pienkone 2t bensa tuhoaa moottorit

Anonyymi

on tullut useita sahoja korjaamolle jotka leikanneet kiinni kun käytetty ns. valmista kaupan 2t bensaa.
älkää hyvät ihmiset ostako tuota litkua ellette halua keventää lompakkoanne ja antaa rahat pienkonekorjaajille.

151

5938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yövuoro on ollut ahkerana, tämäkin on provoaloitus, montakohan kiinnileikannutta sahaa pienkonebensan valmistaja on joutunut tähän mennessä korvaamaan ?

      • Anonyymi

        Aina voi myös itse lisätä pieni tilkka 2T-öljyä sekaan, jos arvelluttaa asia.


    • Anonyymi

      Elähä puijaa. Pienkonebensiini toimii uudemmissa sahoissa. Joku 70 luvun saha jos laitat pienkonebensaa voi hajottaa moottorin jollet lisää siihen 2t öljyy.

    • Anonyymi

      kirjottakaa googleen" pienkonebensa leikkasi kiinni" niin näette tosijuttuja tästä aineesta.
      aamen.

      • Anonyymi

        E kyllä löydä googlella juttuja joille voisi minkäälaista todenperäisyysleimaa laittaa päälle -olettamuksia ja jänkäystä puoleen ja toiseen löytyy kyllä, mutta ei mitään faktaa.


    • Anonyymi

      Ihan mahdollista että 2t pienkone bensaa käyttäessä vanha kone leikkaa kiinni. Tiedä sitten paljonko tuo johtuu 2t ja 4t bensojen käyttämisestä ristiin. 2t kone 4t pienkone bensalla varmasti leikkaa kiinni.

      Säädöissä noilla bensoilla on pieni ero, mutta ei kai tee kuin vähän eroa käynnistyksessä. Toisaalta kaasuttimen osat pääsee vähemmällä, kun "tavallisen" bensan kuivuminen/vanheneminen ei tee ongelmia. Pienkonebensa palaa kylmemmillä pakokaasuilla ja sopii useille pienkoneille, mutta toisaalta irroittaa karstaa, jos sitä on ennestään paljon ja kerralla vaihtaa laadusta toiseen.

      Niinhän 95E10 rikkoi autojen koneita runsaasti, kun tuli myyntiin...
      Ne romut on poistunut ajosta ja asia unohtunut :)

    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa öljyä lisää pienkonebensaan niin paljon että siinä on
      yhteensä 4 % öljyä bensiinissä

      • Anonyymi

        eikö se sitten jo oo sama tehä ite bensat ja säästä puolet rahoista ja pytyn ja kampuran /laakereitten uusimiselta.
        vai onko trendi että ei jaksa tehdä ja pitää saada pöytään valmista ettei käsi sotkeennu.
        no tehkää miten teette.


      • Anonyymi kirjoitti:

        eikö se sitten jo oo sama tehä ite bensat ja säästä puolet rahoista ja pytyn ja kampuran /laakereitten uusimiselta.
        vai onko trendi että ei jaksa tehdä ja pitää saada pöytään valmista ettei käsi sotkeennu.
        no tehkää miten teette.

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.

        ihme, olen 30 vuotta käyttänyt töikseni 2 tahti vehkeitä sekä 4 tahtisia, siis ammatikseni.
        en ole kertaakaan joutunut puhdistamaan bensan takia kaasuttimia, ellei ole roskaa mennyt mukana, purua,pölyä yms.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ihme, olen 30 vuotta käyttänyt töikseni 2 tahti vehkeitä sekä 4 tahtisia, siis ammatikseni.
        en ole kertaakaan joutunut puhdistamaan bensan takia kaasuttimia, ellei ole roskaa mennyt mukana, purua,pölyä yms.

        E95:sta ei ole ollut 30:tä vuotta, E95:n huono säilyvyys on hyvin tunnettu ja tunnustettu ongelma.

        Biodiesel on toinen ongelmapolttoaine, mutta sellainen lähinnä purjehtijoille.


      • Anonyymi

        Käytä lisää ysivitosta pienkoneissa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.

        ne nyt eivät ole 2T laitteita, yksikään..


      • Kollimaattori
        Anonyymi kirjoitti:

        ne nyt eivät ole 2T laitteita, yksikään..

        Kai sinäkin tiedät, että pienkonebensiiniä on saatavana sekä nelitahtisille, että valmista kaksitahtibensiiniä seosvoitelulle, mihin on sekoitettu öljy valmiiksi?

        Muistathan, että on myös tuoreöljyvoideltuja kaksitahtimoottoreita, joihin lisätään voiteluöljy erilliseen säiliöön ja varsinaisessa polttoinetankissa käytetään joko tavallista bensiiniä sellaisenaan tai nelitahtisille tarkoitettua pienkonebensiiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne nyt eivät ole 2T laitteita, yksikään..

        Eikö moottorisahat ole 2-tahtisia?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.

        Kuinkahan hyvin se 2-t pienkonebensan öljy pysyy sekoittuneena ettei sekin valu pitkän varastoinnin jälkeen kanisterin pohjaan


      • Anonyymi

        En ole koskaan käyttänyt pienkonebensiiniä olen aina sekoitellut itse seokset eikä ole yksikään moottorisaha leikannut kiinni jotain muita öljyppumppu ym. ongelmia on ollut mutta ne ei liity bensaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan hyvin se 2-t pienkonebensan öljy pysyy sekoittuneena ettei sekin valu pitkän varastoinnin jälkeen kanisterin pohjaan

        Kuvitteleeko ihmiset ettei sitä valmis 2t-bensiiniä tarvitse huljutella ennen käyttöä?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Edellä on jo kerrottu pienkonebensan hyvästä säilyvyydestä. Tämä on varsin oleellista pienkoneiden polttoaineille, ellei sitten välttämättä tahdo putsata lumilingon polttonestejärjestelmiä aina keväisin sekä ruohonleikkurin ja moottorisahan vastaavia aina syksyisin.

        En ole koskaan käyttänyt muuta kuin 95 ruohonleikkurissani . 9 vuotta eikä mitään ongelmia . En tosin säilytä bensaa talven yli ruohonleikkurussa .


    • Anonyymi

      Tässäkin taas turha aloitus jos ne leikanneet koneet on jotain vanhoja romuja jotka vaativat ainakin 4 % seoksen!
      Mikähän jännä juttu tulee seuraavaksi?

      • Anonyymi

        ilmeisesti leikkaamattomat pienkonebensiinin valkoiset hansikkaat, joilla voi puhtaasti ajaa 3 neliötä nurmea,pihapolun ja postiluukun vierestä kerrostalon pihalla.


    • Anonyymi

      Eipä juuri kiinnosta googlella löytyvät turhat jutut aiheesta " pienkonebensa leikkasi kiinni" vaan montako kiinnileikannutta konetta valmistaja on joutunut korvaamaan? Amen

      • Anonyymi

        purkki kainaloon valkoiset hansikkaat kädessä siististi.ilman leikkautumista. eimen.
        korvaus sottaantuneista käsistä ja siitä epämielyttävästä öljynsekoitus mönjästä.eimen.


      • Anonyymi

        Valmistaja vetoaa aina siihen että kone säädetty liian laihalle ! Sahan omistajalla todistamisen vastuu jos haluaa hakea korvauksia


    • Anonyymi

      Saattaa se noinkin olla, mutta kyllähän sen valmiin löpön hinta on se mikä motivoi sekoittaan itse öljyt bensan sekaan.

      • Anonyymi

        tulee kädet sottasiksi kun noita mönjiä menee itse sekottelee.
        helpommin saa kun ottaa hyllystä tai käskee kauppiaan tuoda ovelle kotiin.
        yhtään sahaa en ole sahannut rikki tällä kaupan aineella ja lähtee paremmin käyntiin ja vetokin tuntuu paremmalta kun käynnistelen joskus.
        mä pidän sahasta hyvää huolta, huollssa vaihdetaan tulppaa ja suodatinta sekä kaasuttimen säätö sekä terän teroitus, kaasuvijjerin rasvaus yms kaks kertaa vuodessa.
        saha on kuin uusi ja ei edes naarmuja kun laittaa esim paksuhkon vahan pintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tulee kädet sottasiksi kun noita mönjiä menee itse sekottelee.
        helpommin saa kun ottaa hyllystä tai käskee kauppiaan tuoda ovelle kotiin.
        yhtään sahaa en ole sahannut rikki tällä kaupan aineella ja lähtee paremmin käyntiin ja vetokin tuntuu paremmalta kun käynnistelen joskus.
        mä pidän sahasta hyvää huolta, huollssa vaihdetaan tulppaa ja suodatinta sekä kaasuttimen säätö sekä terän teroitus, kaasuvijjerin rasvaus yms kaks kertaa vuodessa.
        saha on kuin uusi ja ei edes naarmuja kun laittaa esim paksuhkon vahan pintaan.

        juu,tuommoisille pienkonebensa onkin tarkoitettu :=)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tulee kädet sottasiksi kun noita mönjiä menee itse sekottelee.
        helpommin saa kun ottaa hyllystä tai käskee kauppiaan tuoda ovelle kotiin.
        yhtään sahaa en ole sahannut rikki tällä kaupan aineella ja lähtee paremmin käyntiin ja vetokin tuntuu paremmalta kun käynnistelen joskus.
        mä pidän sahasta hyvää huolta, huollssa vaihdetaan tulppaa ja suodatinta sekä kaasuttimen säätö sekä terän teroitus, kaasuvijjerin rasvaus yms kaks kertaa vuodessa.
        saha on kuin uusi ja ei edes naarmuja kun laittaa esim paksuhkon vahan pintaan.

        Ammattilainen tekee nuo kaikki itse


    • Anonyymi

      Mistäpä tietää onko valmiissa bensassa öljyä lainkaan...
      Varminta on itse lorauttaa kanisteriin öljyä. Pitäähän se bensa kaataa tankkiinkin.
      Nuo valmiit bensiinit ovat kermaperseitä varten ;-)
      Ps. Jos haluat 5 litraa 2% bensaa laske 5x0,2. Taikka 3,75L bensaa 4%: 3,75x0,4=1.5. Muista ravistelu, myös laitteelle joka on seissyt pitempään (esim. mk).

    • Anonyymi

      Pienkone bensa on tuottoisa aihe Suomi 24.lle !

      • Anonyymi

        Tuottoisaa on pienkone bensan myyntikin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuottoisaa on pienkone bensan myyntikin!!

        Pienkonebensa on kusetusta.


    • Anonyymi

      Pienkone bensa pitäisi tehdä melkein pakolliseksi. Kiinni leikkaaminen on melkein mahdottomuus 2% seoksella. Laihalla seoksella saa kaiken rikki. Jos on jokin 60luvun kone niin niissä on suuri öljy tarve esim merilintu perämoottrori mutta harvemmin käytössä kellään ja he tietää masinisti koneet.

      • Anonyymi

        Yhtä hyvin leikkaa kiinni pienkonebensiinillä. Merikullit ja antiikkiset koneet ei tarvi suuria öljyprosentteja nykyöljyillä.


      • Anonyymi

        Järjetön ehdotus ilman mitään perusteluja -ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Amatööri öljyn lotraajien koneet varmasti leikkaa kun karsta menee männän väliin.
      "Laitanpa muutaman kulauksen lisää öljyä seokseen kun on vanha kone" "Eipä ainakaan leikkaa öljyn vähyyteen hehehe"
      Sitten pienkon bensalla alkaa karsta karista ja tuhota pyttyä.

    • Anonyymi

      Monitralla huolesi ovat ohi !!

    • Anonyymi

      Pian on monetratkin ohi.

    • Anonyymi

      Toivottavasti turhat aloitukset pääse loppumaan !

      • Anonyymi

        Turhatkin aloitukset on tärkeitä.


    • Anonyymi

      Fiksut säästää ja sekoittelee itse eikä koskaan leikkaa mikään kiinni kun aina huljuttelee kanisteria ylös-alaisin ei mahdoton rasti

      • Anonyymi

        Vanhempaan koneeseen vähän extra vahvat seokset varman päälle, niin pysyy koneet kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempaan koneeseen vähän extra vahvat seokset varman päälle, niin pysyy koneet kunnossa.

        Tuo vaan on se varma konsti tuhota kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaan on se varma konsti tuhota kone.

        Ammattimetsurien suosimassa jonköping ja metsuri sahoissa kuuluu käyttää neljän prosentin seosta. Siitä on hyötyä muissakin merkeissä ja itse käytän kaikissa koneissa samaa seosta. Myös ruohonleikkurissa. Koskaan ei ole ollut toimintahäiriöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattimetsurien suosimassa jonköping ja metsuri sahoissa kuuluu käyttää neljän prosentin seosta. Siitä on hyötyä muissakin merkeissä ja itse käytän kaikissa koneissa samaa seosta. Myös ruohonleikkurissa. Koskaan ei ole ollut toimintahäiriöitä.

        Olen käyttänyt kiinansahassani 2 prosenttista alkylaattibensaa jo monta vuotta, ja hyvin pörisee.


    • Anonyymi

      Mikähän akti seuraavaksi tuhoaa Moottorit?

    • Anonyymi

      Pitääkö valmista 2-T pienkonebensan kanisteria ravistaa että öljy ja bensa sekoittuvat?

      Itse tehdyssä 98E5 ja öljyn sekoituksessa se ravistaminenkin on ihan tarpeellinen asia.

      • Anonyymi

        Ei siitä haittaa ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä haittaa ole

        Se on vain että mitä hyötyä ostaa kallista valmisbensaa jos senkin joutuu samalla tavalla huljuttamaan kuin itse sekoitetun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain että mitä hyötyä ostaa kallista valmisbensaa jos senkin joutuu samalla tavalla huljuttamaan kuin itse sekoitetun?

        Ihan hirvee vaiva


    • Anonyymi

      Kokeile vaihteeksi suurkonebensalla.

      • Anonyymi

        Käytän vai American megamachines-bensiiniä.


    • Anonyymi

      Millä kommentilla saadaan tämä aloitus vielä pysymään aktiivisena ?

      • Anonyymi

        Esimerkiksi tällä.


    • Anonyymi

      Aiheesta mieleen...
      Varalle = turhaan 2007 paikkeilla mökille hankitussa aggregaatissa yhtä vanhat pienkonebensat. Käynnistin syksyllä, niin kolmannella nykäisyllä käyntiiin ja pyöri täysin moitteetta.
      Olen käyttänyt pienkonebensaa kaikissa kausiluontoisesti ja satunnaisesti käytettävissä laitteissa 15 vuotta, eikä ole sen jälkeen tarvinnut kaasareita putsailla.
      Pienkonebensaa saa mittarista joiltain Nesteen asemilta, maksoi vuosi sitten ~ 2,70 €/litra. 2-t bensat olen sekoittanut itse samasta tavarasta.

      • Anonyymi

        Ei tarvi putsailla autobensallakaan jos tyhjentää kaasuttimen kauden lopuksi. Hirveä vaiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi putsailla autobensallakaan jos tyhjentää kaasuttimen kauden lopuksi. Hirveä vaiva.

        Oma vaivansa monessa vehkeessä saada edes kaasutin näkyville. Eikä tällaisia edes muista...
        Stabilointiainetta olen laittanut bensan sekaan, jos tankkiin on jäänyt 98 bensaa.
        95 bensaa ei kannata jättää edes tankkiin talveksi, eikä se sovellu 2-t bensaksi korkean viinapitoisuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma vaivansa monessa vehkeessä saada edes kaasutin näkyville. Eikä tällaisia edes muista...
        Stabilointiainetta olen laittanut bensan sekaan, jos tankkiin on jäänyt 98 bensaa.
        95 bensaa ei kannata jättää edes tankkiin talveksi, eikä se sovellu 2-t bensaksi korkean viinapitoisuuden vuoksi.

        Eipä tarvi näkylle saadakaan. Ajaa vaan tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi putsailla autobensallakaan jos tyhjentää kaasuttimen kauden lopuksi. Hirveä vaiva.

        Jos on pieni auto niin sen koneessa käytetään pienkonebensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on pieni auto niin sen koneessa käytetään pienkonebensaa.

        Yli 2.5 litraisissa vee kutosissa ja kaseissa ei tarvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 2.5 litraisissa vee kutosissa ja kaseissa ei tarvi.

        Aika iso pienkone jos siinä on 2.5 litrainen bensatankki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika iso pienkone jos siinä on 2.5 litrainen bensatankki.

        Kannattaa lentää pienkoneella. Tulee halvemmaksi kuin suurkoneella lentäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tarvi näkylle saadakaan. Ajaa vaan tyhjäksi.

        Jos on koneessa bensahana, niin onnistuu helposti. Jos ei, niin on hankalampaa. Mulla bensahana löytyy vain aggregaatista ja vanhasta museo mp:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on koneessa bensahana, niin onnistuu helposti. Jos ei, niin on hankalampaa. Mulla bensahana löytyy vain aggregaatista ja vanhasta museo mp:stä.

        Miten hana liittyy asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hana liittyy asiaan?

        Hanan voi sulkea, jolloin kaasarin tyhjäksi ajamiseen ei tarvitse tehdä muita temppuja - saati tyhjentää tankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanan voi sulkea, jolloin kaasarin tyhjäksi ajamiseen ei tarvitse tehdä muita temppuja - saati tyhjentää tankkia.

        Hana tyhjentää kaasuttimen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hana tyhjentää kaasuttimen?

        Hyvä ihme... Rautalangasta vääntäen: Hana kiinni ja käyttää konetta niin kauan, että kaasari tyhjenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ihme... Rautalangasta vääntäen: Hana kiinni ja käyttää konetta niin kauan, että kaasari tyhjenee.

        Kun järjestelmässä ei ole enää bensaa ei ole niitä lisäaineita jotka tukkii kanavat...,


    • Anonyymi

      sitä purkkia pitää hölskyttää ennen tankkausta...

    • Anonyymi

      Vanha aloitus ainakin tuli hölskytettyä.

      • Anonyymi

        no menipähän ainakin sekaisin kuin kaurapuuro voisilmän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no menipähän ainakin sekaisin kuin kaurapuuro voisilmän kanssa.

        Sitten on enää hölskyttelyt lusikointia vailla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on enää hölskyttelyt lusikointia vailla!

        no sitten hölskyy mahassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no sitten hölskyy mahassa..

        Sitten voikin hölskytellä jännäkakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten voikin hölskytellä jännäkakkaa.

        sitten hölskyy vessanpöntössä, sitten viemärissä, sitten jätteenkäsittely laitoksessa ja lopulta itämeri paiskaa pökäleen laivan kylkeen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitten hölskyy vessanpöntössä, sitten viemärissä, sitten jätteenkäsittely laitoksessa ja lopulta itämeri paiskaa pökäleen laivan kylkeen..

        Olemme jälleen ison Jännän äärellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten voikin hölskytellä jännäkakkaa.

        On myös syytä hölskytellä läskiposkia *wuts *


    • Anonyymi

      Siinä taas hölskyttelee laivan kyljessä jännän äärellä.

    • Anonyymi

      Aina voi vetäistä jännät pensatankkiin ja hölskytellä kurat.

      • Anonyymi

        ääni sahassa...MOOOO,-MOOOO,-MOOO.. no sehän jännittää , että onko tankissa bensaa vai mitä..


    • Anonyymi

      Mitähän seuraavaksi hölskytellään?

      • Anonyymi

        kossua ja vichyä..ainakin ukko lähtee käyntiin aamusta..sahalla niin ei väliä,oma laippa sillä sojottaa aamulla aurinkoa kohti..


      • Anonyymi

        Kusta päässä?


    • Anonyymi

      10L bensakanisterissa ain 98e josta teen seoksen tallin pöydällä, yleensä 2-3L kombikannuun. En viitsi kantaa turhaan 5-6L

      Kaapissa on 2T öljyjä useita litran purkkeja, mobil, stihl, joku vanha teboil racing purkki. Läpinäkyviä öljymittoja.

      Traktorin tankkiin myös 2T öljyä polttoaineen sekaan.

      • Anonyymi

        ei ole mies eikä mikään jos ei löydy 10 litraa 2T öljyä kaapista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole mies eikä mikään jos ei löydy 10 litraa 2T öljyä kaapista...

        Siitä saakin hölskyteltävää pitkäksi aikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä saakin hölskyteltävää pitkäksi aikaa!

        jep. pastori sanoi ,että kaikki mikä hölskyy ja tulee puusta sekä taivaasta alas ,on syötävää että juotavaa..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä saakin hölskyteltävää pitkäksi aikaa!

        minä hölskyttelen valmisbensaa jo kaupan kassalla ja mutkittelen autolla paluumatkalla kotia ,onpahan ainakin bensiini sekaisin ..muistakaa hölskytellä, myös piimää, aina pitää hölskytellä ..ukki hölskytteli jopa maitopurkit .sanoi ettei tarvitse. niin ukki vastasi ,että varulta ettei leikkaa kone kiinni.Mummi sanoi,että viimeeksi kun hölskyttelit sängyssä ,niin oli mämmit pitkin naamaa,,,hi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä hölskyttelen valmisbensaa jo kaupan kassalla ja mutkittelen autolla paluumatkalla kotia ,onpahan ainakin bensiini sekaisin ..muistakaa hölskytellä, myös piimää, aina pitää hölskytellä ..ukki hölskytteli jopa maitopurkit .sanoi ettei tarvitse. niin ukki vastasi ,että varulta ettei leikkaa kone kiinni.Mummi sanoi,että viimeeksi kun hölskyttelit sängyssä ,niin oli mämmit pitkin naamaa,,,hi

        pitäähän viinakin hölskytellä jos laittaa limua sekaan...muuten leikkaa aivot kiinni..


    • Anonyymi

      2 vuotta seissyt auto lähti käyntiin kuin palmun alta. Siis heti. Bensa ei mennyy vanhaksi. Pienkonebensalla tankattu saha ei.

      • Anonyymi

        minä en kehtaa kiskoa keväällä käyntiin hamapaat irvessä ,oli sitten bensaa mitä vaan tankissa.. tulppa irti ja koneelle pieni hörppy tai suoraan kaasarin kautta ... näin myös käynnistän ruohonleikkurit ,kelkat jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä en kehtaa kiskoa keväällä käyntiin hamapaat irvessä ,oli sitten bensaa mitä vaan tankissa.. tulppa irti ja koneelle pieni hörppy tai suoraan kaasarin kautta ... näin myös käynnistän ruohonleikkurit ,kelkat jne..

        Eipä ole ollut tarvetta kaataa bensaa tulpanreikiin sitten nuoruusvuosien. Pienkonebensa ja / tai 98 bensa stabilaattorilla terästettynä on toimiva ratkaisu kausiluonteisessa käytössä oleviin koneisiin. Säästyy myös kaasarien putsaukselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ollut tarvetta kaataa bensaa tulpanreikiin sitten nuoruusvuosien. Pienkonebensa ja / tai 98 bensa stabilaattorilla terästettynä on toimiva ratkaisu kausiluonteisessa käytössä oleviin koneisiin. Säästyy myös kaasarien putsaukselta.

        Stabilaattorit on huuhaa. Stabiloi ainoastaan myyjän massia.


    • Anonyymi

      Meillä on käytetty pienkonebensaa jo vuosia sahoissa, raivureissa ja trimmereissä, eikä mitään ongelmia ole ollut. Kun pienkonebensaan siirryttiin, niin 2-tahtisista piti kaasutinta hieman säätää.

      Pienkonebensan etuja omasta mielestäni on kaksi verrattuna "tavalliseen bensiiniin".

      1. 2-tahtisissa käytön helppous, kun ei tarvitse erikseen sekoitella.
      2. Hajuttomuus. Pakokaasu ei juurikaan haise, eikä haju tartu vaatteisiin. Myöskään tankatessa pienkonebensa ei haise läheskään niin voimakkaalle, kuin tavallinen bensiini.

      Myös karstaa näyttää pienkonebensalla kertyvän vähemmän.

      Mitään kielteistä en ole pienkonebensan käytössä huomannut, kalliimpaa hintaa lukuun ottamatta.

      • Anonyymi

        Tämän pläjäyksen tarjosi aspen.

        Terv. Kauppias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän pläjäyksen tarjosi aspen.

        Terv. Kauppias

        Arvasit väärin. Aspenia en ole käyttänyt aikoihin.

        Sen sijaan eräs kotimainen halpatavarakauppa myy AG-tuotemerkillä täysin samaa tavaraa usein hyvällä kampanja-alennuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasit väärin. Aspenia en ole käyttänyt aikoihin.

        Sen sijaan eräs kotimainen halpatavarakauppa myy AG-tuotemerkillä täysin samaa tavaraa usein hyvällä kampanja-alennuksella.

        Tämän pläjäyksen tarjosi täysin sama AG !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän pläjäyksen tarjosi täysin sama AG !

        Väärien arvausten sarja jatkuu

        Aspen ja AG-bensiinin valmistaja Kemetyl ovat eri yrityksiä vaikka molemmat valmistavat alkylaattibensiiniä.

        Toki siinä mielessä arvauksesi meni oikein, että alkylaattibensiini on alkylaattibensiiniä valmistajasta riippumatta. Samoin 95E on samaa ainetta oli valmistaja sitten Neste tai Shell.


      • Anonyymi

        Karstaa on myös vähemmän silloin kun flirttaillaan kiinnileikkaamisen kynnyksellä.
        Kun kaikki on kuumempaa, karstaa tulee vähemmän. Mutta miksi on kuumempaa? Puutteellinen voitelu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karstaa on myös vähemmän silloin kun flirttaillaan kiinnileikkaamisen kynnyksellä.
        Kun kaikki on kuumempaa, karstaa tulee vähemmän. Mutta miksi on kuumempaa? Puutteellinen voitelu...

        2-tahdin liikaa kuumentuminen ja kiinnileikkaaminen ei johdu puutteellisesta voitelusta vaan liian laihasta seoksesta. Tällöin lämpötila palotilassa nousee ja männänlaki muuttaa muotoaan, siitä voi irrota pala tai siihen voi tulla jopa reikä. Voitelun puutteessa kiinnileikkaaminen tapahtuu yleensä männänrenkaiden ja sylinterin välillä.

        Pienkonebensan pienemmän karstan muodostuksen huomaa parhaiten 4-tahtimoottorissa.
        Itselläni ruohonleikkurissa ei sytytystulpassa ole kesän ja 10 litran jälkeen karstaa juuri lainkaan, mutta 95 bensalla tulppa on noesta musta. Tämä siis ihan oma havainto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärien arvausten sarja jatkuu

        Aspen ja AG-bensiinin valmistaja Kemetyl ovat eri yrityksiä vaikka molemmat valmistavat alkylaattibensiiniä.

        Toki siinä mielessä arvauksesi meni oikein, että alkylaattibensiini on alkylaattibensiiniä valmistajasta riippumatta. Samoin 95E on samaa ainetta oli valmistaja sitten Neste tai Shell.

        Tämän pläjäyksen tarjosi kemetyl!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karstaa on myös vähemmän silloin kun flirttaillaan kiinnileikkaamisen kynnyksellä.
        Kun kaikki on kuumempaa, karstaa tulee vähemmän. Mutta miksi on kuumempaa? Puutteellinen voitelu...

        Minkähän kynnyksellä flirttaillaan seuraavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärien arvausten sarja jatkuu

        Aspen ja AG-bensiinin valmistaja Kemetyl ovat eri yrityksiä vaikka molemmat valmistavat alkylaattibensiiniä.

        Toki siinä mielessä arvauksesi meni oikein, että alkylaattibensiini on alkylaattibensiiniä valmistajasta riippumatta. Samoin 95E on samaa ainetta oli valmistaja sitten Neste tai Shell.

        Shell?
        Nesteen kanssa?
        Epäilen.
        Entä Chevronin,Exxonin ym.
        Raakaöljy hyvin todennäköisesti eri lähteistä.
        Nesteellä Venäläisistä.
        Sitten alkoholi,siis Etanoli?


    • Anonyymi

      Lopetin pienkonebensiinillä pelleilyn, kun kerran vuodessa ostettu 20 euron pönttö ehti vanheta ennen kuin sain korkin auki. Ilmeisesti kauppias myi dinosaurusten perintöä.

      • Anonyymi

        Miten totesit tuon vanhenemisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten totesit tuon vanhenemisen?

        Saha ei vain suostunut lähtemään käyntiin. Tulppa märäksi, muutaman kerran sitä jaksaa kuivata ennen kuin käy mielessä kirveen hakeminen ihan muuhun käyttöön.

        Uudesta pienkonebensa purkista tankattuna heräsi heti kuin unilta eli bensassa se vika kai oli. Käynnin suhteen ei pienkonebensalla muuten ole ollut valittamista, mutta kun sitä tarvitsee kerran vuodessa ja se ehtii vanheta omia aikojaan, alkaa kiinalainen akkusaha kuulostaa yllättävän luotettavalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saha ei vain suostunut lähtemään käyntiin. Tulppa märäksi, muutaman kerran sitä jaksaa kuivata ennen kuin käy mielessä kirveen hakeminen ihan muuhun käyttöön.

        Uudesta pienkonebensa purkista tankattuna heräsi heti kuin unilta eli bensassa se vika kai oli. Käynnin suhteen ei pienkonebensalla muuten ole ollut valittamista, mutta kun sitä tarvitsee kerran vuodessa ja se ehtii vanheta omia aikojaan, alkaa kiinalainen akkusaha kuulostaa yllättävän luotettavalta

        Outoa. Pienkonebensiini kun ei vanhene kovin nopeasti, koska se ei sisällä samoja vanhenevia komponentteja, kuin normaali bensa. Sen haihtuminen on myös vähäisempää.

        Ja harvemmin mikään bensa vanhenee tiiviissä säilytysastiassa kovin nopeasti sellaiseksi, että moottori ei lähtisi käyntiin. Enemmän se ongelma tulee esiin kaasuttimissa johon polttoaine pilaantuu, kun sen helposti haihtuvat komponentit häviää ja jäljelle jää biomoska ym joka tukkii paikat. Tätä estämään on tehty ns. stabilaattorit, jotka vähentävät haihtumista.


    • Anonyymi

      Pienkonebensa on parempaa bensaa kuin 95 tai 98 pienkoneelle. Se vaan nyt on fakta.
      Mutta sellainen juttu 2-t pienkonebensan ostajan pitäisi ymmärtää, että pienkonebensa sopii 2-t laitteelle vain mikäli sen öljymäärä on riittävä kyseiselle laitteelle. On paljon pienkoneita joille ei riitä öljymäärä valmiissa 2-t bensassa.

      2,5%-4% seosvaatimuksen koneet saattavat myös oikeasti vaatia sen verran öljyä joukkoon. Silloin se ei ole suositus, se on vaatimus.

      • Anonyymi

        Pienkonebensa tai paremminkin alkylaattibensiini on parempaa mille bensakoneelle tahansa, mutta pienkoneissa sen hyödyt korostuvat. Siihen on pari syytä.

        Pienkoneissa on usein pitkiä kausisäilytysaikoja, jolloin polttoaineen vanheneminen voi aiheuttaa ongelmia. Pienkonebensa säilyy paremmin, joten näitä ongelmia on vähemmän.

        Toinen hyöty on polttoaineen puhtaampi palaminen ja pienemmät päästöt. Pienkonebensassa ei ole mm haitallista bentseeniä.
        Pienkoneet ovat useimmiten vanhanaikaisia kaasutinvehkeitä eikä niissä ole katalysaattoria, eikä muutakaan päästötekniikkaa. Tästä syystä pakokaasut ovat paljon haitallisempia, kuin vaikka nykyaikaisissa henkilöautoissa. Pakokaasutkin tulevat usein juuri käyttäjän nenän alle, kuten esim. moottorisahoissa. Pienkoneissa polttoaineen laadulla on suuri merkitys haitallisiin päästöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienkonebensa tai paremminkin alkylaattibensiini on parempaa mille bensakoneelle tahansa, mutta pienkoneissa sen hyödyt korostuvat. Siihen on pari syytä.

        Pienkoneissa on usein pitkiä kausisäilytysaikoja, jolloin polttoaineen vanheneminen voi aiheuttaa ongelmia. Pienkonebensa säilyy paremmin, joten näitä ongelmia on vähemmän.

        Toinen hyöty on polttoaineen puhtaampi palaminen ja pienemmät päästöt. Pienkonebensassa ei ole mm haitallista bentseeniä.
        Pienkoneet ovat useimmiten vanhanaikaisia kaasutinvehkeitä eikä niissä ole katalysaattoria, eikä muutakaan päästötekniikkaa. Tästä syystä pakokaasut ovat paljon haitallisempia, kuin vaikka nykyaikaisissa henkilöautoissa. Pakokaasutkin tulevat usein juuri käyttäjän nenän alle, kuten esim. moottorisahoissa. Pienkoneissa polttoaineen laadulla on suuri merkitys haitallisiin päästöihin.

        Niin, mutta parempaa bensaa käytettävälle koneelle se on parempaa vain mikäli myös sen öljypitoisuus on riittävä. Parempi bensa ei vähennä voitelun tarvetta. Ja eiköhän tämä pienkonebensan ongelma koske lähinnä vain 2-t bensaa ja sitäkin vain mikäli käyttäjä lorottaa sitä tankkiin varmistamatta, että siinä on riittävästi voitelua mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta parempaa bensaa käytettävälle koneelle se on parempaa vain mikäli myös sen öljypitoisuus on riittävä. Parempi bensa ei vähennä voitelun tarvetta. Ja eiköhän tämä pienkonebensan ongelma koske lähinnä vain 2-t bensaa ja sitäkin vain mikäli käyttäjä lorottaa sitä tankkiin varmistamatta, että siinä on riittävästi voitelua mukana.

        Juuri näin.

        Etenkin 2-tahtisessa pienkonebensassa kannattaa suosia suurempien valmistajien tai merkkikohtaisia tuotteita. Niissä yleensä on parempi laadunvalvonta ja käytetty öljy on laadukasta synteettistä 2-tahtiöljyä. Halvoissa markettibensoissa ei tästä voi olla täysin varma.

        Toki aina voi sekoittaa myös itse alkylaattibensaan sopivaksi katsomaansa 2-tahtiöljyä.


    • Anonyymi

      Voisko joku ihan oikeasti selittää mitä hyötyä on alkylaattibensasta?

      • Anonyymi

        ainakin lada kävi paremmin kuumalla ilmalla ja pakokaasuarvot olivat kat-tasoa vaikka kattia ei olekkaan.


      • Anonyymi

        Juhannuskokon tai mikä ettei venetsialaiskokonkin sytyttämiseen kelpo tavaraa. Ei vaatteet haise kun kännipäissä toikkaroi ja pienhiukkaspäästötkin vähenee kun kokko syttyy kunnolla eikä kytemällä.


      • Anonyymi

        Googlaa, niin ymmärrät...


    • Anonyymi

      Olen ostanut muutaman vuoden välein 2 x 20 l Jerrykannullista pienkonebensaa suoraan Nesteen mittarista. Toiseen teen 2% 2-t sekoituksen itse. Ei ole kummoinen homma lisätä sekaan 4 dl öljyä.
      Meinaa vaan sormi mennä suuhun 2-t öljyvalikoimaa katsellessa... https://www.motonet.fi/tuoteryhmat/moottoripyoraily/mp-oljyt-ja-nesteet/kaksitahtioljyt-mp?category=3c20b55a-b240-11e5-bac4-6f957d7cd715

      Esim. Motox 2T Synthetic ohjeessa lukee: "Ei sovellu käytettäväksi perämoottoreissa" .
      Miksi ihmeessä ei sovellu, osaako joku kertoa?
      Ei se ennen näin monimutkaista ollut.

      • Anonyymi

        Ainahan se ero on ollut öljyissä kuumana käyvien kierroskoneiden ja matalakierroksisempien viileämpänä käyvien välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan se ero on ollut öljyissä kuumana käyvien kierroskoneiden ja matalakierroksisempien viileämpänä käyvien välillä.

        Parempi kun ostaa valmista vaan.


      • Anonyymi

        Ostaa halvinta vaan. Varmuuden vuoksi. Joku varastoon unohtunut polaric olisi paras jostain löydät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan se ero on ollut öljyissä kuumana käyvien kierroskoneiden ja matalakierroksisempien viileämpänä käyvien välillä.

        Ainahan? No ei ainakaan ollut silloin, kun aloitin mopoharrastuksen. Jos ostin bensaan sekoitettavaa 2-t öljyä, niin olihan sitä montaa eri merkkiä, mutta ainoastaan yhtä laatua. Yleisin seos siihen aikaan oli 4%.

        Muistuu mieleen isäni British Seagull 4 hp 2-t perämoottori. Siinä piti käyttää 10% öljybensaa. Jos muistan oikein, niin kone oli liukulaakeroitu ja vaati siksi tuollaisen öljymäärän bensan sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan? No ei ainakaan ollut silloin, kun aloitin mopoharrastuksen. Jos ostin bensaan sekoitettavaa 2-t öljyä, niin olihan sitä montaa eri merkkiä, mutta ainoastaan yhtä laatua. Yleisin seos siihen aikaan oli 4%.

        Muistuu mieleen isäni British Seagull 4 hp 2-t perämoottori. Siinä piti käyttää 10% öljybensaa. Jos muistan oikein, niin kone oli liukulaakeroitu ja vaati siksi tuollaisen öljymäärän bensan sekaan.

        Merikulli ajat on ohi. Kaksi prosenttia käy kaikkiin nykykoneisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merikulli ajat on ohi. Kaksi prosenttia käy kaikkiin nykykoneisiin.

        Paitsi joihinkin Kiinan koneisiin. Niissä vaaditaan 2,5-3% seoksia.
        Sitä en tiedä, että miksi. Ehkä osin siksi, että näitä koneita menee maihin joissa käytettävän öljyn laatu ei välttämättä vastaa meidän standardeja tai sitten kyse on heikommasta materiaalista ja suunnittelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merikulli ajat on ohi. Kaksi prosenttia käy kaikkiin nykykoneisiin.

        Niinhän sitä luulisi, mutta sitten kun kone leikkaa kiinni ja laitteen benskorkissa lukee 3%, niin ehkä ei kannata syyttää pienkonebensaa vaan ihan sitä bensan lorottajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan? No ei ainakaan ollut silloin, kun aloitin mopoharrastuksen. Jos ostin bensaan sekoitettavaa 2-t öljyä, niin olihan sitä montaa eri merkkiä, mutta ainoastaan yhtä laatua. Yleisin seos siihen aikaan oli 4%.

        Muistuu mieleen isäni British Seagull 4 hp 2-t perämoottori. Siinä piti käyttää 10% öljybensaa. Jos muistan oikein, niin kone oli liukulaakeroitu ja vaati siksi tuollaisen öljymäärän bensan sekaan.

        Kyllä laatujakin sentään on useampia. Outboard 2-t öljy on tuhkaantumatonta, tavalliset taasen eivät. Molemmat kävivät mopoihin ja ainakin myyjäliike suositteli omaan mopooni tuhkautumatonta, eli käytännössä venemoottoreiden 2-t öljyä.

        Luulisin, että Outboard öljyjä on ollut ainakin 70-luvulta saakka, oma mopo oli vuosimallia -85, kauan on aikaa siis...siitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi joihinkin Kiinan koneisiin. Niissä vaaditaan 2,5-3% seoksia.
        Sitä en tiedä, että miksi. Ehkä osin siksi, että näitä koneita menee maihin joissa käytettävän öljyn laatu ei välttämättä vastaa meidän standardeja tai sitten kyse on heikommasta materiaalista ja suunnittelusta.

        Ehkä siksi kun suomi24 metsurit on neuvoneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä laatujakin sentään on useampia. Outboard 2-t öljy on tuhkaantumatonta, tavalliset taasen eivät. Molemmat kävivät mopoihin ja ainakin myyjäliike suositteli omaan mopooni tuhkautumatonta, eli käytännössä venemoottoreiden 2-t öljyä.

        Luulisin, että Outboard öljyjä on ollut ainakin 70-luvulta saakka, oma mopo oli vuosimallia -85, kauan on aikaa siis...siitäkin.

        Joo onhan outboard öljyjä ollut vaikka kuinka kauan, perämoottorit käyvät suhteellisen viileinä joten syytä olla tuollainen öljy ettei karstoitu tukkoon ja sitten taas noita perämoottoriöljyjä ei pidä mennä laittaamaan kuumana käyviin korkeampivritteisiin kuten esim. moottorisahoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo onhan outboard öljyjä ollut vaikka kuinka kauan, perämoottorit käyvät suhteellisen viileinä joten syytä olla tuollainen öljy ettei karstoitu tukkoon ja sitten taas noita perämoottoriöljyjä ei pidä mennä laittaamaan kuumana käyviin korkeampivritteisiin kuten esim. moottorisahoihin

        Juuri näin. 2-tahti pienkonebensat on tarkoitettu kuumina käyviin moottoreihin eli moottori- ja raivaussahoihin sekä trimmereihin. Perämoottoreihin sitä ei tule käyttää.

        Jos perämoottorissa haluaa käyttää pienkonebensaa, niin silloin pitää sekoittaa 4-tahtibensaan perämoottoriin sopiva öljy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. 2-tahti pienkonebensat on tarkoitettu kuumina käyviin moottoreihin eli moottori- ja raivaussahoihin sekä trimmereihin. Perämoottoreihin sitä ei tule käyttää.

        Jos perämoottorissa haluaa käyttää pienkonebensaa, niin silloin pitää sekoittaa 4-tahtibensaan perämoottoriin sopiva öljy.

        pienkonebensalla saha käy vielä kuumempana mitä 98 + 2t öljy... jos pienkone bensaa käyttää vanhoissa sahoissa, niin kertyneet karstat voi palaa tai liueta pois jotka menee sitten laakereihin. 2t pienkone bensat on tarkoitettu uusille sahoille..löytyy siitä pienkone bensasta juttua youtubes ihan ammattilaisen kertomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienkonebensalla saha käy vielä kuumempana mitä 98 2t öljy... jos pienkone bensaa käyttää vanhoissa sahoissa, niin kertyneet karstat voi palaa tai liueta pois jotka menee sitten laakereihin. 2t pienkone bensat on tarkoitettu uusille sahoille..löytyy siitä pienkone bensasta juttua youtubes ihan ammattilaisen kertomana.

        Hyvin toimii itse sekoitetulla pienkonebensalla niin 30 v vanha 4hp Evinrude, kuin vuoden vanha Eco moottorisahakin. Samoin ilman öljysekoitusta toimii kaikki aggregaatista - lumilinkoon ja kaikki siltä väliltä. Ja niitä on ainakin meillä joka lähtöön.
        Yksikään ei ole hajonnut / leikannut kiinni, mutta vuosittaiset kaasarien putsaukset ovat jääneet menneisyyteen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. 2-tahti pienkonebensat on tarkoitettu kuumina käyviin moottoreihin eli moottori- ja raivaussahoihin sekä trimmereihin. Perämoottoreihin sitä ei tule käyttää.

        Jos perämoottorissa haluaa käyttää pienkonebensaa, niin silloin pitää sekoittaa 4-tahtibensaan perämoottoriin sopiva öljy.

        Joo tämä löytyy Nesteen sivulta:

        https://www.neste.fi/yksityisille/tuotteet/polttoaineet/neste-pro-pienmoottoribensiini
        "
        Neste Pro 4T -pienmoottoribensiini soveltuu kaikkiin 4-tahtisiin moottoreihin kuten ruohonleikkureihin ja mönkijöihin. Suosittelemme, että valitset 2-tahtiseen venemoottoriin 4-tahtipienmoottoribensiinin ja veneen moottorille suunnitellun 2-tahtiöljyn.

        Neste Pro 2T -pienmoottoribensiini soveltuu kaikkiin 2-tahtisiin ilmajäähdytteisiin moottoreihin kuten moottori- ja raivaussahoihin. Neste Pro 2T on valmiiksi sekoitettu 2-tahtimoottoreita varten. Se sisältää 2 % biohajoavaa, täyssynteettistä 2T-öljyä
        "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienkonebensalla saha käy vielä kuumempana mitä 98 2t öljy... jos pienkone bensaa käyttää vanhoissa sahoissa, niin kertyneet karstat voi palaa tai liueta pois jotka menee sitten laakereihin. 2t pienkone bensat on tarkoitettu uusille sahoille..löytyy siitä pienkone bensasta juttua youtubes ihan ammattilaisen kertomana.

        Mistäs olet tuon keksinyt että pienkonebensalla kuumempana kävisi, kun taitaa olla toisinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs olet tuon keksinyt että pienkonebensalla kuumempana kävisi, kun taitaa olla toisinpäin.

        no tuolta, katsoppa youtubessa.. ajatuksia pienkonebensasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no tuolta, katsoppa youtubessa.. ajatuksia pienkonebensasta.

        Tekoäly ainakin on toista mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekoäly ainakin on toista mieltä.

        Sehän selviäisi mittaamalla infrapunamittarilla lämmöt kylmänä ja kuumana pakoputkesta ja sylinteristä ...sahataan 15 min .. ensin 98 plus 2t öljy ja seuraavana päivänä valmisbensalla...


    • Anonyymi

      Mielelläni käytän pienkonekorjaajien palveluita jos on tarve. Sillä on työllistävä vaikutus.

    • Anonyymi

      Project farmin testin perusteella noilla fuel stabilaattoreilla ei tee yhtään mitään. 20 kuukautta vanhaa bensaa ei saa avoliekillä syttymään. Kuuma 4t kone kuitenkin käy jotenkuten.

      • Anonyymi

        Kimittäjä nyt ei muutenkaan tajua mistään mitään.


      • Anonyymi

        Voihan tuon testata itsekin,laitan nyt pulloon 98 bensaa plus stabilaattoria ja palaan 20 kk päästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan tuon testata itsekin,laitan nyt pulloon 98 bensaa plus stabilaattoria ja palaan 20 kk päästä...

        litran pulloon98 bensaa+ 2T ÖLJY , laitoin sekaan tuota stabilointi ainetta. kahdenvuoden päästä palataan asialle..


      • Anonyymi

        Heh. Just sytytin mökillä nuotion varmaan 5 v vanhalla ysikasilla. Syttyi räjähdyksenomaisesti, kun heitin raapaistun tulitikun parin metrin päästä.


      • Anonyymi

        Tais olla putinin bensaa..suomessa valmistetu esim nesteen 98 syttyy vuodenpäästä vaikkei lisää mitään...


      • Anonyymi

        Ihme juttu. Tuota STA-BILiä myydään suomessakin. Ehkä jenkki bensa on kakkoslaatua jo pumpulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme juttu. Tuota STA-BILiä myydään suomessakin. Ehkä jenkki bensa on kakkoslaatua jo pumpulla.

        Purnukat eivät tainneet olla tiiviitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purnukat eivät tainneet olla tiiviitä.

        no sehän vaikuttaa jos korkit valskaa tai purkki on vajovainen.. tottakai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kimittäjä nyt ei muutenkaan tajua mistään mitään.

        samanlainen ääni kuin paholaisella...


    • Anonyymi

      ajoin koko kesän lada merkkisellä autolla ainoastaan tuota pienkonebensaa iun työsuhde etuihin sai niin paljon kun tuli matkaa niin hyvin vanha auto tällä pelasi,ei mitään lada huomannut pahaa tuossa

      • Anonyymi

        lada käy vaikka pontikalla


      • Anonyymi

        Pienkonebensa toimii todella hyvin missä vaan bensamoottorissa. Vastaa 98-oktaanista bensaa ja jopa ylittää sen.
        Kun asuttiin pienkonebensaa mittarista myyvän Nesteen aseman lähellä, niin tankkasin sitä moottoripyöriini talveksi tankin täyteen. Pyörät ei olleet mitään museovehkeitä, vaan 1000-1600 cm3 nykypyöriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienkonebensa toimii todella hyvin missä vaan bensamoottorissa. Vastaa 98-oktaanista bensaa ja jopa ylittää sen.
        Kun asuttiin pienkonebensaa mittarista myyvän Nesteen aseman lähellä, niin tankkasin sitä moottoripyöriini talveksi tankin täyteen. Pyörät ei olleet mitään museovehkeitä, vaan 1000-1600 cm3 nykypyöriä.

        katsastuksessa autosta tulee hyvät päästöt tuolla, en tietenkään kokeillut ole vain tuumin😉


    • Anonyymi

      Bensan stabilointiaineilla yritään estää hapettumista, kosteuden erottumista ja metalliosien korroosiota, mutta ne eivät pysäytä bensiinin haihtumista eivätkä estä jämien syntymistä, jos polttoaine pääsee kuivahtaan järjestelmään. Nykyinen etanolipitoinen bensiini sitoo jo luonnostaan vettä, joten stabiloinnin lisähyöty on varsin pieni.

      Nykyinen bensa on kemiallisesti hyvin puhdasta ja mutta hiilivedyt silti muodostaa hartsia pitkässä säilytyksessä, kun kevyet hiilivedyt haihtuvat ja jäljelle jääneet raskaammat yhdisteet hapettuvat ja polymeroituvat polttoaineen sisältämän kosteuden vaikutuksesta. Nämä jäämät voi tukkia systeemin.

      Chicanicin videossa näkyy kuitenkin varsin huono vedensitomiskyky tunnetulle merkille: https://youtube.com/shorts/TD8URNG2rC8?si=3O3jF9RD8xWOwB6Y

      Ainoa hyöty on metallin oksidoitumisen esto, kohta 6:58 videossa.
      https://youtu.be/chsGBhB5g7o?si=PUsPYbRJDcB8-vWg

      Itse en käytä. Ei hyötyä.

      • Anonyymi

        Ärsyttävä ämmä. En käytä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe