Metaforia monen vuoden takaa

Anonyymi

Muistan välillä intohimoiset ja välin niin riipaisevan kaipaavat kauniit kirjoituksesi. Joskus niin perin pohdiskelevat. Samanlaisia ei juuri enää näy. Mietin, kohtasitko ihanan kaivattusi? Miten elämä on sinua kohdellut? Sinun riimittelyäsi oli niin hieno lukea. Kaipaan niitä.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä taas muistan upeat pienet tarinat, joku kirjailijan alku tai kirjailija huvitteli itseään täällä. Aivan upeita kuvauksia. Näitäkään ei ole näkynyt enää vuosiin.

• Anonyymi

Ne oli vähän kuin matkakertomuksia tai eläviä kuvauksia kuin ulkomailla olisi ollut, kerrassaan ihastuttavia!

• Anonyymi

Huvitteli, tai etsi aineistoa. Niin, jopa täältä.. Onhan se vinkeä ajatus, jos palstalta on alunperin lähtenyt idea viriämään runoihin, novelleihin tai, who knows, lauluihin

• Anonyymi

Oli hyviä vanhoja aikoja nuo.

• Anonyymi

En muista että oisin kirjoittanut erityisen kauniisti. En osaa enää suhtautua muuten kuin järjellisesti kun on niin paljon muuttujia tässä ollut kokoajan. Lisäksi epäluottamus.

• Anonyymi

Onhan niitä täällä ollut. Inspiraatio vaatii hyvän alustan. Nykyisin tämä alusta on melko lattea ja mielikuvitukseton. Uudistukset ovat vieneet palstaa aina huonompaan suuntaan. Visuaalisesti palsta on erittäin ikävä sanan oikeassa ja hyvin ikävässä merkityksessä. Palsta on karu, onneton ja tympeä.

• Anonyymi

Vähempään on käynyt kirjoittaminen. Ihan jo siksi, että saa vain ilkeitä vastauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähempään on käynyt kirjoittaminen. Ihan jo siksi, että saa vain ilkeitä vastauksia.

Totta tuokin. Harmi, kun niin paljon kauniita asioita jää nyt jakamatta.

• Anonyymi

Kaikissahan kytee totalitarismin siemen. Siksi on olemassa aika.

• Anonyymi

Joskus aiemmin oli niin suuri tarve kirjoittaa.
      Jakaa tunteita ja oloja. Enää ei ole. Tai ehkä olisi muttei enää tänne.

Ne olivat omat kasvun vuodet tässäkin asiassa. Suurimmat surut, tunteet ja rakkaus sinuun. Kätken suruni, tunteeni ja oloni sydämeeni. Tutkin niitä siellä. En enää täällä.
      <3

• Anonyymi

Oon kirjoittanut monella tavalla. Kuitenkin siks että ymmärtäisin paremmin tätä viestinnän tapaa. En koskaan oikein ole uskonut että ihmiset todella tavoittais toisensa täältä enkä usko edelleenkään. On tunteetkin olleet aitoja mutta en koe koskaan saaneeni oikeanlaista järjellistä vastakaikua näissä olosuhteissa joissa tää on ollut ainoa väylä.

• Anonyymi

En usko, että täältä voisi saada rehellistä vastavuoroisuutta kaipaamaltaan. Itse en saanut sitä edes reaalissakaan.

• Anonyymi

Ei varmaankaan mutta outoa on se jos ei edes yritetä millään järjellisellä tavalla. Teoriassa luulisi olevan mahdollista eli joidenkin muiden syiden täytyy olla kyseessä. Ei ole tasapuolista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaankaan mutta outoa on se jos ei edes yritetä millään järjellisellä tavalla. Teoriassa luulisi olevan mahdollista eli joidenkin muiden syiden täytyy olla kyseessä. Ei ole tasapuolista.

Niin, outoa se on minustakin. Itse yritin aikoinani. Enempää ei kannata enää nolata ja väsyinkin siihen kun en löytänyt yhteyttä. Tasapuolisuudesta en tiiä.
        Oon vaan aatellut, että mun elämän on tarkoitettu menevän näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, outoa se on minustakin. Itse yritin aikoinani. Enempää ei kannata enää nolata ja väsyinkin siihen kun en löytänyt yhteyttä. Tasapuolisuudesta en tiiä.

Hävettää kyllä se miten paljon on kirjoittanut tänne mutta se on ollut kuitenkin tutkimusta kuten jo sanoin. On selvää ettei täällä mikään kuitenkaan merkkaa mitään ei ne kauniitkaan kun tarkoituksena ei ole konkretisoitua mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hävettää kyllä se miten paljon on kirjoittanut tänne mutta se on ollut kuitenkin tutkimusta kuten jo sanoin. On selvää ettei täällä mikään kuitenkaan merkkaa mitään ei ne kauniitkaan kun tarkoituksena ei ole konkretisoitua mitenkään.

Mua ei hävetä se mitä oon tänne kirjoittanut koska oon tehnyt sen sydämestäni. Aitoja tunteita ja kaipausta kaivattuani kohtaan.
        Tunnen myötätuntoa/myötähäpeääkin sinua kohtaan jos oot tehnyt vain tutkimusta täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mua ei hävetä se mitä oon tänne kirjoittanut koska oon tehnyt sen sydämestäni. Aitoja tunteita ja kaipausta kaivattuani kohtaan.
        Tunnen myötätuntoa/myötähäpeääkin sinua kohtaan jos oot tehnyt vain tutkimusta täällä.

Kauniille kaipauksille tämä palsta onkin. En vain ymmärrä onko tarkoituksena keskustella oikeasti henkilön kanssa vai vain purkaa tuntojaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää miten yritit..? Ja ei! En kuvittele sinua kaivatukseni... vaan ihan uteliaisuudesta.

• Anonyymi

Ehkä tuollaiset kirjoitukset tarvitsevat aina jonkin syvemmän tunnetilan ja tietynlaisen heittäytymisen hulluuden armoille, piittamaatta siittä mitä muut ajattelevat.

Melkein voisin ajatella tuon ihmisen huomanneen sen, että täällö herkkyys on kuin raato, joka houkuttelee korppikotkat paikalle.

Minun paras muistoni täältä on runo " mies ja koira"
      Kerran toivoinkin sitä uudelleen luettavakseni ja kyseinen kirjoittaja huomaso toiveeni.
      Ihana runo!
      Vieläkin tunnen sitä muistellessani, miten aika pysähtyy. Sen odotuksen, jota runossa kuvaillaan.

• Anonyymi

Lisään vielä, että kun aloituksessa mainittiin termi "metafora" niin tuossa kyseisessä runossa " mues ja koira" minulle koira kuvastaa sitä uskollista odottajaa, juuri millainen runon mieskin on.

Se oli niin tunnelmaltaan tiivis ja puhutteleva runo. Voi kun saisin vielä joskus lukea sen!!
        W kirjaimella alkoi tämän kirjoittajan nimimerkki. Eipä taida hänkään enää täällä loistaa

• Anonyymi

Ehkä kaikki oli niin kaunista ja riipaisevaa kun itse ainakin elin omassa kuplassani, kun silloin koin, ettei muuhun ollut mahdollisuutta. Sittemmin oli, silloisen kaivattuni kanssa tosin ei. Sain kirjoittaa ihmiselle, joka vastaanotti minut minuna. Mutta kuten usein intohimo, sekin haaltui ja sammui, ei ehtinyt arkivaiheeseen. Ja nyt unelmoin enää hyvästä arjesta, joka ei täyty omista kuplista...

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ennen vanhaan oli tyttö tuo ihana,iulla oli rakkauden voima
      nyt on vaan pepustaan levinnyt nainen tuo.
      Meninpä kertomaan ihastukseni,
      ei jännittänyt yhtään.
      Sinne valui kaivoon kaunis kertomus tuo.
      Ennen vanhaan oli iloinen hymy tuo,
      nyt on vihaiset sanat nuo.
      Ennen vanhaan minulla oli rakkauden taika ja voima,
      nyt on vaan toivo paremmasta päivästä.
      Jäljellä on vain hyvän ja pahan välinen taistelu.
      Ps, Kaunis sää ulkona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe