-17 kg / 2kk

elisa***

onko kukaan laihtunut 17 kiloa 2 kuukaudessa (ja jos on niin miten)

25

12264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hengenvaarallista

      Kysytkö siksi, että itse olet laihtunut vai siksi että sinun tarvitsee saada 17 kiloa pois nopeasti?
      Parhaimmillaan mullakin menee näin alkuvaiheessa ehkä 2 tai 3 kiloa pois viikossa, mutta tiedän että vauhti hidastuu ja tietyn pisteen jälkeen kiloja alkaa olla tosi vaikea karistaa, kun olen ennenkin kokeillut.

      Mutta 17 kiloa kahdessa kuukaudessa, se on jo tosi vaarallista, josset sitten halua, että sairastut johonkin vakavampaan tai kuolet.
      Elimistö pitää vähitellen totuttaa, ensin jättää pois kaikki rasvaiset ja makeat, kuten roskaruoka, karkit, jäätelött, leivonnaiset ja muut sellaiset.
      Ja pitää aloittaa syömään kalkkia, vitamiineja ja mineraaleja.
      Sitten voit alkaa karsimaan esim. maitotuotteita ja vaaleat leivät.
      Ja paljon liikuntaa mukaan ohjelmaan.
      Anorektinenkin ihminen voi pitää huolta silti terveydestään, tämä on minun mielipiteeni.
      Kannattaako sairaudesta tehdä vihollinen?
      Useimmissa tapauksissa näin on, mutta ehkä olen viisastunut, kun olen jo kerran koittanut huonolla menetelmällä. Jätin kaiken yhtäkkiä pois, ja tietty laihduin nopeasti.
      Mutta nopea laihtuminen myös huomataan liian nopeasti ja siihen puututaan.
      Eli, jos haluaa olla rauhassa niin kannattaa edetä hitaasti.

    • tyttö88

      Mä laihduin tossa muutama vuosi sitten noin viistoista kiloa kolmessa kuukauessa, mikä oli kyllä todella sairasta. Nii, ensimmäisen kuun aikana lähti jo jotain 7 kiloa. Olin ennen laihutusta normaalipainoen, jopa hoikka, ja mulla oli painavat lihakset, urheiluharrastukseni vuoksi. Mutta todellaki, muistakaa, että toi mun tapa laihuttaa oli todella sairasta. Mulla jäi menkatki jo sillon kuukauen laihuttamisen jälkeen, eikä niitä oo sen jälkee näkyny

      • kummallista

        miten sä sitten oikein laihdutit


      • tyttö88
        kummallista kirjoitti:

        miten sä sitten oikein laihdutit

        Empä viitsi vaivautua vastaamaan tohon sun kysymykseen. Mä sanoin jo, että se mun laihduttaminen oli vaarallista. Luuletko, että joku olisi niin tyhmä, että neuvoisi muita siinä, miten varmimmalla keinolla voisi vaarantaa terveytensä. Mulla ainaki heti kun aloin silloin kaihduttaa, alko oleen pahoja uniongelmia ja vielä joka ikinen yö. Ennen mulla ei ollu ollu univaikeuksia


    • Sitä luokkaa laihduttanut..

      Syöt vain tuoreita hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä (liotetut vehnät, auringonkukansiemenet, seesam-siemenet -> tehosekoittimeen) ja ituja (esim linssit, mungpavut,..) monipuolisesti.

      Kaikki leivät, maidot, sokerit, kahvit ja yleensäkin keinotekoisesti prosessoidut elintarvikkeet voi unohtaa.

      Itse laihdun -17kg n.2.5kk:ssa.

      Eikä mitään ongelmia terveyden tai turvallisuuden kanssa. Jaksan jopa paremmin. Energianpuutteesta ei tietoakaan.

      • ...

        esim ripulilla ja väsymyksellä, mutta onhan se iso muutos ruokavalioonkin.

        Ne ovat kuitenkin puhdistautumisoireita.


      • kahvia...
        ... kirjoitti:

        esim ripulilla ja väsymyksellä, mutta onhan se iso muutos ruokavalioonkin.

        Ne ovat kuitenkin puhdistautumisoireita.

        niin eli miks kahvi pitää unohtaa?? ana sivuillahan kahvi on "hyvien juttujen" listalla..


      • ...
        kahvia... kirjoitti:

        niin eli miks kahvi pitää unohtaa?? ana sivuillahan kahvi on "hyvien juttujen" listalla..

        Alkaa ainakin heti hikoilla, kun on pidempään syönyt pelkkiä tuorekasviksia.


      • ...
        kahvia... kirjoitti:

        niin eli miks kahvi pitää unohtaa?? ana sivuillahan kahvi on "hyvien juttujen" listalla..

        siis kahvi todellakin kannattaa unohtaa laihdutusvaiheessa. En muista tarkkaan mitä se tekee, mutta se liityi siihen kun elimistön insuliinipitoisuus nousee, ja siitä johtuu jokin.. mutta kuitenkin kahvia ei kannatajuoda painonpudotusvaiheessa!


      • myös

        banaaneja?? olen lukenut, etteivät ole mitään terveellisimpiä hedelmiä sokerinsa vuoksi


      • ...
        myös kirjoitti:

        banaaneja?? olen lukenut, etteivät ole mitään terveellisimpiä hedelmiä sokerinsa vuoksi

        En syö myöskään appelsiineja, paprikaa ja tomaatteja paljoa. Paprika laikkuunnuttaa kielen, appelsiini kuivattaa limakalvoja ja tomaatit sulavat kai muuten vain huonommin.

        Omena on aika tärkeässä roolissa. Pyrin ostamaan paljon luomua. Taateleita olen makeannälkään syönyt, samoin mm. kuivattuja ananaksia.

        Sellanen Elsa Ervamaan kirja on ollut suuntaa näyttämässä kuin Elävä Ravinto.


      • Elsa

        Minä myös syön pelkkää elävää ravinto, Elsa Ervamaan kirja tukenani, mutta, mutta on uhkarohkeaa mennä lupaamaan, että elävälle ravinnolle siirtyessä laihtuu 17kg muutamassa kuukaudessa! Niin kuin kyseisessä kirjassa sanotaan; ylipainoiset laihtuvat ja alipainoiset saavuttavat normaalipainon, näin juuri kävi minulle; parannuin vaikeasta anorexiasta ja alipainoni normalisoitui. Olen edelleenkin hyvin hoikka, elävällä ravinnolla ei tule lihavaksi, mutta älkää anat luulko, että kasviksilla, siemenillä ja hedelmillä saa alipainoa pienemmäksi.
        Ja muutenkin; kukaan laiha/alipainoinen EI laihdu 17kg kahdessa kuukaudessa tekipä hän mitä tahansa, nuo ovat lihavien puheita ja tavoitteita.


      • elsaa
        Elsa kirjoitti:

        Minä myös syön pelkkää elävää ravinto, Elsa Ervamaan kirja tukenani, mutta, mutta on uhkarohkeaa mennä lupaamaan, että elävälle ravinnolle siirtyessä laihtuu 17kg muutamassa kuukaudessa! Niin kuin kyseisessä kirjassa sanotaan; ylipainoiset laihtuvat ja alipainoiset saavuttavat normaalipainon, näin juuri kävi minulle; parannuin vaikeasta anorexiasta ja alipainoni normalisoitui. Olen edelleenkin hyvin hoikka, elävällä ravinnolla ei tule lihavaksi, mutta älkää anat luulko, että kasviksilla, siemenillä ja hedelmillä saa alipainoa pienemmäksi.
        Ja muutenkin; kukaan laiha/alipainoinen EI laihdu 17kg kahdessa kuukaudessa tekipä hän mitä tahansa, nuo ovat lihavien puheita ja tavoitteita.

        Tällä palstalla on kummallisia kysymyksiä ... niin kuin anorektikot eivät ihan sisäsyntyisesti tietäis miten painosta pääsee eroon? Onko suurin osa täällä pyörivistä mimmeistä pelkkiä toive-rektikkoja?
        Säälittävää : /


      • kirjotushan
        elsaa kirjoitti:

        Tällä palstalla on kummallisia kysymyksiä ... niin kuin anorektikot eivät ihan sisäsyntyisesti tietäis miten painosta pääsee eroon? Onko suurin osa täällä pyörivistä mimmeistä pelkkiä toive-rektikkoja?
        Säälittävää : /

        ei ollut yhtään säälittävä


      • ...
        Elsa kirjoitti:

        Minä myös syön pelkkää elävää ravinto, Elsa Ervamaan kirja tukenani, mutta, mutta on uhkarohkeaa mennä lupaamaan, että elävälle ravinnolle siirtyessä laihtuu 17kg muutamassa kuukaudessa! Niin kuin kyseisessä kirjassa sanotaan; ylipainoiset laihtuvat ja alipainoiset saavuttavat normaalipainon, näin juuri kävi minulle; parannuin vaikeasta anorexiasta ja alipainoni normalisoitui. Olen edelleenkin hyvin hoikka, elävällä ravinnolla ei tule lihavaksi, mutta älkää anat luulko, että kasviksilla, siemenillä ja hedelmillä saa alipainoa pienemmäksi.
        Ja muutenkin; kukaan laiha/alipainoinen EI laihdu 17kg kahdessa kuukaudessa tekipä hän mitä tahansa, nuo ovat lihavien puheita ja tavoitteita.

        Painoinkin 81 alussa, nyt 64. (63 jo tässä vaiheessa)

        Painoindeksin mukaan alipainon rajani on 58kg.
        Tutut vain alkavat haukkua anorektikoksi :)


      • silleen
        ... kirjoitti:

        Painoinkin 81 alussa, nyt 64. (63 jo tässä vaiheessa)

        Painoindeksin mukaan alipainon rajani on 58kg.
        Tutut vain alkavat haukkua anorektikoksi :)

        Ja tämä on anorektikkojen palsta. Kun oikeet anorektikot ryhtyvät seuraamaan teidän neuvojanne, niin lihominen on varmaakin varmempaa. Anorektikoille ei istu lihavien laihdutusvinkit. Ylipainoinen laihtuu vaikka söisi sata kertaa enemmän kuin anorektikko, vaikka anorektikko ei laihtuisi grammaakaan. Laihtuakseen anorektikko, eli vaikeasti alipainoinen ei saa syödä juurikaan mitään.


    • minä

      Minulla lähti 18kiloa kolmessa kuukaudessa, enkä ollut edes aloittaessa ylipainoinen vaan normaali. Jouduin tuolloin suoraan sairaalan koska olin niin kuivunut (nenämahaletkuun) ja nälkiintynyt. Joten ei kannata!

      • Kincade

        Mä laihdutin n.16kg 2,5 kk:ssa ja voin ihan hyvin. Poistin ruokavaliosta hiilihydraatit välillä syön jotain monivilja tuotteita, ne on hyviä terveyden kannalta. Maitotuotteet jätin myös pois joitakin soijavalmisteita käytän tilalla. Rasvatonta lihaa (kanaa tai kalkkunaa) välillä ettei lihakset häviä kokonaan ja teitenkin kasviksia vihreät kasvikset parhaita ja mansikat toimii herkkuna =)
        Vielä on laihdutettavaa jäljellä mutta en oikein tiedä mitä tekisin kun ihmiset on alkanut kiinnittää huomiota mun syömisiin,todella ärsyttävää.

        Haluan joka ikisen rasvagramman pois ja mikään ei estä mua,varsinkaan jotkut ylipainoiset sukulaiset jotka haluaa tunkea nenänsä toisten asioihin.
        Mietin juuri eilen et johtuisko se et muhun kiinnitetään huomiota vaikka en ole edes alipainoinen sen takia et olen 184cm pitkä, jotkut sanovat että luut saattaa näkyä nopeammin pitkällä ?? En tiedä mutta onneksi olen aina kulkenut löysissä vaatteissa niin ei nytkään tarvitse muuttaa pukeutumista.


      • aloittaessasi
        Kincade kirjoitti:

        Mä laihdutin n.16kg 2,5 kk:ssa ja voin ihan hyvin. Poistin ruokavaliosta hiilihydraatit välillä syön jotain monivilja tuotteita, ne on hyviä terveyden kannalta. Maitotuotteet jätin myös pois joitakin soijavalmisteita käytän tilalla. Rasvatonta lihaa (kanaa tai kalkkunaa) välillä ettei lihakset häviä kokonaan ja teitenkin kasviksia vihreät kasvikset parhaita ja mansikat toimii herkkuna =)
        Vielä on laihdutettavaa jäljellä mutta en oikein tiedä mitä tekisin kun ihmiset on alkanut kiinnittää huomiota mun syömisiin,todella ärsyttävää.

        Haluan joka ikisen rasvagramman pois ja mikään ei estä mua,varsinkaan jotkut ylipainoiset sukulaiset jotka haluaa tunkea nenänsä toisten asioihin.
        Mietin juuri eilen et johtuisko se et muhun kiinnitetään huomiota vaikka en ole edes alipainoinen sen takia et olen 184cm pitkä, jotkut sanovat että luut saattaa näkyä nopeammin pitkällä ?? En tiedä mutta onneksi olen aina kulkenut löysissä vaatteissa niin ei nytkään tarvitse muuttaa pukeutumista.

        normaalipainoinen? (siis ennen kuin laihduit 16kg)


      • Kincade
        aloittaessasi kirjoitti:

        normaalipainoinen? (siis ennen kuin laihduit 16kg)

        Pari ylikiloa oli ja silloin jotenkin heräsin miten kuvottavan näköinen olin. Ja totesin et pitää tehdä jotain ja nyt on jo itse asiassa 18kg tippunut =)
        Yritän olla käymättä joka päivä vaakalla kun painohan voi vaihdella paljonkin mutta jotenkin vaan pakko seurata miten paino tippuu,en tiedä onko sairasta saada tyydytystä siitä. Seuraava tavoite on et painan 65kg luulen et silloin olen aika tyytyväinen.Todennäköisesti en ole mutta pitää ensiksi päästä sinne. Inhoan rasvaa ja läskiä niin paljon että oksettaa enkä aio ikinä enää olla sellainen kuvottava läskivyötärö...


      • tietää
        Kincade kirjoitti:

        Pari ylikiloa oli ja silloin jotenkin heräsin miten kuvottavan näköinen olin. Ja totesin et pitää tehdä jotain ja nyt on jo itse asiassa 18kg tippunut =)
        Yritän olla käymättä joka päivä vaakalla kun painohan voi vaihdella paljonkin mutta jotenkin vaan pakko seurata miten paino tippuu,en tiedä onko sairasta saada tyydytystä siitä. Seuraava tavoite on et painan 65kg luulen et silloin olen aika tyytyväinen.Todennäköisesti en ole mutta pitää ensiksi päästä sinne. Inhoan rasvaa ja läskiä niin paljon että oksettaa enkä aio ikinä enää olla sellainen kuvottava läskivyötärö...

        että voi laihtua nopeesti, vaikkei oliskaan ylipainoinen.. kiitos


      • Kincade
        tietää kirjoitti:

        että voi laihtua nopeesti, vaikkei oliskaan ylipainoinen.. kiitos

        kaikki on itsestä vain kiinni =)


      • tarkemmin
        tietää kirjoitti:

        että voi laihtua nopeesti, vaikkei oliskaan ylipainoinen.. kiitos

        Miten niin ei ylipainoinen? Tyttöhän kertoi, että on laihduttanut 18kg ja seuraava tavoite on 65, eli lähtöpaino oli yli 83! Totta, ettei 83kg ole ylipainoa, jos hänen pituutensa on 184cm! Mutta näin tuskin on.
        Oletetaan, että hänen pituutensa on keskiverto 174cm ja paino siis laihdutuksen alussa 83kg, silloin painoindeksi on 27,4 ja se todellakin on ylipainoa!


      • #kincade#
        tarkemmin kirjoitti:

        Miten niin ei ylipainoinen? Tyttöhän kertoi, että on laihduttanut 18kg ja seuraava tavoite on 65, eli lähtöpaino oli yli 83! Totta, ettei 83kg ole ylipainoa, jos hänen pituutensa on 184cm! Mutta näin tuskin on.
        Oletetaan, että hänen pituutensa on keskiverto 174cm ja paino siis laihdutuksen alussa 83kg, silloin painoindeksi on 27,4 ja se todellakin on ylipainoa!

        haluatko kuulla jotain hauskaa mä olen 184cm pitkä ja tiedätkö mitä mä olen painanut 100kiloa jakeskimäärin mä en halua yleensä kertoa painoani koska se on alentavaa koska olen aina liian paksu. Niin 65 oli tuli ja meni...

        Olen aina liian ison näköinen koska olen niin pitkä ja minkä takia on on vaikea uskoa et5tä olen 184cm senkö takia että kaikki täällä on lähestulkoon kääpiöitä...


    • Anonyymi

      kerro ihmeessä sitten kun oot laihtunut ja päässyt osastolle ni voin kertoo miten saat +17kg kahdessa kuussa😄👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe