mikä asetus a6300 pitää olla kuvanumeroinnille ettei joka kerta tarvii osin korvata edellisiä kuvia(kuvan nimi sama tietokoneella , siirretty aiemmin) kun se mitä nyt kamerasta siirretään...
a6300 kuvanumerointi oikein
2
82
Vastaukset
- Anonyymi
Omassa kamerassa numeroinnin voi valita 1-x jolloin alustuksen jälkeen aloitetaan aina numerosta 1 tai niin että numerot jatkuvat siitä mihin jäätiin edellisellä kerralla. Itse käytän ensimmäistä tapaa. Kun tuon kuvat koneelle suoritan uudelleen nimeämisen. Yleensä kuvauspaikka päivämää järjestysluku esim. Kiutaköngäs-01.06.2018-001. Tähän on monta tapaa ja jokainen käyttäköön sitä mikä parhaiten toimii omiin tarpeisiin. Mikäli aina tuo konelle samaan kansioon kuvan1 niin se korvaa eli tuhoaa edellisen saman nimisen. Tästä lienee kysymys? Kaikkia kuvia ei kannata laittaa samaan kansioon vaan em. nimeämistavan mukaan tehdä omat kansiot ja alikansiot esim vuosi ja alikansio kuvauspaikan, päivämäärän tai aiheen mukaan ja niitä yhdistellen tarpeen mukaan.
- Anonyymi
katsoin vanhemman nexini numeroimistavan ja se on sama kuin tässä. kun kuvaan vaikka 10 kuvaa ja siirrän koneelle aina löytyy jo samalla kameralla aiemmin kuvattu sama numeroinen kuva ja kysyy korvataanko tms.
numerointi on alkanut nollasta ollen nyt DSC00939. Siirrän usein heti otetut kuva kamerasta.
huomaan seuraavaa. 18-55 obiskan kuvan nro on DSC01107 ja kuvauspcm 6.4 mutta 35 mm obiskan kuvan nro DSC00939 ja kuvauspvm 12.5 .eli joku mättää kun tuoreempi kuva on pienemmällä nrolla.
vanhalla kameralla ei ollut ongelmaa metodissani. eli erikoistapahtumille nimeän oman kansion 2019_01_01 tyyliin sitten on joka vuosi 3 kansiota esim 2019 XXXX tyyliin joihin kippailen aihekuvat
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5035459Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1154593- 4072197
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292052Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1581112- 561028
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70935