Johnson/Evinrude 9.9 +15 hv

Moi! Jos olet joskus aikeissa ostaa 4-t perämoottorin ja sinulle tarjotaan 9.9 tai 15 hv OMC:n valmistamaa moottoria vuosimallia 1995-2001, kannattaa ehdottomasti jättää hankkimatta.

OMC teki näihin itse moottorit Amerikassa ja yhtiö meni konkurssiin jolloin Bombardier osti koko toiminnan. Näille koneille loppui varaosien valmistus sen jälkeen. 2002 eteenpäin koneet Suzukin valmistamia ja se on ihan hyvä.

Mikä siis näissä on huonoa? Jos yrittää tehdä moottorille huollon ja aikeissa on vaihtaa nokkahihna (vaihtoväli 4v) ollaan jo enemmän kuin pulassa. Hihna on STD-profiilinen ja 81 hampainen, ei löydy mistään edes suurimmilta maailmalla olevilta hihnatoimittajilta. Varaosina ei ole saanut vuosikausiin ja ebaysta voi hyvällä tuurilla saada käytetyn hihnan jonka ostamisessa ei ole mitään järkeä.

Männät ja muutkin koneen osat yhtälailla saamattomissa ja sama koskee koneen sähköosia.

Tämä tarkoittaa sitä, että nokkahihnan vaihtoon on koneistettava hihnapyörät tai rakennettava kiristin jos osaa. 80 ja 82 hampaisia hihnoja kyllä löytyy..

Ihan vain varoitukseksi kun olin tällaista ajatellut hankkia, mutta onneksi tämän asian tarkistin. Kallista romua.
Ilmoita



Vastaa alkuperäiseen viestiin

Johnson/Evinrude 9.9 +15 hv

Moi! Jos olet joskus aikeissa ostaa 4-t perämoottorin ja sinulle tarjotaan 9.9 tai 15 hv OMC:n valmistamaa moottoria vuosimallia 1995-2001, kannattaa ehdottomasti jättää hankkimatta.

OMC teki näihin itse moottorit Amerikassa ja yhtiö meni konkurssiin jolloin Bombardier osti koko toiminnan. Näille koneille loppui varaosien valmistus sen jälkeen. 2002 eteenpäin koneet Suzukin valmistamia ja se on ihan hyvä.

Mikä siis näissä on huonoa? Jos yrittää tehdä moottorille huollon ja aikeissa on vaihtaa nokkahihna (vaihtoväli 4v) ollaan jo enemmän kuin pulassa. Hihna on STD-profiilinen ja 81 hampainen, ei löydy mistään edes suurimmilta maailmalla olevilta hihnatoimittajilta. Varaosina ei ole saanut vuosikausiin ja ebaysta voi hyvällä tuurilla saada käytetyn hihnan jonka ostamisessa ei ole mitään järkeä.

Männät ja muutkin koneen osat yhtälailla saamattomissa ja sama koskee koneen sähköosia.

Tämä tarkoittaa sitä, että nokkahihnan vaihtoon on koneistettava hihnapyörät tai rakennettava kiristin jos osaa. 80 ja 82 hampaisia hihnoja kyllä löytyy..

Ihan vain varoitukseksi kun olin tällaista ajatellut hankkia, mutta onneksi tämän asian tarkistin. Kallista romua.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta