onko tämä edelleen ahdistus oireita

Anonyymi

10 vuotta olen kärsinyt ahdistuneisuushäiriöstä ja on ollut kaiken näkösiä oireita. nyt kun lopetin tupakan polton on tullut sellainen oire että noustessa vaikea pysyä pystyssä ja kun sen jälkeen istahtaa tuntuu ettei veri kierrä päähä ja vaikea hengittää. . sama toistunut nyt yli 2kk
kävellessä huippaa jos pysähdyn hetkeksikin päässä rupee pyörimään. ylämäes ja alamäes tuntuu että taju lähtee ja joudun ottamaan tukea maasta.

ennen minulla oli korkea verenpaine, nyt paineet ovat ehkä liianki alhaalla. syke on seisten aina yli 100 ja kun makaan syke tippuu 52. samalla sykemittari ilmoittaa epätasasta sykeestä.

lopetin myös viime kesänä pitkäaikasen ssri lääkityksen ja sen jälkeen olo on ollut myös masentunut.

lääkäri on todennut myös motorisen levottomuuden eikä syytä nyt oikein tiedetä.



nyt lätkämatsia katsomaan

3

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletpa ollut tomera, kun sait tupakinpolton lopetettua!
      Se on sellainen laji, johon ei moni pysty, onnittelen!

      Kyllä sinun tarttee puhua oireista lääkärille!

      Onko kyseessä vieroitusoireet, paljon mahdollista.

      Ihan luonnollista että on masentunut.
      Ota vain ihan rauhallisesti ja totea että "kyllä se tästä", suurimman työn olet jo tehnyt.
      Vaihda ihan vapaalle ja hyväksy itsesi ja oireet, tälläistä on monella muullakin.

      Itse kun aikoinani lopetin tupakinpolton, niin kyllä oli ahdistusta. Ei siinä auttanut muu kuin vain hyväksyä ja jatkaa eteenpäin.
      Lääkäri varmaan keksii keinoja.
      Voit myös kirjastosta hakea neuvoja.
      Entä diankoni tai seurakunta?
      Entä jos kirjoittaisit ylös tuntojasi ja keksisit itse uusia mahdollisuuksia?
      Olet oikealla asialla ja yrität selvitä tilanteesta!

      Kun se elämä nyt on tälläistä.
      Milloin "lettuu milloin huttuu".

      Kyllä sinun tarttee jutella lääkärin kanssa, kerro kaikki oireet!

      Voimia sinulle!
      Olen hengessä mukana vaikka kaukana asun.

    • Anonyymi

      Jos on ylipainoa niin se lähtee helposti putoamaan kun vaihtaa kaljan juonnin ulkoiluun (esim. luonnossa kävely omien voimien mukaan) ja syö paljon kasviksia. Nälkäänkin kasviksia ja salaattisekoituksia. Iso kasa tomaattejakin maksaa vain euron tai kaksi. Niitä kun pilkkoo lautaselle ja lusikoi naamaan niin onpa herkkua ja tulee nesteytystäkin samalla ja vitamiineja, nälkää lähtee eikä väsytä, kuten väsyttäisi lihapiirakoiden tai pitsan jälkeen. Viikonloppusin sitten täysi lupa vetää pitsaa yms. Ahdistus voi johtua myös fyysisistä syistä. Usein on monia syitä kaikkeen. Jos huippaa ja päässä pimenee niin äkkiä lääkärille kertomaan siitä.

      • Anonyymi

        Oho kiitos erittäin paljon kannustuksesta. Olen terapeutin kanssa näistä oireista jutellut ja hän sanoin että lääkäriin jos siltä tuntuu. Minulta otettiin tammikuussa kaikki verikokeet ja sydän filmit, silloin kaikki oli kuulemma kunnossa. tuon jälkeen vasta tupakan polton lopetin ja sen jälkeen ollut tälleisiä oireita. olen kuullut että tupakan lopettamisesta voi tulla kilpirauhas ongelmia mene ja tiedä.
        tosiaan olen ihan omatoimisesti alkanu syödä salaattia paljon viimeaikoina, mutta liikkuminen on nyt jäännyt aika vähälle näiden oireiden takia.
        ap


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe