Tekee pyytämättä...

Anonyymi

Tekeekö narsisti itselleen jostakin jutusta sellaisen että ryhtyy aina tekemään sitä pyytämättä? Ottaa tietyn roolin, jossa toimii toisten suostumusta kyselemättä. Tekeekö hän toiselle ongelman, jota on hoitavinaan, oikesti siis ei tee mitään muuta kuin kailottaa muille siitä toisen oletetusta ongelmasta, jota oikeasti ei edes ole.

Minä jouduin poistamaan elämästäni tälläisen henkilön. Hän tuppaantui väkisin auttamaan vaikkei mitään apua tarvinnut. Jos antoi auttaa niin käänteli kaikki asiat päin peetä ja kuka muu kuin minä sain kantaa sitten vastuun. Hän aina puolustautui että eihän hän tiennyt ettei niin saa tehdä. Mitta täyttyi pikkuhiljaa ja viimein annoin hänelle loparit, yhteisestä elämästä.

2

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostava näkökulma ja kysymys. Halu hoitaa toinen ja nimenomaisesti hoitaa ongelmaa, jonka hoitaja ehkä kuvitteellisesti nähnyt hoidokissaan. Voisiko ollakin niin, että tuonkaltainen hoitaja peilaa omat ongelmansa hoidokkiinsa, joissa alkaa mestaroimaan ja siksi tilanne johtaa tuohon, jonka kuvasit.

    • Anonyymi

      Katsoin dokumentin jossa oli mm. äiti joka katkaisi lapsensa käden että pääsi sankarillisesti hoitamaan häntä. Ehkä se oli äärimmäinen sairas ilmiö, mutta eikö tuo juttu voisi olla myös toisessa muodossa. Jos tietty henkilö aiheuttaakin itse sellaisen vahingon toiselle, että pääsee esittämään auttajaa, joka ratkaisee asiat. Hakisiko hän sitten muiden suosiota , arvostusta tai hyväksyntää. Esimerkiksi estämällä toisen omat aikeet, jotka johtaisivat onnistuneeseen lopputulokseen, saadaan aikaan epäonnistuminen, jota sitten ryhdytään hoitamaan. Siten hän tekee toisesta epäonnistujan muiden silmissä ja kaikki hyväksyvät, paitsi ko. henkilö sen hoivaamisen.

      Ehkä vaatimalla, maanittelemalla tai maalailemalla uhkia voi saada jonkun tekemään toisin kuin on itse ajatellut ja se siten johtaa vahinkoon. Sitten narsisti ratsastaakin valkealla ratsulla avuksi sotkemaan asiat mieleisekseen...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    6. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      246
      665
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe