Hybridit kehittyneet

Anonyymi

Toyotan uusimpien hybridi-mallien kulutus moottoritienopeuksissa on parantunut todella paljon ja nyt lähes sama kuin kaupunkiajossa eli todella alhainen. Uusi Corolla kulkee moottoritienopeuksia alle viiden litran kulutuksilla ja todella yllättävää on, että kookkaammat ja painavammat Camry ja Rav4 hybrid eivät kuluta juuri lainkaan enempää.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rönkön testissä Rolla vei 5,7 litraa. Paljonkohan menee jos ajaa vähän reippaammin säästämättä, no ainakin yli 6 mennään helposti.

      • Anonyymi

        Siinähän rönkön testissä luki ettei säästelty.
        No ei tuokaa paha ole.


    • Anonyymi

      Alle viiden tuntuu uskottavalta kun uusissa hybrideissä s-moottorit tukee ajamista vielä 120 km/h vauhdissakin.

    • Anonyymi

      Taas Toyotakuskit puhuu kulutuksista, vaikka ajavat 8-12tkm vuodessa. Ei ole settiä paljoa järjellä ja laskutaidolla varustettu. Ja lisäksi kyyti noilla on epämukavaa jo pelkästään melun ja ajoltaan vuoksi, puhumatta penkkien laadusta ja tehottomuudesta.

      • Anonyymi

        Toyotakuskit ovat vastuullisia. Puhumme päästöistä. Pieni kulutus = pienet päästöt. Meneekö jakeluun vai väännetäänkö oikein rautalangasta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotakuskit ovat vastuullisia. Puhumme päästöistä. Pieni kulutus = pienet päästöt. Meneekö jakeluun vai väännetäänkö oikein rautalangasta ?

        Vai alkaa vaaritkin vihertää, no ei vaareja luonto kiinnosta. Jos kiinnostaisi, niin eivät ostaisi 2-3 vuoden välein uutta Toyotaa, sillä niiden valmistaminen se vasta saastuttaakin.
        Toyotakuskin vastuullisuus, kuulostaa jo sinänsä todella hauskalta, hehee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai alkaa vaaritkin vihertää, no ei vaareja luonto kiinnosta. Jos kiinnostaisi, niin eivät ostaisi 2-3 vuoden välein uutta Toyotaa, sillä niiden valmistaminen se vasta saastuttaakin.
        Toyotakuskin vastuullisuus, kuulostaa jo sinänsä todella hauskalta, hehee!

        Toyotan tavoite on valmistaa hybridi-ja vetyautoja täysin CO2 päästöttömästi jo muutaman vuoden kuluttua. Tähän ei yksikään muu valmistaja pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai alkaa vaaritkin vihertää, no ei vaareja luonto kiinnosta. Jos kiinnostaisi, niin eivät ostaisi 2-3 vuoden välein uutta Toyotaa, sillä niiden valmistaminen se vasta saastuttaakin.
        Toyotakuskin vastuullisuus, kuulostaa jo sinänsä todella hauskalta, hehee!

        Vaari se vasta vihertääkin. Vaihtaa autoaan kolmen -viiden vuoden välein, jotta jäisi köyhemmällekin kansalle vielä vähäpäästöinen auto ajettavaksi. Vaari ei ajattele vain itseään, koska hän ajattelee jopa lastenlapsienkin tulevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaari se vasta vihertääkin. Vaihtaa autoaan kolmen -viiden vuoden välein, jotta jäisi köyhemmällekin kansalle vielä vähäpäästöinen auto ajettavaksi. Vaari ei ajattele vain itseään, koska hän ajattelee jopa lastenlapsienkin tulevaisuutta.

        Tuo on kyllä suurinta shaibaa mitä voit keksiä, huhuu!!


    • Anonyymi

      Mutta kun ne alinopeutta ajavina (jotta se kulutus pysyisi aisoissa) ovat haittana muulle oikealle liikenteelle!

      • Anonyymi

        Ei ole haittaa muulle liikenteelle, oppivat pikkuhiljaa kunnon tavoille. Talvella 80 rajoitus on ok, saisi olla sama kesälläkin.


    • Anonyymi

      Toyotan moottoritienopeus on hyvin epämääräinen luku. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä kyseisen tien nopeusrajoituksen kanssa.

      • Anonyymi

        Uusi Rav4 hybrid kulutti nopeassa ja ohituksia sisältäneessä moottoritie- (120km/h) ja valtatie-ajossa(100km/h) 5.2 l/100 km. Toyotan uusi hybridi-järjestelmä puolittaa kulutuksen myös moottoritienopeuksilla. Vanhemmat versiot tuottivat hyvää etupäässä kaupunkiajossa, nyt myös 120:n nopeudessa. Tankkasin auton kun matkaa oli kertynyt 798 km. Tankkiin mahtui bensaa 41.95 l litraa. Kaupunkiajossa bensaa kulunut 4.5-4.8l/100 km..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Rav4 hybrid kulutti nopeassa ja ohituksia sisältäneessä moottoritie- (120km/h) ja valtatie-ajossa(100km/h) 5.2 l/100 km. Toyotan uusi hybridi-järjestelmä puolittaa kulutuksen myös moottoritienopeuksilla. Vanhemmat versiot tuottivat hyvää etupäässä kaupunkiajossa, nyt myös 120:n nopeudessa. Tankkasin auton kun matkaa oli kertynyt 798 km. Tankkiin mahtui bensaa 41.95 l litraa. Kaupunkiajossa bensaa kulunut 4.5-4.8l/100 km..

        Tuollaisen minäkin ostan kun eläkkeelle pääsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Rav4 hybrid kulutti nopeassa ja ohituksia sisältäneessä moottoritie- (120km/h) ja valtatie-ajossa(100km/h) 5.2 l/100 km. Toyotan uusi hybridi-järjestelmä puolittaa kulutuksen myös moottoritienopeuksilla. Vanhemmat versiot tuottivat hyvää etupäässä kaupunkiajossa, nyt myös 120:n nopeudessa. Tankkasin auton kun matkaa oli kertynyt 798 km. Tankkiin mahtui bensaa 41.95 l litraa. Kaupunkiajossa bensaa kulunut 4.5-4.8l/100 km..

        Höpö höpö


    • Anonyymi

      Ostin vasta uuden bensiini automaattivaihteiston auton. Olen yllättynyt että toteutunut kulutus on koko ajan alle 5 litraa vaikken edes yritä säästellä. Taitaa olla ylipäätänsä uusissa autoissa pienempi kulutus

      • Anonyymi

        Todellakin näin on. Keskikokoisilla bensa-automaateilla mm. Peugeot pääsee jo 5 litran pintaan ja Toyota Hybrideilla 3 litran paikkeille. Co2 päästöjen kannalta on tärkeää että auto toimii luotettavasti ja että autolla pääsee 500tkm ilman isompia korjauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin näin on. Keskikokoisilla bensa-automaateilla mm. Peugeot pääsee jo 5 litran pintaan ja Toyota Hybrideilla 3 litran paikkeille. Co2 päästöjen kannalta on tärkeää että auto toimii luotettavasti ja että autolla pääsee 500tkm ilman isompia korjauksia.

        Monellako Tojon hybridillä ajetaan 500 tkm?


    • Anonyymi

      Jo 25 vuotta sitten esim 1.4 escortilla pääsi helposti alle 6 litran, joten kehitys ei ole hääppöinen. Vertaa Escort yksinkertainen auto kaasuttimella, hybridi kokoelma kaikenlaista tekniikka. Itse asiassa tuota tekniikkaa ja akkua on autossa niin paljon että iso osa polttoaineen kulutuksesta aiheutuu ihan niiden painosta.

      • Anonyymi

        Ajoin muuten escortilla yli 400 tkm, oli halvat kilometrit


      • Anonyymi

        Hox! Autoihin on tullut 350 kg painoa lisää escorttiaikojen jälkeen. Kaupunkiajossa ekkeri poltti 9 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hox! Autoihin on tullut 350 kg painoa lisää escorttiaikojen jälkeen. Kaupunkiajossa ekkeri poltti 9 litraa.

        Nimenomaan 9-10 >> 3-4 litraa sadalla kaupungissa ei ole huono tulos. Samassa suhteessa ovat pudonneet erilaiset päästöt.


    • Anonyymi

      Huomaa kyllä, ettei ole käytännön kokemusta asiasta. Escortin aikoina oli paljon autoja joilla pääsi alle 6 litran kulutukseen. Myös tojotan. 9-10 l vei 70 luvun jenkkiautot
      Ei nää nykyhybridit mitään ihmeellisiä ole, maantieajossa vievät enemmän kuin tavalliset autot.

      • Anonyymi

        Puhut ihan eri asioista. Jotkut 70-80 luvun pikkuautot painoi 600-700 kg ja oli vaarallisia sardiinipurkkeja. Ei mitään turva-tai muita varusteita. Joku Fiesta kulutti sen 6-7 litraa, eikä kulkenut mihinkään. Yhtä tuhnu oli 1.3 Escort. Tämän päivän Escort, eli Focus painaa reilusti toista tonnia ja on hyvin varusteltu. Kuluttaa sen 5-6 litraa. Vastaavalla Corolla hybridillä pääsee alle 5 litran helposti.
        Niin se maailma muuttuu vaikka aika kultaa (vie) muistin.


      • Anonyymi

        Muistissa ei ole vikaa, ajoin helposti alle 6 l kulutuksia 1.4 escortilla. Suorituskyky oli ihan riittävä. Ei mielestäni kovin kummoista kehitystä 25 vuodessa.
        Sitä paitsi hybridi autossa on aina ylimääräistä massaa mukana, joka itsessään aiheuttaa ihan turhaa kulutusta. Ei se kulutus ei oikeasti juurikaan eroa uuteen bensa autoon, dieselhän meneekin jo vähemmällä. Hybridi on oikeastaan lumelääke, sama vaiva pysyy mutta toiset luulee että maailma pelastuu. Eipä juuri vaikuta mihinkään.


    • Anonyymi

      Rintajuopon Corollan koeajossa tojon kulutusmittari näytti 6,9 litraa.
      Tästä lähdetään ja loput on nettihöpinää.

      • Anonyymi

        Mutta Tero etsii pienimmät kulutukset (valheet) mitä netistä löytyy ja se on sitten ainoa oikea totuus. Melkoisia itsensä kusettaja koko porukka.


    • Anonyymi

      Moottori-lehti koeajoi uuden RAV4sen ja kirjoittaa:"Koeajossa kaupungissa kulutus kuitenkin huiteli yli kymmenessä litrassa, eikä moottoritiellä päästy alle kahdeksan litran."

      Uskon kyllä enemmän näitä oikeita aviiseja kuin anonyymeja nettihöpinöitä.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridi voimalinja on nyt valtavirtaa kaikkialla maailmassa. Nyt kun esim Volvokaan ei enää valmista dieseleitä ratkaisu on Toyotan itselaatava täyshybridi. Pienet päästöt ja pieni kulutus

      • Anonyymi

        Toyota ja voimalinja, jotain tuossa on mikä ei täsmää??


      • Anonyymi

        Tojohönöt suoltaa pzkaa ja mutujuttuja. Volvo valmistaa dieseleitä ja tulee valmistamaan vielä kauan. Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ja voimalinja, jotain tuossa on mikä ei täsmää??

        20 kV vai vielä isompi.


    • Anonyymi

      Taitaa Toyotan kurjien hybridien kuolinkamppailu olla käynnissä, elleivät pikkuhiljaa keksi tehdä parempaa.

    • Anonyymi

      Ford siirtyi Toyota leiriin kun Mondeota saa nyt itselataavana täyshybridinä portattomalla automaattivaihteistolla. Ford on luopunut surullisen kuuluisista DSG kaksoiskytkimistä koska ne eivät kestä, ei varsinkaan talviolosuhteita. Nyt Ford on oikealla tiellä, tästä on hyvä jatkaa. Todennäköisesti Ford alkaa valmistamaan myös vetyautoja Toyotan tekniikalla.

      • Anonyymi

        Aika pientä on liikenne tuonne suuntaan eli ajassa taaksepäin.
        Kaikki muut esittelevät vain ladattavia hybrideja ja sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pientä on liikenne tuonne suuntaan eli ajassa taaksepäin.
        Kaikki muut esittelevät vain ladattavia hybrideja ja sähköautoja.

        Kaikki muut ovat väärässä ja huijaavat. Toyotaan voi luottaa ja he tietävät mikä on parasta tavalliselle autoilijalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut ovat väärässä ja huijaavat. Toyotaan voi luottaa ja he tietävät mikä on parasta tavalliselle autoilijalle.

        Tyypillinen tojoteron kommentti. Toyota tietää mikä on terolle paras ja tero ostaa sen.
        Me muut tiedämme itse mikä on meille parasta ja valitsemme auton sen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut ovat väärässä ja huijaavat. Toyotaan voi luottaa ja he tietävät mikä on parasta tavalliselle autoilijalle.

        Jos Toyota ajattelisi kuluttajan parasta, niin sen autot ei ruostuisi 2-3 vuodessa kaameaan kuntoon, kuten nyt. Ehkä kunnollinen valmistaja antaisi myös mukavuutta, tehoa, äänettömyyttä jne... mitä Toyota ei todellakaan anna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Toyota ajattelisi kuluttajan parasta, niin sen autot ei ruostuisi 2-3 vuodessa kaameaan kuntoon, kuten nyt. Ehkä kunnollinen valmistaja antaisi myös mukavuutta, tehoa, äänettömyyttä jne... mitä Toyota ei todellakaan anna.

        Menkääpäs kokeilee uutta Priusta tai Corolla niin tiedätte mistä puhutaan. Molemmat Suomen eniten myytyjä autoja luokassaan.

        Kun kauppa käy näin hyvin niin sehän merkkaa sitä että miljoona paskakärpästä ei voi olla väärässä.


    • Anonyymi

      Kuitenkin jostakin kumman syystä Priuksen myynti on laskenut alkuvuonna 40% viime vuodesta sekä jenkeissä että Euroopassa.

      • Anonyymi

        Ja tuon uusiman Priuksen piti olla se kruunun jalokivi ja edelläkävijä.


      • Anonyymi

        Ovat siirtyneet Corollaan. Enemmän voimaa ja farkku.


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa vaan asia on päinvastoin, myynti on kaksinkertaistunut, jenkeissä jopa kolminkertainen. Nythän uusi Prius on 4-vetoinen ja myy kuin häkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa vaan asia on päinvastoin, myynti on kaksinkertaistunut, jenkeissä jopa kolminkertainen. Nythän uusi Prius on 4-vetoinen ja myy kuin häkä.

        Miksi te jaksatte valehdella näin typerästi? Näistä jää kiinni satavarmasti. Prius on ollut jyrkässä syöksyssä jo monta vuotta jenkeissä.

        2012: 236,655
        2013: 234,228
        2014: 207,372
        2015: 184,794
        2016: 136,629
        2017: 108,661
        2018: 87,590

        http://www.goodcarbadcar.net/2013/03/total-toyota-prius-sales-figures/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa vaan asia on päinvastoin, myynti on kaksinkertaistunut, jenkeissä jopa kolminkertainen. Nythän uusi Prius on 4-vetoinen ja myy kuin häkä.

        Tero ei juurikaan kunniota itseään tai toyotaa. Tuollaista valehtelua päivästä toiseen.
        Aika sama mitä kirjoittaa kun on jäänyt kiinni valehtelusta päivittäin.


      • Anonyymi

        Samaa tekniikkaa saa nyt muihinkin koreihin...
        Mikä oli viime vuoden ja alkuvuoden myydyin "henkilöauto" jenkeissä?
        Entä toiseksi eniten myyty?


    • Anonyymi

      Rav4 on todellinen bensarosvo siihen nähden, että on hybrid.

      • Anonyymi

        Verrattuna mihin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verrattuna mihin ?

        Mihin tahansa samankokoisen dieseliin.


      • Anonyymi

        Auton saaneilla on jo ihan toiset kokemukset ja ovat hyvin tyytyväisiä.
        Moottorilehden toimittajat pitäisi sen sijaan laittaa ajokouluun.

        Dieselin arvon rommaus ja dieselvero on sitä luokkaa, ettei sitä tienaa polttoaineen kulutuksessa enää ikinä takaisin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4604
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2294
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1710
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1462
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      309
      1399
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1131
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      985
    Aihe