Kiviniemen venesatama ei ole nuorisotila

Anonyymi

Kertokaapa niille kupeittenne hedelmille siellä kotona että Kiviniemen venesatama ei ole leikki- tai uimapaikka. Laitureille ei ole asiaa muilla kuin venepaikan haltijoilla, eikä siellä grillikatoksessa saa vapaasti mölytä ja särkeä paikkoja pitkin yötä. Myöskään satama-altaaseen ei heitellä kiviä, eikä varsinkaan kivitetä veneitä. Uimaranta on siellä kakasataman takana. Ohjatkaa lapsenne sinne leikkimään. Venerannan meno on valvonnan puutteen vuoksi riistäytynyt käsistä, mutta myös venepaikkojen haltijoilla on mitta täysi.

9

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aidata pitäisi koko satama-alue kuten Virpiniemen uusi venesatama.Ei niistä valvontakameroista ole mitään apua!Ouluun torinrantaan rakennetaan meriuima-allas.Kiviniemen satama-allas on ollut sitä jo useampana kesänä.Kaupungin polttoaine jakelu kun keskeytyy ja siirtyy väliaikaisesti Kiviniemeen niin kyllä tälle kesälle joku äidin muru jää veneen alle.

    • Anonyymi

      Istuskeltiin rouvan kanssa penkillä laiturilla tuossa eräs päivä ja katseltiin veneilijöiden puuhia. Pölähti siihen sitten paikalle paikallista nuorisoa joista jokunen oli tuttukin. Muutama sekunti sen jälkeen kun ensimmäinen nuori astui laiturille, alkoi vastapäiseltä laiturilta pönäkkä setä karjumaan ihan raivona että laitureille meno kielletty. Nuoret totteli ja mekin siitä vähin äänin lähdettiin. Oli kyllä noloa. Missä sanotaan ettei laitureille saa mennä? Miksi meille ei huudettu heti kun sinne menimme? koskeeko kielto vain nuoria?

      • Anonyymi

        minulla on ollut vene Kiviniemessä. Muistaakseni jokaisen laiturin sillan kupeessa on ollut kielto, että vain venepaikkojen haltijoille.


    • Anonyymi

      No tämä sama ongelma oli jo 90-luvun alussa. Kellon koululla siitä pidettiin jopa keskusteluilta, koulun,poliisin ja vanhempien toimesta.

      Vanhemmat puolustelivat lapsiaan: ainahan nuoret ovat jossain kokoontuneet. Niin ovat, mutta kyse onkin siitä, miten he käyttäytyvät. Tulta oli käsitelty lähellä polttoaine tankkeja, sotkettu ja rikottu paikkoja.
      Tuntui, ettei viranomaisten viestiä ymmärretty, tunsin myötähäpeää.

      Mun nuoret eivät siellä koskaan aikaansa viettäneet. Meille sai tuoda kavereita ja nuoret pelasivat erilaisia ulkopelejä. Ei niiden tarvinnut notkua kaupoilla, niinkuin nykyään tehdään.

      Miksei nuoret saa tavata kavereitaan toistensa kotona?

      • Anonyymi

        Koska kukaan ei kehtaa kirkua vittusaatanaa täyttä kurkkua kaverinsa mutsin kuullen. Siksi pitää olla jossain jossa vanhukset ei näe eikä kuule.


    • Anonyymi

      Jos ihan virallisesti näitä sääntöjä tulkitaan, mitkä koskee venesatamaa niin aloittaja on ihan hakoteillä. Venesatamassa ja grillikatoksessa saa olla kaikki ikään katsomatta ja myös laitureille saa mennä kaikki, olipa sitten venepaikan haltija tai ei.

      Mutta aloittaja on oikeassa tuosta perseilystä mitä teinit siellä harrastaa. Asiallisesti pitäsi käyttäytyä ja olla hajottamatta paikkoja. Vanhempien pitäsi kyllä tietää missä lapsensa on ja tuollaisten ylä-aste ikäisten ei pitäsi olla yöllä enään ulkona vaan siellä kotona. Tää nykyinen vapaalla mallilla kasvattaminen on mennyt ihan yli

      Miksei siellä rannassa enää pyöri vartiovuorot? Jos meno ottaa päähän niin sinne illalla passiin vaan. Olen itsekkin aikanaan ollut monesti vartiovuorossa siellä kun vuorot pyörivät

      Olen asunut Kiviniemessä koko ikäni ja myös perheelläni on ollut siellä aina venepaikka, tosin se on vanhalla puolella jossa tuota perseilyä ei niin paljon harrasteta. Onhan tässä vuosien aikana ollut siellä vaikka mitä tapauksia, varkauksia, ilkivaltaa ym....

      Tuota ukkojen ym huutelua en oikein ymmärrä. Sinne veneeseen mikä siellä laiturilla on saattaa mennä lapsi jonka perheellä on siellä vene ja on menossa tarkastamaan sitä heidän pyynnöstä. Pitäis sedät turpansa kiinni ja vois hekin asiallisesti kysästä että millä asialla sitä siellä ollaan. Itsellekkin lapsena jotku ukot huuteli kaikkee ja olin ensin hiljaa ja saattoinpa säikähtääkkin heidän mölyämistä niin jäi perheen veneeseen menemättä. Tuota kun kuuntelin jonku kerran niin alkoi ottamaan todella päähän ettei muka oman perheen veneeseen saa mennä. Siihen loppu huutelu kun kerran huusin takaisin että saatanan kyrvät oon menossa omaan veneeseen ja oon sen ja sen.... poika ja että pitäkää huolta omista asioista. Tuon jälkeen ei oo ikinä tullut kukaan huuteleen

    • Anonyymi

      Jos ihan virallisesti näitä sääntöjä tulkitaan, mitkä koskee venesatamaa niin aloittaja on ihan hakoteillä. Venesatamassa ja grillikatoksessa saa olla kaikki ikään katsomatta ja myös laitureille saa mennä kaikki, olipa sitten venepaikan haltija tai ei.

      Mutta aloittaja on oikeassa tuosta perseilystä mitä teinit siellä harrastaa. Asiallisesti pitäsi käyttäytyä ja olla hajottamatta paikkoja. Vanhempien pitäsi kyllä tietää missä lapsensa on ja tuollaisten ylä-aste ikäisten ei pitäsi olla yöllä enään ulkona vaan siellä kotona. Tää nykyinen vapaalla mallilla kasvattaminen on mennyt ihan yli

      Miksei siellä rannassa enää pyöri vartiovuorot? Jos meno ottaa päähän niin sinne illalla passiin vaan. Olen itsekkin aikanaan ollut monesti vartiovuorossa siellä kun vuorot pyörivät

      Olen asunut Kiviniemessä koko ikäni ja myös perheelläni on ollut siellä aina venepaikka, tosin se on vanhalla puolella jossa tuota perseilyä ei niin paljon harrasteta. Onhan tässä vuosien aikana ollut siellä vaikka mitä tapauksia, varkauksia, ilkivaltaa ym....

      Tuota ukkojen ym huutelua en oikein ymmärrä. Sinne veneeseen mikä siellä laiturilla on saattaa mennä lapsi jonka perheellä on siellä vene ja on menossa tarkastamaan sitä heidän pyynnöstä. Pitäis sedät turpansa kiinni ja vois hekin asiallisesti kysästä että millä asialla sitä siellä ollaan. Itsellekkin lapsena jotku ukot huuteli kaikkee ja olin ensin hiljaa ja saattoinpa säikähtääkkin heidän mölyämistä niin jäi perheen veneeseen menemättä. Tuota kun kuuntelin jonku kerran niin alkoi ottamaan todella päähän ettei muka oman perheen veneeseen saa mennä. Siihen loppu huutelu kun kerran huusin takaisin että saatanan kyrvät oon menossa omaan veneeseen ja oon sen ja sen.... poika ja että pitäkää huolta omista asioista. Tuon jälkeen ei oo ikinä tullut kukaan huuteleen

    • Jos ihan virallisesti näitä sääntöjä tulkitaan, mitkä koskee venesatamaa niin aloittaja on ihan hakoteillä. Venesatamassa ja grillikatoksessa saa olla kaikki ikään katsomatta ja myös laitureille saa mennä kaikki, olipa sitten venepaikan haltija tai ei.

      Mutta aloittaja on oikeassa tuosta perseilystä mitä teinit siellä harrastaa. Asiallisesti pitäsi käyttäytyä ja olla hajottamatta paikkoja. Vanhempien pitäsi kyllä tietää missä lapsensa on ja tuollaisten ylä-aste ikäisten ei pitäsi olla yöllä enään ulkona vaan siellä kotona. Tää nykyinen vapaalla mallilla kasvattaminen on mennyt ihan yli

      Miksei siellä rannassa enää pyöri vartiovuorot? Jos meno ottaa päähän niin sinne illalla passiin vaan. Olen itsekkin aikanaan ollut monesti vartiovuorossa siellä kun vuorot pyörivät

      Olen asunut Kiviniemessä koko ikäni ja myös perheelläni on ollut siellä aina venepaikka, tosin se on vanhalla puolella jossa tuota perseilyä ei niin paljon harrasteta. Onhan tässä vuosien aikana ollut siellä vaikka mitä tapauksia, varkauksia, ilkivaltaa ym....

      Tuota ukkojen ym huutelua en oikein ymmärrä. Sinne veneeseen mikä siellä laiturilla on saattaa mennä lapsi jonka perheellä on siellä vene ja on menossa tarkastamaan sitä heidän pyynnöstä. Pitäis sedät turpansa kiinni ja vois hekin asiallisesti kysästä että millä asialla sitä siellä ollaan. Itsellekkin lapsena jotku ukot huuteli kaikkee ja olin ensin hiljaa ja saattoinpa säikähtääkkin heidän mölyämistä niin jäi perheen veneeseen menemättä. Tuota kun kuuntelin jonku kerran niin alkoi ottamaan todella päähän ettei muka oman perheen veneeseen saa mennä. Siihen loppu huutelu kun kerran huusin takaisin että saatanan kyrvät oon menossa omaan veneeseen ja oon sen ja sen.... poika ja että pitäkää huolta omista asioista. Tuon jälkeen ei oo ikinä tullut kukaan huuteleen

      • Anonyymi

        Taidat olla se suurin ongelma Kiviniemen venesatamassa,ainakin noista aivopieruista päätellen.Ei kulje ikä ja järki käsi kädessä!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe