Terve! (Narsisti syöttää fantasia itsensä maailmaan, mutta pitää haavoittuvaisen itsensä sisällä)
Haluan ensiksi aloittaa tämän viestiketjun lauseella ''Narsisti ei ole paha, narsistin on vain helpompi olla paha''.
Me olemme ympäristömme kasvatteja, mihin meidät altistetaan muokkaavat meistä niitä ihmisiä joita olemme tänä päivänä, jos me kasvoimme ympäristössä jossa kaikki muut saivat huomiota ja me emme ja sitten jossain vaiheessa saamme huomiota, niin siitä alkaa narsistinen ura. Eli minusta tuli narsisti sen takia että en ollut suosittu, en koskaan seurustellut, eli käytännössä olin huonomaineinen. Kun aloin saamaan vanhempana huomiota naisilta, niin en koskaan koennut olevani tarpeeksi hyvä niin kauniille naisille... Joten rupesin myymään itsestäni parempaa kuvaa heille mitä todellisuudessa olin. Halusin kumppanini ymmärtävän kuinka ''hyvä'' olen jotta voisin kokea olevani hänen arvoisensa, Keskustelut johtivat usein siihen että puhuin itsestäni koko ajan, se oli sitä oman huonon itsetunnon kohottamista. Jos suhde kärsi ja niin kaunis nainen aiheutti ''tuskaa'' minulle, niin saatoin manipuloida sen takia että hän ymmärtäisi miltä minusta tuntuu. Annan esim. kuinka saatoin manipuloida naista joka jätti minut. Koin rakastavani tätä naista joka jätti minut, minuun sattui koska hän ei vaikuttanut olevan moksiskaan minun jättämisestäni. Joten rupesin seurustelemaan yhden semi kauniin naisen kanssa vain sen takia jotta voisin näpäyttää exääni takaisin, joten järjestin asian niin että exäni näkee minut uuden tyttöystäväni kanssa ja yritin esittää asian niin että hän näkisi kuinka iloinen olin tämän uuden tyttöystävän kanssa. Kun kohtaaminen tapahtui, sen näki exän kasvoista että oli vihoissaan. Illalla exä tuli ovelleni ja käytänössä änki sisään ja meillä alkoi riita, myöhemmin me ruvettiin suutelemaan. Eli manipulointini onnistui, sain takaisin sen naisen jonka kanssa halusin olla. Minua ei kiinnostanut laisinkaan mitä sille ''uudelle'' tyttöystävälleni kuuluu, koska minä vain käytin häntä (Huom, minun ajatukseni oli vain exässä, joten en miettinyt laisinkaan miltä uudella tyttöystävälläni tuntui).
Exän ja minun suhde hajosi lopulta siihen ''itsekehuun'', en koskaan koennut olevani tarpeeksi hyvä exälleni, niin aina harjoitin itsekehua.
Se jos rupesin rajoittamaan tyttöystäväni liikkumisia johtui siitä että pelkäsin hänen pettävän minua, hän meni sellaisiin pakkoihin tietoisesti mikä saattoi koitua parisuhteemme kohtaloksi. Esim. Jos hän halusi mennä baariin ilman minua, minä ymmärsin vaikka ei hän tekisi mitään.... Niin siellä on kuitenkin jätkät iskemässä häntä ja jos joku oikein komea kolli yrittää iskeä häntä, niin hän saattaa herjahtaa hänelle... Tiedän tämän kokemuksesta, minulla on erittäin hyvännäköinen kaveri joka harrastaa tätä touhua, hankkii yhden illan säätöjä baarista jotka usein ovat suhteessa/kihloissa. En voi ymmärtää miksi suhteessa olevan naisen täytyy edes päästä baariin ja etenkin yksin, miehet eivät ole tyhmiä... (En halua sanoa että kaikki naiset tekee tätä, mutta jotkut tosiaan tekevät). Jos naiseni meni yksin baariin ilman minua, niin manipulointi alkoi taas. Halusin naiseni ymmärtävän miksi en pidä siitä, niin rupesin tekemään samaa... Mutta yritin tehdä sen niin että hän kanssa rupeisi epäilemään uskottavuuttani. Itse en manipuloinut naisia sen takia että voin, manipuloin heitä sen takia että he ymmärtäisivät minun näkökantani. Naiset eivät jostain syystä koskaan ymmärrä minun näkökantaani ja suhteet usein hajoavat.
Haluan tehdä ainakin yhden asian selväksi... Narsistille se nainen jonka kanssa he ovat suhteessa on paljon tärkeämpi kuin yksikään muu, narsisti näkee muut naiset vaan konstina yrittää saada tämä yksi mustasukkaiseksi jne. Jos narsisti manipuloi sinua, niin se on tavallaan hyvän syyn takia, hän haluaa sinun yrittävän ymmärtää asia miten hän näkee sen... Jos siitä huolimatta teet asioita joita narsistinen henkilö ei suvaitse, se saa raivo kohtauksen aikaiseksi koska hän ei enää kykene luottamaan sinuun... Hän haluaa siitä huolimatta olla suhteessa kanssasi, mutta siitä tulee epätervesuhde. Fun fact, Narsistinen henkilö saattaa usein päätyä uskonnollisiin piireihin löytääkseen kumppanin joka olisi uskollinen.
Narsisteista annetaan hyvin ikävä kuva, mutta se on ymmärrettävää... Narsisti on kykenevä satuttamaan toista hyvin pahasti ja siitä ei jää kuin ikävä kuva. Narsistejakin on moneen lähtöön kuten on ihmisiä, eli kaikki narsistit eivät ole samanlaisia. Toiset ovat pahempia, toiset lievempiä.
Suhteen jälkeen päädyin omaan yksinäisyyteni miettimään asioita paljon, mietin mikä minussa on vikana. Miksi minulla ei ole kavereita, miksi suhteeni ei koskaan kestä 1-4 kuukautta pidempään, miksi olen niin erilainen kuin muut. Rupesin miettimään mailmaa toisella tavalla, miten voisin muuttua....
Jatkan alas tekstiä kun loppui tila tästä.
Parantuneen Narsistin Tarina
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Muutin ajattelutapani muita kohtaan. Olen neutraalisti aika tunteeton ihminen, en osaa vieläkään kokea toisten kipua... Mutta osaan olla aiheuttamatta toisille kipua.
Rupesin kunnioittamaan jokaista, lopetin ajatus maailman missä en kokisi olevani tarpeeksi hyvä... Minä olen vain minä. Yritän pakolla avata sisintäni muille, yritän antaa muiden nähdä sisälleni kuka todellisuudessa olen (Se on edelleen vaikeaa, minun on vaikea antaa muiden nähdä jotain asioita itsestäni) Mitä manipulointiin tulee, lopetin sen. Jos koen että minun on manipuloitava jotakuta, niin en vain tee sitä. Lopetin valehtelemisen, valehtelemisesta oli tullut niin normaalia minulle että huomasin kuinka helposti ihan pienistäkin asioista valehtelin, joten yritin väkipakolla pitää puheet rehellisenä (Edelleen ihan mitättömistä asioista saatan lipsauttaa valheen, mutta yritän heti kertoa henkilölle että se oli valhe).
Mitä suhteisiin tulee, olen aikalailla pakoillut suhteita... En ole vielä keksinyt keinoa miten voisin elää normaalin suhteen pelkäämättä että se toinen pettäisi minua. Yritän luottaa ihmisiin, mutta ehkä niin pitkän valehtelun jälkeen olen kyennyt huomaamaan jos muut valehtelee, niin se saattaa aiheuttaa epäluottamusta suhteeseen ja olen oppinut että suhde ei ole koskaan terve jos siinä on epäluottamusta.
Se tuntuu hyvältä kun joku kehuu sinua, tuntuu kuin ne olisivat ne sanat jotka parantaa minua siitä lapsuudesta jossa koin olevani muita rumempi ja huonompi. - Anonyymi
Halusin vielä ilmoittaa pari asiaa.
Kun sanoin että rupesin kunnioittamaan muita, niin tarkoitin sillä sitä etten yrittänyt käyttää muita oman etuni hyväksi. Eli en puhu pahaa muista, en kerro muiden salaisuuksia, en kiristä muita. Vaikka joku nolaisi minut/tekisi pahaa minulle, niin en tekisi asialle mitään, antaisin asian olla.
Tunteellisesta puolestani vielä... Tunnen tunteita itseäni kohtaan, mutta harvoin muita kohtaan. On vain jotain tiettyjä asioita mitkä saattavat herättää minussa tuntemuksia toisten asioista. Esim. Minun on vaikea kokea surua toisia kohtaan, mutta on joskus jotain asioita mitkä saavat minut suremaan heidän vuoksi.
En osaa vieläkään lohduttaa toisia, koen vastenmielisyyttä sisälläni kun pitäisi yrittää lohduttaa muita... Ehkä se on sellainen ajatus itsessäni että kuka minä olen lohduttamaan.
Mutta en koe tarvetta päästä lohduttamaan muita, kuitenkin jos tilanne näyttää siltä että tarvii antaa lohdutusta niin lohdutan vaikka väkipakolla.
Loppupeleissä yritän ajatella maailmaa niin ettei kyse ole vain minusta. - Anonyymi
"#Narsisti ei ole paha#"
Tuon kirjoittaja ei tunne narsistia.
Hän on aina uhrilleen paha. - Anonyymi
Parantunut narsisti. Kiva kuulla vaihteeksi myös narsistin ajatuksia. Haluaisitko vastata seuraaviin kysymyksiin, olisi mielenkiintoista kuulla:
- Rakastitko tyttöystävääsi ja mitä rakkaus sulle merkitsee?
- Oletko seksuaalinen ihminen ja koetko intohimoa tyttöystävääsi kohtaan?
- Tekeydytkö välillä uhriksi?
- Miten käyttäydyt töissä ja työkavereita kohtaan?
- Onko sulla jotain riippuvaisuuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3134213Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822026- 1411521
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!401018Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein135980- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901- 26897
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877