Nuutuneen ja harmaan näköiset vanhukset

Olen ihmetellyt jo jonkun aikaa miksi vanhukset, varsinkin miehet kulkevat niin harmaan ja nuutuneen näköisinä kaupungilla? Ei takkuinen valkoinen parta tai ylipitkät harmaat hiukset miestä kenestäkään tee, Tokmannilta saa halvalla värikkäitä vaatteita iänikuisten mustien tai ruskeiden sijasta.

Myös muutama sana naisille, että ei tule liian sukupuolisidonnainen paasaus. Pieni ehostus olisi monelle paikallaan, tummat silmänaluset piiloon ja väriä silmäluomiin ja ripsiin. Ehkäpä jopa hiusväriä siihen maantienväriseen kuontaloon? Ja vähän hymyä huuleen!

260

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai vielä meikkiä ja tuunattua tukkaa.. Kyllä tässä elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin peiliin tuijottaminen, näin kirjaimellisesti sanottuna siis. Kauneus on kovin katoavaista, kulttuurisidonnaista ja vieläpä katsojan silmässä. Itse kehoittaisin ihmisiä miettimään mitä suustaan päästää, kuin paljonko lakkaa tarvitaan siihen pään päällä keikkuvaan tuulenpesään.

      Yks luonnonkaunis

      • Pitää pystyä ottamaan vastaan myös negatiivinen palaute, ei heti pidä pillastua. Monasti on hyvä asia pysähtyä peilin eteen ennen kuin lähtee kaupungille. Miehille tulee partaa ajaessa helposti haavoja, joihin on paras laittaa pieni pala vessapaperia. Mutta ei sitä kannata mukanaan kantaa ulos mennessä.

        Ei mitään hiuslakkaa käsittääkseni enää kukaan nainen käytä, rouva värjäsi hiukset siniseksi ja olivat kovasti siistin ja isänmaallisen väriset. Piristävä yllätys!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Pitää pystyä ottamaan vastaan myös negatiivinen palaute, ei heti pidä pillastua. Monasti on hyvä asia pysähtyä peilin eteen ennen kuin lähtee kaupungille. Miehille tulee partaa ajaessa helposti haavoja, joihin on paras laittaa pieni pala vessapaperia. Mutta ei sitä kannata mukanaan kantaa ulos mennessä.

        Ei mitään hiuslakkaa käsittääkseni enää kukaan nainen käytä, rouva värjäsi hiukset siniseksi ja olivat kovasti siistin ja isänmaallisen väriset. Piristävä yllätys!

        Vähänpä tiedät nykynaisten hiusaineista. Hiuksiin laitetaan kohottavaa nestettä tai hiusvaahtoa, hiuspuuteria tai -vahaa ja lakkaa tai viimeistelysuihketta, em. järjestyksessä. Eikä tuossa kaikki, on monia muitakin aineita joilla tukkaan saadaan ns. volyymia ja pitoa. Ei ohut suomalainen hius pysy kuosissa ilman sitä tukevia aineita, paitsi jos on ihan lyhyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä tiedät nykynaisten hiusaineista. Hiuksiin laitetaan kohottavaa nestettä tai hiusvaahtoa, hiuspuuteria tai -vahaa ja lakkaa tai viimeistelysuihketta, em. järjestyksessä. Eikä tuossa kaikki, on monia muitakin aineita joilla tukkaan saadaan ns. volyymia ja pitoa. Ei ohut suomalainen hius pysy kuosissa ilman sitä tukevia aineita, paitsi jos on ihan lyhyt.

        Kiitos yleissivistävästä opastuksesta naisten hiustenlaittoon, yritän tallettaa muistiin vastaisuuden varalle.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos yleissivistävästä opastuksesta naisten hiustenlaittoon, yritän tallettaa muistiin vastaisuuden varalle.

        Järein ase on edelleen lakka. Kohottavat aineet tekevät hiuspohjasta nihkeän nahkeat.
        Noita kuivashamppoita en ole käyttänyt sitten puberteetin vehnäjauhojen tms.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järein ase on edelleen lakka. Kohottavat aineet tekevät hiuspohjasta nihkeän nahkeat.
        Noita kuivashamppoita en ole käyttänyt sitten puberteetin vehnäjauhojen tms.

        Beng

        Olin autuaan tietämätön tästä asiasta, enkä ole koskaan tonkinut rouvan kosmetiikkahyllyä.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos yleissivistävästä opastuksesta naisten hiustenlaittoon, yritän tallettaa muistiin vastaisuuden varalle.

        Pikkukaupungin sievistelevät asukkaat, niille ulkoinen olemus on kaikkikaikessa, mamselimaista mieheltä!
        Tuunaa vaan ulkomuotoaan P=parooni, nimimerkkisi jo sanookin kaiken.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikkukaupungin sievistelevät asukkaat, niille ulkoinen olemus on kaikkikaikessa, mamselimaista mieheltä!
        Tuunaa vaan ulkomuotoaan P=parooni, nimimerkkisi jo sanookin kaiken.

        Sinähän se oletkin ihan eri sarjassa ihmisenä, kun pystyt aloittamaan toisen kirjoittajan arvostelun keskustelupalstalla ainoastaan sen vuoksi, että olet eri mieltä jostakin asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkukaupungin sievistelevät asukkaat, niille ulkoinen olemus on kaikkikaikessa, mamselimaista mieheltä!
        Tuunaa vaan ulkomuotoaan P=parooni, nimimerkkisi jo sanookin kaiken.

        Krhmm. Liperissä oli noita aika paljon. Ne on niitä lestadiolaisia, ne ei saa olla nättejä kun niiden Lars Leevi kielsi sen, ja paljon muutakin. Esim telkkarin se kielsi vaikkei sitä ollut vielä edes keksitty.


    • Anonyymi

      Nyt vähän osoitteen esimerkkinä, että eräs europarlamentaarikko nainen telkkarin vaalipaneelissa oli hyvin räikeästi meikattu. Liian tummat ja siistimättömät kulmat ja liian punaiset huulet tekivät hänestä "sutturan" näköisen. Mieluummin vähemmän kuin enemmän.

      • Tunnustan, että ei tullut katsottua lähetystä. Eurovaalien ehdokkaat eivät herätä minussa mitään tuntemuksia, enkä meinaa äänestää. Vähän sirkusmeininkiä, kun osa ehdokkaista ilmoitti ennakkoon, että ei meinaa edes lähteä, vaikka tulisi valituksi!

        Samaa mieltä, että televisiossa ei todellakaan kannata ylimeikata itseään.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tunnustan, että ei tullut katsottua lähetystä. Eurovaalien ehdokkaat eivät herätä minussa mitään tuntemuksia, enkä meinaa äänestää. Vähän sirkusmeininkiä, kun osa ehdokkaista ilmoitti ennakkoon, että ei meinaa edes lähteä, vaikka tulisi valituksi!

        Samaa mieltä, että televisiossa ei todellakaan kannata ylimeikata itseään.

        Jollekin sopii voimakas meikki, toiselle loivempi ja joku on parhaimmillaan luomuna.
        Niin, mitäs pitäisi tehdä korostaa vai peittää.
        Karmeimmat kulmakarvat naisella on oho-kulmakarvat tai brezneviläiset, tai ainakin silloin, kun ne ovat väärässä päässä.
        Frida Kahlolle toi persoonallista ilmettä.
        No pigmenttimuutos hiuksiin tulee useimmille iän myötä.
        Niissäkin olisi kiva, jos kampaaja sanoisi suoraa, että liian voimakas tai liian pliisu. Miksi maksaa?

        Beng


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tunnustan, että ei tullut katsottua lähetystä. Eurovaalien ehdokkaat eivät herätä minussa mitään tuntemuksia, enkä meinaa äänestää. Vähän sirkusmeininkiä, kun osa ehdokkaista ilmoitti ennakkoon, että ei meinaa edes lähteä, vaikka tulisi valituksi!

        Samaa mieltä, että televisiossa ei todellakaan kannata ylimeikata itseään.

        Olen aina luullut että televisiolla on omat meikkaajat jota meikkaavat niin haastateltavat
        kuin haastattelijat. Meikkaajalle pitäisi antaa potkut.
        Hytinäx1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina luullut että televisiolla on omat meikkaajat jota meikkaavat niin haastateltavat
        kuin haastattelijat. Meikkaajalle pitäisi antaa potkut.
        Hytinäx1

        Kyllä siellä onkin meikkaajat, mutta jotkut erikoisuutta hakevat esim tatuoidut hakevat yhä järkyttävämpiä ulkomuodon pelaajia kuten liian räikeä ja liian paljon huulipunaa.


    • Anonyymi

      Hawaii-paita ja kirjavat shortsit kääntävät naisen katseen vanhankin miehen suuntaan.
      Vanha nainen punertavassa tukassaan, liian tiukka kukkamekko yllään, vahva meikki kasvoillaan sopii täydellisesti seuralaiseksi.

      • No, eipäs nyt liioitella. Ehdottomasti jompi kumpi riittää, värikkäät shortsit tai värikäs paita. E i molempia!

        Eikä vaatteet saa olla koskaan liian pieniä, ne rumentavat ihmisen ulkoasua.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        No, eipäs nyt liioitella. Ehdottomasti jompi kumpi riittää, värikkäät shortsit tai värikäs paita. E i molempia!

        Eikä vaatteet saa olla koskaan liian pieniä, ne rumentavat ihmisen ulkoasua.

        Ainakin miehellä pitää olla beiget sukat sandaaleissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin miehellä pitää olla beiget sukat sandaaleissa.

        Minulla on punaiset kävelykengät, ne ovat herättäneet positiivista ihailua naaraiden suunnasta.


      • Anonyymi

        Mielellään sitä edes jotenkin huolitellulta näyttäisi, mutta vanhemmiten vaatii enempi tuunausta ja fyrkkaa tuunata. Nuorena aamulla heräsi ja harjalla tukan vetäisi ja lähti ulos vaalea kiiltävä tukka hulmuten. Nyt on tukka harmaantunut ja kiilto hävinnyt. Ennen kun ovesta ulos pääset, niin täytyy urakalla tuunata.

        Eivätkä kuteetkaan enää oikein väärin asettuneita vanhoja kurveja aina niin "kaunista"!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielellään sitä edes jotenkin huolitellulta näyttäisi, mutta vanhemmiten vaatii enempi tuunausta ja fyrkkaa tuunata. Nuorena aamulla heräsi ja harjalla tukan vetäisi ja lähti ulos vaalea kiiltävä tukka hulmuten. Nyt on tukka harmaantunut ja kiilto hävinnyt. Ennen kun ovesta ulos pääset, niin täytyy urakalla tuunata.

        Eivätkä kuteetkaan enää oikein väärin asettuneita vanhoja kurveja aina niin "kaunista"!

        Älä masennu, vaikka KAIKKI vaatteet eivät sovikaan tai kaunista. Kokeilemalla löytyy ihan varmasti väriä elämään.

        Minulla oli myöskin nuorena vaalea luonnokihara kadehdittavan komea tukka. Kun se alkoi ikääntymisen myötä harventua, leikkasin sen kokonaan pois, joten jos hiuksesi ovat harmaat eikä niin kiiltävät, niin minulla ei ole niitä ensinkään. Mutta ryhdikkäästi silti pistän menemään, kun hengailen kaupungilla.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Älä masennu, vaikka KAIKKI vaatteet eivät sovikaan tai kaunista. Kokeilemalla löytyy ihan varmasti väriä elämään.

        Minulla oli myöskin nuorena vaalea luonnokihara kadehdittavan komea tukka. Kun se alkoi ikääntymisen myötä harventua, leikkasin sen kokonaan pois, joten jos hiuksesi ovat harmaat eikä niin kiiltävät, niin minulla ei ole niitä ensinkään. Mutta ryhdikkäästi silti pistän menemään, kun hengailen kaupungilla.

        En nyt koskaan ole nyt niin kuteista innostunut, enkä nykyisin viitsisi paljon peilin edessä pyörähdellä. Ei vaan hyvältä näytä, niin ei!

        Miehilläkin pidän pitkästä kiiltävästä tukasta, eikä vanhat harvat tai kaljuksi ajellut innosta.

        Aika vaan tekee tehtävänsä ja joku aika on vaan mennyt😢


      • Anonyymi kirjoitti:

        En nyt koskaan ole nyt niin kuteista innostunut, enkä nykyisin viitsisi paljon peilin edessä pyörähdellä. Ei vaan hyvältä näytä, niin ei!

        Miehilläkin pidän pitkästä kiiltävästä tukasta, eikä vanhat harvat tai kaljuksi ajellut innosta.

        Aika vaan tekee tehtävänsä ja joku aika on vaan mennyt😢

        Minun mielestä esim. Jean Sibeliuksen ulkonäkö vaan parani vanhemmiten kaljuksi ajeltuna äijänköriläänä.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Minun mielestä esim. Jean Sibeliuksen ulkonäkö vaan parani vanhemmiten kaljuksi ajeltuna äijänköriläänä.

        Toiset ehkä pitävätkin kaljuista, mutta minä en!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielellään sitä edes jotenkin huolitellulta näyttäisi, mutta vanhemmiten vaatii enempi tuunausta ja fyrkkaa tuunata. Nuorena aamulla heräsi ja harjalla tukan vetäisi ja lähti ulos vaalea kiiltävä tukka hulmuten. Nyt on tukka harmaantunut ja kiilto hävinnyt. Ennen kun ovesta ulos pääset, niin täytyy urakalla tuunata.

        Eivätkä kuteetkaan enää oikein väärin asettuneita vanhoja kurveja aina niin "kaunista"!

        Jos vanhemmalla naisella on pitkät taikka puolipitkät hiukset, siinätapauksessa on paras tapa nostaa hiukset ylös jonkintapaiseen löysään nutturaan josta muutama kiehkura roikkuu huolettomasti ja koristaa tämän hiusasetelman joillakin nauhoilla, näpsäyksillä, huivilla taikka vastaavilla. Tulee todella upea kampaus kun tekee siitä "jännittävän". Tiukka nuttura käy myös kun keskittää sen niskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset ehkä pitävätkin kaljuista, mutta minä en!

        Kaljuus on persoonallisuutta myös.
        Mielummin niin kuin hoitamattomat hiukset.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaljuus on persoonallisuutta myös.
        Mielummin niin kuin hoitamattomat hiukset.

        Beng

        Erittäin persoonallista.


    • Anonyymi

      Suomalainen nainen ei kaunistu millään. Pakkelilla voi tietenkin pahimpia lommoja oikoa, mutta kun asennevamma on heillä naiskauneuteen jo äidin maidosta saatuna, ei siinä ole paljon parsimista.

      Mutta ainahan sitä voi yrittää. Voi laittaa hameen päälle niiden resujen farkkujen sijasta ja laittaa puseron, josta näkyy hieman aatamin omenaa (:-)) alemmaksikin. Niin ja tukankin voisi edes kammata.

      • Eipä yleistetä. Varsin tyylikkäitä naisia suomalaiset ovat, kun vaan laittavat itsensä. Samoin pukeutuminen jättää toivomisen varaa, sekä miehillä että naisilla.


      • Anonyymi

        Reisitaskuhousut, korkeakauluksinen villainen paita ja lapikkaat . Siitä tuntee suomalaisen naisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Reisitaskuhousut, korkeakauluksinen villainen paita ja lapikkaat . Siitä tuntee suomalaisen naisen.

        Yhteen aikaan oli vielä vyölaukut, sekä pyöräilyshortsit. Onneksi vähentyneet huomattavasti.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Yhteen aikaan oli vielä vyölaukut, sekä pyöräilyshortsit. Onneksi vähentyneet huomattavasti.

        Eikös vyölaukut ole tulleet takaisin :)?.


      • siilivain kirjoitti:

        Eikös vyölaukut ole tulleet takaisin :)?.

        Ei helkutti sentään!

        Ei, ei!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei helkutti sentään!

        Ei, ei!

        On ne, hyväksyy nyt hän vaan :).


      • Anonyymi

        Nyt pistän puolustuspuheen vyölaukuille. Ei mikään ole niin kätevä pyöräillessä. Jos on hellepäivä, niin sen voi mukavasti lukittaa ohjaustankoon hiostamasta vyötäisiltä. Reput hioistaisi selkää ja satulalaukut ovat vähän hankala ottaa mukaan jos pysähtelee ja jalkautuu välillä.

        Ja joo, siilivain on aivan oikeassa. Ne ovat katumuodissa mukana nuoremmilla.

        fillaristi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pistän puolustuspuheen vyölaukuille. Ei mikään ole niin kätevä pyöräillessä. Jos on hellepäivä, niin sen voi mukavasti lukittaa ohjaustankoon hiostamasta vyötäisiltä. Reput hioistaisi selkää ja satulalaukut ovat vähän hankala ottaa mukaan jos pysähtelee ja jalkautuu välillä.

        Ja joo, siilivain on aivan oikeassa. Ne ovat katumuodissa mukana nuoremmilla.

        fillaristi

        Samaa mieltä, että vyötärölaukku on kätevä eikä niin hiostava kuin pikkureppu selässä.
        Juu. Come back:in ovat tehneet ja merkkilaukusta saa pulittaa sievästikin.
        Mutta se miesten rannelaukku. Never again!

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, että vyötärölaukku on kätevä eikä niin hiostava kuin pikkureppu selässä.
        Juu. Come back:in ovat tehneet ja merkkilaukusta saa pulittaa sievästikin.
        Mutta se miesten rannelaukku. Never again!

        Beng

        Nuoret laittavat sen vyötärölaukun pään yli toiselle olkapäälle ja roikkuu tavallaan rinnuksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret laittavat sen vyötärölaukun pään yli toiselle olkapäälle ja roikkuu tavallaan rinnuksissa.

        Uskon naisten käsilaukkujen palaavan vielä joskus muotiin.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Uskon naisten käsilaukkujen palaavan vielä joskus muotiin.

        Tarkoitatko sellaiset kuin Englannin kuningattarella on?
        Minulla on olkalaukku ja laitan sen kuten nuoret vyölaukun siis se on tissilaukku. Ei hyvän näköinen, mutta roistojen varalta asennan sen noin.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko sellaiset kuin Englannin kuningattarella on?
        Minulla on olkalaukku ja laitan sen kuten nuoret vyölaukun siis se on tissilaukku. Ei hyvän näköinen, mutta roistojen varalta asennan sen noin.

        Beng

        Kyllä muutkin kuin kuningatar käyttävät käsiveskaa.


    • Olen samaa mieltä. Usein myös ihmettelen ikäisteni välinpitämättömyyttä omaa ulkonäköään kohtaan. Tässä iässä pitää hoitaa itse omaa hyvinvointia, ulkoista ja sisäistä olemusta. Ja jopa enemmän kuin nuorenpana. Itse pidän myöskin värikkäistä vaatteista, en juuri käytä lainkaan harmaata tai beesiä. Harmaa sopii tietysti mustan, valkoisen tai sellaisen vanhanajan roosan pariksi. Ja meikkiä kannattaa käyttää. Nykyään on todella upeita koostumuksia ihovoiteissa ja meikeissä. Ihon kimmoisuutta voi nykyään ylläpitää ja ruyppyjä ehkäistä. Ja miehille on omat tuotteensa. Itse tilaan meikkini ja ihonhoitotuotteet englannista saa paljon halvemmalla ja tuodaan kotiin. Hiukset ovat aina olleet hyvin vaaleat, joten harmaan peittäminen vaalealla on helppoa, tyvikasvua ei juuri huomaa. Mitään shokkivärejä en päähäni pistä enkä suosittele muillekaan, iästä tai sukupuolesta riippumatta. Mieleisiä vaatteita ei löydy helpolla mutta netistä tilaamalla sekin hoituu.

      • Ehdottomasti juuri näin, ei esim. eläköityminen tarkoita, että voi jättää itsensä rapistumaan. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se ilo, jonka saa itselleen siitä hyvästä, että näkee vähän vaivaa ulkonäkönsä eteen. Ja vaatevalikoimat ovat lisääntyneet huomattavasti netin myötä, eikä palautus tuota ongelmia, jos tuote ei miellytäkään.


    • Ei huolta ja hätää, tämä sampsunkini ilmoitti juuri äsken, että olen muuttunut näkymättömäksi.

      t. ent. Anceli

      • Hyvin minä sinut näen ja pystyn lukemaan kuin avointa kirjaa. Ei olla oltu samoilla foorumeilla pitkään aikaan, ei koko keväänä?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Hyvin minä sinut näen ja pystyn lukemaan kuin avointa kirjaa. Ei olla oltu samoilla foorumeilla pitkään aikaan, ei koko keväänä?

        On ollut hel*etin rankka kevät, nyt alkaa hiukan kirkastumaan.
        "Statukseni" muuttuu ja niin muutin nimimerkkinikin.


      • Pakuri kirjoitti:

        On ollut hel*etin rankka kevät, nyt alkaa hiukan kirkastumaan.
        "Statukseni" muuttuu ja niin muutin nimimerkkinikin.

        Samoin täällä on elämä koetellut, eikä edes Kari Tapion sanoitus lohduttanut:

        Myrskyn jälkeen on poutasää
        Vihdoin oon sen saanut ymmärtää
        Nyt sen nään, ei voi yksikään
        Päättää päivistään, ne määrätään

        Toivottavasti olet päässyt jo pahimman yli...


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Samoin täällä on elämä koetellut, eikä edes Kari Tapion sanoitus lohduttanut:

        Myrskyn jälkeen on poutasää
        Vihdoin oon sen saanut ymmärtää
        Nyt sen nään, ei voi yksikään
        Päättää päivistään, ne määrätään

        Toivottavasti olet päässyt jo pahimman yli...

        Ei vielä, mutta ehkä pian päivä paistaa kirkkaammin. Vaikka ensi viikolla.


      • Pakuri kirjoitti:

        Ei vielä, mutta ehkä pian päivä paistaa kirkkaammin. Vaikka ensi viikolla.

        Lämpötila Porvoossa tähän aikaan päivästä 20,8°C, eikä pilveäkään taivaalla, joten päivä paistaa!


      • Anonyymi
        Pakuri kirjoitti:

        On ollut hel*etin rankka kevät, nyt alkaa hiukan kirkastumaan.
        "Statukseni" muuttuu ja niin muutin nimimerkkinikin.

        Leski vai eronnut?


    • Anonyymi

      Lie maatumisprosessi alkanut. Kansaneläkelaitoskin on jo kupannut aikansa.

      • Nyt herätys ja haloo!

        Ei ainakaan ilmoissa ole syy, jos ei voisi olla vähän kevättä rinnassa.


    • Anonyymi

      Perustan kaiken omaamani hoitamisen raamatun lauseesta pelkistettyyn: Hoida leiviskääsi. Tämän opetti-70-luvulla työpaikka-pappimme kysyessämme, mitä mieltä hän on meikkauksesta. Hillitysti meikkaan ja muuten hoidan itsestäni ihan joka kohtaa.
      Tosi elämää: Olin pitkään avioliitossa, leikkasin miehen hiukset, selkää pestessä vetaisin niskakarvat parranajokoneella, hoidin ihon, silitin vaatteet, olin myös mukana ne valitsemassa ja häntä kehuttiin aina tyylikkääksi. Vaihtoi sitten feministi-vaimoon, "hoitakoon kukin itse itsensä" ja ulkonäkö romahti totaalisesti, lontosti housut roikkuen tukka hapsottaen, mutta toivottavasti onnellisena. Moni mainitsi minulle asiasta, mutta vaikenin, kun en viitsinyt ottaa "typerän passaajan tai siinäs-näit" moitetta.
      No minulle sattui uudeksi kumppaniksi aika ruma mies, sisältä kultaa. Aloin tehdä hänelle saman ja kas, hän komistui silmissä. Vieläkin 70nä on aika freesin näköinen. Minulle hänen ulkonäkönsä korjailu on ilo, ei rasite. Nyppiessäni hänen järkyttävästi rehottavia kulmiaan hän voivottelee mutta toteaa: Parempi vaikka sattuu, kun on joku joka rakkaudella koskettaa.

      • Naisen kosketus tuntuu kyllä joskus niin taivaalliselta, että ei mitään rajaa.


    • Anonyymi

      Pukukoodista

      Pukeutuminen ja muut ulkonäköasiat on kulttuurisidonnaisia. Noin periaatteessa ihminen yrittää sulautua ympäristöön, ikänkuin naamioitua. Noh, kaupungeissa valoa, värejä, voi pukeutua melkein miten tahansa, sulautuu maisemaan. Kun meitsi menee mustassa pikkutakissa ja mustissa farkuissa hikiän osulaan, lestaatit leimaa meitsin saatananpalvojaksi.

      Kyllä ikäkin vaikuttaa, pariutumisikäinen mimmi tietenkin koittaa vonkua ulkonäöllään seuraa, Loispummieläkeläinen kun ei muutenkaan ole seksihaaveiden kärjessä oikein kenenkään mielestä, turhaa sellaisen tälläytyä suotta.

      Ja sitten ihan käytännön syyt. Helppohoitoiset, edukkaat, sopivasti ympäristöön sulautuvat, monikäyttöiset, kestävät kledjut tietenkin järkevämpiä valintoja, kuin kertakäyttö muoti.

      Itellä ei ehkä vaatimattomasti pukeutunut loispummieläkelinen pistä silmiin, enenpi ylimuodikkaasti tälläytyneet. Se oikeastaan vähän nuorempien kohdalla. Kun mimmille tulee räystäänpuotosikä, lapset lähteneet himasta ja ukkokin, monet vetää punaista raitaa tukkaan ja pukeutuu teiniaikojensa liianpieniin muotirääsyihin. Jotenkin säälittäviä näkyjä, niitten nuoruus meni ajat sitten, eikä ne vaattettkaan enää ole muodissa.

      Miehillä helpompaa, joko arkipuku, tai pyhäpuku, iästä riippumatta :D

      =DW=

      • Ihan vilpittömästi kirjoitin ja itseäni alkaneet kiinnostaa vetimet ja vermeet enemmän iän myötä, pyhäpuku onkin melkein vakio.

        Ei enää tarvitse sulautua ympäristöön, eikä hävetä yhtään mitään!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ihan vilpittömästi kirjoitin ja itseäni alkaneet kiinnostaa vetimet ja vermeet enemmän iän myötä, pyhäpuku onkin melkein vakio.

        Ei enää tarvitse sulautua ympäristöön, eikä hävetä yhtään mitään!

        Samaa mieltä tuosta ylikorostuneen nuorekkaasta pukeutumisesta ja papukaijan värein.
        Ikävä sanoa, mutta hän ihmettelee, kun jotkut katsovat pitkään.
        Ilmestys.
        Juttu on niin, että se on hänen persoonallisuuttaan, mutta voisiko mies vähän sivusta hillitä tyylillä: ihan kiva, pirteä, mutta se ja se on paremman näköistä.
        Tosin se voi nostaa itsenäisen naisen pulssin ja shit ihan piruuttaan.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä tuosta ylikorostuneen nuorekkaasta pukeutumisesta ja papukaijan värein.
        Ikävä sanoa, mutta hän ihmettelee, kun jotkut katsovat pitkään.
        Ilmestys.
        Juttu on niin, että se on hänen persoonallisuuttaan, mutta voisiko mies vähän sivusta hillitä tyylillä: ihan kiva, pirteä, mutta se ja se on paremman näköistä.
        Tosin se voi nostaa itsenäisen naisen pulssin ja shit ihan piruuttaan.

        Beng

        Kohtuus tottakai kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä tuosta ylikorostuneen nuorekkaasta pukeutumisesta ja papukaijan värein.
        Ikävä sanoa, mutta hän ihmettelee, kun jotkut katsovat pitkään.
        Ilmestys.
        Juttu on niin, että se on hänen persoonallisuuttaan, mutta voisiko mies vähän sivusta hillitä tyylillä: ihan kiva, pirteä, mutta se ja se on paremman näköistä.
        Tosin se voi nostaa itsenäisen naisen pulssin ja shit ihan piruuttaan.

        Beng

        Ei ole pitkäkään siitä, kun vanhukset olivat harmaata massaa, haaleisiin sävyihin sulautuvaa joukkoa. Nyt seniorit ovat suuna päänä kuuluttamassa oikeuksiaan. Toisaalta, miksi nykyajan varttuneet tyytyisivät pirtin nurkkaan ja muuhun vähään, kun he eivät keski-iässäänkään tehneet niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pitkäkään siitä, kun vanhukset olivat harmaata massaa, haaleisiin sävyihin sulautuvaa joukkoa. Nyt seniorit ovat suuna päänä kuuluttamassa oikeuksiaan. Toisaalta, miksi nykyajan varttuneet tyytyisivät pirtin nurkkaan ja muuhun vähään, kun he eivät keski-iässäänkään tehneet niin.

        Me olemme se uusi sukupolvi.


    • Anonyymi

      Olen ihmetellyt samaa vuosikaudet. Tosin hetken funtsittuani tulin siihen tulokseen, että nyt kun hehkutetaan sukupuolineutraalisuudella niin eihän oikeastaan tarvitsekaan olla naisia ja miehiä. Olkoon joku kolmas sukupuoli, joka voi synnyttää tai olla synnyttämättä. Vaatetus voi olla ja onkin unisex-mallia. Naamavärkkiä koristaa lävistys ja huulessa käryää Aroma-sätkä. Tukka on kuin tuulenpesä koivussa. On oikeastaan parempi ettei käytetä meikkejä, eihän se siihen kokonaisuuteen edes sovikaan.

      Pakko todeta että suomalainen mies pudottaa silmänsä jos ohitse lipuu näyttävä ja huoliteltu nainen joka näyttää naiselta, eikä joltakin kolmannelta sukupuolelta...

      • Ei riitä minullakaan ymmärrystä kolmannelle sukupuolelle, varovainen tosin saa nykyään olla mihin asiaan ottaa nykyään kantaa. Jotenkin kivempi, kun tietää keskusteleeko miehen vai naisen kanssa?


    • Anonyymi

      Aloittajan kanssa samaa mieltä. Vanhukset kaupassa verkkahousuissa tai legginseissä ja likaisessa pusakassa, naamalla ei ole kuin hapan ilme ilman meikkiä ja hymyä. Ei ole kivaa katseltavaa.

      • PorvoonParoni

        Kotona saa pukeutua miten tahtoo, vaikka kalsarit päällä koko ajan. Mutta kun lähtee kaupungille, on syytä pukeutua.


      • Anonyymi

        Oletkos Paroni ajatellut, että noissa nuutuneen näköisissä vanhuksissa voi myös olla paljon sellaisia, joilla on jokin sairaus tai yksinkertaisesti ovat niin väsyneitä, etteivät jaksa panostaa siihen ulkonäköönsä.
        Jokainen pukeutukoon tavallaan, kesäkadun kuvaan kuuluu myös nämä mainitsemasi nuutuneet käyskentelijät.

        Hieman enemmän suvaitsevaisuutta !
        Tiivistettynä.... aloituksesi oli perseestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos Paroni ajatellut, että noissa nuutuneen näköisissä vanhuksissa voi myös olla paljon sellaisia, joilla on jokin sairaus tai yksinkertaisesti ovat niin väsyneitä, etteivät jaksa panostaa siihen ulkonäköönsä.
        Jokainen pukeutukoon tavallaan, kesäkadun kuvaan kuuluu myös nämä mainitsemasi nuutuneet käyskentelijät.

        Hieman enemmän suvaitsevaisuutta !
        Tiivistettynä.... aloituksesi oli perseestä

        Olen minä sitäkin miettinyt ja voi olla noinkin. Mutta useimmiten sillä panostuksella ei puhuta muusta kuin, että katsoo mitä laittaa päälleen, koska kuitenkin joutuu pukeutumaan. Perinteisesti ikäluokkani ihmiset laittavat vähän parempaa, jopa käydessään terveyskeskuksessa. Miksei siis muutenkin?

        Kiitos kammottavasta palautteesta!

        PS. Ei viitsi aina kirjoittaa aloitukseen: "Tämä avaus ei koske tosikkoja!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos Paroni ajatellut, että noissa nuutuneen näköisissä vanhuksissa voi myös olla paljon sellaisia, joilla on jokin sairaus tai yksinkertaisesti ovat niin väsyneitä, etteivät jaksa panostaa siihen ulkonäköönsä.
        Jokainen pukeutukoon tavallaan, kesäkadun kuvaan kuuluu myös nämä mainitsemasi nuutuneet käyskentelijät.

        Hieman enemmän suvaitsevaisuutta !
        Tiivistettynä.... aloituksesi oli perseestä

        Hyvin sanottu siellä takana!12 points to you.


      • Anonyymi

        Kiitos pisteistä !!
        Mistä helvetistä näitä akkamaisia miehiä tänne palstalle eksyy ?
        No tuleehan ketjulle pituutta, kun Paroni antaa nuutuneille ja harmaille kadun tallaajille pukeutumisohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos pisteistä !!
        Mistä helvetistä näitä akkamaisia miehiä tänne palstalle eksyy ?
        No tuleehan ketjulle pituutta, kun Paroni antaa nuutuneille ja harmaille kadun tallaajille pukeutumisohjeita.

        Mistä teitä valivalivalittajia eksyy jokaiseen ketjuun.
        Vaihtakaa aloitusta jos ei tää kiinosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos pisteistä !!
        Mistä helvetistä näitä akkamaisia miehiä tänne palstalle eksyy ?
        No tuleehan ketjulle pituutta, kun Paroni antaa nuutuneille ja harmaille kadun tallaajille pukeutumisohjeita.

        Onko se korppis taas siellä pensaissa huutelemassa? Ei muut palstalaiset käytä perseestä -sanoja, vaan kuuskymppiset osaavat kirjoittaa äidinkielellään, ei mitään face to fase tai CW eikä mitään muitakaan kummallisuuksia. :)


      • Anonyymi

        Ei ole Korppis, vaan minä täältä jostain muualta.

        Harmittaako Sinua, kun et arvannut oikein?
        Arvauksesi oli perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Korppis, vaan minä täältä jostain muualta.

        Harmittaako Sinua, kun et arvannut oikein?
        Arvauksesi oli perseestä.

        Mitä sä siinä perseilet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä siinä perseilet?

        Hymy Pyllyyn...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hymy Pyllyyn...

        Minusta on ihan kiva aloitus. Kait viime kesänä pohdimme samoja.
        Sitten kitkerä kommentti väsyneistä ja sairaista. Kaipa me nyt se sanomattakin ymmärretään, tiedetään ja tunnetaankin heikossa kuosissa olevia ihmisiä ja kait meillä sen verran on empatiaa, että he eivät kuulu arvioinnin joukkoon.
        Ja. Se ei ole meidän kirjoittajien vika.

        Kunhan taas joku kävi pissimässä nilkkaan.
        Beng

        Kiva kun olet taas joukossa mukana kuten Angel


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on ihan kiva aloitus. Kait viime kesänä pohdimme samoja.
        Sitten kitkerä kommentti väsyneistä ja sairaista. Kaipa me nyt se sanomattakin ymmärretään, tiedetään ja tunnetaankin heikossa kuosissa olevia ihmisiä ja kait meillä sen verran on empatiaa, että he eivät kuulu arvioinnin joukkoon.
        Ja. Se ei ole meidän kirjoittajien vika.

        Kunhan taas joku kävi pissimässä nilkkaan.
        Beng

        Kiva kun olet taas joukossa mukana kuten Angel

        Yhdyn Angelin tervetulotoivotuksiin!

        "Polly-Esteri"


    • Anonyymi

      Bussiin nousee vanhalta virtsalta haisevia naisia ja miehiä. Kukaan ei ole kotona kertomassa, että pitäisi vaihtaa vaatteet ja peseytyä. Päivän ruokaostot on kuitenkin tehtävä jos elää meinaa.

      • Meneekö se hajuaisti sitten kokonaan jossain vaiheessa? Muutaman kerran olen ollut erämaamökillä pidemmän aikaa ja ainakin itselle tulee kolmannen päivän jälkeen tarve peseytyä ja vaihtaa vaatteita.


    • Puhtaus on puoli ruokaa. Siistit puhtaat vaatteet, leikatut hiukset ja parta. Siinä minimivaatimukst Vanhat miehet on sen ajan kasvatteja että värikkäämpi vaate miehellä oli/on synti eikä ainakaa hyväksyttävää.

      Kaikki naiset ei meikkaa. Silti heilläkin voi olla hiukset siistit ja vaatteet. Itse laitan kodin ulkopuolelle (siis muualle kuin koianpissatuslenkille tai roskapussia viemään) hieman lateksia pintaan ja ripsaria. Luomiväri on jo liikaa. Huulipunaa joskus. Kutakuinkin siistit vaatteet jotka itseä miellyttää. En halua näyttää kasvoista miltää angry birdsiltä :).

      • Ainii. Ja kulmakarvat käyn laitattamassa noin neljän viikon välein.


      • Joillakin on sellainen kuva, että tuuhea, leikkaamaton (vrt,Jouni Hynynen) kokoparta on jollakin tavoin miehekäs tai äijämäinen. Kissan viikset!
        Kyllä minun ikäluokan miehillä oli jo nuoruudessaan värikkäitä blazereitä ja kauluspaitoja, jopa slipoverejä. Me ollaan seuraavaksi niitä vanhuksia ja tehdään vallankumous!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Joillakin on sellainen kuva, että tuuhea, leikkaamaton (vrt,Jouni Hynynen) kokoparta on jollakin tavoin miehekäs tai äijämäinen. Kissan viikset!
        Kyllä minun ikäluokan miehillä oli jo nuoruudessaan värikkäitä blazereitä ja kauluspaitoja, jopa slipoverejä. Me ollaan seuraavaksi niitä vanhuksia ja tehdään vallankumous!

        Mahtavaa😁. Kiva värikästä on katsella.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Joillakin on sellainen kuva, että tuuhea, leikkaamaton (vrt,Jouni Hynynen) kokoparta on jollakin tavoin miehekäs tai äijämäinen. Kissan viikset!
        Kyllä minun ikäluokan miehillä oli jo nuoruudessaan värikkäitä blazereitä ja kauluspaitoja, jopa slipoverejä. Me ollaan seuraavaksi niitä vanhuksia ja tehdään vallankumous!

        Minkä vallan te aiotte kumota, aika vaarallisia puheita nuo...


    • Anonyymi

      Sanoisiko aloitukseen että sinäkö maksat? Eläkkeet ovat pieniä ja sairaskulut voi olla suuria. Ei riitä eläkkeellä olevien harmaapäiden rahat välttämättä kampaajalle ja meikkeihin.
      Jos joku näistä näkemistäsi harmaista noin kovasti häiritsee osta hänelle lahjakortti kampaajalle tai meikkikauppaan ja vie henkilökohtaisesti käteen. Voit näin ilahduttaa jotakin harmaapäätä.
      Että silleen. Odotahan, joskus sinäkin harmaannut.

      • Olen varmaan jo ihan harmaa, jos antaisin hiustesi kasvaa. Siis ihan aikamies jo!
        Miten selität sen, että kun menen paikalliseen markettiin kaupoille, niin siellä on parikymmentä eläkeläistä pelaamassa 6...7 erilaista hedelmäpeliä? Ne ovat ihan jonossa, koska on seuraavan vuoro. Nämä ovat juuri niitä nuutuneita ja harmaan näköisiä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen varmaan jo ihan harmaa, jos antaisin hiustesi kasvaa. Siis ihan aikamies jo!
        Miten selität sen, että kun menen paikalliseen markettiin kaupoille, niin siellä on parikymmentä eläkeläistä pelaamassa 6...7 erilaista hedelmäpeliä? Ne ovat ihan jonossa, koska on seuraavan vuoro. Nämä ovat juuri niitä nuutuneita ja harmaan näköisiä.

        Siis, jos antaisin omien hiusteni kasvaa...


      • Tämä on keskustelupalsta. Mielipiteitä saa olla ja tuoda esille ilman että kukaan alkaa mennä henkilökohtaisuuksiin. Sinäkin olisit voinut sanoa eriävän mielipiteesi ilman tuota että sinäkö maksat. Jos ja kun on pienet tulot, voi priorisoida mitä ostaa. Tai lataako rahapeleihin. Tarvittaessa voi hakea toimeentulotukea jos oikeasti raha ei riitä Henin koht hygienian hoitoon


    • Anonyymi

      Tämä maailman meno ei paljon naurata mutta hymyä huuleen ei maksa mitään ja siitä on hyvä aloittaa. Housut pitäis ostaa. Mustat tai ruskeat

      • Repäse kunnolla ja osta vihreät!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Repäse kunnolla ja osta vihreät!

        Vihreät teryleenit joissa on rässit😁


    • Anonyymi

      Voipi olla, että nykyisen 60 naishenkilön on aika vaikeaa löytää sopivaa vaatekauppaa. Meinaan, kun kaikki eivät osaa nettiä käyttää ja varsinkaan tehdä ostoksia netistä. Harrastepiireissä ole sivukorvalla kuullut, että esim. netti-ilmoittautuminen ko. harrasteisiin ei onnistu, saatikka sitten ostokset joissa joutuisi vinguttamaan korttia.

      Stockat, Haloset, Vogliat, Jokiset ovatko niitä joka kylässä. No, marketteja on ja ne lienee se eläkeläisten ostosparatiisi.

      "Polly-Esteri"

      • Anonyymi

        Noinkin

        Vaatekauppa(kin) muuttunut. Aikanaan pöndellä vaatteet ostettiin osulasta, tai tilattiin anttilasta. Kaupungeissa oli sitten liikkeitäkin.

        Nykyisin ei oikein kaupungeissakaan ole erikoisliikkeitä. On pari isoa keskusliikettä, joitten marketeista ostetaan, tai sitten tilataan netistä.

        Piti oikein koittaa muistella, milloin kaupasta ostanut vaatteita. Jonkun kerran sukkia, muutenpa ostokset tehty netistä.

        Nettikauppa voi helpolla tuntua oudolta. Ei näe luonnossa, ei voi hypistellä materiaaleja, etenkään ei voi sovittaa. Lisäks tietenkin lomakkeitten täyttämiset ja maksuhommelit.

        Mutta valikoimien vähyyttä ei voi syyttää, eikä hinnatkaan ole kilpailukyvyttömiä, eikä kledjut siinä miksikään muutu.

        Tilaileminen voi helpolla tuntua haastavalta ja ehkä arveluttavalta, jos ei ole tottunut. Silloinpa sitä ostaa vaatteet taas lähimmästä kaupasta, missä niitä myydään. Ympyrä tavallaan sulkeutunut.

        Eli osasyy loispummieläkeläisten pukeutumisessa rääsyihin siinäkin.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin

        Vaatekauppa(kin) muuttunut. Aikanaan pöndellä vaatteet ostettiin osulasta, tai tilattiin anttilasta. Kaupungeissa oli sitten liikkeitäkin.

        Nykyisin ei oikein kaupungeissakaan ole erikoisliikkeitä. On pari isoa keskusliikettä, joitten marketeista ostetaan, tai sitten tilataan netistä.

        Piti oikein koittaa muistella, milloin kaupasta ostanut vaatteita. Jonkun kerran sukkia, muutenpa ostokset tehty netistä.

        Nettikauppa voi helpolla tuntua oudolta. Ei näe luonnossa, ei voi hypistellä materiaaleja, etenkään ei voi sovittaa. Lisäks tietenkin lomakkeitten täyttämiset ja maksuhommelit.

        Mutta valikoimien vähyyttä ei voi syyttää, eikä hinnatkaan ole kilpailukyvyttömiä, eikä kledjut siinä miksikään muutu.

        Tilaileminen voi helpolla tuntua haastavalta ja ehkä arveluttavalta, jos ei ole tottunut. Silloinpa sitä ostaa vaatteet taas lähimmästä kaupasta, missä niitä myydään. Ympyrä tavallaan sulkeutunut.

        Eli osasyy loispummieläkeläisten pukeutumisessa rääsyihin siinäkin.

        =DW=

        Minusta oli järkyttävä uutinen, kun Prisma ja Cittari ovat suurimmat vaateparatiisit. Onko naisten ostovoima tullut niin alas?
        Niistä pikkukaupoista on löytynyt hyvälaatuisia, kestoisia ja iän huomioivaa tyylikkäitä tuotteita.
        En muuten pidä ollenkaan sellaisista omituisista neulostunikoista, mitkä valuvat kuin laava naisen päällä ja toinen ryhmä: hurjat vaatteet ovat ne epäsymmetriset pellavavaatteet, missä taskuja on omituisissa paikoissa ja koristeena jotain järjettömän isoja nappeja. Näitä on markkinoilla joka kylässä.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta oli järkyttävä uutinen, kun Prisma ja Cittari ovat suurimmat vaateparatiisit. Onko naisten ostovoima tullut niin alas?
        Niistä pikkukaupoista on löytynyt hyvälaatuisia, kestoisia ja iän huomioivaa tyylikkäitä tuotteita.
        En muuten pidä ollenkaan sellaisista omituisista neulostunikoista, mitkä valuvat kuin laava naisen päällä ja toinen ryhmä: hurjat vaatteet ovat ne epäsymmetriset pellavavaatteet, missä taskuja on omituisissa paikoissa ja koristeena jotain järjettömän isoja nappeja. Näitä on markkinoilla joka kylässä.
        Beng

        Minun mielestä vaatteet tulee ostaa jostain muualta kuin ruokakaupasta.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Minun mielestä vaatteet tulee ostaa jostain muualta kuin ruokakaupasta.

        Harvinaisen yhtenevä mielipide!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta oli järkyttävä uutinen, kun Prisma ja Cittari ovat suurimmat vaateparatiisit. Onko naisten ostovoima tullut niin alas?
        Niistä pikkukaupoista on löytynyt hyvälaatuisia, kestoisia ja iän huomioivaa tyylikkäitä tuotteita.
        En muuten pidä ollenkaan sellaisista omituisista neulostunikoista, mitkä valuvat kuin laava naisen päällä ja toinen ryhmä: hurjat vaatteet ovat ne epäsymmetriset pellavavaatteet, missä taskuja on omituisissa paikoissa ja koristeena jotain järjettömän isoja nappeja. Näitä on markkinoilla joka kylässä.
        Beng

        Ei niitä kivijalkakauppoja paljon enää ole. Nettiin siirtyivät mitkä vielä hengissä ovat.
        Ne kivijalat ovat vallanneet H&M, Cubus, Zara jne. Ovat nuorille.

        Minä en juurikaan huomaa mitä kenelläkin on päällä paitsi heidät jotka erottuvat.

        "Polly-Esteri"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kivijalkakauppoja paljon enää ole. Nettiin siirtyivät mitkä vielä hengissä ovat.
        Ne kivijalat ovat vallanneet H&M, Cubus, Zara jne. Ovat nuorille.

        Minä en juurikaan huomaa mitä kenelläkin on päällä paitsi heidät jotka erottuvat.

        "Polly-Esteri"

        Tuo on totta. Täytyy myydä julmetusti pikkuputiikissa, koska vuokrat ovat järisyttäviä. Taloyhtiöt saavat tuloja, millä voidaan pitää asukkaisen vuokria alempana, ellei liiketiloja omista itse. Mutta silttis. Ja hankinnassa täytyy olla hyvä nenä, että laiheliinista pulleaan ja lyhykäisestä pitkään löytävät jotain.
        Ehkä hiukkasen muodikastakin.

        Beng


    • Anonyymi

      Revityt farkut ja möreän matala ääni ja mutruhuuli siinä naisenmallia tai muupuoli.

      • Katu-uskottavuuden lisäämiseksi vielä räikeästi tatuoitu ja lävistetty.


      • Anonyymi

        Hiukset on leikattava joko kokonaan pois tai pieni tupsu päälaella.


    • Anonyymi

      Mun tuttava on kaunis ja naturelli. Ihan oikeasti; kauniit ruskeat silmät, tummat ripset ja hiukset, kauniin värinen ja tasainen iho. On niitä, luonnonkauniitakin naisia. Itse joudun peittämään punakat kasvoni kevyellä (hengittävällä) meikkivoiteella ja laitan hieman huulipunaa. Kestoväri ripsiin ja hiuksiin. Ihan helppoa ja nopeaa "kaunistautumista" (?). Jos totta puhutaan, niin kyllä ulkonäöllä on väliä. Jokainen kiinnittää ensimmäiseksi huomion ihmisen kasvoihin, sitten vasta muuhun olemukseen. Ja jos miellyttää silmää, niin sellaista katsoo jo kahdestikin... oli sitten kyseessä nainen tai mies...

      • On paljon naisia, jotka eivät tarvitsekaan välttämättä yhtään mitään meikkiä, mutta kyllä se melkein poikkeuksetta petraa myös niiden parempien ulkonäköä.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        On paljon naisia, jotka eivät tarvitsekaan välttämättä yhtään mitään meikkiä, mutta kyllä se melkein poikkeuksetta petraa myös niiden parempien ulkonäköä.

        Tiedätkös ,että on ihotyyppejä, joille on tuskaa löytää sopivaa meikkivoidetta, ripsiväriä sun muuta pakkelia. Eikö silloin miellyttävin lopputulos ole luonnonkaunis, joka kelpaa kantajalle itselleen?
        Vielä tähän päivään mennessä kukaan ei ole kavahtanut seuraani, enkä itsekään valitse ketään ulkokuoren perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkös ,että on ihotyyppejä, joille on tuskaa löytää sopivaa meikkivoidetta, ripsiväriä sun muuta pakkelia. Eikö silloin miellyttävin lopputulos ole luonnonkaunis, joka kelpaa kantajalle itselleen?
        Vielä tähän päivään mennessä kukaan ei ole kavahtanut seuraani, enkä itsekään valitse ketään ulkokuoren perusteella.

        Käytin sanoja eivät välttämättä ja melkein poikkeuksetta juuri siksi, koska tiedän olevan luonnonkauniita naisia, jotka kelpaavat sellaisenaan, sekä kantajalle että seuralaiselle.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Käytin sanoja eivät välttämättä ja melkein poikkeuksetta juuri siksi, koska tiedän olevan luonnonkauniita naisia, jotka kelpaavat sellaisenaan, sekä kantajalle että seuralaiselle.

        paroni on kyllä yltiöpositiivinen heppu


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Käytin sanoja eivät välttämättä ja melkein poikkeuksetta juuri siksi, koska tiedän olevan luonnonkauniita naisia, jotka kelpaavat sellaisenaan, sekä kantajalle että seuralaiselle.

        Niin käytit. Herää sivuajatus, kuinka tärkeänä pidät ulkoisia ominaisuuksia seuralaisen valinnalle. Et suinkaan ole ainoa, jolle esiintymiskelpoinen ulkokuori merkitsee muita henkisiä ominaisuuksia enemmän.
        Mikäs sen hienompaa kuin omata hyvät ajatukset kauniissa /komeassa kokonaisuudessa. Hymy on ainakin herkässä, uskothan:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkös ,että on ihotyyppejä, joille on tuskaa löytää sopivaa meikkivoidetta, ripsiväriä sun muuta pakkelia. Eikö silloin miellyttävin lopputulos ole luonnonkaunis, joka kelpaa kantajalle itselleen?
        Vielä tähän päivään mennessä kukaan ei ole kavahtanut seuraani, enkä itsekään valitse ketään ulkokuoren perusteella.

        Niin on.
        Jonkin ulkkislehden välissä oli kerran sellainen näyte, ihan merkkituote, jota testasin. Olin ihan kellanruskea kevätaurinkossa. Paperinenäliinoilla pyyhin liian pois kävellessä. Jotkut voiteet on niin,,että ne muuntuvat ihon pigmentin mukaan. Muistatteko LdB-voiteen 60-luvun lopulta.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin on.
        Jonkin ulkkislehden välissä oli kerran sellainen näyte, ihan merkkituote, jota testasin. Olin ihan kellanruskea kevätaurinkossa. Paperinenäliinoilla pyyhin liian pois kävellessä. Jotkut voiteet on niin,,että ne muuntuvat ihon pigmentin mukaan. Muistatteko LdB-voiteen 60-luvun lopulta.

        Beng

        Minun lähimuistini ei niin pahasti vielä heitä, ettenkö muistaisi LdB:n, kun just vessassa käydessäni näin sen tuossa kylppärin hyllyllä.
        Se ei tosin ole 60-luvulta asti, vaan ihan nyt vuoden sisällä ostetu. Sen en ole huomannut muuntuvan mitenkään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minun lähimuistini ei niin pahasti vielä heitä, ettenkö muistaisi LdB:n, kun just vessassa käydessäni näin sen tuossa kylppärin hyllyllä.
        Se ei tosin ole 60-luvulta asti, vaan ihan nyt vuoden sisällä ostetu. Sen en ole huomannut muuntuvan mitenkään.

        No. Hihhih. Ei niissä siihen aikaan ollut kait mitään säilytysaineita edes. Vieläkö sitä? No. Miksei. Onhan Rimmel ja Ricilskin.

        Ben.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin käytit. Herää sivuajatus, kuinka tärkeänä pidät ulkoisia ominaisuuksia seuralaisen valinnalle. Et suinkaan ole ainoa, jolle esiintymiskelpoinen ulkokuori merkitsee muita henkisiä ominaisuuksia enemmän.
        Mikäs sen hienompaa kuin omata hyvät ajatukset kauniissa /komeassa kokonaisuudessa. Hymy on ainakin herkässä, uskothan:)

        Eikai kukaan ole koskaan väittänytkään etteikö ulkonaiset ominaisuudet vaikuta seuralaisen valintaan?


    • Anonyymi

      aloittaja on ihan oikeasssa!!! minusta on järkyttävää katsottavaa kuinka kun mennään naimisiin!! eikä sen jälkeen huolehdita itsestä lainkaan!! mielestäni on omituista , kun aikaisemmin on tämä vaimoke laittautununut kauniiksi, niin sitten yhtäkkiä jätetään itsestä huolehtiminen!! ja vielä ihmetellään miksi mies katselee ympärillä kauniita naisia!! oli arki tai pyhä olen sitä mieltä että jo itsensä vuoksi pitää laittauttua!! se kertoo myöskin siitä, että huolehditaan myöskin muista asioista!! olen 64vuotias mummu sanon tämän kokemuksesta!!!

      • Itsensä vuoksi tätä itsestä huolehtimista tehdään, ei kenenkään muun.


    • Anonyymi

      Ihmisten kannattaisi opetella nesteyttämään itseään tarpeeksi, ts. pitää juoda vettä tai mehua riittävä määrä ruokajuomien lisäksi. Ei muutu niin helposti harmaaksi ja valjuksi, kun elimistö pysyy edes jonkinlaisessa toimintakunnossa. Varsinkin silloin, jos käytettävä lääkearsenaali on hirmuisen kokoinen. - Nm. Kuivuus aiheuttaa ongelmia

      • Tupakointi aiheuttaa myös harmautta. Tehkää kuten minäkin ja lopettakaa se!


      • Anonyymi

        Monella naisella on harmaa ihonväri kasvoilla kun ovat polttaneet sätkää melkein syttymästä saakka ,sekä eloton.


      • Anonyymi

        Joo-o, tupakointi ja kaikki muutkin epäterveet elämäntapavalinnat vaikuttavat ihoon, ihmisen suurimpaan elimeen, aivan yhtä paljon kuin kaikkiin muihinkin elimiin. Juuri siksi oikealla ravinnolla ja riittävällä nesteytyksellä on ihoonkin valtava vaikutus. - Nm. Oppia ikä kaikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o, tupakointi ja kaikki muutkin epäterveet elämäntapavalinnat vaikuttavat ihoon, ihmisen suurimpaan elimeen, aivan yhtä paljon kuin kaikkiin muihinkin elimiin. Juuri siksi oikealla ravinnolla ja riittävällä nesteytyksellä on ihoonkin valtava vaikutus. - Nm. Oppia ikä kaikki

        Ihmisen ihonväri on vähän geeneistäkin kiinni. Olen vaaleaihoinen ja ponnistelun tai auringon-oton jälkeen ihan punainen aluksi.
        Mikä hitsin verenkiertojärjestelmä.
        Varmaan kelttien jälkeläisiä.

        Niin toki nainenkin ulkoiseen habitukseen kiinnittää miehessä huomiota: komea nenä tai kauniit ranteet. Hihhih.

        Beng


      • Anonyymi

        Jooo-jooo, geenit-geenit määräävät ja määrittelevät ja vaikka mitä. Mutta tässä ketjussa ei nyt ollut kyse siitä, vaan millä ulkoisilla tavoilla ja tempuilla voit vaikuttaa ihon kuntoon ja terveyteen. Toisaalta: syö paljon porkkanaa, et ehkä enää pala niin helposti. - Nm. Popsi-popsi porkkanaa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo-jooo, geenit-geenit määräävät ja määrittelevät ja vaikka mitä. Mutta tässä ketjussa ei nyt ollut kyse siitä, vaan millä ulkoisilla tavoilla ja tempuilla voit vaikuttaa ihon kuntoon ja terveyteen. Toisaalta: syö paljon porkkanaa, et ehkä enää pala niin helposti. - Nm. Popsi-popsi porkkanaa ...

        Mutta eikö liika karoteeni tee keltai-seksi?

        Beng


      • Anonyymi

        Well, mitä se haittaa jos ei sitten auringossa pala. - Nm. Onko puna paree ?


    • Anonyymi

      Mikähän oli vanha mestso. Olikohan se punaista luomiväriä, vai onko
      sellaista ikinä ollutkaan. Jonkun sinisen tai lilan muistan, aika ryhäkästä aikoinaan
      njjjj

      • Anonyymi

        vanhaa metsoa piti kysymän
        njjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vanhaa metsoa piti kysymän
        njjj

        En ainakaan tiedä. Jyväskylässä oli aikoinan Ukkometso.
        Kappaskappas. Senniminen on Tampereella nykyisin. Onkohan sama metso laittanut lapun luukulle, ostanut lipun etelämmäs ja dadaa.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ainakaan tiedä. Jyväskylässä oli aikoinan Ukkometso.
        Kappaskappas. Senniminen on Tampereella nykyisin. Onkohan sama metso laittanut lapun luukulle, ostanut lipun etelämmäs ja dadaa.

        Beng

        tairampa olla sitten ihan hakoteillä noitten luomivärien kanssa
        tuski kukaa punaista käyttää
        https://youtu.be/9g9kLJpO5mA
        njjjjj


      • Anonyymi kirjoitti:

        tairampa olla sitten ihan hakoteillä noitten luomivärien kanssa
        tuski kukaa punaista käyttää
        https://youtu.be/9g9kLJpO5mA
        njjjjj

        Kyllä punaista luomiväriä on.
        Itse en käytä, en ole koskaan käyttänyt minkään väristä.
        Ihmetellyt vai pikkuisen, että mikä lienee punaisen luomivärin tarkoitus, kun olen nähnyt. Saada itsensä itkeneen ja kohtalokkaan näköiseksi, vai?

        https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/201802282200778300


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä punaista luomiväriä on.
        Itse en käytä, en ole koskaan käyttänyt minkään väristä.
        Ihmetellyt vai pikkuisen, että mikä lienee punaisen luomivärin tarkoitus, kun olen nähnyt. Saada itsensä itkeneen ja kohtalokkaan näköiseksi, vai?

        https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/201802282200778300

        Jokin mannekiinien efektijuttu. Mutta jos itse laittaisin....kuinka 'kipeäksi' luokiteltaisiin. Ei edes kohtalokas näky.
        Väreistä. Kun aloin meikkaamaan nuorna tyttönä, vihreää ripsiin ja helmiäisvihreää luomiin. Sopi silmien väriin. Joillain oli vastaavasti sinistä.

        Beng


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä punaista luomiväriä on.
        Itse en käytä, en ole koskaan käyttänyt minkään väristä.
        Ihmetellyt vai pikkuisen, että mikä lienee punaisen luomivärin tarkoitus, kun olen nähnyt. Saada itsensä itkeneen ja kohtalokkaan näköiseksi, vai?

        https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/201802282200778300

        Onhan toki punaista luomiväriä, kuten sanoit.
        Kauheaa, jos laittaisin punaista luomiväriä omiin luomiin. Olisin tottavie kammotus.
        Minulle sopii just se mun värini, joka saa silmäni ah sädehtimään :)
        Laitan myös rajauksen. Se on pakko se. Ilman rajauksia silmäni kuivettuisivat pikkuruisiksi mitä lie pikku raoiksi.
        Niin, eikä pidä unohtaa kulmia. Ei saa unohtaa. Minä olisin taas aivan kammotus ilman kulmia.
        Oi että, että tää naisen elämä on raskasta.:)
        Joskus ei oo. Ku osaa oivaltaa:)

        Heikunkeikku


    • Anonyymi

      Tulin vähän aikaa sitten kotia ja tänäänkin kävelin, kuten aina, silmäläpyskät molemmin puolin silmiä. Niiku kaakeilla on. Hevostelin kolmessa taimimyymälässä oikein ajan kanssa. Kävin syömässä ulkona ja missäs sitä nyt olinkaan. Useamman tunnin kuiteskin.

      Niin eli. Ne silmäsärmit ohimoilla. Niin mä kuljen ihmisten ilmoilla ja jos tuttuja vastaan kävelee, en niitä havaitse, ennen ku tuttu ääneen tervehtii tai knaputtaa olkapäälle. Puuskutan keskittyneesti omia ajatuksia pää täynnä. Eli en huoma ihmisten harmautta tai miesten puskapartoja.

      Mulla on meikit aina naamas, kun ulos lähden. Siinä ei kauaa nokka tuhise ku naama on paklattu.
      En voisi kuvitella meneväni ilman meikkiä minnekään. Meikki on osa mun pukeutumistani. Näin se vaan on, sanotte te mitä tahansa. Ei saa alkaa kiusaamaan ja tuohtuilemaan.:)

      Onhan niitä erilaisia meikkausnaamoja. Tänään oli kasvipuutarhoihin ja kauppoihin sopiva naama. Töihin vähän tarkempaa meininkiä. Ja sitä rataa.

      Hiukset takaraivolle mytätty pöheikön tapainen, vapaan oloonen, hieman huojuva jos päätä pyörittää. Otsatukka sekin hieman sikinsokin, mutta tyyliin sopiva toki. Sivuhiukset niinku..ootas, niinku cockerspanielin korvat, muttei ihan niin pitkälle menevät. Sivuhiukset lyhyemmät ku takahiukset.

      Omaksi iloksi vähä tälläilen itseäni, mutta vähä kyllä muidenkin takia:) Suoraan sanottuna :)
      Tälläilin kotinaamaanikin silloin, kun mieheni vielä eli. Nykyään en kotona, mutta tosiaan miehen takia. Oli nii mukavaa, ku se sano, että ootpas sinä tänään sievä, tahi oho waude, tahi jotain muuta kivaa lapsellista sanahelinää. :)

      Arvelen, ettei mua voi kauhee harmaaksi sanoa. Eikä mun partani hapsota:) Se ei voi, ku mulla on leuan syrjäs vaan yks karvan pätkä. Nyppään sen atuloilla, mutta kohta se taas kurkistaa.

      Okei tämä oli täs tällä kertaa. Varaston kaikki sanat on nyt käytetty.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Noinhan minäkin. Ainut poikkeus on, jos menen hikijumppaan, niin aurinkolasit päähän mennessä ja tullessa. Ei olisi kiva säikytellä muita jumpan jälkeen.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan minäkin. Ainut poikkeus on, jos menen hikijumppaan, niin aurinkolasit päähän mennessä ja tullessa. Ei olisi kiva säikytellä muita jumpan jälkeen.

        Beng

        Jep, juurikin noin.
        Aivan ihana keksintö noi aurinkolasit:)
        Mulla on näyteikkunan kokoiset aurinkolasit, niillä kehtaa mennä hakemaan postilaatikolta postia, jos en ole tälläytynyt viimesen päälle. :)

        Heikku


      • Olen sinun vastakohta siinä miten kaupungilla liikutaan. Seuraan hyvin tarkkaan vastaantuleva ja sivuilla kulkevia, että ei varmaan jää tervehtimättä ketään tuttua. Välillä ihan pysähdyn jonkun mukavan kahvilan terassille juomaan kupin kahvia ja seuraan ohitseni soljuvaa ihmisvirtaa. Se rauhoittaa!

        Enkä vahingossakaan kaiva esiin kännykkää ja ala tihrustaa ja räpläämään sitä. Nautin auringosta ja pelkästään ihmisten katselemisesta. Morjestelen tutuilleni, joskus vaihdan muutaman sanan. Kauppareissuillekin varaan enemmän aikaa mahdollisille pienille keskusteluille. En pidä siitä, kun pitkästä aikaa näkee jonkun, eikä ole muka hetkeä aikaa vaihtaa kuulumisia. Toki joskus on vaan niin kiire ettei ehdi.

        Sama vaatteiden valitsemisen kanssa, mietin mitä laitan päälleni. Mielialani ja sään, sekä sen minne olen menossa mukaan. Oikeat vaatteet kelin mukaan, että ei tarvitse harmitella miksi en pukeutunut oikein.

        Ja parta ajetaan joka päivä, paitsi jos on sairaana tai ettei kerta kaikkiaan ole tarkoitus lähteä ulos, mikä on todella harvinaista.


      • Minun hiukset on lähes samallalailla kuin Ulla Taalasmaalla. Puolipitkä polkka, vaalea.




      • miljoona kirjoitti:

        Harmi, linkki Ullan kuvaan ei aukea.

        Vaikea joskus saada noita kuvalinkkejä näkymään.


    • Anonyymi

      Aihe ei sinällään minua koske, koska olen täydellinen.

      Johtunee geeneistäni, etten tarvitse meikkiä, enkä ole koskaan värjäyttänyt hiuksiani.

      Ulkonäkö on minulle toissijainen asia. Paljon tärkeämpää on, mitä ihmisen sisältä löytyy.
      Meistä jokainen on omannäköisensä, eikä se meikkaamalla tai vaatetuksella muuksi muutu.
      Yleensäkin pyrin välttämään arvioita henkilöiden ulkoisesta olemuksesta.

      Eihän minun pitänyt olla tosikko.

      Voe mahoto, mitä minä nyt tulinkaa kirjuuttanneeks´ ? Anteeks´kaaheesti!

      Tiarani on kirkkaista kirkkain.
      Ehkä se on vähän vinossa, mutta oikaisen sen oitis.

      Mahtavaa iltaa kaikille!

      T. Savon paronitar
      kylmätotuus

      • Anonyymi

        "kylmätotuus"
        Hyvähän sun, jos geenisi ovat ojennuksessa, etkä mitään meikkejä tarvitse.
        Luonnonkauniin ihmisen kelpaa paasata häh:)
        Tiarakin. Semmosta mulla ei ees oo.
        Minustakin on tärkeää, että mitä ihmisen sisuksessa on.
        Tietysti olisi ihanteellisinta, että sekä sisus, että ulkokuori olis kohdillaan.

        Minä en tarkkaile muiden ulkonäköjä, kukin on kuten tahtoo.
        Minä itse olen aika "vieraskoree" ja siihen en muuta sanoa voi:)

        Mitä anteeksi pyydetävää sulla? Sanot sen mitä ajattelet. Niin minäkin teen.

        Näillä mennään.
        Mahtavaa iltaa sinullekin.

        Heikunkeikku


      • Tämä on kyllä täystyrmäys! Ensimmäinen nainen elämässäni joka ei tarvitse meikkiä, eikä hiusvärjäystä!

        Mää vaan ihmettelen tätä kauhiast!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tämä on kyllä täystyrmäys! Ensimmäinen nainen elämässäni joka ei tarvitse meikkiä, eikä hiusvärjäystä!

        Mää vaan ihmettelen tätä kauhiast!

        Joko olet päässyt kömpimään ylös kanveesista?

        Ei minun tarkoitukseni ollut tyrmätä, mutta kyllä sinunkin oli jo korkea aika "nähdä" kaltaiseni nainen, jolla ei ole tarvetta kohentaa ulkonäköään meikeillä tai hiusväreillä.

        Kerran, vuosia sitten, ehdotin "hovikampaajalleni", että hän värjäisi hiukseni. Hän vastasi, ettei hän sitä suostu tekemään. Mokoma ammattilainen uskalsi todeta, että mikäli haluaisin pilata hiusteni luonnollisen värin, niin saisin luvan mennä toiseen kampaamoon.
        Asia jäi sitten siihen.

        Kerran hänen ollessaan lomalla, menin toiselle kampaajalle ja ehdotin hiustenvärjäystä.
        Vastaus oli yhtä tyly. Ei suostunut hänkään värjäämään hiuksiani, vaikka olisi värjäämisestä tienannutkin sievoisen summan.

        Pakkohan minun on uskoa ammattilaisia siinä, että hiusteni väri sopii minulle parhaiten.

        Meikkaaminen ja pukeutuminen vaativat tyylitajua ja sitähän minulla on vaikka muille jakaa.

        En meikkaa, mutta pukeutumiseeni panostan. Näin olen tehnyt jo teini-iästä lähtien.

        Perusvärit eivät minua pue.
        Murretut värit ovat suosikkejani.

        Ihmetellää kaaheesti yhessä, mikä se tällane kuvatus oekeestaa onkaa?

        Hyvvee viikolloppuva kaekille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko olet päässyt kömpimään ylös kanveesista?

        Ei minun tarkoitukseni ollut tyrmätä, mutta kyllä sinunkin oli jo korkea aika "nähdä" kaltaiseni nainen, jolla ei ole tarvetta kohentaa ulkonäköään meikeillä tai hiusväreillä.

        Kerran, vuosia sitten, ehdotin "hovikampaajalleni", että hän värjäisi hiukseni. Hän vastasi, ettei hän sitä suostu tekemään. Mokoma ammattilainen uskalsi todeta, että mikäli haluaisin pilata hiusteni luonnollisen värin, niin saisin luvan mennä toiseen kampaamoon.
        Asia jäi sitten siihen.

        Kerran hänen ollessaan lomalla, menin toiselle kampaajalle ja ehdotin hiustenvärjäystä.
        Vastaus oli yhtä tyly. Ei suostunut hänkään värjäämään hiuksiani, vaikka olisi värjäämisestä tienannutkin sievoisen summan.

        Pakkohan minun on uskoa ammattilaisia siinä, että hiusteni väri sopii minulle parhaiten.

        Meikkaaminen ja pukeutuminen vaativat tyylitajua ja sitähän minulla on vaikka muille jakaa.

        En meikkaa, mutta pukeutumiseeni panostan. Näin olen tehnyt jo teini-iästä lähtien.

        Perusvärit eivät minua pue.
        Murretut värit ovat suosikkejani.

        Ihmetellää kaaheesti yhessä, mikä se tällane kuvatus oekeestaa onkaa?

        Hyvvee viikolloppuva kaekille!

        Ae nii, tuas jäe kuittaas poes.

        Pittää het korjata tapahtunu virhe.

        Minä "kylmätotuus" tuon kommentin kirjoitin.
        Savon paronitar vähän avusti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ae nii, tuas jäe kuittaas poes.

        Pittää het korjata tapahtunu virhe.

        Minä "kylmätotuus" tuon kommentin kirjoitin.
        Savon paronitar vähän avusti.

        Olen toipunut tyrmäyksestä, kiitos kysymästä.

        Ja alan ymmärtämään, että ei oikeastaan missään asiassa kannata yleistää, sillä takuuvarmasti joku kääntää pääsi. Tällä kertaa sen teit sinä, kylmätotuus. Savossa asustelee mielenkiintoisia ihmisiä. ainakin eräs "Savon paronitar" tekee vaikutuksen.


    • Anonyymi

      Vanhemmiten yöuni tulee huonommaksi ja voi tulla myös mahdottomaksi nukkua tarpeeksi siksikin ikä ihmistä voi väsyttää, ja voi näyttää nuutuneelta esim. Sitä en tiedä miksi jotkut miehet eivät leikkaa partaansa pois tai liehu tukkaa. Naiset eivät kaikki värjää hiuksiaan, itse olen värjännyt miltei 30 vuotta jo ja värjään vieläkin. Ostan pikkaisen yli 50-vuotiaana henkka maukasta joitain vaatteita ja ostan varmaan vanhempanakin.. Joitain vaatteita on harmaita ja beesejä mutta on hyvin paljon sinistä, mustaa, muitakin värejä. Ei ole varaa ostaa kivijalkaliikkeistä vaatteita, ovat sen verran kalliita. En useinkaan voi laittaa meikkiä olen hyvin allerginen miltei kaikelle, vähän meikeillekin, mutta suht siedettävän näköinen olen kai ilmankin meikkiä. Säät täällä on kyllä aika kylmiä talvella ja pimeääkin on että ymmärrän että voihan olla että osalla masennus ja vähärahaisuus kaventaa sitä ulkonäköäkin ja siitä kiinnostuneisuutta.. Osa naisista on yli innostuneita ulkonäöstä että punaista huulipunaa ja punaista vaatetta on kokoajan päällä ja usein punaisena nahkana tai punaisena pitkänä villatakkina ja sitten isketään muu mustaa, että noin huomiota herättävä hyvä pukeutuminen sopii eniten julkisuuden henkilöille eikä jollekin muuten huonon tai hyvin vaatimattoman näköiselle sihteerille. Että makuja voi olla monia ei se muka näyttäväkään aina jotenkaan näytä kuitenkaan hyvältä..! Mutta sehän on vain minun mielipide asiaan.. joku muu varmaan on tuosta eri mieltä.

      • En ole erimieltä, hyvin sanasi asettelit. Ei kannata yrittää ollaa liikaa esillä, kuten jotkut julkkikset tai paremmassa asemassa tekevät. Kovasti ihmetyttää esim.nykymeininki, kun pitää ladata omia kuvia someen tuhat määrin. Samasta tilanteesta, vähän eri asennossa ja nuoret naiset keimailevat kuin jotakin maailmasta jo tietäisivät.

        Ei vaatteet kovin kalliita tarjouksessa ole, ostin juuri kolme t-paitaa ja maksoin 20€. Hintalaatu suhde oli kohdillaan.


    • Anonyymi

      Minä uskon sen että meillä suomalaisilla naisilla ei ole rahaa ostaa meikkejä ja käydä kampaajalla. Ulkomaalaisilla on siinäkin asiassa asiat paremmin. Kyllä itsekin naisena kaunistautuisin jos olisi siihen mahdollisuus. Kyllä köyhyys näkyy katukuvassa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Köyhyys kaventaa katsantokantoja, jotta se oikea köyhyys ei asu lompsassa lainkaan, vaan - osannetko arvella - omien korvien välissä. - Nm. Suoraan sanottuna


      • Ihan varmaan on varaa. Eivät suomalaiset naiset ole yhtään ulkomaalaisia köyhempiä.


      • Anonyymi

        Entinen työkaveri laihtui ihannemittoihin alkutalvesta, kun äitinsä kuoli ja sanoi, ettei ruoka maistunut ja täytyi turvautua apteekin lisäravinnelitkuihin, että jotenkin pystyssä pysyi. Itse en laihdu millään, paitsi jos ihan kituruokaa syön!

        Nyt laihtunut sanoo löytävänsä ”aivan ihania” vaatteita. Mutta itse en löydä edelleenkään.

        Konstit on monet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Köyhyys kaventaa katsantokantoja, jotta se oikea köyhyys ei asu lompsassa lainkaan, vaan - osannetko arvella - omien korvien välissä. - Nm. Suoraan sanottuna

        Onhan ostotilastoja tehty: muistan joskus lukeneeni,,että suomalaiset ostivat alle 2 kenkäparia ja rintsikoita vuodessa.
        Ne desimaalit olivat jotenkin hauskoja...
        En mistään löytänyt tämänhetkistä tilastoa. Kuitenkin uutisten mukaan ostovolyymi on kasvanut, euromäärät? eli ostettu enemmän halpisvaatteita (keskimäärin).
        Ja tietenkin voi tehdä johtopäätöksiä, että jos on työttömyys korkea, samoin tilapäistyö on usein pienipalkkaista, voihan siitä päätellä jotain. Kyllä niitä vaatteita rahalla ostetaan edelleen, ei äo-llä, vaikkakin sitä voisi ihan harkinnassa käyttää: ostanko puolitusinaa epäeettisesti, epäekologisesti tuotettua ja ilmastohaitallisesti kuljetettua. Onko viisaampaa nyt ostaa yksi laatuvaate ja yrittää katsella ja pitää pidempään? Arvovalinta.

        Beng


    • Kysymys Paronille. Minkälaista päähinettä suosittelet naisille ensi syksyksi ja talveksi? Olen niin kyllästynyt katselemaan mummujen baskereita ja käsityöihmisenä tekisin mielellään hattuja ja lakkeja naisille. Mutta minkälainen olisi kaunis kuuskyt plussaselle. Päähine-asia on aina aiheuttanut ongelmaa ja on vaatehuolista suurin minulle. Anna vinkki. Ja muutkin kirjoittajat voivat vinkata sieviä malleja. Mieluiten kuvalla tai piirustuksella.

      • Vastausta kysymykseen. En tiedä seuraatko "Sydämen asialla" -sarjaa, mutta siinä on Gina-niminen nainen, jolla on minua miellyttäviä päähineitä. Niissä on usein sellainen pieni lippa ja osa niistä oli nahkapäällysteisiä, mutta omasta mielestä sellainen ja nimenomaan kankainen oli oiva päähine. Värillä ei ole niin väliä.


      • Kiitos vinkistä. Etsinpäs sellaista kuvaa.


      • Anonyymi

        Hyvä kysymys hatuista. On itselleni ongelma kaikkina vuodenaikoina. Minulla on soikeat kasvot eli kanamunapää. Pipo ei käy vaikka oli paras ulkoiluasyn kanssa. Keväällä ja kesällä pyöräilen paljon. Munapään suojana on pakko pitää kypärää. Tukka littana, kun riisun kypärän. Aurinkolippa hankittava?

        Ainoa minkä miellän kasvoihini sopivan on pillerihattu. Se nyt vaan ei käy kuin juhliin.

        Antennihatut oli jokunen vuosi sitten muotia. Teletapit :)

        "Polly-Esteri"


    • Anonyymi

      Älyn puutetta on se, ettei huolehdi itsestään. Tähän kuuluvat niin henkiset kuin fyysisetkin asiat. Yritä nyt ymmärtää, ettei harmaahapsihiirulainen ole sama asia kuin älykkö ja huoliteltu ja meikattu, edustava nainen tyhmä:)

      Tottahan se on, että miehen pitää vilkuilla olkansa ylitse, jos oma matami ei saa takamustaan kentästä ja katso yhtään peiliin. Ei tarvitse ihmetellä avioerotilastoja, kun niin moni mies rakastuu toiseen, hemaisevampaan naiseen, kun omansa murjottaa kuin joku zombie

      • En minä pukeudu värikkäästi seuralaisten vuoksi, vaan ihan omaksi ja muiden iloksi. Älykkyydellä eikä edes edustettavuudella ole mitään tekemistä tämän kanssa. Mieliala paranee uusista hyvin istuvista vaatteista.


    • Anonyymi

      Vanhat ihmiset pukeutuu usein samoihin vaatteisiin joka päivä. Eivät ajattele, onko kuuma vai kylmä. Katselin tänään kuumassa bussissa kyllä ihan tavallisia työikäisiä ihmisiä, joilla oli farkut, umpikengät ja pitkähihainen pusero, useammankin sellaisen näin. Itse valuin hikeä topissa ja capri-mittaisissa housuissa, sandaalitkin vaihdoin läpsyihin, kun niissäkin tuli kuuma.

      • Iän karttuessa verenkierto hidastuu ja vanha ihminen ei tarkene niin vähissä vaatteissa kuin nuoremmat.


      • siilivain kirjoitti:

        Iän karttuessa verenkierto hidastuu ja vanha ihminen ei tarkene niin vähissä vaatteissa kuin nuoremmat.

        Nyt saat yläpeukun, kyllä ne varvastossutkin on vanhemmiten vaaralliset ja allitkin vaativat suojautumista 😆


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt saat yläpeukun, kyllä ne varvastossutkin on vanhemmiten vaaralliset ja allitkin vaativat suojautumista 😆

        Totta. Ja jos itseänikin aattelen niin ei tän ikäsen ihmisen iho ole enää niin katseenkestävä kuin nuorilla. Mielellään pukeutuu pitempiin housuihi ja t-paidoissakin oitää olla hihat. Siis ei toppeja ylle.Se ei vaan itsestä tunnu mukavalta. Mutta jokainen valitkoon tyylinsä eikä arvostele muita .


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Totta. Ja jos itseänikin aattelen niin ei tän ikäsen ihmisen iho ole enää niin katseenkestävä kuin nuorilla. Mielellään pukeutuu pitempiin housuihi ja t-paidoissakin oitää olla hihat. Siis ei toppeja ylle.Se ei vaan itsestä tunnu mukavalta. Mutta jokainen valitkoon tyylinsä eikä arvostele muita .

        Meiän kylässä oli muinoin vanha täti, joka helteelläkin pukeutui mustaan villakangaspalttooseen. Hän sanoi aina: "Ei tuu hiki kun ei lämmin pääse liki".


      • Anonyymi

        Varmaan oot mua katsellut. En jaksanut ajella säärikarvoja, joten pidän helteelläkin farkkuja. En tiennyt että aiheutin traumoja. Umpikengät? En tykkää sandaaleista, koska en halua näyttää varpaitani(epämuodostuneet) muulle maailmalle.


      • Vanhemmiten verenkierto heikkenee ja palelee helpommin. Minulla on sukat jalassa kesät talvet, enkä käytä mitään läpsyjä tai sandaaleja.


      • Anonyymi

        Tarkemmin sanoen; ääreisverenkierto heikkenee, kyllä se veri muuten kiertää jos sinä siinä höpöttelet. On olemassa paljon asioita, keinoja ja konsteja, joilla myös sen äärimmäisiin elimistön paikkoihin menevän hiussuoniston saa toimimaan. Eli veren kiertämään. - Nm. Väärä luulo


    • Anonyymi

      Tuossa harmaudessa riittääkin ihmettelemistä, saman olen itse laittanut merkille. Vanhemmat ihmiset usein todella epäsiistejä olemukseltaan ja harmaan värittömiä. Onko heidän elämänsäkin samanlaista miltä itse näyttävät? Vai eikö uskalleta käyttää väriä vaatteissa. Perinnehän on, että suomalaiset käyttävät talvella ikään katsomatta mustia vaatteita, se on todella ankeaa pimeänä vuodenaikana, olkoonkin että välillä on lunta. Itselläni on punainen ja oranssi talvitakki, nyt kevääksi ostin keltaisen takin, mustan hankin sitten kun olen menossa jonkun hautajaisiin.
      Meikkaaminen saattaa näyttää ryppyisillä kasvoilla irvokkaalta ja vanhemmiten ripset tuppaavat häviämään, joten meikkaamisen olen jättänyt nuoremmille. Omia kasvojani piristää ja korostaa värikkäät ja kasvoilleni sopivat silmälasit.
      Hiuksetkin harvenee usein vanhemmiten, mutta hyvällä leikkauksella ja kauniilla värillä saa tosiaan ihmeitä aikaan, ei tosin jo tuolla edellä mainittuja aineita ilman.

      • Anonyymi

        Ei ne Välimeren vanhat ihmiset sen värikkäämmin pukeudu.


      • Vaatteet ovat monesti kulahtaneita, ryppyisiä ja jopa likaisia. Kyllä pitäisi huolehtia ulkomuodostaan ja siitä miltä näyttää, vaikka onkin vanha.


      • Ihminen voi olla mitä tahansa, mutta kukaan ei halua olla harmaa ja väritön. Niin kauan kuin täällä eletään, itse haluan ainakin tulla huomatuksi. Punainen, oranssi ja keltainen erottuvat mukavasti.


      • Anonyymi

        Ei taaskaan pirä paikkaansa; suomalaisia katsellessa todellakin moni tahtoo olla harmaa ja huomaamaton. Väriläiskät ovat heidän mielestään pahasta ja itsensä korostajia ja ties mitä outoja otuksia. - Nm. Väriloistetta vailla ovat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taaskaan pirä paikkaansa; suomalaisia katsellessa todellakin moni tahtoo olla harmaa ja huomaamaton. Väriläiskät ovat heidän mielestään pahasta ja itsensä korostajia ja ties mitä outoja otuksia. - Nm. Väriloistetta vailla ovat

        Siitä tässä aloituksessa juuri olikin kyse, kun ollaan harmaita ja huomaamattomia. Helppo sulautua massaan, eikä erotuta porukasta vaikka ei halutakaan olla poissa näkyvistä.


    • Anonyymi

      Lukematta ketjua: kyllä minäkintykkääm että suomalainen ikämies pukeutuu tylsästi.Sillä pitäis ollatummavioletti samettipuku, keltainen paita ja kultaketjuja.Kuin ryssä sutenööri.

      • Sittenhän aloitus tuli ihan tarpeeseen, mutta eipä nyt sentään liioitella.


      • Anonyymi

        Jos joku pitää värikkäästi pukeutunutta miesihmistä sutenöörinä, niin ei liene ihme, etteivät miehet uskalla pukeutua värikkäämmin. Mielleyhtymä on aivan yhtä kipeä kuin sekin iänikuinen, että korkeat korot, kapeat ja lyhyet helmat, tietynlainen pukeutumis- ja laittautumistyyli kertoisivat ns. huonosta naisesta. - Nm. Pipipäistä


      • Jospa kommentti oli leikkimielinen. Ota pois pipo päästä niin ei tee kipeetä
        Kyllä nää pimpatit stereotyypit kummittelevat momien terveidenkien mielissä


      • Anonyymi

        En löytänyt siitä leikkiä. - Nm. Pipoton


    • Jospa havainnoit valikoivasti. Huomaat vain mainitsemasi hahmot ja muut kuuluvat katukuvaan luonnollisina kulkijoina?

      Itsessäni on samaa vikaa. Varsinkin matkoilla huomioni kiinnittyy lyyhääviin hylkeisiin. Naisiin ja varsinkin miehiin.
      Liikuntarajoitteisia könttyröitä jotka haittaavat muiden liikkumista.
      Olipa sitten kyse busista tai lentsikasta, niin em. hahmot ovat ensimmäisinä tukkimassa kulkuaukkoa estäen muiden kulun. Sama juttu muuallakin.
      Varmasti on paljon normaalisti liikkuvia ikäreitä mutta heihin ei huomio kiinnity.

      • En tiedä miksi sorruin näin valikoivaan havainnointiin.

        Samaa mieltä siitä, että usein hitaammin liikkuvat tukkivat kulkuväylää nopeammilta.


    • Anonyymi

      kaiken päälle, kun vanha mies räkii niistäen toisten ihmisten vieressä ja räkä lentää..

      • Anonyymi

        Sitten on vielä oma ryhmä kärttyisiä vanhoja naisia, hiljaisia ja harmaita jotka vihaavat vanhenevia suomalaismiehiä.


      • Nuoret räkivät, eivät vanhukset.


      • Anonyymi

        Ei pirä paikkaansa. Iäkkäät syleksivät ihan yhtä lailla. Siis ne, joilla sellainen tapa on, esim. tupakkimieähet. - Nm. Avarru


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pirä paikkaansa. Iäkkäät syleksivät ihan yhtä lailla. Siis ne, joilla sellainen tapa on, esim. tupakkimieähet. - Nm. Avarru

        Olen polttanut 35 vuotta, joten jotain tiedän siitäkin. Useimmiten työmaalla on sisätupakkakopit, eikä niissä syljeksitä. Nuoret miehet räkivät huvikseen, koska kuvittelevat sen olevan miesmäistä.


    • Anonyymi

      heillä kokemusta, vanha mies luulee olevansa luomakunnan kruunu usein ja kerran viikossa saunassa peseytyy, kääntää alushousut nurinpäin, säästää luontoa..

      • Anonyymi

        Eiköhän tuon urbaanin legendan kalsarien kääntämisestä voi jo haudata. Ei mies sille mitään voi että on aina ollut johtaja, on niitä naisiakin mutta vähemmän.


      • Anonyymi

        Korjaan: on aina luullut olevansa johtaja. Ja Euroopan omistaja ja kukkulan kuningas ja herra ja hidalgo ja ... - Nm. Luulo ei ole tiedon värtti


      • Mies on luomakunnan kruunu, maailma ei pyörisi ilman koiraita.


      • Anonyymi

        Hmmm ... Enpä tiedä, ehkä sekin on vain luulo. Tarpeeksi vain siimahäntiä pakkaseen ... - Nm. Hah-hah-haaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm ... Enpä tiedä, ehkä sekin on vain luulo. Tarpeeksi vain siimahäntiä pakkaseen ... - Nm. Hah-hah-haaa

        Mielestäni molempia sukupuolia tarvitaan.


    • Anonyymi

      rumat ne vaatteilla koreilee
      jos on luonnostaan kaunis
      ei tarvii pakkelia naamaan.

      tiina

      • Anonyymi

        Kuinkahan vanhaksi sitä pitäisi elää, että näkisi kauniin vanhuksen?


      • Ei harmaa eikä väritön.
        Ei nuutunut eikä hoitamaton.
        Ei räikeä eikä yliampuva.
        Sopiva ja luonnonkaunis, kuten Tiina, Korppid ja Paloma ja niin monet muut ikäluokkamme naiset jotka tykkäävät olla juuri he.


      • Anonyymi

        kauniin ihmisen ei tarvitse tatuoida mustetahroja ihoonsa


      • Anonyymi

        " Kauneus on katsojan silmissä. " Ts. katsantokanta ei ole ikäsidonnainen kysymys. - Nm. Sielun peili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan vanhaksi sitä pitäisi elää, että näkisi kauniin vanhuksen?

        yritäppä elää yhdeksänkymppiseks
        ja katso peiliin niin näät
        kauneus on katsojan silmissä.

        tiina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yritäppä elää yhdeksänkymppiseks
        ja katso peiliin niin näät
        kauneus on katsojan silmissä.

        tiina

        itserakkautesi on häkellyttävää


      • Anonyymi

        Jollain on taas lukihäiriö. Eihän tuo nimimerkki ole vielä 90-vuotias. - Nm. Vai mitähän withua ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itserakkautesi on häkellyttävää

        jos on elänyt kuuskytyksi vuotta
        eikä vieläkään ole oppinut rakastamaan itseään
        sellaisena kun on
        niin silloin on jotain pahasti pielessä
        et nyt oikein ymmärtänyt asiaani jonka kirjoitin
        juu en tarkoittanut itseäni
        vaan yleensäkkin ihmistä joka on vanha.

        tiina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on elänyt kuuskytyksi vuotta
        eikä vieläkään ole oppinut rakastamaan itseään
        sellaisena kun on
        niin silloin on jotain pahasti pielessä
        et nyt oikein ymmärtänyt asiaani jonka kirjoitin
        juu en tarkoittanut itseäni
        vaan yleensäkkin ihmistä joka on vanha.

        tiina

        Oletko huomannut, että juuri sinun viesteihin ja sinun tekemiin avauksiin tulee niitä väärinymmärryksiä paljon enemmän kuin muihin. Kannattaa kääntää katse siihen rakastamaasi henkilöön.


      • Ehkä sitten vanhemmiten tarvitsee?


    • Anonyymi

      https://www.littlemaya.fi/category/102/turbaanit

      Olen tykästynyt noihin turbaani lakkeihin ja sopii vanhallekkin naiselle. Kiva materiaali eikä hiosta tai kutita päänahkaa, on ilmavan ja kevyen tuntuisa. Kolme erilaista olen tilannut, valkoisen, mustavalko raidallisen ja leopaldi kuvioisen. Ei hiosta vaikka sisälläkin pitäisi päässä.

      Mukavuus ennen kaikkea vaatteissa korostuu ikääntyessä ja materiaalit sellaisia ettei kiristä ja hiosta. Meikkejä en enään osta enkä vaivaudu naamaani sellaisia lättään ja kamala peseminen pois. Ei tarvitse peiliin katsella vähän väliä ja korjailla niitä. Vapauttavaa kun ei tarvitse ajatella miltä näyttää. Mielestäni riittää hygienia ja puhtaat vaatteet kun lähtee kotoa muualle.

      • Anonyymi

        Itse kyllä mietin miltä mahdan näyttää, ennen kuin lähden "ihmisten ilmoille".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kyllä mietin miltä mahdan näyttää, ennen kuin lähden "ihmisten ilmoille".

        Saahan toki miettiä ja kaunistautua jos tuntee sen tarpeelliseksi ja iloa siitä itselleen saa mutta ei muiden takia kannata.

        Sen verran vielä itsekkin katson että hiukset ovat värjätty ja vähän laitetut jos ei ole lakkikautta niin että hatun kun vetää päähänsä niin ei ole väliä. Kesällä kun aurinko paahtaa kulmakarvat ihan näkymättömäksi puutarhahommissa niin kestoväriä laitan niihin kerran kuussa. Jonkin verran vielä olen turhamainen :D Ja sitten tarvitsee sen suurentavan peilin kun karvoja alkaa kasvamaan vääriin paikkoihin naamaan. Meikeissä enenään vaan viihdy ja tuntuivat ällöttäviltä naamassa tökötit. Silmiä ärsytti ripsivärit. Liukuvärjätyt silmälasit on näin vanhalla hyvät niin ei loista silmäpussit ja rypyt niin terävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan toki miettiä ja kaunistautua jos tuntee sen tarpeelliseksi ja iloa siitä itselleen saa mutta ei muiden takia kannata.

        Sen verran vielä itsekkin katson että hiukset ovat värjätty ja vähän laitetut jos ei ole lakkikautta niin että hatun kun vetää päähänsä niin ei ole väliä. Kesällä kun aurinko paahtaa kulmakarvat ihan näkymättömäksi puutarhahommissa niin kestoväriä laitan niihin kerran kuussa. Jonkin verran vielä olen turhamainen :D Ja sitten tarvitsee sen suurentavan peilin kun karvoja alkaa kasvamaan vääriin paikkoihin naamaan. Meikeissä enenään vaan viihdy ja tuntuivat ällöttäviltä naamassa tökötit. Silmiä ärsytti ripsivärit. Liukuvärjätyt silmälasit on näin vanhalla hyvät niin ei loista silmäpussit ja rypyt niin terävästi.

        Ja sitten väität, ettet kaunistaudu millään lailla muiden takia. Kuinkahan moni noin moninaisiin toimenpiteisiin enää ryhtyy?


      • Anonyymi

        En kaunistaudu muiden takia vaan ettei aleta pitkään tuijottamaan kuinka repsahtanut on. Helppoa on noin vähäiset toimenpiteet tehdä kun olen kauneudenhoitoalan ammattilainen joskus ollut. Allergian takia jätin ammattini ja kouluttauduin uudelleen. Onneksi ei tule kalliiksi kun ammattilaisena itse osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten väität, ettet kaunistaudu millään lailla muiden takia. Kuinkahan moni noin moninaisiin toimenpiteisiin enää ryhtyy?

        Minun mielestä hyvin vähäiset toimenpiteet mutta onko ne liikaa jonkun mielestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten väität, ettet kaunistaudu millään lailla muiden takia. Kuinkahan moni noin moninaisiin toimenpiteisiin enää ryhtyy?

        Aira Samulin ja Lenita Airisto ovat vanhempia rutkasti kuin minä ja ilman hiusvärejä, kampauksia ja meikkejä en ole niitä koskaan nähnyt.

        Kyllä näen ihan taviksiakin vanhempia naisia joilla on huulipunat ja pakkelit naamassa niin ettei roskapussiakaan voi viedä ilman ehostusta tai lähikaupassa käydä, ettei kukaan näe luonnontilassa vahoingossakaan.

        En kaunistaudu mutta en nyt ihan räjähteenäkään lähde asioille. Tulee sekin aika vielä varmasti kun en jaksa edes vähäistäkään tehdä ja kadehdin miehiä jotka voivat vaan ajaa kaljun ja silti näyttää hyvältä mutta naiselle se ei sovi. Inhoan harmaita hiuksia enkä tiedä miksi mutta ihminen näyttää vaan niin karmealta harmaantuneissa karvoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten väität, ettet kaunistaudu millään lailla muiden takia. Kuinkahan moni noin moninaisiin toimenpiteisiin enää ryhtyy?

        Onko se niin vaikeeta värjätä hiuksiaan ja kulmakarvojaan niin ettei tarvitse kynällä vetää pellen viivoja niin kuin monilla ikääntyneillä naisilla näkee että tussilla on vedetty kulmakarvat ja räikeä huulipuna ohuisiin huuliin niin sehän vasta koominen näky onkin.

        Meikki vanhassa ryppyisessä ihossa on kamalamman näköistä kuin ettei ole meikkiä ollenkaan. meikki korostaa vain ryppyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten väität, ettet kaunistaudu millään lailla muiden takia. Kuinkahan moni noin moninaisiin toimenpiteisiin enää ryhtyy?

        Ei se ole kaunistautumista vaan hyvin vähäistä huolehtia itsestään niin ettei ala sentäs pelottavalta näyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole kaunistautumista vaan hyvin vähäistä huolehtia itsestään niin ettei ala sentäs pelottavalta näyttämään.

        Tärkeätä on tehdä kaikki voitavansa eikä rupsahtaa rauhassa ilman toimenpiteitä.


      • Melko värikkäitä lakkeja.


    • https://images.app.goo.gl/twnWk7BWhHC2hCMe9

      Vanhemman naisen ihanteellinen suojapuku, ei paljastu paksu kaula, ei heltta leuan alta, peittyy suonikohjut, kypärähattu suojaa päätä kaatumisilta, punaisia kukkasia kauniisti mustalla pohjalla. Kengät tosin voisivat olla leveämpi lestiset.

      • Anonyymi

        Muistuttaa pakolais naisten kaapuja. Kyllä minä paljastan paksun kaulan ja helttani enkä ala peittelemään.

        Nuoret lihavatkin kulkee napa paljaana ja makkaran kuori vaatteissa ja vanhoillakin näkee liian pieneksi käyneitä vaatteita esim. vanha t- taita jossa pituus on mennyt leveyteen. Jotku kuvittelevat etteivät ole lihoneet jos mahtuu kymmen vuotta sitten vanha vaate päälle ja meinaa saumat ratketa ja napit lennellä kun hädin tuskin saa niitä kiinni.


      • Anonyymi

        Ihmettelen sitä, kun ikäännymme, niin miksi pitäisi jättää ulkoisen olemuksemme hoitaminen. Kauniit siistit vaatteet, hoidetut hiukset ja kevyt meikki sopii jokaiselle ja todistaa vain, että elämänhalua on vielä jäljellä. Johan siinä oma mielikin piristy, kun on huolehtinut ulkonäöstään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen sitä, kun ikäännymme, niin miksi pitäisi jättää ulkoisen olemuksemme hoitaminen. Kauniit siistit vaatteet, hoidetut hiukset ja kevyt meikki sopii jokaiselle ja todistaa vain, että elämänhalua on vielä jäljellä. Johan siinä oma mielikin piristy, kun on huolehtinut ulkonäöstään.

        Tämä nyt oli omanlaatuiseni huumoriksi tarkoitettu pläjäys ketjun "vakavan" asian kevennykseksi.

        Kirjoitin toisaalla, että vaatekaapissani ei ole kahta vuotta vanhempia arkikäyttö T-paitoja eikä legginssejä.

        Paksu kaulani näkyy, en näet voi pitää poolopaitoja koska ne ahdistavat. Kaula-aukon pitää olla reilu. Joskus kevyt esim. Oranssi huivi kaulan ympärillä antaa väriä muuten mustiin vaatteisiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen sitä, kun ikäännymme, niin miksi pitäisi jättää ulkoisen olemuksemme hoitaminen. Kauniit siistit vaatteet, hoidetut hiukset ja kevyt meikki sopii jokaiselle ja todistaa vain, että elämänhalua on vielä jäljellä. Johan siinä oma mielikin piristy, kun on huolehtinut ulkonäöstään.

        Niimpä juuri ja edes jotain vaikkei ihan kaikkea tarvitsekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen sitä, kun ikäännymme, niin miksi pitäisi jättää ulkoisen olemuksemme hoitaminen. Kauniit siistit vaatteet, hoidetut hiukset ja kevyt meikki sopii jokaiselle ja todistaa vain, että elämänhalua on vielä jäljellä. Johan siinä oma mielikin piristy, kun on huolehtinut ulkonäöstään.

        Niin justiinsa ja jos on onnellinen niin sellaista ihmistä on helpompi lähestyä. Kiukkuinen ja itseensä tyytymätöntä kaikki alkavat karttelemaan eikä sellaisen läheisyydessä viihdy kukaan.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Tämä nyt oli omanlaatuiseni huumoriksi tarkoitettu pläjäys ketjun "vakavan" asian kevennykseksi.

        Kirjoitin toisaalla, että vaatekaapissani ei ole kahta vuotta vanhempia arkikäyttö T-paitoja eikä legginssejä.

        Paksu kaulani näkyy, en näet voi pitää poolopaitoja koska ne ahdistavat. Kaula-aukon pitää olla reilu. Joskus kevyt esim. Oranssi huivi kaulan ympärillä antaa väriä muuten mustiin vaatteisiini.

        Pääasia ettei ala korppikotkalta näyttämään ja ahtaudu liian pieniin vaatteisiin kuvitellen ettei krpppa ole muuttunut. Hyvin harva ihminen pysyy mitoissaan ikääntyessään enkä tiedä mitenkä, syökö vähemmän vai onko perinnöllistä ettei ole lihavuus geeniä saaneet.

        Unohtaa syömisen tai eivät herkut maistu mutta joillain on helppoa pitää painonsa kurissa niin ettei kroppa muutu.

        Huumori on ihanaa ja kaikki kun sitä ymmärtäisi mutta suurin osa ihmisistä ovat tosikkoja ja varsinkin suomalaiset joilla ei ole mitään huumorintajua vähääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen sitä, kun ikäännymme, niin miksi pitäisi jättää ulkoisen olemuksemme hoitaminen. Kauniit siistit vaatteet, hoidetut hiukset ja kevyt meikki sopii jokaiselle ja todistaa vain, että elämänhalua on vielä jäljellä. Johan siinä oma mielikin piristy, kun on huolehtinut ulkonäöstään.

        Jos harvoin meikkaa niin on ihan rahan tuhlausta ostaa niitä eivätkä ne ole ihan halpoja. Ne ovat kemikaaleja ja myrkkyjä eivätkä siis ihan tahansa tahnoja.

        Ostan vain apteekin tuotteita mistä tiedän mitä ne sisältävät mutta jos ostaa tavarataloista niin niiden sisällysluetteloista pienellä präntillä ei saa mitään selvää mitä ne sisältävät.

        Vanhalla nyt ei ole paljoa väliä mitä paskaa laittaa naamariinsa kun kohtahan sitä kuolee ja pääsee mustaan multaan lepäilemään. Ja kuka nyt katsookaan vanhaa ihmistä, ei kukaan niin että ihan sama miltä näyttää. Kaikkihan haluaa luulla että sitä vielä katsotaan kun ei tunne itseään vanhaksi ja äitinikin sanoi ettei tunne itseään vanhaksi vielä kun kohta kahdeksaa kymppiä vetelee. Ulkonäkö on vielä tärkeä ettei näytä ihan kamalalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia ettei ala korppikotkalta näyttämään ja ahtaudu liian pieniin vaatteisiin kuvitellen ettei krpppa ole muuttunut. Hyvin harva ihminen pysyy mitoissaan ikääntyessään enkä tiedä mitenkä, syökö vähemmän vai onko perinnöllistä ettei ole lihavuus geeniä saaneet.

        Unohtaa syömisen tai eivät herkut maistu mutta joillain on helppoa pitää painonsa kurissa niin ettei kroppa muutu.

        Huumori on ihanaa ja kaikki kun sitä ymmärtäisi mutta suurin osa ihmisistä ovat tosikkoja ja varsinkin suomalaiset joilla ei ole mitään huumorintajua vähääkään.

        Ainakin huumorintaju tällä nelikolla: korppis, tellukka, tippuri-tiina ja hunkkeli on todella vähäistä ja kommentit pääasiassa muita arvostelevia. Ei jatkoon!


      • Ehkä ei kuitenkaan ihan noin peittävästi.

        *hymyilee*


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia ettei ala korppikotkalta näyttämään ja ahtaudu liian pieniin vaatteisiin kuvitellen ettei krpppa ole muuttunut. Hyvin harva ihminen pysyy mitoissaan ikääntyessään enkä tiedä mitenkä, syökö vähemmän vai onko perinnöllistä ettei ole lihavuus geeniä saaneet.

        Unohtaa syömisen tai eivät herkut maistu mutta joillain on helppoa pitää painonsa kurissa niin ettei kroppa muutu.

        Huumori on ihanaa ja kaikki kun sitä ymmärtäisi mutta suurin osa ihmisistä ovat tosikkoja ja varsinkin suomalaiset joilla ei ole mitään huumorintajua vähääkään.

        """Huumori on ihanaa ja kaikki kun sitä ymmärtäisi mutta suurin osa ihmisistä ovat tosikkoja ja varsinkin suomalaiset joilla ei ole mitään huumorintajua vähääkään."""

        Kyllä suomalaisiltakin huumorintajua löytyy. Saattaa olla vain vähän erilainen kuin teillä.


    • Anonyymi

      Ihminen joka jaksaa vielä jotain tehdä ulkonäkönsä eteen ei ole vielä vanhus. Vanhus ei enään jaksa miettiä tai huolehtia miltä näyttää.

      Jos elän niin vanhaksi että kaljuunnun niin alan tyylikäs hattu tai lakki päässä kulkea kesät ja talvet. Hiusvärejä on joka lähtöön ja harmaissa karvoissa ei tarvitse kulkea.

      Minun mummonikin värjäsi harmaat niin pitkään kuin eli vaikkei muuten ollut ulkonäkökeskeinen ihminen eikä ollut meikannut ikinä mutta harmaita hiuksia se vihasi.

      • Anonyymi

        Minusta harmaissa hiuksissa ei sinänsä ole vikaa, mutta ne pitää hoitaa ja leikata, ettei harmaat rehota miten sattuu.
        Meikkaaminen voi monelle olla huonontuneen näön vuoksi vaikeaa, silloin on parempi olla meikkaamatta.


      • Viisaita sanoja, että ihminen jaksaa tehdä ulkonäkönsä eteen jotain kunnes on vanhus.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Viisaita sanoja, että ihminen jaksaa tehdä ulkonäkönsä eteen jotain kunnes on vanhus.

        Kyllä vanhuksetkin jaksavat hoitaa ulkonäköään, jos vain siihen kykenevät.
        Ei pelkästään ikä ole syy jättää hoitamatta, äitini täyttää tänä vuonna 86v. jos elää saa ja aina on tukka nätisti leikattu ja siististi pukeutunut.

        Vähän freesasin nimimerkkiä, "pakuri" teki tehtävänsä ja paljasti nuuskijan ;)


      • AnceLina kirjoitti:

        Kyllä vanhuksetkin jaksavat hoitaa ulkonäköään, jos vain siihen kykenevät.
        Ei pelkästään ikä ole syy jättää hoitamatta, äitini täyttää tänä vuonna 86v. jos elää saa ja aina on tukka nätisti leikattu ja siististi pukeutunut.

        Vähän freesasin nimimerkkiä, "pakuri" teki tehtävänsä ja paljasti nuuskijan ;)

        86-vuotiasta voisi melkein sanoa jo vanhukseksi, olet oikeassa. Mutta silti aika monet tulevat välinpitämättömiksi eivätkä enää viitsi tai jaksa huolehtia itsestään. Sairaudetkin aiheuttavat kaikenlaisia haittavaikutuksia normaaliin itsestään huolehtimiseen.

        Hyvä että vaihdoit nimimerkkiä, se Pakuri ei ollut yhtä kuvannollinen kuin esim. AnceLina, joka on eliittiä kaikkien mittapuiden mukaan. Hyvä hyvä!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        86-vuotiasta voisi melkein sanoa jo vanhukseksi, olet oikeassa. Mutta silti aika monet tulevat välinpitämättömiksi eivätkä enää viitsi tai jaksa huolehtia itsestään. Sairaudetkin aiheuttavat kaikenlaisia haittavaikutuksia normaaliin itsestään huolehtimiseen.

        Hyvä että vaihdoit nimimerkkiä, se Pakuri ei ollut yhtä kuvannollinen kuin esim. AnceLina, joka on eliittiä kaikkien mittapuiden mukaan. Hyvä hyvä!

        Sairaudet vievät vanhan ihmisen mielenkiinnon omaan ulkonäköönsä, äitini naapurin olemuksesta sen huomaa.
        Kun syöpä etenee ja kunto huononee, ulkonäöstä huolehtiminen vaatii liikaa voimia.

        Näille palstan tosikoille ja tiukkapipoille tekee varmaan pahaa, kun nimimerkin joku vaihtaa ;)
        Mutta senhän voi vapaasti tehdä vaikka kerran päivässä.


      • AnceLina kirjoitti:

        Sairaudet vievät vanhan ihmisen mielenkiinnon omaan ulkonäköönsä, äitini naapurin olemuksesta sen huomaa.
        Kun syöpä etenee ja kunto huononee, ulkonäöstä huolehtiminen vaatii liikaa voimia.

        Näille palstan tosikoille ja tiukkapipoille tekee varmaan pahaa, kun nimimerkin joku vaihtaa ;)
        Mutta senhän voi vapaasti tehdä vaikka kerran päivässä.

        "AnceLina"

        Kyllä minä mieluummin kuvittelen pitkä-Kaulaista, Valko-Siipistä Enkeliä.
        Kuin Korva-Sienen näköistä kääpeliä.

        H.


      • AnceLina kirjoitti:

        Sairaudet vievät vanhan ihmisen mielenkiinnon omaan ulkonäköönsä, äitini naapurin olemuksesta sen huomaa.
        Kun syöpä etenee ja kunto huononee, ulkonäöstä huolehtiminen vaatii liikaa voimia.

        Näille palstan tosikoille ja tiukkapipoille tekee varmaan pahaa, kun nimimerkin joku vaihtaa ;)
        Mutta senhän voi vapaasti tehdä vaikka kerran päivässä.

        Joskus miettinyt sairastumista vakavaan tautiin ja epäilen omia voimavarojani pystyisinkö kestämään sitä?

        Näillä foorumeilla tosiaan on tiukkapipoja ja itseäni ärsyttää hiustenhalkominen eniten. Eikai tänne nyt ole tarkoitus kirjoittaa mitään absoluuttista totuutta asioista, vaan vähempikin riittää. Huumori on myös taitolaji, vaikka suurinosa väittääkin olevansa huumorintajuisia, niin epäilen sitä vahvasti.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Joskus miettinyt sairastumista vakavaan tautiin ja epäilen omia voimavarojani pystyisinkö kestämään sitä?

        Näillä foorumeilla tosiaan on tiukkapipoja ja itseäni ärsyttää hiustenhalkominen eniten. Eikai tänne nyt ole tarkoitus kirjoittaa mitään absoluuttista totuutta asioista, vaan vähempikin riittää. Huumori on myös taitolaji, vaikka suurinosa väittääkin olevansa huumorintajuisia, niin epäilen sitä vahvasti.

        Juu, joillekin palstan kirjoitukset on kirkonmenoihin verrattavissa olevaa raamatuntekstiä ja syntiset nikinvaihtajat pelsepuupin palvelijoita.

        Ja hunksz voi vapaasti kuvitella mitä haluaa, siihenhän hänellä aikaa ja hinkua on.


      • AnceLina kirjoitti:

        Juu, joillekin palstan kirjoitukset on kirkonmenoihin verrattavissa olevaa raamatuntekstiä ja syntiset nikinvaihtajat pelsepuupin palvelijoita.

        Ja hunksz voi vapaasti kuvitella mitä haluaa, siihenhän hänellä aikaa ja hinkua on.

        Tietysti tuossa profiilikuvassa voi joku hyvällä mielikuvituksella nähdä pitkäkaulaisen valkosiipisen enkelin.
        Minun silmiini siinä on pitkäkaulainen valkosiipinen joutsen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tietysti tuossa profiilikuvassa voi joku hyvällä mielikuvituksella nähdä pitkäkaulaisen valkosiipisen enkelin.
        Minun silmiini siinä on pitkäkaulainen valkosiipinen joutsen.

        Olet sinä ihme vänkyrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä ihme vänkyrä.

        Niin, olen tylsä realisti.
        Mutta saathan sinäkin nähdä siinä enkelin, jos haluat.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin, olen tylsä realisti.
        Mutta saathan sinäkin nähdä siinä enkelin, jos haluat.

        Seinähullu sinä olet.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tietysti tuossa profiilikuvassa voi joku hyvällä mielikuvituksella nähdä pitkäkaulaisen valkosiipisen enkelin.
        Minun silmiini siinä on pitkäkaulainen valkosiipinen joutsen.

        Joutsen se on, Töölönlahden rannalla huhtikuussa napattu kuva.
        Mutta mitä lienevät nuo kaksi tummaa kivellä kököttäjää.


    • Anonyymi

      Ei tuo harmaan näköinen vanha ihminen yllätä mutta kuin tosikko ja kiukkuinen voi vielä tulla ihmisestä jota ei kiinnosta ollenkaan miltä näyttää.

      Mulla on sellainen mies joka ajelee kaikki harmaat karvat pois ja eikä näytä ollenkaan ikäiseltään ja kalju sopii sille hyvin. Minäkään en aio harmaissa karvoissa kulkea niin kauan kun värejä vaan saa kaupasta. Naisella pitää vähän olla tukkaa ja haluaisin helpon kaljun mutta ei se sovi naiselle tai näyttää lesbo naiselta jos jos ajelisi sivu kaljut edes. Lesboillahan on erikoinen tukka tyyli niin että puoli päätä on ajeltu kaljuksi niin kuin eräällä laulajalla.

      • Juu, saahana sitä pukeutua miten haluaa, mutta tosikko tai kiukkunen ei pidä olla. Nauraminen kannattaa aina, paitsi tyhjän nauraminen.


    • Anonyymi

      Kalajokilaaksoon rakennetaan 600 teollisuustuulivoimalaa pelloille, metsiin ja pihoille ensi kesän aikana!!

      Elämänedellytykset on viety. Myllyt ovat 2 kertaa niin isoja kuin Keski-Euroopassa käytetyt!

      Massamuutto stadiin alkaa!

      • Anonyymi

        Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen ? - Nm. Eksyitkö ?


      • Meri-Porissa on jo nyt isoja tuulimyllyjä ja niistä kuuluva meteli häiritsee kaikkia lähellä asuvia. Nyt suojellaan luontoa, mutta pitäisi muistaa myös ihmistensuojelu kaiken innovatiivisuuden keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen ? - Nm. Eksyitkö ?

        Ehkä niin, että hiukset eivät pysy jakauksella, tubee lentää ja vaatteet lepattaa, jos menee liian lähelle.

        Beng


      • Anonyymi

        Kiits päivän hörähdyksestä. Nuo, jotka väittävät tuulimyllyistä lähtevät meteliä, eivät vissiin tiedä tai ole koskaan hoksanneet, että ihmisiä asuu hyvinkin lähellä esim. rautateitä. Junista lähtee aikamoinen kolina kun menevät ohi. Eikä kaupunkien keskustoissakaan taida kovin hiljaista olla. - Nm. Valittajien valtakunta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiits päivän hörähdyksestä. Nuo, jotka väittävät tuulimyllyistä lähtevät meteliä, eivät vissiin tiedä tai ole koskaan hoksanneet, että ihmisiä asuu hyvinkin lähellä esim. rautateitä. Junista lähtee aikamoinen kolina kun menevät ohi. Eikä kaupunkien keskustoissakaan taida kovin hiljaista olla. - Nm. Valittajien valtakunta

        Se junista lähtevä melu on lyhytkestoista toisin kuin tuulmyllyistä tuleva, jotka pyörivät melkein aina. Siitä on ihan tutkittua tietoakin.


    • Anonyymi

      50- ja 60-luvun vaate- ja hiusmuoti sekä naisilla että miehillä oli aivan ihanaa, klassista ja kaunista joka voisi aina olla muodissa.

      • Anonyymi

        Todellakin. Ihanaa katsella tuon ajan elokuvia. Sekä arki- että juhlavaatteet olivat tyylikkäitä.


      • Anonyymi

        En jaksanut lukea ketjua ihan loppuun asti.
        Hymy tekee aika monesta ihan ok näköisen. Ja huomaa itsestäänkin, että siihen kun vastataan, tulee hyvä mieli.
        Kesäaikaan on hienoa pieni rusketus, ei niin kaipaa ehostuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksanut lukea ketjua ihan loppuun asti.
        Hymy tekee aika monesta ihan ok näköisen. Ja huomaa itsestäänkin, että siihen kun vastataan, tulee hyvä mieli.
        Kesäaikaan on hienoa pieni rusketus, ei niin kaipaa ehostuksia.

        Onpa erikoinen tää, kun kaikki anonyymejä.. toi edellinen oli tarkoitettu avaukseen. Iän myötä tullu ajatus , "tasa-arvosta".. naisena ajattelee, ettei miehet samalla tavalla voi peitellä vaikka ihon pikkuvirheitä, oudolta näyttäis.
        Mutta edelleen ajatus, että pilke silmäkulmassa tekee ihmisestä hyvännäköisen.


      • Ihmiset olivat aiemmin huolitetumpia ja pukeutumisella oli suurempi merkitys.


    • Anonyymi

      Aivan oikeassa ketjun aloittaja, ei vie paljon aikaa eikä rahaa pitää itsestään huolta, jos pystyy. Itse masennuksen takia sairaseläkkeellä olevana en kiinnittänyt huomiota ulkoiseen olemukseeni. Mutta nyt, kun elo kulkee paremmin, ajan partani ajallaan ja siistejä vaatteita löydän halvalla kirppareilta, ihan tyyliini sopivia.
      Aikaisemmin ei ollut voimia tähän, mutta nyt on, ja mielikin on parempi, kun jaksaa olla siisti. Onko kaduillamme noin paljon masentuneita ihmisiä? Näen itseni monissa vastaantulijoissa, kun en itse niin hyvin voinut. Hällä väliä, miltä näyttää, kun jotenkin pyyhkii...

      • Anonyymi

        Kirjoitat tärkeästä asiasta, siis masennuksesta.

        Masentuneella ihmisellä ei riitä voimavaroja huolehtia ulkonäöstään, eikä välttämättä edes hygieniastaan. Päivästä toiseen raahautuminen vie kaikki voimat.

        Oli ilahduttavaa lukea, että voit nyt paremmin ja olet saanut valoa elämääsi.

        Minä ostan usein vaatteita kirppareilta.
        Monta kertaa olen löytänyt laadukkaita asusteita, jotka ovat aivan käyttämättömiä ja kaupan hintalappukin on vielä kiinni vaatteessa.
        Kirppareita kannattaa kierrellä ja etsiskellä itselleen sopivia vaatteita. Siinä säästää sievoisen summan rahaa ja samalla voi tehdä ekoteonkin.

        Hyvää jatkoa sinulle!

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Toisaalta peseytyminen ja omista asioistaan, varsinkin ulkonäöstään huolehtiminen saattaisivat auttaa masennukseen. Tekemisellä, puuhaamisella, aikaan saamisella ... on terapeuttisia vaikutuksia. Omasta mielestäni masistyypit putoavat tilaansa juuri siksi, että he lakkaavat toimimasta. - Nm. sunnesaM


      • Joskus koko elämä tuntuu raskaalta, eikä jaksa tehdä muuta kuin roikkua kiinni elämänrippeissä.


      • Anonyymi

        Totta, se on yleinen ilmiö ihmiselämässä, kuuluu siihen. Mutta aivan eri juttu kuin sairastua masennukseen, mikä tarkoittaa, että jättäytyy siihen tilaan eikä tee asialle mitään edes vähäisessä määrin. - Nm. Elämä on pinnistelyä ja ponnistelua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, se on yleinen ilmiö ihmiselämässä, kuuluu siihen. Mutta aivan eri juttu kuin sairastua masennukseen, mikä tarkoittaa, että jättäytyy siihen tilaan eikä tee asialle mitään edes vähäisessä määrin. - Nm. Elämä on pinnistelyä ja ponnistelua

        En yhtään halua väheksyä masennukseen sairastuneita, enkä väitä etteikö siihen voi sairastua pysyvästi. Mutta toisaalta jokainen ihminen kokee aika ajoin masennusta, suruja ja tuskaa, mutta pystyy silti selviytymään yli pahimmista ja alkaa elämään taas uudelleen ja voimaan paremmin. Onko voimavaroissa ja kyvyssä käsitellä vaikeita asioita niin paljon eroja? Yksinäisyys on ainakin yksi syy, joka lisää tuota "jättäytyä siihen tilaan" ilmiötä, eikä jakseta kavuta ylös ja rimpuilla kiinni elämässä.


    • Ehkäpä mekin sitten joskus vanhuksina kuljemme kaupungilla harmaina ja nuutuneen näköisinä, koska olemme jo harmaita ja nuutuneita. Suotakoon se myös tämän päivän harmaille ja nuutuneille vanhuksille.

      • Ajattelin jättää tämän elämänvaiheen kokonaan suorittamatta, tarpeettomana


    • Anonyymi

      Kerrankin saa olla sellainen kuin on eli kaunis luonnostaan vanhana. Miksi olla muuta, kun ei ole. Myös pukea vaatteet joissa viihtyy. En kaipaa -60 luvun harakanpesiä, kun tupeerattiin, nyt naurattaa sekin muoti.

      • Anonyymi

        Joskus noita hattaroita näkee. Onko kyse jymähtämisestä?
        Tai sekä naisella että miehellä liehuvat hippihiukset, sama juttu.
        Molempi tyyli on tietenkin persoonallisuuttakin, mut ei.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus noita hattaroita näkee. Onko kyse jymähtämisestä?
        Tai sekä naisella että miehellä liehuvat hippihiukset, sama juttu.
        Molempi tyyli on tietenkin persoonallisuuttakin, mut ei.

        Beng

        Kaikilla kun ei ole kalju pää vielä vanhanakaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kaikilla kun ei ole kalju pää vielä vanhanakaan.

        Älä, eikö tosiaanko ole?


      • En tarkoittanutkaan mitään muoti-ilmiötä, vaan nyt yleispukeutumista, joka voisi olla välillä jotain muuta kuin harmaata tai mustaa. 60- ja 70 -luvuilla oli mahtavia hiustyylejä, mutta en minäkään niitä enää kaipaa.


    • Anonyymi

      Harvat lapsistakaan on pantu sekaisin. Tuuret on eri juttu.

    • Anonyymi

      Ei kaikki ole Homoja!

      • Anonyymi

        Eikä kainuulaisia


      • Meinaatko että värikkäitä vaatteita pitävät ovat homoja?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe