Homokin on Jumalan kuva!

Anonyymi

1.Mooseksen kirja:
1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät

Kuka voi sanoa esim opetuslasten seksuaalisestasta suuntautumisesta mihin päin se oli? Pavesta minulla on vahva epäilys mutta hyvä saarnamies hän silti oli.

Vl-usko suhtautuu myös muiden ahdasmielisten tapaan torjuvasti myös tilastomatematiikalla todistettuun homovähemmistöönsä.

Onneksi Jeesus ei ole vl.

52

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Opetuslasten seksuaalinen suuntautuminen on sivuseikka, samoin Paavalin. Raamatun mukaan he tahtoivat seurata Jeesusta ja elää sen mukaisesti, eli se on tärkeintä heidän kuolemattomien sielujensa vuoksi.

      Enpä usko, että vl-uskoiset suhtautuisivat torjuvasti tilastomatematiikalla todistettuun homovähemmistöön, en minä itse ainakaan. Tiedän joitakin vl-homoja, ja he ovat rakkaita uskonveljiä, tahtovat elää Jumalan sanan mukaisesti toteuttamatta suuntaustaan. Meillä on jokaisella oma ristimme, heille on annettu poikkeava suuntautuminen. Silti Jumala siunaa monilla lahjoillaan heidänkin elämäänsä kuten meidän muidenkin.

      Liian suuri painoarvo laitetaan nykyään jollekin "suuntautumiselle" ja unohdetaan ihmisen elämän kokonaisuus.

      • Anonyymi

        Erinomaisesti kiteytetty. Juuri noin minäkin asian näen. Inhimillisesti ajateltuna toki on iso risti, jos omaa seksuaalisen suuntautumisen, joka on ristiriidassa Jumalan sanan kanssa, ja sitä on varmasti vaikea hyväksyä, että tilanne on sellainen, mutta monia muitakin asioita maailmassa on inhimillisesti ajateltuna vaikea käsittää, ja meidän on vain luotettava siihen, mitä uskon kautta ymmärrämme. Monikin varmasti tuntee hyvin vahvaa halua tehdä asioita, jotka ovat ristiriidassa uskon kanssa, ja tuo on varmasti haastavimpia tilanteita, mitä voi uskovaiselle kuvitella. Siinä joutuu rukoilemaan voimaa ja tekemään isoja päätöksiä, mikä asia on itselle kaikkein tärkein.


    • Synnin ojia kaikki,homot,lespot.

      • Anonyymi

        Minkälainen on synnin oja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen on synnin oja?

        Raamatun mukaan on,josta ei omin avuin päästä vapauteen synistä,on oltava ulkpuolinen auttaja.


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Raamatun mukaan on,josta ei omin avuin päästä vapauteen synistä,on oltava ulkpuolinen auttaja.

        Tunnen hänet, hän on Jeesus, ei ole muita välimiehiä, ei varsinkaan vl-välimiehiä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen hänet, hän on Jeesus, ei ole muita välimiehiä, ei varsinkaan vl-välimiehiä,

        Jos siis ketään ei mielestäsi tarvita maan päällä niitä syntejä anteeksi antamaan, niin miten sitten selittäisit Raamatusta kohdan "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis ketään ei mielestäsi tarvita maan päällä niitä syntejä anteeksi antamaan, niin miten sitten selittäisit Raamatusta kohdan "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."?

        Jeesus han sanoi pietarille. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.

        Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. Matt 18:18
        Jeesuksen opetus lapset,on valta antaa syntejä anteeksi,jos tunnutaa ja hylkää mitä syntiä on tehnyt,saa anteeksi. Tarkoitta ette jata sen jälkee,anteeksi saatua syntiä.

        Joka haluaa jatkaa synninteka,ei sitä saa anteeksi se on silloin sidottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis ketään ei mielestäsi tarvita maan päällä niitä syntejä anteeksi antamaan, niin miten sitten selittäisit Raamatusta kohdan "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."?

        Jeesus joutui kuolemaan syntiemme takia ja sai sitä kautta vallan synninpäästöön. Kenen syntien puolesta sinä olisit valmis kuolemaan?

        Jos/kun joku tekee minua kohtaan väärin, voin sen antaa anteeksi, valta ei riitä muuhun. Ei sinunkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen on synnin oja?

        Semmone salaoja vissiinniinkaet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis ketään ei mielestäsi tarvita maan päällä niitä syntejä anteeksi antamaan, niin miten sitten selittäisit Raamatusta kohdan "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."?

        Kuule jospa tutkisit sitä Raamatunkohtaa vähän tarkemmin ilman veeälköliä, saattaa selvitä mistä siinä on kysmys.

        toinen asia, kerro kuka Raamatussa käytti sitä syntien anteeksiantoa, vastaan itse ei kukaan käyttänyt, eikä sellaista välimiestä uskova tarvitse omien lankeemuksiensa hoitamiseen, vai kuvitteletko että minun pitää mennä naapurin taunon puheille jos olen jotain rikkonut Jumalaa vastaan!?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule jospa tutkisit sitä Raamatunkohtaa vähän tarkemmin ilman veeälköliä, saattaa selvitä mistä siinä on kysmys.

        toinen asia, kerro kuka Raamatussa käytti sitä syntien anteeksiantoa, vastaan itse ei kukaan käyttänyt, eikä sellaista välimiestä uskova tarvitse omien lankeemuksiensa hoitamiseen, vai kuvitteletko että minun pitää mennä naapurin taunon puheille jos olen jotain rikkonut Jumalaa vastaan!?

        Anteeksi antoa käyttää, Jeesus itse . Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi halvaantuneelle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi." Mark 2:5
        Onko naapurin tauno uslova henkilö,jo ei ole ei suoda anteeksi anta,ensimänen tianne on se että uskova rukoilee anteeksi antoa,sen jälkeen vasta voi sanoa sinun syntisi anntaa sulle anteeksi.
        Todellisilla kristitlyillä on Jeesusken nimee anteekis antamisen valtuudet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus joutui kuolemaan syntiemme takia ja sai sitä kautta vallan synninpäästöön. Kenen syntien puolesta sinä olisit valmis kuolemaan?

        Jos/kun joku tekee minua kohtaan väärin, voin sen antaa anteeksi, valta ei riitä muuhun. Ei sinunkaan.

        Jeesus kuoli meidän syntienmme vuoksi.
        Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."Matt16:19 Näin sanoi Pietarille

        Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.Matt 18:18
        Tämä jae koskee myös meitä kristittityjä.


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Jeesus kuoli meidän syntienmme vuoksi.
        Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."Matt16:19 Näin sanoi Pietarille

        Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.Matt 18:18
        Tämä jae koskee myös meitä kristittityjä.

        En halua kuulua kirkkoon jonka mielestä mun pitäis lähes tulkoon kuolla koska olen ei hetero. Ei ne ikinä käske kuolemaan mutta se ulkopuoliseksi jättäminen ahdisti ja oli pakko lähteä pois . Jos en olisi lähtenyt pois niin en varmaan ny olisi olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En halua kuulua kirkkoon jonka mielestä mun pitäis lähes tulkoon kuolla koska olen ei hetero. Ei ne ikinä käske kuolemaan mutta se ulkopuoliseksi jättäminen ahdisti ja oli pakko lähteä pois . Jos en olisi lähtenyt pois niin en varmaan ny olisi olemassa.

        Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne. Joh 8:24
        Jeesus on pelastaja jotka häeen uskovat.


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne. Joh 8:24
        Jeesus on pelastaja jotka häeen uskovat.

        Melkoisen kiero logiikka että joku laitettiin tolpan nokkaan lähes 100 sukupolvea sitten vielä syntymättömien ihmisten tekojen vuoksi. Aikamatkailu on uskeille siis totta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisen kiero logiikka että joku laitettiin tolpan nokkaan lähes 100 sukupolvea sitten vielä syntymättömien ihmisten tekojen vuoksi. Aikamatkailu on uskeille siis totta?

        Ei ole mikään aikamatakailu,sama pahuus on tänäpäivänäkin kuin kakstuhattavuotta sitten,sama syyliilisyys on voimassa tänäkin päivänä. se ei muuttu vuosituhansien kuluessa.
        Ihminen ei tule paremmaksi tänäkään päivänä,päin vastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen on synnin oja?

        Synnin ojasta ei pääse pois omin avuin,niin ykisnkertaistasen on,Jeesus on se joka nosktaa ketä sitä huutavat avukseen.


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Synnin ojasta ei pääse pois omin avuin,niin ykisnkertaistasen on,Jeesus on se joka nosktaa ketä sitä huutavat avukseen.

        Jos vaikka Juudas Iskariot ois ymmärtänyt huutaa apua omiin ongelmiinsa Jeesuskselta ni oisko se sitä auttanut?
        Mun mielestä ei koska Juudaksen teko on jo ennustettu vanhassa testamentissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis ketään ei mielestäsi tarvita maan päällä niitä syntejä anteeksi antamaan, niin miten sitten selittäisit Raamatusta kohdan "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."?

        Synnit on hyvä pidättää ja viedä aluksi poliisivankilaan eli putkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka Juudas Iskariot ois ymmärtänyt huutaa apua omiin ongelmiinsa Jeesuskselta ni oisko se sitä auttanut?
        Mun mielestä ei koska Juudaksen teko on jo ennustettu vanhassa testamentissa.

        Juudas ulkonaisesti katui mutta sydän oli kylmä,se oli juudaksen tie,mennä pimeyteen,jonne myös menevät jumalattomatkin.


    • Anonyymi

      Kuva se on irvikuvakin.

      • Anonyymi

        Jos oletkin itse se?


      • Anonyymi

        Surullista jos vl,t pitävät Jumalaa irbikuvana, .


    • Anonyymi

      onneksi vl- naista (vaimoa) saa panna peppuun ihan mielin määrin. siinä kapissa oleva perheenisä saa toteuttaa viettiään ilman syntiinlankeemusta

      • Anonyymi

        Homousko on sinun mielestäsi vain ja yksinomaan anuksen kautta eturauhaseen porausta ja mieluiten ilman liukkaria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homousko on sinun mielestäsi vain ja yksinomaan anuksen kautta eturauhaseen porausta ja mieluiten ilman liukkaria?

        Ja vaimoakin vain kuivana kakkoseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaimoakin vain kuivana kakkoseen?

        Sylkyä peliin. Ja no... sinne kakkoseen. Luomuliukaste.
        Jumalan rauhaan


      • Anonyymi

        Muista Sodoma ja Gomorra. Ei mitään uutta Maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista Sodoma ja Gomorra. Ei mitään uutta Maailmassa.

        Niin jumalan suunnitelma koko paska,Ei mitään uutta auringon alla.


      • Gooooool
        Anonyymi kirjoitti:

        Homousko on sinun mielestäsi vain ja yksinomaan anuksen kautta eturauhaseen porausta ja mieluiten ilman liukkaria?

        Tuskin vain ja ainoastaan, mutta tuossa on merkittävä ero tavan tallaajan ajanviettoon.


    • Homousko ainoa oikia usko?

      • Anonyymi

        Ei vaan seksuaalinen kiinnostus omaa sukupuolta kohtaan.


    • Anonyymi

      Hoitokokousterrorinkin voi selittää hoitomiesten tukahdutetulla homosuuntautumisella. He sublimoivat valtavan viettienergiansa "hoitamiseen". Sublimaatio on Freudin oivalluksia sekin.

      • Anonyymi

        Kunnioittamani Reinikainen kirjoitti monesti päikkärissä sublimaatiosta ja kehoitti vl-isiä siihen.


    • Anonyymi

      Ajatusleikki

      Kumpi on enemmän jumalansa kuva, homo vaiko vl-puhuja?

      • Anonyymi

        Homo vl-puhveli on jo varmaan ylijumalankuva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homo vl-puhveli on jo varmaan ylijumalankuva?

        Entäs pedo?


      • Ei kumpikaan,ovat yhtä kaukana,Jumalasta.


    • Anonyymi

      Ainakin kaikkien tuntomerkkien perusteella Jeesus kuului ns. seksuaaliseen vähemmistöön.

      • Anonyymi

        Vitut kuulunut.
        Jeesus oli maan päällä ihminen ja tässä ominisuudessa hän oli vaimonsa Maria Magdalenen kanssa kuten mies ja nainen ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitut kuulunut.
        Jeesus oli maan päällä ihminen ja tässä ominisuudessa hän oli vaimonsa Maria Magdalenen kanssa kuten mies ja nainen ovat.

        Sehän nimenomaan antoi Magdaleenalle pakit kun viihtyi paremmin työtävieroksuvissa poikaporukoissa.


    • Anonyymi

      Todella ahdistavaa nuorelle kuulua kirkkoon joka aina haukkuu ku ei ole hetero

      • Anonyymi

        SRK-lestadiolaisuus ei ole kirkko, vaan lahko joka kuuluisi erottaa kirkosta.


    • Anonyymi

      Kukaan ei ole ensisijaisesti "homo". Jumalan kuva voi olla saatanan riivaama, joka on asettanut hänen päähänsä ajatuksia jotka ovat erossa Jumalasta.
      Mene ja tee parannus!

      • Anonyymi

        Mistä? Parannus siitä kun,olen umpihetero?


      • Anonyymi

        Kukaan ei ole ensisijaisesti "homo". Jumalan kuva voi olla saatanan riivaama, joka on asettanut hänen päähänsä ajatuksia jotka ovat erossa Jumalasta.
        Mene ja tee parannus!

        Miten jumalan kuva voi olla saatanan riivaama?
        Jumalankuva pitäs olla syntiä vihaava niin kuin
        ite jumala vihaa syntiä.


    • Anonyymi

      Ketään ei ole luotu homoksi, samoin kuin ketään ei ole luotu pankkiryöstäjäksi, murhaajaksi tai muuksi väärämieliseksi, se on ihmisten oma valinta.

      • Anonyymi

        Ja Mistähän tullainen faktatieto kumpuaa?

        Fobiasi viittaa omaan identiteettiongelmaasi.


      • Anonyymi

        Erikoisia nuo vellut, vertaavat homoja raskaimman sarjan rikollisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoisia nuo vellut, vertaavat homoja raskaimman sarjan rikollisiin.

        Ei kannata yleistää jonkun nimettömän kommentoijan mielipiteitä koko yhteisön mielipiteeksi, emmekä voi edes tietää, mitä porukkaa ko. kommentoija on. Itse olen VL ja ainakin henkilökohtaisesti uskon homoseksuaalisen taipumuksen olevan ihmisessä valmiina tai kehittyvän luonnostaan, joskaan tämä ei tarkoita sitä, että taipumuksen TOTEUTTAMINEN olisi uskovaiselle oikein, kuten ei muidenkaan taipumusten tai halujen, jotka eivät ole uskon näkökulmasta oikein. Näihin asioihin kuuluu sekä pelkästään syntiä olevia asioita, mutta myös tekoja, jotka ovat paitsi syntiä myös raskaita rikoksia maallisenkin lain edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata yleistää jonkun nimettömän kommentoijan mielipiteitä koko yhteisön mielipiteeksi, emmekä voi edes tietää, mitä porukkaa ko. kommentoija on. Itse olen VL ja ainakin henkilökohtaisesti uskon homoseksuaalisen taipumuksen olevan ihmisessä valmiina tai kehittyvän luonnostaan, joskaan tämä ei tarkoita sitä, että taipumuksen TOTEUTTAMINEN olisi uskovaiselle oikein, kuten ei muidenkaan taipumusten tai halujen, jotka eivät ole uskon näkökulmasta oikein. Näihin asioihin kuuluu sekä pelkästään syntiä olevia asioita, mutta myös tekoja, jotka ovat paitsi syntiä myös raskaita rikoksia maallisenkin lain edessä.

        Totta, tein yleistämisen synnin. Kirjoituksesi on täyspäinen , mutta tuossakin asiassa olemme Luojan aivoitusten edessä suu ymmyrkäisenä. Ensin tekee ominaisuudet joita uskovaisten mielestä ei saa toteuttaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe