Vittumainen vika: kun menee ulos etenkin tuulisella säällä, silmät alkavat kyynelehtiä ja vetistää rajusti. Saa jatkuvasti pyyhkiä takin etumuksesta pois kuivuneen kyynelnesteen ja muut ihmettelee että itkeekö tuo.
Onko saatavissa mitään apua tähän kiusalliseen vaivaan?
ulkona vuotavat silmät,mitä
4
1907
Vastaukset
- silmälääkäri
Silmät saattavat vuotaa tavallista enemmän, mikäli kyynelfilmin koostumus ei ole optimaalinen (esim. kuivasilmäisillä, vanhemmilla ihmisillä, väsyneenä tms).
Oiretta voi hetkeksi aikaa mahdollisesti auttaa kostutustipoilla (esim. oculac, celluvisc, viscotears jne, valmisteita on vaikka kuinka monta, saa reseptittä apteekista). Ikävä kyllä nämä eivät kovin pitkäaikaista apua anna.
Toinen vaihtoehto on vähentää tuulen pääsyä silmään. Eli jos käytät silmä/aurinkolaseja, voi optikolta hankkia sivusuojat tuulelta suojaamaan tai käyttää laskettelulaseja tms, jolloin tuuli ja viima eivät pääse niin silmää kiusaamaan.- valivali vali
Mites kun siihen ei tarvitse kuin vähän kylmemmän sään niin silmät vuotaa, vaikkei juurikaan tuule?
Vai kävelenkö mä niin lujaa että viima saa ne vuotamaan..heh. Oikeestaan nyt mun silmät vuotaa sisälläkin.
Laskettelulasit päähän..no joo... - silmälääkäri
valivali vali kirjoitti:
Mites kun siihen ei tarvitse kuin vähän kylmemmän sään niin silmät vuotaa, vaikkei juurikaan tuule?
Vai kävelenkö mä niin lujaa että viima saa ne vuotamaan..heh. Oikeestaan nyt mun silmät vuotaa sisälläkin.
Laskettelulasit päähän..no joo...Kyllä itsellänikin -19 asteen pakkasella pyöräillessä tulee tippa silmään (ja tulee vähemmälläkin)... Kyllä sääolot vaikuttavat myös kyynelehtimiseen ja sille ei voi mitään (paitsi muuttaa lämpimämpään ilmastoon)...
- valivali vali
silmälääkäri kirjoitti:
Kyllä itsellänikin -19 asteen pakkasella pyöräillessä tulee tippa silmään (ja tulee vähemmälläkin)... Kyllä sääolot vaikuttavat myös kyynelehtimiseen ja sille ei voi mitään (paitsi muuttaa lämpimämpään ilmastoon)...
Niinpä..pitäs muuttaa lämpimämpään. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904