Tekee pyytämättä...

Anonyymi

Tekeekö narsisti itselleen jostakin jutusta sellaisen että ryhtyy aina tekemään sitä pyytämättä? Ottaa tietyn roolin, jossa toimii toisten suostumusta kyselemättä. Tekeekö hän toiselle ongelman, jota on hoitavinaan, oikesti siis ei tee mitään muuta kuin kailottaa muille siitä toisen oletetusta ongelmasta, jota oikeasti ei edes ole.

Minä jouduin poistamaan elämästäni tälläisen henkilön. Hän tuppaantui väkisin auttamaan vaikkei mitään apua tarvinnut. Jos antoi auttaa niin käänteli kaikki asiat päin peetä ja kuka muu kuin minä sain kantaa sitten vastuun. Hän aina puolustautui että eihän hän tiennyt ettei niin saa tehdä. Mitta täyttyi pikkuhiljaa ja viimein annoin hänelle loparit, yhteisestä elämästä.

2

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostava näkökulma ja kysymys. Halu hoitaa toinen ja nimenomaisesti hoitaa ongelmaa, jonka hoitaja ehkä kuvitteellisesti nähnyt hoidokissaan. Voisiko ollakin niin, että tuonkaltainen hoitaja peilaa omat ongelmansa hoidokkiinsa, joissa alkaa mestaroimaan ja siksi tilanne johtaa tuohon, jonka kuvasit.

    • Anonyymi

      Katsoin dokumentin jossa oli mm. äiti joka katkaisi lapsensa käden että pääsi sankarillisesti hoitamaan häntä. Ehkä se oli äärimmäinen sairas ilmiö, mutta eikö tuo juttu voisi olla myös toisessa muodossa. Jos tietty henkilö aiheuttaakin itse sellaisen vahingon toiselle, että pääsee esittämään auttajaa, joka ratkaisee asiat. Hakisiko hän sitten muiden suosiota , arvostusta tai hyväksyntää. Esimerkiksi estämällä toisen omat aikeet, jotka johtaisivat onnistuneeseen lopputulokseen, saadaan aikaan epäonnistuminen, jota sitten ryhdytään hoitamaan. Siten hän tekee toisesta epäonnistujan muiden silmissä ja kaikki hyväksyvät, paitsi ko. henkilö sen hoivaamisen.

      Ehkä vaatimalla, maanittelemalla tai maalailemalla uhkia voi saada jonkun tekemään toisin kuin on itse ajatellut ja se siten johtaa vahinkoon. Sitten narsisti ratsastaakin valkealla ratsulla avuksi sotkemaan asiat mieleisekseen...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1539
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1156
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      992
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      182
      858
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      730
    7. 58
      625
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      615
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      74
      546
    Aihe