkonebensan kanisteria ravistaa että öljy ja bensa sekoittuvat?

      Itse tehdyssä 98E5 ja öljyn sekoituksessa se ravistaminenkin on ihan tarpeellinen asia.

      • Anonyymi

        Ei siitä haittaa ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä haittaa ole

        Se on vain että mitä hyötyä ostaa kallista valmisbensaa jos senkin joutuu samalla tavalla huljuttamaan kuin itse sekoitetun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain että mitä hyötyä ostaa kallista valmisbensaa jos senkin joutuu samalla tavalla huljuttamaan kuin itse sekoitetun?

        Ihan hirvee vaiva


    • Anonyymi

      Kokeile vaihteeksi suurkonebensalla.

      • Anonyymi

        Käytän vai American megamachines-bensiiniä.


    • Anonyymi

      Millä kommentilla saadaan tämä aloitus vielä pysymään aktiivisena ?

      • Anonyymi

        Esimerkiksi tällä.


    • Anonyymi

      Aiheesta mieleen...
      Varalle = turhaan 2007 paikkeilla mökille hankitussa aggregaatissa yhtä vanhat pienkonebensat. Käynnistin syksyllä, niin kolmannella nykäisyllä käyntiiin ja pyöri täysin moitteetta.
      Olen käyttänyt pienkonebensaa kaikissa kausiluontoisesti ja satunnaisesti käytettävissä laitteissa 15 vuotta, eikä ole sen jälkeen tarvinnut kaasareita putsailla.
      Pienkonebensaa saa mittarista joiltain Nesteen asemilta, maksoi vuosi sitten ~ 2,70 €/litra. 2-t bensat olen sekoittanut itse samasta tavarasta.

      • Anonyymi

        Ei tarvi putsailla autobensallakaan jos tyhjentää kaasuttimen kauden lopuksi. Hirveä vaiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi putsailla autobensallakaan jos tyhjentää kaasuttimen kauden lopuksi. Hirveä vaiva.

        Oma vaivansa monessa vehkeessä saada edes kaasutin näkyville. Eikä tällaisia edes muista...
        Stabilointiainetta olen laittanut bensan sekaan, jos tankkiin on jäänyt 98 bensaa.
        95 bensaa ei kannata jättää edes tankkiin talveksi, eikä se sovellu 2-t bensaksi korkean viinapitoisuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma vaivansa monessa vehkeessä saada edes kaasutin näkyville. Eikä tällaisia edes muista...
        Stabilointiainetta olen laittanut bensan sekaan, jos tankkiin on jäänyt 98 bensaa.
        95 bensaa ei kannata jättää edes tankkiin talveksi, eikä se sovellu 2-t bensaksi korkean viinapitoisuuden vuoksi.

        Eipä tarvi näkylle saadakaan. Ajaa vaan tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi putsailla autobensallakaan jos tyhjentää kaasuttimen kauden lopuksi. Hirveä vaiva.

        Jos on pieni auto niin sen koneessa käytetään pienkonebensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on pieni auto niin sen koneessa käytetään pienkonebensaa.

        Yli 2.5 litraisissa vee kutosissa ja kaseissa ei tarvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 2.5 litraisissa vee kutosissa ja kaseissa ei tarvi.

        Aika iso pienkone jos siinä on 2.5 litrainen bensatankki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika iso pienkone jos siinä on 2.5 litrainen bensatankki.

        Kannattaa lentää pienkoneella. Tulee halvemmaksi kuin suurkoneella lentäminen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe