Olen 20v ja raskaana viikolla 11 4, oon tupakoinut neljä vuotta säännöllisesti (n. 5-10 tupakkaa päivässä). Siitä kerroin neuvolassa. Nyt raskauden todettua lopetin muutamaksi päiväksi, mut olin niin stressaantunu siitä ja tuntu ettei päivästä tullu mitään ilman sitä aamun ensimmäistä röökiä. Kerroin neuvolassa ja neuvolantäti sanoi mulle että jos on ihan pakko oman ”mielenterveyden kannalta” niin poltat sen yhden mutta et enempää. Oon ihan ahdistunut nyt siitäkin että se kertoi että saan polttaa edes sen yhen koska olin aivan varma että se sanoo suoraan ja jyrkästi et ”EI”. Noh nyt sitten oon polttanut sen yhden/pv ja en yhtään enempää. Ja musta tuntuu että oon kamala ihminen enkä ajattele mun tulevaa lasta ollenkaan jos jatkan tätä. Eli siis nyt kysyisin tukea ja omia kokemuksia tähän miten saisin vaan lopetettua ilman et oisin ihan hermoraunio ja stressaisin koko päivän siitä tupakasta. Tiedostan riskit ja tiedän olevani kauhea äiti mutta nyt kaipaisin vaan tsemppiä lopetukseen et voisin nauttia mun raskaudesta😭❤️
Tupakointi raskausaikana
Anonyymi
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vähennä puolikkaaseen, ehkä siitä sit voit pian lopettaa kokonankin.
Se on kyllä niin, että se stessi saattaa olla vielä haitallisempaa kuin vähäinen määrä savua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1024867Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701353En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145