Että elän yhteiskunnan tuilla ja toistakymmentä tuhatta euroa on ulosotossa? En omista minkään sortin ammattitutkintoa. Tässä ei paljon ulkomaanmatkoja ostella, autolla ajella tai muutenkaan juhlita. Että miksi olen sinkku. No siksi, kun ei mulla ole tarjota sulle muuta kuin kyrpää ja seuraani.
Kai sä akka tajuat
52
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä estää menemästä töihin?
- Anonyymi
Oletan että se estää töihin menemisen kun ulosotto rohmuaa saatavia suurimman osan tuloista, ja maksaa ulosotossa olevia velkoja jättäen vain toimeentulotuen suuruisen summan käyttörahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletan että se estää töihin menemisen kun ulosotto rohmuaa saatavia suurimman osan tuloista, ja maksaa ulosotossa olevia velkoja jättäen vain toimeentulotuen suuruisen summan käyttörahaa.
Reilu kymppitonni on nopsaa maksettu. Tiedän ihmisiä, jotka ovat selvinneet satojen tuhansien ulosotoista.
Ei siinä auta kuin tehdä aikansa töitä ja maksaa.
Kymppitonni ulosotossa ei vielä vie perikatoon. - Anonyymi
Luuletko, että töihin pääsee noin vaan ilman minkään sortin papereita ja "turvakortteja"
- Anonyymi
Omasta kokemuksesta tiedän...
Et selviää vaik mistä....
Täytyy vain tehdä työtä...
Nyt elämä hyvää...Mut paljon se vaati...🤗😀T:Ellu.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että töihin pääsee noin vaan ilman minkään sortin papereita ja "turvakortteja"
Aina pääsee johonkin. Kokemusta tuosta. Aina olen päässyt töihin, jos kelpaa työ kuin työ.
- Anonyymi
Meinasivatko ihan oikean palkankin maksaa, eikä mitään "harjoittelija" verukkeita... 2.5 eurolla tunnissa ei edes bensaa työmaalle maksettu tai lounastettu työkaverien kanssa ulkona, vaan omat eväät oli pakko olla mukana.
- Anonyymi
Vihervasemmistolaiset ei käy periaatteestakaan oikeissa töissä. Samanlaisia, kuin mustalaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilu kymppitonni on nopsaa maksettu. Tiedän ihmisiä, jotka ovat selvinneet satojen tuhansien ulosotoista.
Ei siinä auta kuin tehdä aikansa töitä ja maksaa.
Kymppitonni ulosotossa ei vielä vie perikatoon.Kyllä se kymmennessä vuodessa on maksettu minimituloilla.
- Anonyymi
Miksi menisin töihin? Jos en kelpaa sulle ilman rahaa niin FINE!
- Anonyymi
No mutta ihmeitä saattaa tapahtua, täältä maailmasta ei ihmeelliset jutut, onnenpotkut ole loppuneet suinkaan. Nyt etsimään sitä parasta kesä paitaa ja housuja kiireesti. Ja heti maanantaina soitat työkkäriin ja varaat ajan ammatinvalinnan psykologille.
Tästä se kuule lähtee!
Ja uusi elämäsi saattaa alkaa.
Muista ihmeitä saattaa tapahtua, kaikki riippuu itsestäsi ja siitä valtavasta sisäisestä voimasta jota piilotat sisälläsi.
Mukavaa kesää sinulle.- Anonyymi
Työttömyyskorvaus katkesi viime vuoden kesäkuussa ja takaisin ei saa.
- Anonyymi
Jos tuolla lailla halpamaisesti puhuttelet naisia niin se on suurin syy sinkkuuteesi!
- Anonyymi
Ihan niinkuin haluaisin! Et sit tajunnut viestini ydintä, että suhteet ei ole kiinni euroista eikä senteistä vaan käytöksestä!
- Anonyymi
Toinen akka. Työvoimatoimistossa ei löydy mitään. Jos sulla netti toimii komppaa sieltä työpaikkoja. Mitään kortteja ei etukäteen tarvita. Kortit suoritetaan työssäollessa. Mutta älä masennu enempää. Työttömiä on paljon et ole ainoa. Ulosoton kanssa saa sovittua kuukausimaksuista. Hyvää toivoen. M😄
- Anonyymi
Lähimmät vuokratyöpaikatkin 100km päässä. Fuck yeah.
- Anonyymi
PS. Rakkaus ei katso lompakkoa jos se on aitoa🤗
- Anonyymi
Oppisopimustyöhön. Niitä löytyy läheltäkin. Saa ammatin ja palkkaa. Kesällä vähän mansikoita poimimaan saa ylimääräistä. Tosin muistan omista lapsistani taisivat puolenpäivään viihtyä😁
- Anonyymi
Mansikan poiminnasta saanee varmaan sen 2.5 euroa tunnissa... Joutuu silti hakemaan luukulta rahaa että voi edes syödä. Yksi tienattu euro on 50snt pois yhteiskunnan tuista. Ei kannata.
On tuossa muutama harjoittelusta saatu työtodistus vuosien takaa, mutta palkanmaksu oli heikkoa niistä hommista. Minä en enää ilmaiseksi laita tikkua ristiin.
- Anonyymi
Oletko antanut "akalle" mahdollisuuden näyttää, että rakastaa sinua kaikesta huolimatta. Ei raha ole aina se tärkein juttu. Itse tapasin pitkäaikaisen nuoruuden ihastukseni ja olin aivan myyty siihen tunteeseen, mitä hän vielä herätti. Naimisissa ollaan, joten eipä mieskään minua huolinut. Kuitenkin muutaman tapaamisen kautta rakastuin tähän mieheen ja ajattelen häntä joka päivä. Elintasossamme on eroa. Se ei haittaisi mitään. Sinun kannattaa olla rehellinen tälle "akallesi" ja kertoa mitä ajattelet. Ehkä hän ei haaveile ulkomaanmatkoista tai mistään ihmeellisyydestä. Ehkä hän haluaa vierelleen miehen jonka kylkeen voi käpertyä.
- Anonyymi
No nyt oli neuvoista kysymys. Vähän tsempata ja auttaa tarvittaessa. Enkä ole edes oikea akka😀
- Anonyymi
En halua sulta mitään.
- Anonyymi
Kyllä tuollaisestakin tilanteesta on pääsy pois. Kannattaa opiskella se ammattitutkinto, sitä varten saa opintotuen ja opintotukeen liittyvän asumistuen ja sen päälle voi vielä tehdä töitä, jos haluaa ja jaksaa. Kyllä mielestäni toisen asteen tutkintoon (lukio- tai ammattikoulu) sen saa, ainakin aikuisopiskelijat saa. Kannattaa kysyä työkkäristä. Siellä ne osaavat myös neuvoa sinun elämäntilanteeseesi sopivan koulutuspolun. Jos opiskelu ei kiinnosta, on mahdollisuus oppisopimuskoulutukseen, joka voi olla myös tie työelämään. Peruskoulunkin arvosanoja voi korottaa, jos se ammattikouluun tai lukioon pääsy sitä edellyttää. Suomessa on vielä se hyvä puoli, että täällä on mahdollista opiskella, olipa se varallisuustausta millainen tahansa. Näin ei todellakaan ole kaikkialla maailmassa, ei edes kaikkialla Euroopassa.
Kesä on myös kausitöiden aikaa. Pääkaupunkiseudulla on paljon töitä, tosin on kyllä paljon hakijoitakin. Myös muuallapäin Suomessa on paljon kausityötä tarjolla. Aloittaja sinulle suosittelen, että varaat ajan työkkäristä. Siellä sinun elämäntilanne käydään läpi ja tarjotaan vaihtoehtoja. Jos tarvitset muutakin apua elämässä, ne kyllä neuvoo eteenpäin. Sosiaalityöntekijät ja terveydenhoitokin voi olla hyvä, jos tilanteeseesi liittyy muutakin.- Anonyymi
Tähän ikään mennessä riittävästi koulun penkkejä kulutettu... YO, AMK, amis... Kahesta jälkimmäisestä ei vaan jäänyt tutkintotodistusta kouraan. Töihin tässä pitää päästä.
- Anonyymi
Sosiaalityöntekijät ja terveydenhuolto 😂😂😂😂 voihan vittu! Niille kun menet sanankin sanomaan tilastasi niin kaikki asiasi ovat samassa jamassa kuin aloittajalla. Oikein vitsiniekkoja liikenteessä🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän ikään mennessä riittävästi koulun penkkejä kulutettu... YO, AMK, amis... Kahesta jälkimmäisestä ei vaan jäänyt tutkintotodistusta kouraan. Töihin tässä pitää päästä.
Joo, sähän olet liki kuin sen tyypin kaveri siinä "satavuotias joka kiipesi ikkunadta ulos". Nästan psykologi, nästan insinööri, nästan...... nästan ...... nästan ..... ☺
- Anonyymi
Ei se kuule nyt oo muuta majdollisuutta kuin ottaa vastaan työ kuin työ. Saat itsesi ylös tuosta masennus kuopasta kun omanarvontunto kohisee työntekijänä. Et perkele luovuta nyt, jos on väähääkää voimia jäljellä. Pikku hiljaa sieltä noustaan. Älä anna periksi suomi mies!! Vaikka henki lähtis.
- Anonyymi
Tähän mennessä "palkat" olleet 2.5 eurosta 4 euroon. Iske kymppi pöytään niin katotaan...tai jos alaan liittyvää niin lähtö 15!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän mennessä "palkat" olleet 2.5 eurosta 4 euroon. Iske kymppi pöytään niin katotaan...tai jos alaan liittyvää niin lähtö 15!
Kelpaisko mikä tahhaa tyl?
Mulla olis pihan uudistusta. Tapettien repimistä ja seinien maalausta 4.ssä huoneessa. 8e tunti. Pimeänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla olis pihan uudistusta. Tapettien repimistä ja seinien maalausta 4.ssä huoneessa. 8e tunti. Pimeänä.Pitäs olkkarista ja keittiöstä sekä 2.sta makkarista repiä vanhat tapetit. On lujassa. Sen jälkeen tasottaa, hioa ja maalata kaikki valkoiseksi.
Pihalla pitäisi nurmikko uusia. Pajut raivata. Terassin aidat uusia ja maalata.
Melkein koko kesäksi olisi töitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla olis pihan uudistusta. Tapettien repimistä ja seinien maalausta 4.ssä huoneessa. 8e tunti. Pimeänä.En tee pimeitä töitä. 8e työntekijälle olisi noin 30e sinun lompakosta pois, jos ihan aito työnantaja olisit. Ja onko lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia? 8 euroa ei ole 10 euroa. Siinä on vissi ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tee pimeitä töitä. 8e työntekijälle olisi noin 30e sinun lompakosta pois, jos ihan aito työnantaja olisit. Ja onko lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia? 8 euroa ei ole 10 euroa. Siinä on vissi ero.
No voi rähmä. Luulin jo että nyt onnistu. Pahus :(
Entä talkootyönä?
- Anonyymi
On sillä eräällä ollut kova mimmi jos tollaset asiat on kyennyt aiheuttamaan?
- Anonyymi
Tää elämä on mennyt vähä omituiseksi ehkä näiden unekma makereidenkin takia, jolloin luullaan rttä pitää olla ulkomaanmatkoja yms. Ei ymmärretä, että molempien voima ja jaksaminen voi löytyä yhdessä menemisestä, tekemisestä. Aluksi aiemman pesänselvittely; velat yms. Sitten ehkä tulevaisuuden suunnittelu siitä eteenpäin.
- Anonyymi
Vielä ed lisäten. Yhteisestä tekemisestä. Nykyisin hyvin moni elää tuilla, kiitos päättäjien ja yritysmaailman ja pankkiirien. Se alkaa olla tätä päivää. Elämässä voi tulla kupruja. Sitten vaan pysähdys ja miettien mitä tekee.
Onhan näitä ollut; 30-, 70-, 90- ja nyk lama /taantuma muut. Alkaa olla jo arkipäivää. - Anonyymi
KÖYHÄ! On se kyllä mukava lukea tälläisiä köyhien kirjoituksia, kun itse saa olla varakas. Hehehehehe
- Anonyymi
Kai te akat ymmärrätte, että asustan velattomasti omistamaani asuntoa postinumeroalueelta 000XX eikä mulla ole tällä hetkellä velkaa yhtään vaikka korot on alamaissa määrittelemättömän eli ainakin viisi vuotta.
Nyt kannattaa ostaa asuntoja lisää vaikka velkavivuttamalla omistuksillaan, trolololot myös.
-mieheltä- Anonyymi
Tämä oli sitten ihan sivusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli sitten ihan sivusta.
Siunausta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siunausta
Minne? Sunnuntain jalkapallo-otteluun kun katoliselta alueelta on toinen joukkue, heillekö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minne? Sunnuntain jalkapallo-otteluun kun katoliselta alueelta on toinen joukkue, heillekö?
Siunausta ulosottomiehelle työnsä loppuun saattamiseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siunausta
Toivottavasti sulla terveyttä riittää. Yleensä riittää jos mieli on hyvä.
- Anonyymi
En tiedä kuka olet mutta sanon vaikka tilanteesi vaikuttaa huonolta sinussa on ihan varmasti muutakin kuin mainitsemat asiasi. Kouluun voit hakea milloin vain minäkin olen ajatellut vaihtaa alaa tämä ei tunnu siltä jota haluaisin loppu elämäni tehdä ja työn saannin suhteen ei kannata masentua sitten onnistaa kun onnistaa.
- Anonyymi
Sen vielä sanon olen tuo 09.02 että itse olet velkasi itsellesi hankkinut pikku hiljaa makselet sitä nyt pois. Ei kannata mitään sinun kauheasti nyt ostella niin velkasi ei siitä lisäänny. Minä en ole koskaan käynyt lämpimissä maissa eikä kauheasti edes kiinnosta.
- Anonyymi
Olet sinkku kun kutsut naista akaksi ja puhut heti kättelyssä törkeitä.
- Anonyymi
Niin? Mulle naiset on akkoja ja vain mielitietty on ihana naikkonen.
-sivusta
- Anonyymi
On näitä rehellisesti työttömiä, valtion rahoilla eläviä ja sitten teitä, keillä löytyy syy olla yrittämättä . Oma vikahan tilanne ei missään nimessä ole.
- Anonyymi
Kai sä äijä ymmärrät, että mulla on omat rahat. Hoidetaan sun velat pois ja menet töihin. Hetkinen, sähän oot jo töissä.
- Anonyymi
Jos olisit se ketä kaipaan, niin haluisin olla vaan tukena :)
- Anonyymi
Ps. 48 Siion on Jumalan kaupunki
Ps. 124 Herra on puollustajamme
Kiitos Aamen
T. Rohkaisija
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862