Itse hankin täysin uuden 1.2 TSI -moottorilla olleen Fabian vuonna 2015. Mittarilukema oli 18 km, kun auto tuli minulle ajoon. Vaihteistona oli 6-vaihteinen manuaali, ja moottorina tuo 1.2 TSI 110 hv. Tämä ei ollut se pahamaineinen jakopääongelmista kärsinyt malli, sitä moottoria käytettiin aiemmissa vuosimalleissa.
Varustetaso oli itselleni täysin riittävä, päivänajovalot, täysi ajovaloautomatiikka, etusumuvalot, etäisyystutka, ilmastointi, luistonesto, mäkilähtöavustin, autoon integroitu audiolaitteisto jne.
Audiolaitteisto osasi toistaa musiikit Bluetoothin, USB:n, 3,5 mm:n AUX-liitännän ja muistikortin kautta. CD:tä autossa ei enää ollut, enkä sitä olisi tarvinnutkaan. Niinkuin otsikosta voi päätellä auto oli itselläni 4 vuotta, ja tuona aikana mittariin kertyi lähes 96 000 km.
Ainoa varsinainen vika, mikä autoon tuli, niin oli toisen happianturin hajoaminen noin 70 000 km:n kohdalla. Tämän vaihdattaminen maksoi hieman alle 400€. 3. osapuolen varaosaa ei ollut tarjolla, eli autoon vaihdettiin saman valmistajan anturi, kuin mitä rikkoontunutkin oli.
Lisäksi tuulilasi vaihdettiin pahan halkeaman johdosta, tämä meni autovakuutuksen lasiturvan piikkiin. Itselleni jäi maksettavaksi 150€:n omavastuu. Näiden lisäksi ei tehty muuta, kuin määräaikaishuollot.
Kesärenkaina autossa oli Koreassa valmistetut Nexen Blue Energy tjsp. olleet renkaat. Nämä olivat inhottavan kovaääniset renkaat vähänkään karkeammalla asfaltilla. Ajoivat kuitenkin asiansa, niin kuivalla, kuin märälläkin. Talvirenkaina olivat Hakkapeliitta 8 kitkarenkaat. Nämä olivat mukavan hiljaiset, ja ongelmattomat renkaat.
Auto vaihtui 2018 vuoden Toyota Yarikseen, mikä oli ollut esittelyautona. Yarikseen päädyin siksi, kun sen sai ajoon muutamassa päivässä. Uutta Fabiaa olisi joutunut odottamaan 2-3 kuukautta, eikä itseäni hirveästi kiinnostanut 1.0 TSI. Vähän ajettua lähes saman ikäista 1.2 TSI Fabia hatcbackia tai farmaria ei ollut vaihdokkina tarjolla. Pienemmällä 90 hv:n moottorilla oli muutama, mutta en todellakaan halunnut laiskempaa autoa.
4 vuotta Skoda Fabialla
30
83
Vastaukset
- Anonyymi
Korjataan nyt asiavirhe eli olet vaihtanu ajoneuvon autoon, skodasta minulla on todella paljon huonoja kokemuksia, uskon että olet tehnyt hyvän ratkaisun.
- Anonyymi
Jos sulla on ollut huonoja kokemuksia, niin vitut mä siitä. Itselläni ei ollut. Merkissä olisin pysynyt, mikäli sellaisen olisi nopeammin saanut/olisi ollut tarjolla. Itselläni on ollut autoina Opel, Seat, Skoda ja nyt Toyota. Seat oli näistä heikoin. Se lähtikin vaihtoon alle 70 000 km ajettuna. Auto on esine, siihen ei voi kehittää mitään kiintymystä. Sitä käyttää tiettyyn pisteeseen saakka, ja sitten vaihtaa pois. Niin yksinkertaista se on. Jos itellä olisi ns. ylimääräistä rahaa ja haluaisin ostaa jotain erikoisempaa, niin autoksi tulisi JDM speksattu Nissan Skyline R34 tai Mitsubishi Lancer Evolution tai vaikka Honda S2000. S2000 olisi siinä mielessä unelma, 2 litrainen moottori, ja kestää kierrättämistä sinne 9000 rpm:n pintaan.
- Anonyymi
Olipa kerran joskus muinoin, ketä kiinnostaa yli 10 vuotta sitten autot???? Ja mikä oli hyvä 20 vuotta sitten.
Anonyymi kirjoitti:
Olipa kerran joskus muinoin, ketä kiinnostaa yli 10 vuotta sitten autot???? Ja mikä oli hyvä 20 vuotta sitten.
Ainakin minua kiinnostavat. Ostin juuri 28 vuotta sitten -auton.
- Anonyymi
Kerro nyt sentään, että miltä Yaris tuntuu Fabian jälkeen?
- Anonyymi
Ei tarvitse kertoa, pettymys se on joka tapauksessa, ruostuu kun, eli nopeasti kiertoon, suosittelen.
- Anonyymi
Kauppakassi Max. Nopeus 80km/h sivukuijilla!
- Anonyymi
Ajettavuudessa näissä kahdessa ei ole suurta eroa. Rengasmelu tässä Yariksessa on vähäisempi, koska kesärenkaina on Bridgestonet.
Iskutilavuus moottorissa on 1.5 l ja tehot ovat samat, kuin Fabiassa, eli 110 hv, tai oliko tässä papereiden mukaan 115 hv. Suurin ero näissä kahdessa on se, että Fabian kone oli ahdettu, Yariksessa vapaastihengittävä. Tässäkin on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. 6-vaihde on selkeä "ylivaihde". Tarkoitettu vain maantielle, kyllä tuolla 65 km/h ylöspäin ajaa. Fabialla pystyi 6:lla ajamaan tasaista 60:ä. Tässä tulee esille se, että se pienikin turbo antaa lisä vääntöä. Huoltoväli Toyotassa on 15 000 km, kun Fabiassa käytettiin long life huolto-ohjelmaa, eli huollot olivat 30 000 km:n välein.
Varustetasoissa ei ole suurta eroa kummankaan hyväksi. Ehkä suurin ero on, se että tässä on automaattinen ilmastointi ja peruutuskamera. Kuljettajan penkki tuntui aluksi hieman lyhyeltä, mutta siihen olen jo tottunut. Istumakorkeus on korkeampi, ja näkyvyys siten hieman parempi. Kulutus on ollut sekalaisessa ajossa, mihin kuuluu aika paljon moottoritieajoa 5,8 l/100km. Moottoritiellä laitan yleensä vakionopeussäätimen päälle, kun mittarinäyttämä on 125. Mittarivirhettä en ole vielä testannut, että paljonko on heittoa eri nopeuksissa, mutta sekin pitää jossain välissä tehdä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajettavuudessa näissä kahdessa ei ole suurta eroa. Rengasmelu tässä Yariksessa on vähäisempi, koska kesärenkaina on Bridgestonet.
Iskutilavuus moottorissa on 1.5 l ja tehot ovat samat, kuin Fabiassa, eli 110 hv, tai oliko tässä papereiden mukaan 115 hv. Suurin ero näissä kahdessa on se, että Fabian kone oli ahdettu, Yariksessa vapaastihengittävä. Tässäkin on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. 6-vaihde on selkeä "ylivaihde". Tarkoitettu vain maantielle, kyllä tuolla 65 km/h ylöspäin ajaa. Fabialla pystyi 6:lla ajamaan tasaista 60:ä. Tässä tulee esille se, että se pienikin turbo antaa lisä vääntöä. Huoltoväli Toyotassa on 15 000 km, kun Fabiassa käytettiin long life huolto-ohjelmaa, eli huollot olivat 30 000 km:n välein.
Varustetasoissa ei ole suurta eroa kummankaan hyväksi. Ehkä suurin ero on, se että tässä on automaattinen ilmastointi ja peruutuskamera. Kuljettajan penkki tuntui aluksi hieman lyhyeltä, mutta siihen olen jo tottunut. Istumakorkeus on korkeampi, ja näkyvyys siten hieman parempi. Kulutus on ollut sekalaisessa ajossa, mihin kuuluu aika paljon moottoritieajoa 5,8 l/100km. Moottoritiellä laitan yleensä vakionopeussäätimen päälle, kun mittarinäyttämä on 125. Mittarivirhettä en ole vielä testannut, että paljonko on heittoa eri nopeuksissa, mutta sekin pitää jossain välissä tehdä.Autolehtien testaajat ovat kuitenkin sitä mieltä, että Skoda olisi huomattavasti parempi. Huomaako niiden ajettavuudessa tavallinen pulliainen yhtään mitään eroa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolehtien testaajat ovat kuitenkin sitä mieltä, että Skoda olisi huomattavasti parempi. Huomaako niiden ajettavuudessa tavallinen pulliainen yhtään mitään eroa?
Autolehdet eivät testaa "kamalaa skeidan fääbiöta", sen hoitaa Suomi24..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolehdet eivät testaa "kamalaa skeidan fääbiöta", sen hoitaa Suomi24..
Aloittaja tuntuu rehelliseltä kaverilta, joten olisin halunnut lukea enemmän hänen omia kokemuksiaan eri automerkeistä. Suomi24:n keskusteluilmapiiri kyllä tiedetään, joten välillä olisi kiva keskustella ihan asiallisesti. Lienee kuitenkin liikaa vaadittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja tuntuu rehelliseltä kaverilta, joten olisin halunnut lukea enemmän hänen omia kokemuksiaan eri automerkeistä. Suomi24:n keskusteluilmapiiri kyllä tiedetään, joten välillä olisi kiva keskustella ihan asiallisesti. Lienee kuitenkin liikaa vaadittu.
Niin, asiallisesta keskustelusta saattaisi nauttia jopa erittäin iso porukka verrattuna "Suomi24-keskusteluilmapiiriin" panostaviin. Mutta juuri siksi asiallinen keskustelu on n i i n kiva katkaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolehtien testaajat ovat kuitenkin sitä mieltä, että Skoda olisi huomattavasti parempi. Huomaako niiden ajettavuudessa tavallinen pulliainen yhtään mitään eroa?
Yariksella olen nyt ajanut sellaiset 2000 km, niin en ole ajettavuudessa huomannut mitään mullistavaa eroa. Eroja tietenkin on, mutta ne eivät ole sellaisia, etteikö niiden kanssa tulisi toimeen.
Molempien autojen kori on kantikas, eli se on herkkä sivutuulelle. Ohjaus on kummassakin autossa tarkka, eikä auto pyri hakeutumaan uriin. Molemmissa autoissa ohjaustehostin on sähköinen. Tehostus ei kuitenkaan tee ohjauksesta tunnotonta. Fabiassa oli käytössä sähköinen rattilukko, Yariksessa perinteinen. Fabiassa oli avaimeton käynnistys, Yariksessa käynnistetään ihan perinteisesti avaimella. Joku tykkää käynnistää auton napista, ja toinen avaimesta. Itselleni sillä ei ole merkitystä.
Vaihteiston välitykset ovat erilaiset, kuin Fabiassa. 5-vaihde tuntuisi oleva välitetty suht pitkäksi, mutta 6-vaihde on ylivaihteen omainen maantieajoon tehty vaihde. Paras vääntö tässä tulee korkeammilla kierroksilla, koska ahdinta ei ole. Tämä toisaalta tekee moottorin rakenteesta hieman yksinkertaisemman & perinteisemmän. Moottoritienopeudessa käyntikierrokset ovat aika tasan 3000 rpm. Fabia pääsi muutaman sata kierrosta matalemmilla lukemilla. Auton ollessa vähän ajettu, en ole kokeillut tehdä äkäistä kiihdytystä, että kuulisi miten kovaksi moottorin ääni sisällä nousee, jos kaasua tarjoaa reilummin.
Tavaratila Fabiassa oli isompi, mutta sillä ei ole itselleni merkitystä. Ne tavarat, mitä tarvitsee kuskata mahtuvat aivan hyvin tähänkin. Takajalkatilat olivat ainakin pikaisen kokeilun perusteella tilavemmat, kuin Fabiassa. Itse joudun pitämään kuskin penkin aivan taakse. säädettynä, silti kuljettajan penkin taakse jäi riittävästi tilaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yariksella olen nyt ajanut sellaiset 2000 km, niin en ole ajettavuudessa huomannut mitään mullistavaa eroa. Eroja tietenkin on, mutta ne eivät ole sellaisia, etteikö niiden kanssa tulisi toimeen.
Molempien autojen kori on kantikas, eli se on herkkä sivutuulelle. Ohjaus on kummassakin autossa tarkka, eikä auto pyri hakeutumaan uriin. Molemmissa autoissa ohjaustehostin on sähköinen. Tehostus ei kuitenkaan tee ohjauksesta tunnotonta. Fabiassa oli käytössä sähköinen rattilukko, Yariksessa perinteinen. Fabiassa oli avaimeton käynnistys, Yariksessa käynnistetään ihan perinteisesti avaimella. Joku tykkää käynnistää auton napista, ja toinen avaimesta. Itselleni sillä ei ole merkitystä.
Vaihteiston välitykset ovat erilaiset, kuin Fabiassa. 5-vaihde tuntuisi oleva välitetty suht pitkäksi, mutta 6-vaihde on ylivaihteen omainen maantieajoon tehty vaihde. Paras vääntö tässä tulee korkeammilla kierroksilla, koska ahdinta ei ole. Tämä toisaalta tekee moottorin rakenteesta hieman yksinkertaisemman & perinteisemmän. Moottoritienopeudessa käyntikierrokset ovat aika tasan 3000 rpm. Fabia pääsi muutaman sata kierrosta matalemmilla lukemilla. Auton ollessa vähän ajettu, en ole kokeillut tehdä äkäistä kiihdytystä, että kuulisi miten kovaksi moottorin ääni sisällä nousee, jos kaasua tarjoaa reilummin.
Tavaratila Fabiassa oli isompi, mutta sillä ei ole itselleni merkitystä. Ne tavarat, mitä tarvitsee kuskata mahtuvat aivan hyvin tähänkin. Takajalkatilat olivat ainakin pikaisen kokeilun perusteella tilavemmat, kuin Fabiassa. Itse joudun pitämään kuskin penkin aivan taakse. säädettynä, silti kuljettajan penkin taakse jäi riittävästi tilaa.Nykyään kaikki uudet autot ovat sen verran hyviä, että autolehtien testeillä ei taida olla paljon merkitystä. Olivat sitten maksettuja tai eivät. Omaan kokemukseen perustuvista mielipiteistä on ollut puutetta tällä palstalla, joten kiitokset. Itseasiassa nämä Suomi24:n automerkkikohtaiset palstat ovat täynnä aivan sairasta jorinaa. Vanha sananlasku 'hullu-hullumpi-merkkihullu' on täyttä totta. Sen todistavat Suomi24:n 'Automerkit' -palstat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään kaikki uudet autot ovat sen verran hyviä, että autolehtien testeillä ei taida olla paljon merkitystä. Olivat sitten maksettuja tai eivät. Omaan kokemukseen perustuvista mielipiteistä on ollut puutetta tällä palstalla, joten kiitokset. Itseasiassa nämä Suomi24:n automerkkikohtaiset palstat ovat täynnä aivan sairasta jorinaa. Vanha sananlasku 'hullu-hullumpi-merkkihullu' on täyttä totta. Sen todistavat Suomi24:n 'Automerkit' -palstat.
Näissä autolehtien testeissä sitä yhtä autoa testaa useampi toimittaja, ja jokainen heistä antaa pisteet. Nykyautojen erot ovat hyvin pieniä, eikä niistä eroista isoja saada vaikka kuinka testattaisiin. Laatu on jokaisella valmistajalla tasaantunut. Oma perstuntuma jostain autosta antaa sen kaikkein parhaan mielikuvan. Ennenkuin päädyin tuohon Yarikseen kävin koeajamassa Hyundai i20 Hatchbackin. Enkä tykännyt autosta ollenkaan. Autosta puuttui mm. ratin syvyyssuuntainen säätö. Yleisvaikutelma oli muovinen. Autossa oli 7-vaihteinen automaatti 3-sylinterisen koneen jatkeena. Laatikko vispasi vaihteita ylös-alas sitä mukaa, miten kaasupoljinta käsittelit. Myöhemmin juttelin työkaverin kanssa Hyundaista, ja hän sanoi, että teit viisaasti, kun et ostanut.
- Anonyymi
Kyllä toyota tuntuu mersulta kamalan fääbiö skeidan jälkeen. No Toyota onkin maailman ostetuin auto ja maailmanmerkki, luotettavaa laatua kuten Hondakin.
- Anonyymi
Kyllähän siinä variksessa on lypsyjakkara kuskin paikalla oikean autonpenkin jälkeen! Ajoltaan huojakka, kulku onnetonta.
- Anonyymi
Kuinkas kovaa sen auton pitäisi kulkea? Täällä on tiettävästi 120 km/h rajoitus enimmillään.
- Anonyymi
4 vuotta sitä kärsimysnäytelmää, meteliä, tärinää, pompotusta, jatkuvaa tielle jäämistä vikojen takia, öljyn lisäystä, vikavalojen loistetta, voi jummi että pitää ihmisen olla masokisti luonteeltaan jos skodalla ajaa!!!
- Anonyymi
Elä kuvitelmisassi ihan rauhassa. Tielle ei jäänyt kertaakaan. Öljyä lisäsin kaksi kertaa ensimmäisen 2000 km:n aikana. Yhteensä nämä lisäykset olivat 0,5 litraa. Lähes kaikki autot vievät pienen määrän öljyä sinä aikana, kun moottori hioutuu lopulliseen muotoonsa. Ainoat merkkivalot, mitkä syttyivät, niin olivat polttoaineen vähäisestä määrästä kertova, pesunesteen vähäisen määrä ilmoitus. Pari kertaa taisi syttyä rengaspaineenvaroitusvalo, tämä ihan syystäkin. Toisessa eturenkaasa oli painevajausta. Lisää ilmaa renkaaseen, ja ajotietokoneelta kuittaus. Ei syttynyt enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä kuvitelmisassi ihan rauhassa. Tielle ei jäänyt kertaakaan. Öljyä lisäsin kaksi kertaa ensimmäisen 2000 km:n aikana. Yhteensä nämä lisäykset olivat 0,5 litraa. Lähes kaikki autot vievät pienen määrän öljyä sinä aikana, kun moottori hioutuu lopulliseen muotoonsa. Ainoat merkkivalot, mitkä syttyivät, niin olivat polttoaineen vähäisestä määrästä kertova, pesunesteen vähäisen määrä ilmoitus. Pari kertaa taisi syttyä rengaspaineenvaroitusvalo, tämä ihan syystäkin. Toisessa eturenkaasa oli painevajausta. Lisää ilmaa renkaaseen, ja ajotietokoneelta kuittaus. Ei syttynyt enää.
elikkä siis skodissa ei ole tehtaalla tehty loppuhiontaa, mikä on aina kuulunut muunmuassa japanilaisiin autoihin jo vakiona, japanialaiset autot eivät kuluta uutenakaan öljyä edes "hioutumismielessä". skoda siis jättää tuonkin asiakkaidensa varaan ja takuu ei korvaa edes öljykuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
elikkä siis skodissa ei ole tehtaalla tehty loppuhiontaa, mikä on aina kuulunut muunmuassa japanilaisiin autoihin jo vakiona, japanialaiset autot eivät kuluta uutenakaan öljyä edes "hioutumismielessä". skoda siis jättää tuonkin asiakkaidensa varaan ja takuu ei korvaa edes öljykuluja.
Juu, tiheät öljynvaihtovälit on japanilaisilla jo takuun edellyttämänä vakiona.
Myös ns. hiontaöljyjen vaihto, josta eurooppalaiset luopuivat jo kauan sitten.
Koita nyt vähän ottaa asioista selvää, vaikka onhan tämä nöun hauskempaa... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tiheät öljynvaihtovälit on japanilaisilla jo takuun edellyttämänä vakiona.
Myös ns. hiontaöljyjen vaihto, josta eurooppalaiset luopuivat jo kauan sitten.
Koita nyt vähän ottaa asioista selvää, vaikka onhan tämä nöun hauskempaa... :)miksikäs skodat kuluttavat sitä öljyä jo uudesta asti ja öljynkulutus vaan lisääntyy koko ajan ja 30tkm huollossa vaihdetaan uusi moottori. ei kuullosta kovinkaan järkevältä touhulta näin maallikosta, ehkä joku uskovainen ajattelee että näinhän se pitääkin olla kun ukkivainaan kuplaankin moottori vaihdettiin 30tkm kohdilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tiheät öljynvaihtovälit on japanilaisilla jo takuun edellyttämänä vakiona.
Myös ns. hiontaöljyjen vaihto, josta eurooppalaiset luopuivat jo kauan sitten.
Koita nyt vähän ottaa asioista selvää, vaikka onhan tämä nöun hauskempaa... :)yarishan on siis ranskalainen auto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksikäs skodat kuluttavat sitä öljyä jo uudesta asti ja öljynkulutus vaan lisääntyy koko ajan ja 30tkm huollossa vaihdetaan uusi moottori. ei kuullosta kovinkaan järkevältä touhulta näin maallikosta, ehkä joku uskovainen ajattelee että näinhän se pitääkin olla kun ukkivainaan kuplaankin moottori vaihdettiin 30tkm kohdilla.
Kuka ajaa 30 tkm ennen ensimmäistä huoltoa? Sinä siellä selkosilla? Olet maallikkosaarnaaja? Töissä tuskin ajelet...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksikäs skodat kuluttavat sitä öljyä jo uudesta asti ja öljynkulutus vaan lisääntyy koko ajan ja 30tkm huollossa vaihdetaan uusi moottori. ei kuullosta kovinkaan järkevältä touhulta näin maallikosta, ehkä joku uskovainen ajattelee että näinhän se pitääkin olla kun ukkivainaan kuplaankin moottori vaihdettiin 30tkm kohdilla.
Onko luetun ymmärtämisessä tai muussa ongelmaa? Auton ensimmäinen huolto tehdään 30 000 km:n kohdalla long life huolto-ohjelman mukaisesti, seuraavaa 60 000 km:n kohdalla. Ehjä moottori ei kuluta öljyä vaihtojen välillä yhtään. Oli kyseessä sitten ahdettu tai vapaastihengittävä. Tai jos sieltä jotain häviää, on se määrä niin pieni, että öljytikusta katsoen et sitä huomaa. Mikäli yritit olla hauska, kun otit vertailukohdaksi Kuplan, niin sanon sulle haista vittu. Tuon ajan boxeria ja nykyistä rivimoottoria ei voi edes verrata. Ainoa moottori mikä kuluttaa öljyä luonnostaan on wankel, mutta tätä on käyttänyt laajemmin ainostaan Mazda RX-7 ja RX-8 malleissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
elikkä siis skodissa ei ole tehtaalla tehty loppuhiontaa, mikä on aina kuulunut muunmuassa japanilaisiin autoihin jo vakiona, japanialaiset autot eivät kuluta uutenakaan öljyä edes "hioutumismielessä". skoda siis jättää tuonkin asiakkaidensa varaan ja takuu ei korvaa edes öljykuluja.
Et taida olla kovinkaan järkevä? Kyllä se sylinterilohko on työstetty aivan loppuun, mutta moottorin lopullinen muotonsa ottaminen kestää muutaman tuhat kilometriä. Tässä välissä öljyä saattaa tarvita lisätä 0,5 - 1 litra. Tätä suurempaa öljynkulutusta ei ehjässä moottorissa saa tapahtua, eikä öljyä saisi liiemmin hävitä ensimmäisen 2000 km:n jälkeen.
- Anonyymi
30 tkm:n huoltovälein olen Yetilläni ajellut. Nyt ajettu runsaat 150 tkm ja kaikki on mennyt todella hyvin. Huollot ovat riittäneet ja ölppää ei ole tarvinnut lisätä - tokihan se vajuu lähelle viivojen alarajaa tuossa matkassa. Muutama polttimo on vaihdettu samoin kuin kesärenkaat pariin kertaan. Seuraava isompi huolto on hihnan ja vesipumpun vaihto, mutta niihinkin on vielä runsaasti metrejä edessä. Jatkakaa te vain täällä inkuttamistanne - minä ajelen tyytyväisenä hyvällä autollani ilman turhia provosoitumisia.
- Anonyymi
Mitä?Ostit Skodan?
Vaihda nyt Skoda kunnon laatuautoon.
Autoliike voi jopa ottaa Skodan vaihdossa,Jos hyvin käy.
Laatuauto johon Skoda kannattaa vaihtaa on DACIA.- Anonyymi
Jatka vaan sitä laatuajatteluasi. Daciallahan lienee omakin palsta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474234Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1043464Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391815- 1051742
Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1171486Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.91292- 721141
HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki71124- 1081052
- 501026