TV-LUPA TARKASTUS

eipä o lupaa

Päijät-Hämeessä, Kymenlaaksossa ja osassa Kanta-Hämettä on alkanut televisiomaksukampanja, jonka aikana televisioilmoituksia tarkastetaan tehostetusti. Elikkäs kannattaa pitää telkkua vähä hiljasemmalla tai sitten ei avaa ovea!!

9

2237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps

Ei ongelmia, kun esim.

-kerrostalon alaovi lukossa koko päivän
      -ei asu ensimmäisessä kerroksessa
      -ei avaa ovikellon soittoon ovea (mahd. sosiaalittomasta elämästä jotain hyötyäkin siis)
      -omistaa ovisilmän

Todennäköisesti ei tule ongelmia, vaikka ylläolevat ei toteutuisikaan.

• juu

itsellä toteutuu kaikki edellämainittu. paitsi että alaovi on lukossa, mutta oli sieltä joku tullut sisään jollain tavalla hakkaamaan ovikelloani noin 23.2. enpä ollut kyllä avaamassa. oli tv-lupa tarkastaja tai ei. valvontaakin voisi vähentää, koska siitä ei taida suurta hyötyä olla ja sitten olisi varaa vaikka laskea maksun hintaa. jos se vaikka saisi useampia maksamaan.

• jåå
        juu kirjoitti:

itsellä toteutuu kaikki edellämainittu. paitsi että alaovi on lukossa, mutta oli sieltä joku tullut sisään jollain tavalla hakkaamaan ovikelloani noin 23.2. enpä ollut kyllä avaamassa. oli tv-lupa tarkastaja tai ei. valvontaakin voisi vähentää, koska siitä ei taida suurta hyötyä olla ja sitten olisi varaa vaikka laskea maksun hintaa. jos se vaikka saisi useampia maksamaan.

Itse olen ihmetellyt, että miksi ei estetä tv-lähetyksien näkymistä tv-verkon kautta, jos ei maksa lupamaksuja. Luulisin tämän olevan teknisesti mahdollista ainakin kaapeliverkossa ja tulevana "digitv-aikakautena". Eli sama periaate kuin internetin laajakaistayhteyksissä eli jos et maksa laskuja, niin yhteys katkaistaan operaattorin toimesta.

Jostain sitten kuulin, että tv-verkkoon ei tuota sovelleta vaikka olisikin teknisesti mahdollista. Kuulemma kyse on siitä, että radio- ja tv-palvelut (ainakin yle) ovat jotain lakisääteisiä palveluja ja niiden pitäisi näkyä aina kaikille kansalaisille maksusta huolimatta. Näin ainakin käsitin ja voi pitää hyvinkin paikkansa.

• eikö
        jåå kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt, että miksi ei estetä tv-lähetyksien näkymistä tv-verkon kautta, jos ei maksa lupamaksuja. Luulisin tämän olevan teknisesti mahdollista ainakin kaapeliverkossa ja tulevana "digitv-aikakautena". Eli sama periaate kuin internetin laajakaistayhteyksissä eli jos et maksa laskuja, niin yhteys katkaistaan operaattorin toimesta.

Jostain sitten kuulin, että tv-verkkoon ei tuota sovelleta vaikka olisikin teknisesti mahdollista. Kuulemma kyse on siitä, että radio- ja tv-palvelut (ainakin yle) ovat jotain lakisääteisiä palveluja ja niiden pitäisi näkyä aina kaikille kansalaisille maksusta huolimatta. Näin ainakin käsitin ja voi pitää hyvinkin paikkansa.

Ihmetystä herättää maksujen suhteen myös se kun väitetään, että mitä enemmän maksavia katselijoita, sitä halvemmat maksut.

Kuitenkin on ollut puhetta tehovalvontojen tuloksista, että tv-maksuhallinto on saanut paljon uusia asiakkaita. Silti maksut koko ajan nousee. Yhtälö ei ole täysin ymmärrettävä.

• manifold
        eikö kirjoitti:

Ihmetystä herättää maksujen suhteen myös se kun väitetään, että mitä enemmän maksavia katselijoita, sitä halvemmat maksut.

Kuitenkin on ollut puhetta tehovalvontojen tuloksista, että tv-maksuhallinto on saanut paljon uusia asiakkaita. Silti maksut koko ajan nousee. Yhtälö ei ole täysin ymmärrettävä.

Johan tuo on ollut monta vuotta tiedossa, että uudet digikanavat vie valtavasti rahaa. Siinä siis se syy!

• nimimerkkini
        manifold kirjoitti:

Johan tuo on ollut monta vuotta tiedossa, että uudet digikanavat vie valtavasti rahaa. Siinä siis se syy!

eikös suomessa on tilastojen mukaan halpa tv-lupamaksu. asiallinen palkka työtä tekeville.

• Bennett4
        nimimerkkini kirjoitti:

eikös suomessa on tilastojen mukaan halpa tv-lupamaksu. asiallinen palkka työtä tekeville.

On se ihan kohtuullinen viisihenkiselle perheelle jolla on 3 telkkaria kotona, yksi veneellä ja mökillä. Saman maksun maksaa myös opintotuella elävä opiskelija, jos maksaa.

• kyylähuora

Mistä tiedät, että nyt on syytä pelätä virkamiestä ovellansa?

Niin ja joo. Lehdessä oli jokin aika sitten juttua, että nää tarkastukset tuottaa niin paljon rahaa, että esim.näitten apinoitten palkat maksettais niillä tuloilla satoja kertoja.

Kannattava bisnis siis.

• manifold

Pakko ei ole avata ovea. Itse asuin muutaman vuoden Helsingissä ja harrastin salakatselua koko ajan, yrittivät kerran tulla sisään, en avannut. En maksa nytkään, mutta ei tarvitse muusta syystä, enkä aiokaan koskaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe