Laskentatoimen maisteriohjelma 2019

Anonyymi

Millaisella keskiarvolla ja opinnäytetyön/kandin arvosanalla on aiempina vuosina päässyt laskentatoimen maisteriohjelmiin eri puolilla Suomea? Itselläni kandi 4 ja ka 4,4 ja mietin, onko minkäänlaisia mahdollisuuksia...

17

943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin hait ja paljonko alalle sopivia opintopisteitä? Minulla oli 60 laskentatoimen opintoja avoimesta yliopistosta keskiarvolla 3,9. Päälle muut kauppatieteellisen. Kandi aikoinaan suoritettu ihan muulta alalta ja silloin ei edes annettu arvosana. Näillä ja sopivalla motivaatiokirjeellä pääsin sisälle.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta! Pääsitkö mihin yliopistoon? Itse laitoin paperit Jyväskylään, Tampereelle, Itä-Suomeen ja Vaasaan. Puhtaasti laskentatoimen opintoja 42 op ja sitten muita kauppatieteellisiä opintoja 60 op. Jyväskylään pyrin ykkösenä ja siellä täydet pisteet saa opintopisteiden osalta 35 opintopisteellä. Itä-Suomeen tuo ei tosin riitä, sillä sinne vaaditaan laskentatoimen opintoja ainakin 60 op.


      • Anonyymi

        Sulla on hyvä keskiarvo kyllä. Toivottavasti pääset sisään. 👍 Jyväskylää ja Tamperetta en ole seurannut, mutta Vaasasta löytyi arvosteluasteikot ja viime vuoden pisterajat (olisko ollut 21,5...) tähän hätään en tilastoa löytänyt.


      • Anonyymi

        Okei kiitti vastauksesta! Muistatko onko Vaasaan noi valintaperusteet samat tänäkin vuonna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei kiitti vastauksesta! Muistatko onko Vaasaan noi valintaperusteet samat tänäkin vuonna?

        Nyt en kyllä tarkkaan tiedä, kun ei tullut tänä vuonna sinne haettua. Se onko tradenomipohjaisille eri pisteraja kuin muulla tutkinnolla hakeville on myös epäselvä.

        Onnea hakuun!


    • Anonyymi

      Ite odottelen myös Jyväskylän, Itä-Suomen ja Vaasan tuloksia. Jyväskylässähän tosin hakupisteitä saa myös toisen vieraan kielen opinnoista ja opparilla mun mielestä suht suuri painotus.

      • Anonyymi

        Jep niin on. Haitko sä millaisilla papereilla ja onko sulla noita kieliopintoja paljon? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep niin on. Haitko sä millaisilla papereilla ja onko sulla noita kieliopintoja paljon? :)

        Oppari on 5, aineopintotasoiset opinnot noin 4 (riippuen mitä AMK-opintoja lasketaan mukaan) ja kieliopinnoista saan täydet. Mites sun kieliopinnot? :)

        Vaikea arvioida omia sisäänpääsymahdollisuuksia, mutta eritoten Jyväskylään, kun siinä on ne muutama muukin pääaine samassa haussa...


      • Anonyymi

        Kyllähän sä sitten varmasti pääset sisään! :) mulla on kans kieliopinnoista täydet, mut toi 4 kandi laskee pisteitä tosi paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sä sitten varmasti pääset sisään! :) mulla on kans kieliopinnoista täydet, mut toi 4 kandi laskee pisteitä tosi paljon

        Ei oo varma, ku just mun ka voi huonossa tapauksessa olla 3,9. Ja kyllä sun pisteet kuulostaa erittäin hyviltä myös. Toivotaan, että molemmat pääsee! :)


      • Anonyymi

        Jep toivotaan! :) ärsyttävää, kun ei voi näistä maisterihauista laittaa minkäänlaisia pisterajoja...


      • Anonyymi

        Niinpä! Ja vielä kun odottelua on luvassa maksimissaan yli kuukausi... Ootko sä ennen hakenut? Onkohan tulokset tulleet missä vaiheessa?


      • Anonyymi

        En ole aiemmin hakenut, tää on eka kerta. Mites sä? Mitä olen lukenut ja kuullut, niin kyllä ne tulokset taitaa valitettavasti aikalailla vasta siellä kesäkuun lopussa tulla... 🙈


    • Anonyymi

      Mä just kysyin Vaasan laskentatoimen ja tilintarkastuksen viime vuoden pisterajoja ja sieltä vastattiin, että yliopistotutkinnolla alin pisteraja, millä pääs sisään oli 25/34

      • Anonyymi

        Kysyin myös samaa tässä joku päivä ja sain tänään myös tän vastauksen! :D mutta eipä tarvi mun kämppiä alkaa Vaasaan kattella, en ka-painotuksen takia tuu kyllä pääseen sinne...


      • Anonyymi

        Paljonko saisit pisteitä omien laskujen mukaan? :) mikäköhän tradenomeille on vastaava pisteraja ollut 🧐


      • Anonyymi

        En haluu edes tarkkaa laskee... :D olettaen siis, että AMK-papereilla rajat on suht samoissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe