Oli pääsykokeet.

Anonyymi

Siis ei mulla.

Mulla yhden tutun tytär hakemassa lääkikseen, pääsykoe tänään. Sillä parani mahdollisuudet, koska oli pari kolaria. Oulusta pohjoiseen maantie kolarin takia poikki ja kiertotielläkin kolari. Pohjoisesta Ouluun matkalla olleita ihmisiä ei ollut päässyt kokeisiin sen takia. No, sehän vähentää hakijamäärää ja kokeissa käyneillä asiat paremmin.

No asiasta hirvee meteli tietenkin ja narinaa siitä, että pitäis järjestää erikseen joillekin omat kokeet jne.

Tuli vaan mieleen, mun käsittääkseni jostain kemistä mahdollista ajaa vaikka millaisia reittejä ouluun, siis pikkuteitä pitkin kiertelemällä Lisäks melkein kaikissa autoissa tai kännyköissä navigaattorit, kaikkilla tietokoneet, joissa karttoja jne.

Toisekseen auto parkkiin ja tossua tossun eteen ja taksi kolaripaikan toiselle puolelle odottelemaan ja matka jatkuis.

Että mitä hiton uusavuttomuutta tollanen, vaiko liekö ollut, että kokeet ei kovin paljoa kiinnostaneet?

Noh, jospa se tuttavan tytär menee läpi varmemmin. Lääkikseen kun on kyllä hankala päästä, mutta ennen en ole kullut, että vaikeuden muodostaisi tollanen asia. Sen ymmärtäisi, jos junalla liikkuis ja juna hajoais keskelle korpea.

=DW=

8

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On se siltikin kurjaa kun tulee tuollainen este ....ja varmaan huolella valmistauduttu kuitenkin...Ottaa ehkä kovilta toipua ja uusinta pääsykoetta ei järjestetä...
      En tiedä näistä kulkureiteistä...
      mimmimum-..mi

• Luulisi, että jos tärkeänä pitää ehtimistään määrättyyn aikaan jonnekin, niin sitä älyää lähteä liikkeelle niin, että on reilusti aikaa vaikka mitä esteitä sattuisi matkalla.
      Sen ylimääräisen ajan perillä ollessaan voi käyttää vaikka syömässä käymiseen tai ihan vain istua räpläämässä kännykkäänsä.
      Jos on pitkä matka, niin vaikka jo edellisenä päivänä ja yöpyy jossain lähihotellissa.

• Anonyymi

Tuosta opiskelusta....hitto kun se on eräille helppoa:)))
      https://yle.fi/uutiset/3-10784490
      Muistelen omia kouluvuosia.........en koskaan jäänyt luokalle enkä saanut ehtoja mutta usein selvisin ''rimaa hipoen''

• Anonyymi

Kun 15-vuotiaana jossain älykkyystesteissä sain huipputulokset, siitä alkoi varsinainen piina. Piti tehdä lisätestejä ja vanhemmat vaativat huipputuloksia kaikilla alueilla koulussakin. Oli todettu, että olin sekä kielellisesti että matemaattisesti lahjakas.

Lopetin lukion kesken, kun muu ei auttanut kotikuvioissa.

Suoritin ylioppilastutkinnon ja jatkoin opiskelua vasta muutaman vuoden kuluttua. Vanhempien kannattaa miettiä, kuinka toimivat parhaiten jälkikasvunsa kanssa.

Taisin Oppia

• Anonyymi

Hyvä jos kuitenkin selvisit ja paikkasi löysit. Me vanhempina ei kumpikaan oltu penaalin terävimpiä, keskivertoa kyllä, tavallisissa työpaikoissa. Kannustettiin esikoista vaikka mitä hän keksi. Kuskattiin musiikkiharrastuksiin. Kirjoittikin ällistykseksemme kuusi ällää ja suoritti ylemmän kk-tutkinnon. Sanoin: En ymmärrä, miten sinusta on tullut noin viisas. Hän: Kun aina minua kehuitte ja kiititte, vaikka mielestäni olin vaan tavallinen, niin ajattelin näyttää, että olen kiitoksenne arvoinen. Muistan sen aina. Se on elämäni suurin ja paras kiitos.
        Hänen omat lapsensa saivat keskinkertaiset arvosanat ja hän ja puolisonsa hyväksyvät asian sellaisenaan. Niin minäkin. vaikka minun mielipiteelläni ei ole mitään merkitystä, se on heidän elämäänsä.

• Anonyymi

Tietenkin harmittaa. Mutta, jos noin huonosti varautuu perille tuloon, niin ei voi mitään.
      Ehkä ihan hyvä karsinta. Miten tällaiset teoreettiset lääkärikandidaatit käyttäytyisivät tosielämässä valmistuttuaan. Liikenteestä voi aiheutuavestrita, mutta myös muuta voi tapahtua. Ehkä sekin olisi este, että äiti keitti vääristä ryyneistä puuron, en voi päivystää ensiavussa.

Puuteripyllyjen vikinää.

Beng

• Anonyymi

Kohtalolla ruukaa olla sormensa pelissä, joku tarkoitushan tälläkin myöhästymisellä on. Ei auta kuin lukea ensi vuoden tenttiä varten vielä hieman lisää tai sitten miettiä ammattisuunnitelma uusiksi.
      Monesti miettinyt kun myöhästyy kotoa tai töistä lähtiessä vaikkapa varttitunnin niin jopas onkin ollut tuuri. Juuri sitä varttituntia ennemmin olisi itse joutunut vakavaankin kolariin. Itselleni on tänä vuonna käynyt näin jo kahdesti tänä keväänä.
      Hytinäx1

• Anonyymi

siskon tytär oli ollut menossa nyrkkeilyn, sm ouluun.
      juna oli hajonnut jonnekin parkanon soille, ja olisi pitänyt olla jo
      valmistautumassa otteluun.
      oli se sitten juoksujalkaa asemalta kerennyt juuri otteluihin.
      eikä sieltä sitten siitä kai johtuen tullut kuin sm hopeaa
      njj

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe