Täysin pönttöjä, ihan hullua!

Anonyymi

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006105979.html

Ei minkäännäköistä ymmärrystä ei mistään. Taloudesta puhumattakaan, mutta kun ei ole ymmärrystä mistään. Antti Rinne SAKoineen puhuu kaiken lisäksi ihan bullshittia. "En ole vielä tutustunut SAK:n malliin"! Et vissiin! Ei Rinteen juttuja usko ite Erkkikään. Muutamalla lauseella ilmaistuna: voi sitä röyhkeyden määrää, voi sitä valheen määrää ja sitä TYHMYYDEN määrää. Minä oikesti epäilen, että Antti Rinteellä ei ole kaikki kanootit ihan järjestyksessä.

Nyt alan ymmärtämään veronkiertäjiä, ihan oikeasti. Olen aina miettinyt, miten ihmiset kehtaa, mutta nyt ymmärrän, jos kohtuutta ja oikeudenmukaisuutta tallotaan näin niin kuin meillä täällä verotuksen kautta tehdään, niin silloin kansalaisella on OIKEUS kiertää veroja. Ihan oikeasti. Vain hullut jää Suomeen nyljettäväksi tai ainakaan maksaa rehellisesti veroja. Tämä on sitä katkeruutta ja kateutta, jota näemme yhteiskunnan taholta, koska ne joilla ei ole itsellään niitä puumerkkejä, joilla menestyä, vääntävät niitäkin alas, joilla niitä on, ja tuloksia syntyy.

Itse olen tosin kyllä jo jonkin aikaa miettinyt koko talouden siirtämistä Norjaan, en veroja kiertääkseni, mutta tämän suomalaisen kateuden ja katkeruuden takia. Mutta en minä kyllä suostu mihinkään varallisuusveron maksajaksi, se on ihan varma, silloin kyllä muutan muualle, se on varma. kukaan normaalijärkinen ala maksamaan kateusveroa jonkun SAK:n ja Antti Rinteen ohjeiden mukaan, en varmasti, se on ihan vissi ja varma. Ei ole hyvä, että "kuka tahansa" voi urkkia mitä tahansa tietoja, ja nyt kun tulee vielä näiden tilitietojen "avoimet ovet" näille huuhaa hissunkissun virkamiehille, joilla ei ole otetta siihen, niin siitähän se riemu repeää ja kateus alkaa kukkimaan, ja kateuden seurauksista ei tarvitse edes selvittää, sen tietää jokainen, mitä se pitää sisällään. Pitäisi olla ehdottomasti erillinen ryhmä vaikka poliisissa, joka katsoo muille viranomaisille tiedot. Ei joka kelan tai verotädin uteliaisuuden ja kateuden urkintaan pitäisi antaa avoimet ovet. Tiedän mistä puhun, olen nähnyt niin paljon viranomaisia, jotka ovat ilman mitään syytä urkkineet täysin syyttömien ja ennekaikkea "ei mitään perustetta" muuta kuin uteliaisuus ja kateus. Ja niitä keissejä on paljon. Tämä on faktatieto. Tiedän myös niitä virastoja, jossa on rajoitettu tietojen urkinta siten, että on nimenomaan kohdennettu tietyille ryhmille, jotka saavat mennä henkilökohtaisiin tietoihin käsiksi, ja muut kyselevat tarpeen tullen sitten heiltä. Ja tämän ehdotuksen ovat tehneet viraston johto oma-aloitteisesti, koska johto oli kärryillä realiteeteista. Ei maalaillut taivaanrantoja vaan halusi olla vastuunkantava viranomainen kaikkien suhteen, eikä vähiten kansalaisten suhteen. Joissain virastoissa kunnioitetaan enemmän kansalaisia kuin toisissa lafkoissa. Tämäkin on fakta vaikka kukaan sitä ei tunnusta. On johdollakin paljon valtaa ja vastuuta, jos sitä haluaa vain käyttää eikä määki muiden perässä.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja tämä Antti Rinteen oma PÄÄEKONOMISTI :D luulee yhdessä Rinteen kanssa, että ihmiset ovat tyhmiä, puhuvat "puskureista", joita jaetaan jo ennen kun on mitään jaettavaa :D Voidaanko silloin puhua PUSKUREISTA?? Tässäkin epärehellisyys rehottaa, halutaan harhaanjohtaa ihmisiä puskuri jutuilla. Eihän sellainen ole mikään puskuri, kun rahat on jaettu vaalipupauksissa, ja nyt kun pitäisi alkaa suunnittelemaan lupauksien realisointia, niin aletaan puhua puskureista. Puskuri on turvajärjestelmä talouden heikkenemisen varalle eikä vaalilupausten hikistä ja hätäistä paikkaamista velkarahalla kiskoa niiltä vielä lisää, jota ilman tämä yhteiskunta olisi ajat sitten sammuttanut valonsa.

Ei muuta kuin tervemenoa EU:n hallinnan ja valvonnan alle, niin kuin Kreikka, siellä ne todelliset puskurit ovat. Hyvä Antti Rinne! Olet miesten mies, viisas ja älykäs ja sanansamittainen mies :D

• Anonyymi

Pääekonomisti tuskin on eläissään edes nähnyt 500 euron seteliä livenä :D Kun puhuu puskureista :D

• Anonyymi

Suomen päättäjien, Suomen ylimmän johdon pitäisi olla ylpeitä kansastaan, joka maksaa mukisematta veroja kaikkien hyväksi, olla ylpeitä ja kiitollisia kansalaisistaan, kun suomalaiset haluavat (se pieni osuus kansasta, joka todellisuudesta maksaa kaikkien muiden kansalaisten mahdollisuudet (myös päättäjien), huvit ja hulluudet eikä vain kateudessaan, ahneudessaa riistetä heiltäkin viimeinkinkin tahtotila pois oikeudenmukaisemman ja tasa-arvoisemman suomen puolesta.

Mutta eikö nämä pässit ahneudessaan, omassa vallanhimossaan tyri ihan kaiken mikä eteen sattuu osumaan! Minusta tuli tämän juttuen luettua ymmärtäjä veronkiertäjiä kohtaan, jopa kannustan ihmisiä tarkasti miettimään kannattaako niitä veroja maksaa kohtuuttomasti vai järjestellä asioita niin, että katkerat suomalasiet jäävät keskenään kadehtimaan. Joo tietdetään, että ne harvat todella rikkaat suomalsiet ovat jo järjestelleet asiansa kohtuullisen hyvin, ja ihan oikein, mutta pitäisi muistaa, että tänä päivänä on paljon muitakin, joilla on veronmaksukykyä, ei ole niin kapealla sektorilla, mitä vielä vuosikymmeniä sitten, että vain raharikkailla teollisuuden haltijat maksaisivat enemmänkin veroja, nyt on paljon paljon keskisuuren veronmaksajanporukka, jotka oikeasti eivät edes suunnittel veroasioitaan ulkomaille, koska halutaan yhteiskunnalle antaa takaisin, mitä on saatu, mutta joku kohtuus sentään!

Mutta olen jo niin monesti todennut, että kateus, ahneus ja katkeruus saa normaalin fiksunkin ihmisen tyhmyyden suohon, toisaalta se on oikein, mutta sitten kun puhutaan pääministeriehdokkaasta tai muusta johtavasta kansankynttilöistä, niin se on jo paljon laajempi ongelmase , se koskee liian laaja-alaisesti ihmisiä, jotka ovat syyttömiä jonkun vallanhimoisen itsepintaisen katkeran ihmisen yksinäisiin tekoihin. Ja vielä SAK kehtaa, ite ei maksa mistään veroja ku vain pumppaa kansalaisten rahoja ja yhteiskuntaa tyhjiin. Hävetkää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen