Puomi uskominen

Anonyymi

Lapin vanhimmat puhuivat puomista uskon esteenä. Eli synti tunnustettava, ennen kun saa vapaasti uskoa.

Samoin on katolilaisuudessa,
Ensin tarvitaan syntien tunnustaminen Vasta sen jälkeen saa uskoa.
Paavin valta.

???

70

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt olet käsittänyt väärin!

      • Anonyymi

        ja sinä uskonut oikein, mieti.... nyt vielä


    • Ei ole käsittänyt väärin. Tätä henkeä oli jo minun nuoruudessani, ruotsalainen arkkitehti saarnaaja oli julman lakihenkinen henkilö ja julisti juuri tuolla tavalla. Nuorelle karmeata ahdistusta tuottava julistus.

      Kristuksen opissa sekä sydän että omatunto puhdistuvat USKOLLA Kristukseen.
      Toki myös on lupa käyttää rippi-isän apua, jos sellaista katsoo tavitsevansa, syystä ettei oma lakihenkinen omatunto päästä vapautumaan muulla tavalla. Uskon puutos siis ja luottamuksen puute Jumalan lupauksiin.

      Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

      • Anonyymi

        Et halua käydä ahtaasta portiista. Siitä oli myös puhetta, että vainko lestadiolaiset pelastuvat. Pyydä, että saisit käydä ahtaasta portista. Monet kyllä tahtoisivat, mutta eivät kuitenkaan taida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et halua käydä ahtaasta portiista. Siitä oli myös puhetta, että vainko lestadiolaiset pelastuvat. Pyydä, että saisit käydä ahtaasta portista. Monet kyllä tahtoisivat, mutta eivät kuitenkaan taida.

        PAAVIN AHDAS PORTTI OLI ANEKAUPASSA, KUN KOLIKKO KASSAAN KILAHTAA NIIN SIELU TAIVAASEEN VILAHTAA... KUN... YHTEEN SANAAN SE PELKISTYY, KOKO PAAVIN HENKI,

        "KUN"" KUIN"

        KUN TEET SITÄ...
        SAAT SYNNIT ANTEEKSI..

        KUN AJATTELET NIIN...
        OLET OIKEA KRISTITTY

        TEKOJEN VANHURSKAUS
        PAAVIN OPPI

        MUTTA MITÄ KRISTUS OPETTAA USKOSTA?
        SE SANA ON JUURI MEIDÄN TYKÖNÄMME....

        SE EI OLE MISSÄÄN TEOISSA TAIKKA KIRKON KAPPELEISSA TAIKKA OIKEISSA RUKOUSHUONEISSA, VAAN

        USKO ON MEISSÄ. TÄÄLLÄKIN ON MONTA USKOVAISTA,

        USKOA EI VOI SITOA MIHINKÄÄN, KOSKA JUMALA ANTAA SEN.

        ESIKOISLESTADIOLAISET OPETTAVAT JUMALAA, ONNELLISEN TIEN OLETTE VALINNEET. KIITOS OPETUKSESTA, NYT JUMALAKIN TIETÄÄ MISTÄ JA MITEN USKON SAA... KIITOS KOVASTI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PAAVIN AHDAS PORTTI OLI ANEKAUPASSA, KUN KOLIKKO KASSAAN KILAHTAA NIIN SIELU TAIVAASEEN VILAHTAA... KUN... YHTEEN SANAAN SE PELKISTYY, KOKO PAAVIN HENKI,

        "KUN"" KUIN"

        KUN TEET SITÄ...
        SAAT SYNNIT ANTEEKSI..

        KUN AJATTELET NIIN...
        OLET OIKEA KRISTITTY

        TEKOJEN VANHURSKAUS
        PAAVIN OPPI

        MUTTA MITÄ KRISTUS OPETTAA USKOSTA?
        SE SANA ON JUURI MEIDÄN TYKÖNÄMME....

        SE EI OLE MISSÄÄN TEOISSA TAIKKA KIRKON KAPPELEISSA TAIKKA OIKEISSA RUKOUSHUONEISSA, VAAN

        USKO ON MEISSÄ. TÄÄLLÄKIN ON MONTA USKOVAISTA,

        USKOA EI VOI SITOA MIHINKÄÄN, KOSKA JUMALA ANTAA SEN.

        ESIKOISLESTADIOLAISET OPETTAVAT JUMALAA, ONNELLISEN TIEN OLETTE VALINNEET. KIITOS OPETUKSESTA, NYT JUMALAKIN TIETÄÄ MISTÄ JA MITEN USKON SAA... KIITOS KOVASTI!

        Loistava kommentti! :D:D:D
        T- ex-helluntailainen


      • Anonyymi

        Tyhmillä neitseillä tulee tunnustamattomat synnit joita he eivät halua korjata muodostaa juuri sen ylitsepääsemättömän puomin. Näin on laita myöskin esikoiset ry:n uskovilla he yrittävät syntisäkin kanssa ahtaasta posrtista sisään mutta omilla voimilla se vain ei onnistu. Hän joka sanoo Minä olen tie ja totuus on tuntematon. Pyhä Henki ovenvartijana ei avaa puomia katumattomille ja raasu perkeleille. Esikoille on myös lähetysmatkat lähialueille ahdasportti mahtaako se olla venäjän tulli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmillä neitseillä tulee tunnustamattomat synnit joita he eivät halua korjata muodostaa juuri sen ylitsepääsemättömän puomin. Näin on laita myöskin esikoiset ry:n uskovilla he yrittävät syntisäkin kanssa ahtaasta posrtista sisään mutta omilla voimilla se vain ei onnistu. Hän joka sanoo Minä olen tie ja totuus on tuntematon. Pyhä Henki ovenvartijana ei avaa puomia katumattomille ja raasu perkeleille. Esikoille on myös lähetysmatkat lähialueille ahdasportti mahtaako se olla venäjän tulli.

        Helpottiko :) ? Kivasti niputit ja ripustit myllynkiviä joidenkin kaulaan. Onko nyt hyvä olla ja omatunto levollinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et halua käydä ahtaasta portiista. Siitä oli myös puhetta, että vainko lestadiolaiset pelastuvat. Pyydä, että saisit käydä ahtaasta portista. Monet kyllä tahtoisivat, mutta eivät kuitenkaan taida.

        Nämä uskovaiset ovelta ovelle- kauppiaat myyvät varmasti myös ahtaita portteja.
        Kannattaa kysyä, vaikka myyväthän he kysymättäkin.
        Laitetaanko muistiongelmaiselle rouvalle kuitenkin lavea portti? Näin kysyi OviSun:in kauppias, vai olisiko ollu KotiSun se firman nimi. No laitettiihan se lavea portti. Katteet on isommat isommassa projektissa.
        Ei sillä mummolla enää jalkoja ollu, vuoteessa vaan makas. Mutta sai se komian portin.

        Ps. Etsimme ahneita, valehtelevia, korruptoituneita ovelta- ovelle kaupustelijoita.
        Jätä yhteystietosi tälle palstalle, niin saat lisätietoa myyntityöstä

        Jumalan ihanan ihanaan rauhaan
        KuSenSunKotisi OY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmillä neitseillä tulee tunnustamattomat synnit joita he eivät halua korjata muodostaa juuri sen ylitsepääsemättömän puomin. Näin on laita myöskin esikoiset ry:n uskovilla he yrittävät syntisäkin kanssa ahtaasta posrtista sisään mutta omilla voimilla se vain ei onnistu. Hän joka sanoo Minä olen tie ja totuus on tuntematon. Pyhä Henki ovenvartijana ei avaa puomia katumattomille ja raasu perkeleille. Esikoille on myös lähetysmatkat lähialueille ahdasportti mahtaako se olla venäjän tulli.

        Pyhä Henki ovenvartijana ei avaa puomia katumattomille ja raasu perkeleille. Näillä "raasuperkeleillä" on itse asiassa oikea alku heille on Jumalan sana paljastanut että he ovat tulleet näkemään oman tilansa, että jos kuolema nyt tässä tilassa koittaisi he joutuisivat iankaikkiseen kadotukseen. Nyt onkin valittava oikea tie että tulisi pelastumaan tuosta onnettomasta tilasta elävään uskoon.
        Toinen tie on se että he alkavat omalla voimalla parantamaan elämäänsä yrittävät kelvata omalla pyhyydellä vapahtajalle. Usein he valitsevat kuolleen uskon ja metsätokan joista ei löydy lohdutusta eikä mitään pelastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ovenvartijana ei avaa puomia katumattomille ja raasu perkeleille. Näillä "raasuperkeleillä" on itse asiassa oikea alku heille on Jumalan sana paljastanut että he ovat tulleet näkemään oman tilansa, että jos kuolema nyt tässä tilassa koittaisi he joutuisivat iankaikkiseen kadotukseen. Nyt onkin valittava oikea tie että tulisi pelastumaan tuosta onnettomasta tilasta elävään uskoon.
        Toinen tie on se että he alkavat omalla voimalla parantamaan elämäänsä yrittävät kelvata omalla pyhyydellä vapahtajalle. Usein he valitsevat kuolleen uskon ja metsätokan joista ei löydy lohdutusta eikä mitään pelastusta.

        KUN EI JEESUS JA RAAMATTU TUNNE SITÄ KUOLLUTTA USKOA, MUTTA HYVÄ ETTÄ SINÄ TUNNET, VOIT SITTE OPETTAA JUMALAAKIN SAMALLA. KIITOS KOVASTI.

        ANNA RAAMATUN JAKEET JA LUVUT SINÄ OI VIISAUS, MISSÄ PUHUTAAN KUOLLEESTA USKOSTA?

        EN MINÄ TIEDÄ MUUTA PERUSTUSTA KUIN ASETETTU ON, JEESUS KRISTUS.

        SINÄ TAHDOT IHMISTEN USKON RYÖSTÄÄ JA TILALLE TUODA ISIEN PERINNÄISSÄÄDÖKSET JA SÄÄNNÖT, ISIEN, SIVEIDEN FARISEALAISTEN OPETUKSET KUKISTA JA LAKEISTA JA ISIEN SÄÄNNÖT USKOA TULEMISESTA.

        VOI SINUA RAUKKAA, SILLÄ SUUREMMAN TUOMION SINÄ SAAT OPETTAJANA KUIN NÄMÄ RAASU PERKELEET JOTKA EIVÄT JUMALASTA KOSKAAN TIENNEET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ovenvartijana ei avaa puomia katumattomille ja raasu perkeleille. Näillä "raasuperkeleillä" on itse asiassa oikea alku heille on Jumalan sana paljastanut että he ovat tulleet näkemään oman tilansa, että jos kuolema nyt tässä tilassa koittaisi he joutuisivat iankaikkiseen kadotukseen. Nyt onkin valittava oikea tie että tulisi pelastumaan tuosta onnettomasta tilasta elävään uskoon.
        Toinen tie on se että he alkavat omalla voimalla parantamaan elämäänsä yrittävät kelvata omalla pyhyydellä vapahtajalle. Usein he valitsevat kuolleen uskon ja metsätokan joista ei löydy lohdutusta eikä mitään pelastusta.

        Katselin vanhoja kirjoituksia aikani kuluksi ja tässä löysin yhden "helmen".
        Oikein perus metsätokkalaisen kirjoitus.

        No ei häntä pidä syyttää, hänethän on opetettu "kristillisyydessä" noin ajattelemaan. Onko se ollut aivopesua? No ei kai muusta voi kysymys olla? Vai voiko?
        "Kelvata omalla pyhyydellä vapahtajalle" jos ei ole esikoislestadiolainen?, kuka hänelle on tuollaista opettanut? No samat, jotka ovat opettaneet myös sen, että vain jos pidät kiinni tästä siunatusta esikoislestadiolaisuudesta, niin saat taivaspaikan.


    • Anonyymi

      Helpottiko?

      • Anonyymi

        HELPOTTI


      • Anonyymi

        MUTTA EI SEN TAKIA MITÄ SINÄ AJATTELET. EI MINUN MURHEENI OLE USKOSTA JA USKONASIOISTA,
        VAAN YHDESTÄ TYTÖSTÄ, NYKYÄÄN NAINEN, JOKA HYLKÄSI KRISTILLISYYDEN, JA JOKU ÄÄNI SANOO ETTÄ MINUN TAKIANI. MISTÄ MINÄ MUREHDIN, HÄNEN SIELUNTILASTAAN. EN TUNNE HÄNTÄ, ENKÄ OLE NÄHNYT VUOSIIN.

        LUULETKO ETTÄ JOKU IMEE KRISTITTYJEN VERTA JA SAA NAUTINNON SIITÄ?

        KEITÄ SINÄ PIDÄT KRISTITTYINÄ?
        HEITÄ, JOTKA ITSE ANSAITSIVAT KRISTILLISYYDEN, OMILLA TÖILLÄNSÄ?

        VAI HEITÄ, JOTKA USKOVAT JUMALAN AINOKAISEN POJAN PÄÄLLE, JA TUNNUSTAVAT HÄNEN NIMEÄÄN MAAILMASSA JA MAAILMAN EDESSÄ, EIVÄTKÄ KIELLÄ HÄNEN VOIMAANSA, JOKA ON JEESUS KRISTUS, ELÄMÄN PUU JA VESILÄHDE, JOKA KUOHUU IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN? JOSTA JANOOVAISET SAAVAT RAVINNON, SOKEAT NÄKÖNSÄ, JA RAMMAT HYPPÄÄVÄT NIIN KUIN PEURAT, HÄNEN VOIMASTAAN RAVITUT JA HÄNEN VOIMASTAAN RUOKITUT?

        MUUTAMAT KYLLÄ TUNNUSTAVAT, MUTTA KIELTÄVÄT VOIMAN?

        OMISSA TEOISSAKIN ON VOIMAA, MUTTA KESTÄÄKÖ SE KUOLEMASSA, SE ON SITTEN TOINEN JUTTU... ETTÄ KESTÄÄKÖ SE OMA VOIMA JUMALAN EDESSÄ...


      • Anonyymi

        OLEN MINÄKIN ESIKOISLESTADIOLAISTEN OLLUT, MUTTA MINULLA OLI USKO, KUIN MINÄ MENIN SINNE, MUTTA KUIN MINÄ PALASIN, MINULLA EI OLLUT USKOA!

        OLISIKO MINUN NYT PITÄNYT KIITTÄÄ JUMALAA, NIIN KUIN MINÄ KYLLÄ TEIN ULKOKULTAISUUDESSA, ETTEI SAARNAVELI HÄPEÄÄN JOUTUISI, MUTTA USKO KUOLI JA TILALLE TULI TYHJYYS. SIITÄKÖ PITÄISI KIITTÄÄ, JA SITÄ ETSIÄ JÄLLEEN, ETTÄ USKONI VAIHTAISIN JÄLLEEN TYHJYYTEEN!

        EN MINÄ TAIDA, SILLÄ MINUN USKONI ON MINUN TOIVONI, JA MINUN TOIVONI ON MINUN ELÄMÄNI, JA EI MINULLA OLE ELÄMÄÄ ILMAN KRISTUSTA!


      • Anonyymi

        Ei löydy isompia kirjaimia. Harmi Sinulle ei voi saada mitään järkevää ajatusta perille, koska huudat.


    • Anonyymi

      Ei Jumalan sanassa puhuta mitään anekaupasta. Nyt olet opiskellut väärästä oppikirjasta.

      • Anonyymi

        EI NIIN, MUTTA PAAVIN JA ESIKOISLESTADIOLAISTEN KIRJASSA PUHUTAAN, SE ON
        TEKOJEN OPPI.

        EI RAAMATUSSA JA JUMALANSANASSA PUHUTA SIITÄ, KOSKA NE PUHUVAT KRISTUKSESTA JA USKOSTA.

        OIKEIN SIIS SANOIT.


    • Anonyymi

      En ole kyllä kuullut, että olisi opetettu anekaupasta esikoislestadiolaisuudessa.

      Nyt taitaa olla vain niin, että omatuntosi ei ole puhdas ja et halua kuullakaan puhuttavan ahtaasta portista. Jos omatuntosi vaivaa, onhan se kuitenkin hyvä asia.

      • Anonyymi

        SINÄ VÄÄRISTÄT PUHEITANI, MIKÄ HENKI SELLAINEN ON, EN MINÄ NIIN SANONUT, VAAN MITÄ MINÄ SANOIN?

        ANEKAUPASSA OLI KYSE PAAVIN HENGESTÄ, JOKA ON, SIIS SE HENKI ON NIMELTÄÄN, TEKOJENVANHURSKAUS,
        JA SAMA HENKI VALLITSEE MYÖS SIELLÄ, JOSSA OPETETAAN MYÖSKIN TEKOJEN VANHURSKAUTTA.

        JOSSA OPETETAAN MITEN ANSAITAAN USKO, MITEN ANSAITAAN KRISTILLYYS,
        SE ON TEKOJEN OPPI,
        SIIS PAAVIN OPPI, JA ANEKAUPASSA OLI SAMA HENKI.


      • Anonyymi

        Kyllä se "kauniisti lähettäminen" jonkinlaiselta anekaupalta kuulostaa. No eivän toki sama asia ole, noin yks yhteen.

        Kukahan on käytännön keksinyt ja koska? onkohan vanhoillisilla ja Esikoisilla sama käytäntö?
        Suviseuroilla en ole ainakaan huomannut noin julkisesti tuota toimintaa tehtävän.


    • Anonyymi

      Matt. 7:14 Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.

      • Anonyymi

        SE ON VARMAA NIIN AHDAS PORTTI ETTÄ SIIHEN VOI LISÄTÄ VÄHÄN OMIANSA,

        ESIMERKIKSI MITEN ANSAITAAN USKO,
        JA MITEN ANSAITAAN OIKEA KRISTILLYYS,
        JA MITEN ANSAITAAN PAREMPI OMATUNTO,
        JA SYNTIEN ANTEEKSISAAMINEN JNE..

        EI SE MUN MIELESTÄ KUITENKAAN NIIN AHDAS OLE, ETTÄ SIIHEN TARVII OMIANSA LISÄTÄ.


    • Anonyymi

      Älä nyt enää lisää.

      Mutta jos omatunto on levoton, kuten kirjainkoosta voi päätellä, älä paaduta sitä.

      • Anonyymi

        MUN OMATUNTO LEVOTON, MITES ON OMASI TYHJIÖSSÄ, ONKO SIELLÄ TYHJYYDESSÄ KIVA OLLA, MIELUUMIN MURHEELLINEN KUIN TYHJIÖSSÄ ILMAN KRISTUSTA JA ILMAN JUMALAA.

        MIELUUMIN NÖYRÄ JA KÖYHÄ KUIN RIKAS JA YLIMIELINEN.

        MIELUUMIN MURHEELLINEN KUIN ILOINEN JA OSATON, OSA ILMAN JUMALAA, OSA ILMAN KRISTUSTA.

        MIETI SITÄ AASI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MUN OMATUNTO LEVOTON, MITES ON OMASI TYHJIÖSSÄ, ONKO SIELLÄ TYHJYYDESSÄ KIVA OLLA, MIELUUMIN MURHEELLINEN KUIN TYHJIÖSSÄ ILMAN KRISTUSTA JA ILMAN JUMALAA.

        MIELUUMIN NÖYRÄ JA KÖYHÄ KUIN RIKAS JA YLIMIELINEN.

        MIELUUMIN MURHEELLINEN KUIN ILOINEN JA OSATON, OSA ILMAN JUMALAA, OSA ILMAN KRISTUSTA.

        MIETI SITÄ AASI

        JEESUS PYYHKI PERSEENSÄ TOMMOSIIN AASEIHIN, MUTTA SYNTISILLE ANTOI HÄN SUUTA. RYÖVÄRILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JEESUS PYYHKI PERSEENSÄ TOMMOSIIN AASEIHIN, MUTTA SYNTISILLE ANTOI HÄN SUUTA. RYÖVÄRILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN

        JOS VIESTI POISTETAAN LAITAN SAMAN KAUNIIMMIN,

        JEESUS PYYHKI PYLLYNSÄ AASIN SELKÄÄN, MUTTA SYNTISILLE JA RYÖVÄRILLE RISTIN PUULLA, LUPASI HÄN IANKAIKKISEN ELÄMÄN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS VIESTI POISTETAAN LAITAN SAMAN KAUNIIMMIN,

        JEESUS PYYHKI PYLLYNSÄ AASIN SELKÄÄN, MUTTA SYNTISILLE JA RYÖVÄRILLE RISTIN PUULLA, LUPASI HÄN IANKAIKKISEN ELÄMÄN.

        ota nappisi ja asetu makuulle. iltapuoleen helpottaa luulisin.


    • Outo ajatus, että ihminen ansaitsisi surullaan kyynelillään ja murehtimisellaan pelastuksen.
      Mutta ah niin tavallinen, ihminen haluaa tavalla taikka toisella ansaita autuutensa. Tai paremminkin osan autuuttaan ja Jeesukselta odotetaan sitten loppuvelan maksua.

      Usko on iloinen asia, uskossa iloitaan kiitetään häntä joka on meidät lunastanut ristinkuolemallaan kadotuksesta. Hallelujaa, kiitos Jeesus

      • Anonyymi

        Uskollasi Sinäkin luulet jotain saavuttavasi "tuonpuoleisessa" ja sitten muita neuvot omaan uskoosi? Outo ajatus, mutta sinulle selviö?
        Eiköpä näin ole, sanoo Seppo P:kin saarnoissaan.


      • Anonyymi

        Nämä hallelujaahellarit roikkuvat myös täällä. Heissäkin Jumala on alkanut työnsä ja ei sitä tule väheksyä, mutta liian monen kohdalla se jää siihen, he kuvittelevat ensimmäisten armonmerkkien tullessa olevansa keskellä Taivasta ja tyytyvät siihen. Monilla se heräys kuihtuu pois ja entinen meno jatkuu. Useat kuitenkin entisen elämän jatkuessa luulevat jo käyneensä ahtaasta portista.


    • Anonyymi

      Eikö niin sanoi joku toinenkin .

    • Sanotko Jumalan pettämättömiä lupauksia minun luuloikseni? Onpa röykeätä julistusta, kaverilta joka ei edes rekisteröityä nimimerkkiä saa aikaseksi.

      Ap. t. 15:9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

      Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

      • Anonyymi

        Tuo on ruminta raamatun raiskaamista, mitä oikeastaan voi tehdä. Jae sieltä, toinen täältä ja tuolta. Huomasitko Seppo, että nuo Paavalin jakeen kumoavat täysin sinun oppisi kasteesta. Raamattu on otettava Jumalan ilmoituksena ja kokonaisuutena, irroitetut jakeet löytää kuka tahansa omaan korvasyyhyynsä. Alkuperäisessä ei jakeita edes ollut! Se ei palvele kuin vihollista, jos raamatusta tapellaan jae kerrallaan, aiheuttaen loputtomia riitoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ruminta raamatun raiskaamista, mitä oikeastaan voi tehdä. Jae sieltä, toinen täältä ja tuolta. Huomasitko Seppo, että nuo Paavalin jakeen kumoavat täysin sinun oppisi kasteesta. Raamattu on otettava Jumalan ilmoituksena ja kokonaisuutena, irroitetut jakeet löytää kuka tahansa omaan korvasyyhyynsä. Alkuperäisessä ei jakeita edes ollut! Se ei palvele kuin vihollista, jos raamatusta tapellaan jae kerrallaan, aiheuttaen loputtomia riitoja.

        Höpö höpö. Paavali ei opeta missään kristinuskon vastaisesti, Mikään hänen opetuksistaa ei kumoa sanaakaan siitä, mitä 65 muuta Raamatun kirjaa opettavat. Kaikkia tuo paholainen sinulle on syöttänyt.

        Etkö osaa lukea nimimerkkejä, vai mistä tuollainen nimen keksiminen johtuu?


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Höpö höpö. Paavali ei opeta missään kristinuskon vastaisesti, Mikään hänen opetuksistaa ei kumoa sanaakaan siitä, mitä 65 muuta Raamatun kirjaa opettavat. Kaikkia tuo paholainen sinulle on syöttänyt.

        Etkö osaa lukea nimimerkkejä, vai mistä tuollainen nimen keksiminen johtuu?

        No siinä se olikin terävä vastaus, et tajunnut taaskaan yhtään mitään.
        Alle kender aben, aben kender ingen.


      • Anonyymi

        Sanotko Jumalan pettämättömiä lupauksia minun luuloikseni? Onpa röykeätä julistusta, kaverilta joka ei edes rekisteröityä nimimerkkiä saa aikaseksi. Seppo

        Jumalan lupaukset kyllä pitää, mutta ne eivät koske niitä jotka hylkäävät puhtaan ja autaaksi tekevän sanan vaihtamalla sen metsätokkaan ja sienimetsän antimiin.

        Heidän hedelmistään heidät tunnetaan maailman tavat ja maailman koreus-ja rakkaus on vallannut heidän sydämensä. Eikä muutosta voi olla huomaamatta itse he uskovat olevansa parhaita etenkin ymmärryksen puolesta.


    • Anonyymi

      Minusta oli aika järkyttävää kuunnella MInden kertomusta, miksi he ovat täällä Suomessa. Siksi, että Jeesus on syntynyt lapissa ja että vain heillä on oikea alkuperäinen oppi! Tämä Jeesus on nyt kasvanut niin suureksi, että löytyy Amerikasta, Pohjoismaista ym,...sekä yksittäisiä lintuja myös Euroopassa.

      Voiko enää suurempaa syntiä olla, että Pyhä Raamattu väännellään tällaiseen valheeseen ja nämä nuoret, jotka eivät vielä tiedä matkan vaivoista johdatetaan tällaiseen oppiin.
      Tiedämme, että Nämä valheprofeetat tulevat saamaan sen oikean tuomion, Ylimmäiseltä tuomarilta. Voi kuinka tunnottomaksi voi Omanvanhurskauden henki ihmispolot tehdä.

      Vaarat ovat oikealla ja vasemmalla, mistä sitten löydämme Jeesuksen, oikean todellisen Jumalan seurakunnan? Kyllä tämä Esikoislestadiolaisuus on minun elinaikanani kärsinyt vakavan luottamuspulan.....mutta uskon, etti Herra Jeesus hylkää niitä, jotka Häneen turvaavat.

    • Aamen! Jälleen täyttä asiaa. 💖😊

      • Anonyymi

        Heh... Noita saarnoja kuunnellessani tulin vakuuttuneeksi siitä, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Näin siinä kävi. Tuli taas tämä kalikka tänne.


        heh heh …….

        Silloin, kun oikeasti huomaa, että Pyhä Henki vaikuttaa saarnaajassa ja se selvästi näkyy, niin silloin gamla adam vaivautuu nousemaan, vaikka muuten ei.

        Se oli vahvaa ja voimakasta sanaa mitä kuultiin Lappeenrannassa ja kun eriseura varmasti jos ei tarpeeseen, niin uteliaisuudesta ainakin kuunteli sitä, niin varmasti hämmästyi jos ja kun on tottunut kuulemaan vain sitä unettavaa höpinää siellä eriseuran tilaisuuksissa.

        On valtava ero Jumalan sanassa ja jumalan sanassa.

        Sen on huomannut myös eriseura.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh... Noita saarnoja kuunnellessani tulin vakuuttuneeksi siitä, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Näin siinä kävi. Tuli taas tämä kalikka tänne.


        heh heh …….

        Silloin, kun oikeasti huomaa, että Pyhä Henki vaikuttaa saarnaajassa ja se selvästi näkyy, niin silloin gamla adam vaivautuu nousemaan, vaikka muuten ei.

        Se oli vahvaa ja voimakasta sanaa mitä kuultiin Lappeenrannassa ja kun eriseura varmasti jos ei tarpeeseen, niin uteliaisuudesta ainakin kuunteli sitä, niin varmasti hämmästyi jos ja kun on tottunut kuulemaan vain sitä unettavaa höpinää siellä eriseuran tilaisuuksissa.

        On valtava ero Jumalan sanassa ja jumalan sanassa.

        Sen on huomannut myös eriseura.

        Itse olet eriseuraa. Ota Pyhä Raamattu käteesi ja tutki. Pyhä Raamattu ei vahvista sitä potaskaa, jota kuului....
        Voi maailmaa pahennusten tähden, sillä pahennukset kumminkin tulevat, voi kuitenkin sitä ihmistä, jonka kautta pahennukset tulee.... ja nyt on Esikoislestadiolaisuudessa vallalla aivan järkyttävä harhaoppi, johon valheen enkeli on nämä itsessään paisuneet johdattanut, mutta Ylimmäinen tuomari ei tee virheitä. Hän tulee tuomitsemaan elävät ja kuolleet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh... Noita saarnoja kuunnellessani tulin vakuuttuneeksi siitä, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Näin siinä kävi. Tuli taas tämä kalikka tänne.


        heh heh …….

        Silloin, kun oikeasti huomaa, että Pyhä Henki vaikuttaa saarnaajassa ja se selvästi näkyy, niin silloin gamla adam vaivautuu nousemaan, vaikka muuten ei.

        Se oli vahvaa ja voimakasta sanaa mitä kuultiin Lappeenrannassa ja kun eriseura varmasti jos ei tarpeeseen, niin uteliaisuudesta ainakin kuunteli sitä, niin varmasti hämmästyi jos ja kun on tottunut kuulemaan vain sitä unettavaa höpinää siellä eriseuran tilaisuuksissa.

        On valtava ero Jumalan sanassa ja jumalan sanassa.

        Sen on huomannut myös eriseura.

        PYSTYTKÖ NÄKEMÄÄN PYHÄN HENGEN?
        SAASTAISILLA SILMILLÄS JA SOKEALLA JÄRJELLÄSI?
        ONKO SINUN KRISTILLISYYDEN PERUSTA PYHÄN HENGEN NÄKEMINEN JA TUNTEMINEN?
        OPETTAAKO JUMALAN SANA ELI VOIMA NIIN?
        EI, VAAN MITÄ SE OPETTAA?
        EI OLE MUUTA PERUSTUSTA PANTU KUIN JEESUS KRISTUS!

        VAROKAA VIETTELIJÖITÄ,
        VAROKAA VALHEEN PUHUJIA, SILLÄ HEIDÄN SUUSSAAN ON PETOS, PIDTE.


      • Anonyymi

        18. Sillä se puhe rististä on niille hulluus*, jotka kadotetaan; mutta meille, jotka autuaaksi tulemme, on se Jumalan voima .

        16. Sillä en minä häpee* Kristuksen evankeliumia; sillä se on Jumalan voima itsekullekin uskovaiselle autuudeksi. Ensin Juudalaiselle, niin myös Grekiläiselle§.
        17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan* uskosta uskoon , niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta§.

        AAMEN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet eriseuraa. Ota Pyhä Raamattu käteesi ja tutki. Pyhä Raamattu ei vahvista sitä potaskaa, jota kuului....
        Voi maailmaa pahennusten tähden, sillä pahennukset kumminkin tulevat, voi kuitenkin sitä ihmistä, jonka kautta pahennukset tulee.... ja nyt on Esikoislestadiolaisuudessa vallalla aivan järkyttävä harhaoppi, johon valheen enkeli on nämä itsessään paisuneet johdattanut, mutta Ylimmäinen tuomari ei tee virheitä. Hän tulee tuomitsemaan elävät ja kuolleet...

        Eriseura kiertää ympäri kirkkoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eriseura kiertää ympäri kirkkoja

        Toinen eriseura kiertää ryöstämiään rukoushuoneita, manipuloi nuoret kuulijat ja pilkkaa Jeesusta kertomalla, että Jeesus syntyi lapissa ja vain heillä on alkuperäinen oppi.
        Tiedoksi en ole eriseura, kun en kierrä ympäri kirkkoja.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen eriseura kiertää ryöstämiään rukoushuoneita, manipuloi nuoret kuulijat ja pilkkaa Jeesusta kertomalla, että Jeesus syntyi lapissa ja vain heillä on alkuperäinen oppi.
        Tiedoksi en ole eriseura, kun en kierrä ympäri kirkkoja.....

        Juu kyllä se on hyvä olla hienoissa rukoushuoneissa, kyllähän se niin on että eriseura ry istuu kirkossa milloin missäkin kirkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllä se on hyvä olla hienoissa rukoushuoneissa, kyllähän se niin on että eriseura ry istuu kirkossa milloin missäkin kirkossa.

        VOI teitä... ei mulla muuta...


    • Kuten sanoin jo aiemmin, Jeesukseen uskovien pilkkaaminen eriseuraksi on paholaisesta. Meillä on ihan oma rukoushuone, ja kirkotkin ovat loistavia paikkoja pitää seuroja.

      • Anonyymi

        Raamattu sanoo että eriseuraa karta, voi että, miten on pimeys tullut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo että eriseuraa karta, voi että, miten on pimeys tullut

        Olette kyllä semmonen ERISEURA et ei ole tosi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette kyllä semmonen ERISEURA et ei ole tosi...

        ÄITIS ON PEURA, MÄÄ EN AINAKAA MIKÄÄ N SEURA OLE. YKSIN OLEN. KOTONA. JEESUKSEEN USKON. PIDTE.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olette kyllä semmonen ERISEURA et ei ole tosi...

        Oikeassa olet, - sinä valehtelet -, pilkkaat ja panettelet julkisesti Jeesukseen uskovia.🤢


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo että eriseuraa karta, voi että, miten on pimeys tullut

        Silloin kun ihminen ei tiedä MIKÄ on eriseura, silloin on parasta olla kirjoittelematta mitään internettiin.

        Raamattu ei puhu mistään itsekkään ilkeämielisen ja muita tuomitsevan ryhmän seurasta, - vaan Jeesuksen Kristuksen seurasta. 👍


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Oikeassa olet, - sinä valehtelet -, pilkkaat ja panettelet julkisesti Jeesukseen uskovia.🤢

        Nyt kyllä haukut taas väärää puuta ja vielä pilkkaatkin Jeesukseen uskovaa


      • Anonyymi

        MÄÄ EN OO KETÄÄ HAUKKUNU, KOIRAT HAUKKUU, MÄÄ SANON VAA ETTÄ.... OMENA EI KAUAS PUUSTA PUTOA, EIKÄ SIKA PESÄÄ TEE VAAN PUNATULKKU. PIDTE.
        JA JOS OMENA PUTOO, NIIN SE MÄDÄNTYY JA HAISEE PASKALLE. TÄNNE ASTI.

        ULKOKUORI SÄILYY, MUTTA PASKANLEMU EROTTAA.

        SIINÄ ERO JEESUKSEN OPETUSLAPSEN JA FARISEALAISTEN VÄLILLÄ,

        TOISILLA ON PELKKÄ ULKOKUORI,
        JA HEILLÄ JOILLA ON VAIN ULKOKUORI, HEISTÄ LEMUAA PASKANHAJU, HAISEE MEINAA SUOMI24:EEN ASTI.

        MUTTA HYVÄT OMENAT ROIKKUVAT OKSALLA JEESUKSEEN TURVATEN AAMEN! PIDTE.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo että eriseuraa karta, voi että, miten on pimeys tullut

        Luuletko tietäväsi mikä on eriseura ?
        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MÄÄ EN OO KETÄÄ HAUKKUNU, KOIRAT HAUKKUU, MÄÄ SANON VAA ETTÄ.... OMENA EI KAUAS PUUSTA PUTOA, EIKÄ SIKA PESÄÄ TEE VAAN PUNATULKKU. PIDTE.
        JA JOS OMENA PUTOO, NIIN SE MÄDÄNTYY JA HAISEE PASKALLE. TÄNNE ASTI.

        ULKOKUORI SÄILYY, MUTTA PASKANLEMU EROTTAA.

        SIINÄ ERO JEESUKSEN OPETUSLAPSEN JA FARISEALAISTEN VÄLILLÄ,

        TOISILLA ON PELKKÄ ULKOKUORI,
        JA HEILLÄ JOILLA ON VAIN ULKOKUORI, HEISTÄ LEMUAA PASKANHAJU, HAISEE MEINAA SUOMI24:EEN ASTI.

        MUTTA HYVÄT OMENAT ROIKKUVAT OKSALLA JEESUKSEEN TURVATEN AAMEN! PIDTE.

        Juokse pellolle nyt on lannoitukset käynnissä niin PASKA haisee varmaan tunnistat sen ei tarvii täältä etsiä kyllä sen haistaa pitkälle joku juntti oot selvästi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä haukut taas väärää puuta ja vielä pilkkaatkin Jeesukseen uskovaa

        Ei sellainen henkilö Jeesukseen usko, joka nimittelee Jeesukseen uskovia eriseuraiseksi.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Ei sellainen henkilö Jeesukseen usko, joka nimittelee Jeesukseen uskovia eriseuraiseksi.

        Esikoislestadiolaiset on eriseura...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaiset on eriseura...

        Niin on, vaikka tyrkyttää sitä mieluusti muille,
        jotka ei ota sitä vastaan millään muotoa.
        -


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Niin on, vaikka tyrkyttää sitä mieluusti muille,
        jotka ei ota sitä vastaan millään muotoa.
        -

        Eriseura he eivät olleet meitä vaan meistä lähteneitä sanoo raamattu


    • Anonyymi

      Täällä muutama mielenterveysongelmainen ja muutama nuori kloppi haukkuvat toisiaan 😀 ja toistensa seurakuntia. Kielenkäyttö on kuin vähä-älyisillä tai pikkupojilla. Kyllä on hauskaa paitsi että on noloa. Hengen hedelmiä ovat ilo, rauha... niitä ei nyt ole näkyvillä. Se kellä on puhtaat jauhot pussissa, voi rauhallisesti argumentoida sanan pohjalta mielipiteitään.

      • Anonyymi

        juu ja padiksen eriseuraisellakin alkaa pilkut menemään oikeisiin väleihin


      • Anonyymi

        Mikäs vähä-älynen sä oot?? Taidat olla lakihenkisen lestalaisen perillinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs vähä-älynen sä oot?? Taidat olla lakihenkisen lestalaisen perillinen

        no juu mulla on äo 58
        enkä pilkkuja uskalla käyttää senkään vertaa kun eräs


      • "Hengen hedelmiä ovat ilo, rauha... niitä ei nyt ole näkyvillä."

        EI HEDELMIÄ, vaan HEDELMÄ! Pitää olla tarkkana kun arvostelee muita samasta mitä itse tekee påarhaillaan. 😉

        Gal. 5:22 Mutta Hengen *** hedelmä *** on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.


      • Anonyymi

        Kannattaisi siellä Lempäälässäkin ottaa järki käteen, ennen kuin alkaa perseilemään julkisesti. Kieliopillisesti se ei voi olla yksikkö perusmuodossa. Uskoisin sanamuodon hedelmää, olevan lähimpänä alkuperäistä, sekä monia muita käännöksiä.

        PS. Kirjain å sopii kovin huonosti käyttämäämme kieleen.Samasta sanaan loppuu päälause ja mitä alkaa sivulauseen, eli lauseet eritellään pilkulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi siellä Lempäälässäkin ottaa järki käteen, ennen kuin alkaa perseilemään julkisesti. Kieliopillisesti se ei voi olla yksikkö perusmuodossa. Uskoisin sanamuodon hedelmää, olevan lähimpänä alkuperäistä, sekä monia muita käännöksiä.

        PS. Kirjain å sopii kovin huonosti käyttämäämme kieleen.Samasta sanaan loppuu päälause ja mitä alkaa sivulauseen, eli lauseet eritellään pilkulla.

        Voisi hyvin jättää nuo kuvat pois.
        On ihan tarpeeksi äiteliä nuo vaillinaisen tekstit jo muutoinkin.


    • Anonyymi

      Moukat on moukkia, ja sellaisina näyttää pysyvän. ☢☢☢

      Eikä edes osata hävetä että esiintyvät muiden opettajina, vaikka eivät tunne Raamattua lainkaan. 🤪

      Gal. 5:22 Mutta ...

      ... Hengen hedelmä ...

      ... on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

      Nämä moukkamaisen härskit kirjoitukset ja paikkakuntien nimet ovat umpikierojen moukkamaisten ihmisten tuotteita. Ihmisten jotka eivät oikeasti tiedä kristinuskosta edes alkeita.

      Pitää olla sen verran nöyryyttä, että ottaa selvää asioista, jos hengellisistä asioista aikoo kirjoittaa, kun meillä on Raamattu josta tekstit ja kirjoituksensa voi tarkistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe