Tekee pyytämättä...

Anonyymi

Tekeekö narsisti itselleen jostakin jutusta sellaisen että ryhtyy aina tekemään sitä pyytämättä? Ottaa tietyn roolin, jossa toimii toisten suostumusta kyselemättä. Tekeekö hän toiselle ongelman, jota on hoitavinaan, oikesti siis ei tee mitään muuta kuin kailottaa muille siitä toisen oletetusta ongelmasta, jota oikeasti ei edes ole.

Minä jouduin poistamaan elämästäni tälläisen henkilön. Hän tuppaantui väkisin auttamaan vaikkei mitään apua tarvinnut. Jos antoi auttaa niin käänteli kaikki asiat päin peetä ja kuka muu kuin minä sain kantaa sitten vastuun. Hän aina puolustautui että eihän hän tiennyt ettei niin saa tehdä. Mitta täyttyi pikkuhiljaa ja viimein annoin hänelle loparit, yhteisestä elämästä.

2

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiinnostava näkökulma ja kysymys. Halu hoitaa toinen ja nimenomaisesti hoitaa ongelmaa, jonka hoitaja ehkä kuvitteellisesti nähnyt hoidokissaan. Voisiko ollakin niin, että tuonkaltainen hoitaja peilaa omat ongelmansa hoidokkiinsa, joissa alkaa mestaroimaan ja siksi tilanne johtaa tuohon, jonka kuvasit.

• Anonyymi

Katsoin dokumentin jossa oli mm. äiti joka katkaisi lapsensa käden että pääsi sankarillisesti hoitamaan häntä. Ehkä se oli äärimmäinen sairas ilmiö, mutta eikö tuo juttu voisi olla myös toisessa muodossa. Jos tietty henkilö aiheuttaakin itse sellaisen vahingon toiselle, että pääsee esittämään auttajaa, joka ratkaisee asiat. Hakisiko hän sitten muiden suosiota , arvostusta tai hyväksyntää. Esimerkiksi estämällä toisen omat aikeet, jotka johtaisivat onnistuneeseen lopputulokseen, saadaan aikaan epäonnistuminen, jota sitten ryhdytään hoitamaan. Siten hän tekee toisesta epäonnistujan muiden silmissä ja kaikki hyväksyvät, paitsi ko. henkilö sen hoivaamisen.

Ehkä vaatimalla, maanittelemalla tai maalailemalla uhkia voi saada jonkun tekemään toisin kuin on itse ajatellut ja se siten johtaa vahinkoon. Sitten narsisti ratsastaakin valkealla ratsulla avuksi sotkemaan asiat mieleisekseen...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      34
      9198
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      27
      3676
    3. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      45
      2230
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      104
      2061
    5. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      17
      1870
    6. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      12
      1475
    7. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      24
      1308
    8. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1197
    9. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168