Rasismi tuntuu kukoistavan.

Aamukaffillani täällä Kakskerrassa kuksasta hörppien pitkästä aikaa "suomalaista" kahvia, jonka alkuperä kuitenkin on henkilöiltä, joihin rasismi näyttää kovasti päätään nostavan matujen taholta.
Lukenut olen että matu tarkoittaa maataloustuki.

Oudoksun ja paheksun, että Pattayan matkailupalstallakin täytyy oireilla rasismia, vaikka voisi ymmärtää Thaimaan matkailijoiden olevan hieman valveutuneempaa kaartia maailman nykytilanteeseen ja sen seuraamuksiin.

Tosin kun näkökantaa pukkaa jostain aakeelta laakeelta henkilöltä, jonka Thaimaan palstamatkailun pääasia on aivan jotain muuta kuin itse tosiasiallinen Thaimaanmatkailu, niin ymmärrän.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katso sielunveljeästi numbaa ja hänen Thaimaan vihaa ja inhoansa.
      Katso miten ulkomaalaiset kohtelee toisiansa, sunnit, shiiat, burmalaiset, intialaiset, afrikkalaiset, etelä-amerikkalaiset, bosnit, serbit, hutut, tutsit, turkkilaiset, arabit, juutalaiset, palestiinalaiset...
      Sitten tiedät mitä on rasismi. Suomessa se on suurinpiirtein vain huolta taloudestamme ja kulttuurista. Me ei voida pyllistää kaikkien tulijoiden tarpeille eikä elättää niitä. Rasismi on ihan eri juttu kuin huoli Suomen tulevaisuudesta.

      • Kirjoitan omasta näkökannastani ja syystä että toisessa kirjoituksessa viitattiin minuun.

        Rasismia on monenlaista, kuten sinun puskahuutelusi ja markettien tarkkailusi.

        En ota kantaa talouteen, sitä vartenhan joku Hakkaraisen pelle on olemassa autotarroineen vakavassa asiassa.


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Kirjoitan omasta näkökannastani ja syystä että toisessa kirjoituksessa viitattiin minuun.

        Rasismia on monenlaista, kuten sinun puskahuutelusi ja markettien tarkkailusi.

        En ota kantaa talouteen, sitä vartenhan joku Hakkaraisen pelle on olemassa autotarroineen vakavassa asiassa.

        Tänään 16 tuntia päivystystä...?


    • Anonyymi

      Senssulle tiedoksi että kaikki keskustelu matkailupalstalla tapahtuu matkailupalstalla ja tietenkin se siten on matkailupalstamatkailua.

      Kun puhutaan matkailusta, silloin puhutaan turismista, ellei olla työmatkalla. Nämä turismiin liittyvät keskustelupalstat eivät ole sitä varten että täällä koetetaan elvistellä sillä missä asutaan. Asuminen ei ole matkailua eikä turismia.

      Useimmat matkustelevat suomalaiset ovat työelämässä ja siten heillä ei ole mahdollisuutta olla matkalla koko ajan. He matkustelevat keskimäärin kerran pari vuodessa viikon tai kaksi.

      Useimmat suomalaiset viettävät lomansa kotisuomessa. Tekevät vain jonkun pienen retken Tallinnaan tai ovat mökillä, karavaanilomalla, mummolassa maaseudulla jne.

      Thaimaan matkailusta saa keskustella ihan vapaasti jos kiinnostusta riittää. Ei tarvitse olla täällä käynyt eikä tarvitse asua, jos haluaa keskustella. Matkailupalstamatkailukin on sallittua.

      Kuitenkin jos täällä alkaa elvistelemään omistuksillaan, jahdeillaan, konserneillaan ja tiluksillaan, niin olisi suotavaa antaa siitä jotakin näyttöä. Muutoin leimautuu paskanpuhujaksi, kuten sinulle on käynyt.

      Siihen kun lisätään sinun jatkuva Pattayan ja sen turistien herjaamiset, pahan toivominen, syyttely ja onnettomuuksille ilkkuminen, niin ymmärtänet miksi saat sellaista vastinetta kuin saat?

      Me muut kirjoittajat ollaan käsittääkseni ihan tavallisia suomalaisia miehiä jotka digataan Pattayan meiningistä. Jos sinä et diggaa, niin ole hyvä ja poistu. Keskustele niillä palstoilla ja paikoista joista sinä tykkäät ja joista sinulla on joskus jotakin hyvää sanottavaa tai kysyttävää.

      Pattaya ei selkeästi ole sinua varten eikä kukaan kaipaa pirua istumaan olkapäälleen huutelemaan hävyttömyyksiä.

      T 2010

      • Anonyymi

        Näyttöäsi odotellen Neiti liiketoiminnastasi.


      • Anonyymi

        Etkö sinä resupetteri ymmärrä mitään tuo pohjoisen mies on viittuuntunut kakaroiden silmille hyppimiseen, enkä ihmettele yhtään miksi, luulisi että pattaya on joillekin elämää suurempia asia, minusta se on sairasta, minä en pätkääkään tunne vahingoniloa jo pattaya menee päin persettä, en tuonne riemua jos hua hinissä on puhtaat uimavedet, sinua ei ainakaan voi syyttää kehumisesta, vai mitä... mitä nyt laskettelet paskaa joka toisessa viestissä, alan jo kyllästymään tähän paskapalstaan, kakaroita liian paljon... sinä voisit ensimmäisenä kasvaa aikuiseksi, ja aloittaa sen jutuistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttöäsi odotellen Neiti liiketoiminnastasi.

        Minä en elvistele enkä ole tilivelvollinen kellekään. Kuittailla voin joskus takaisin elviksille, mutten toimi kenenkään käskystä.

        Miltei jokaisella suomalaisella työtätekevällä on varaa siihen mitä minulla on. Lennot edestakaisin on 700 euroa. Työttömälläkin on varaa niihin. Kämppäni on reilun satkun arvoinen ja autoni keskihintainen.

        Minulla ei ole tarvetta kummempaan eikä pätemisen tarvetta. Minulle on kaikki mitä tarvitsen. Voin leipoa sinua lättyynkin jos haluat, mutta en ole tulossa Suomeen tänä kesänä. Kaksi lapsistani tulee tänne.

        Annan vain yhden vinkin: -Lopeta paskapuheet, herjat, kopioinnit ja sadut.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en elvistele enkä ole tilivelvollinen kellekään. Kuittailla voin joskus takaisin elviksille, mutten toimi kenenkään käskystä.

        Miltei jokaisella suomalaisella työtätekevällä on varaa siihen mitä minulla on. Lennot edestakaisin on 700 euroa. Työttömälläkin on varaa niihin. Kämppäni on reilun satkun arvoinen ja autoni keskihintainen.

        Minulla ei ole tarvetta kummempaan eikä pätemisen tarvetta. Minulle on kaikki mitä tarvitsen. Voin leipoa sinua lättyynkin jos haluat, mutta en ole tulossa Suomeen tänä kesänä. Kaksi lapsistani tulee tänne.

        Annan vain yhden vinkin: -Lopeta paskapuheet, herjat, kopioinnit ja sadut.

        T 2010

        No mutta invahomottelijako se siinä avautuu näreissään kokien kuittailun olevan ainoastaan neidin yksinoikeus.


      • Anonyymi

        Petteri, petteri en tiedä mitä tarkoittaa sinun kaikki, sen enempää kuin sinun lapsikin näkee, me emme varmasti ole sama henkilö, jos et sinä ja kaikki sinä usko ongelma on puhtaasti sinun ja kaikkien, mutta ei varmasti minun, reppana... tuo suomen hokeminen alkaa tuntua täysin mielisairaalle eikä ihan vähänkään oudolle..

        Reppana 2010 olen saanut sinusta käsityksen joka ei ole muuttunut kirjoitustesi takia, olet konkurssin suomessa tehnyt yrittäjä, jolla on jonkin verran toimintaa suomessa, tulosi nostat osakaslainana kuten olet 13. joulukuuta 2017 juhlallisesti kertonut, syyn me kumpikin tiedämme et voi oikeasti maksaa palkkaa koska sinut on määrätty palkanmaksukieltoon ulosotton toimesta, ja valtaosa palkastasi menisi velkojesi maksuun, mutta älä ole huolissasi tiedän muutaman muunkin joka on sotkenut elämänsä huonosti hoidetulla taloudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petteri, petteri en tiedä mitä tarkoittaa sinun kaikki, sen enempää kuin sinun lapsikin näkee, me emme varmasti ole sama henkilö, jos et sinä ja kaikki sinä usko ongelma on puhtaasti sinun ja kaikkien, mutta ei varmasti minun, reppana... tuo suomen hokeminen alkaa tuntua täysin mielisairaalle eikä ihan vähänkään oudolle..

        Reppana 2010 olen saanut sinusta käsityksen joka ei ole muuttunut kirjoitustesi takia, olet konkurssin suomessa tehnyt yrittäjä, jolla on jonkin verran toimintaa suomessa, tulosi nostat osakaslainana kuten olet 13. joulukuuta 2017 juhlallisesti kertonut, syyn me kumpikin tiedämme et voi oikeasti maksaa palkkaa koska sinut on määrätty palkanmaksukieltoon ulosotton toimesta, ja valtaosa palkastasi menisi velkojesi maksuun, mutta älä ole huolissasi tiedän muutaman muunkin joka on sotkenut elämänsä huonosti hoidetulla taloudella.

        Ja pitää muistaa että velat vanhenee 20 tai 25 vuodessa, joten toivoa sinulla vielä on, mutta muista että osakaslainasta ei kerry eläketurvaa, vaan siitäkin kertyy todellisuudessa verovelkaa, joka kylläkin vanhenee nopeammin 5 1 vuotta, paitsi silloin jos verohallinto päättää lopettaa temppuilusi ja nostaa sinu vastaan syyteen veropetokosesta, tai ja velallisen epärehellisyydestä
        , silloin velat vanhenee 25 vuodessa.


      • No mutta voi hyvänen aika taas mitä tarinaa Neidiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttöäsi odotellen Neiti liiketoiminnastasi.

        Tämä on matkailupalsta, ei liiketoimintapalsta. Puhutaan matkailusta,ei liiketoiminnasta aasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on matkailupalsta, ei liiketoimintapalsta. Puhutaan matkailusta,ei liiketoiminnasta aasi.

        Mitä nämä on?

        RpMNsR

        VeitXu

        T Aasi


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        No mutta voi hyvänen aika taas mitä tarinaa Neidiltä.

        Mikä sä taas trolli olet sitten. Mitä sun elämässä on noin pielessä.
        Eikö alla ole mahdollisuutta oikeaan elämään. Usko tai älä olen pahoillani sinun puolesta.
        Ps. Ei aita sun elämää vaikka sä kuinka keksit juttuja täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sä taas trolli olet sitten. Mitä sun elämässä on noin pielessä.
        Eikö alla ole mahdollisuutta oikeaan elämään. Usko tai älä olen pahoillani sinun puolesta.
        Ps. Ei aita sun elämää vaikka sä kuinka keksit juttuja täällä.

        Voisin leipoa sinua lättyynkin, mutta en ole tulossa tänä kesänä Savoon.


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        No mutta voi hyvänen aika taas mitä tarinaa Neidiltä.

        Olet sinä lerppa, pahasti jälkeenjäänyt, junasi meni jo vuosia sitten ja vieläkin odotat laiturilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nämä on?

        RpMNsR

        VeitXu

        T Aasi

        Ne oli vastineita silloin vain siihen, kun sanoit että olen satuolento ja satuyrittäjä. Sinulla on kuva kuksasta ja 80- luvun vesiskootterista jossakin korpilammella Suomessa.

        T 2010

        PS: Asiayhteydestä kuvien irroittaminen ei ole fiksua argumentointia, eikä kopiointiharrastuksesi. Ketään ei kiinnosta. Jatka niitä aiheita niissä ketjuissa missä niistä on ollut puhe.


      • Anonyymi

        Hyvä oivallus, tämän ketjun aloitus koskee rasismia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne oli vastineita silloin vain siihen, kun sanoit että olen satuolento ja satuyrittäjä. Sinulla on kuva kuksasta ja 80- luvun vesiskootterista jossakin korpilammella Suomessa.

        T 2010

        PS: Asiayhteydestä kuvien irroittaminen ei ole fiksua argumentointia, eikä kopiointiharrastuksesi. Ketään ei kiinnosta. Jatka niitä aiheita niissä ketjuissa missä niistä on ollut puhe.

        Olet edelleenkin rakennusalan illuusiorakennusmestarityönjohtaja, eikä asia bablallas muuksi muutu.

        Olen ehdottanut että aijaat tekutodistuksesi sensuroiden kaiken jonka koet paitsi syntymäaikasi syntymäpäivän.
        Sitten aijaat yhden, siis vain yhden kunnan asiakirjan, jossa sinut hyväksytty rakennustyön henkilökohtaisesti vastaavaksi työnjohtajaksi ja tuostakin asiakirjasta jätät sensuroimatta syntymäpäiväsi päivän.

        Minun syntymäpäiväni on 25.

        Saat vastineeksi samalla tavalla tekutodistukseni ja yhden kutakin kunnan asiakirjaa:
        Rakennustyön henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtaja.
        Ilmastointityön henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtaja.
        Kiinteistön vesi- ja viemärityön henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtaja.

        Et pysty ja selityksesi kuten aiemmin, että ole velvollinen.

        Olet illuusiopoju.

        40 solmuu huiput, aikamoinen tämän kokoisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä oivallus, tämän ketjun aloitus koskee rasismia.

        Muuten hyvä aloitus, mutta jos rehellisiä, niin eihän tuosta ota Erkkikään selvää mitä aloittaja yrittää sanoa!

        T Erkki


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Olet edelleenkin rakennusalan illuusiorakennusmestarityönjohtaja, eikä asia bablallas muuksi muutu.

        Olen ehdottanut että aijaat tekutodistuksesi sensuroiden kaiken jonka koet paitsi syntymäaikasi syntymäpäivän.
        Sitten aijaat yhden, siis vain yhden kunnan asiakirjan, jossa sinut hyväksytty rakennustyön henkilökohtaisesti vastaavaksi työnjohtajaksi ja tuostakin asiakirjasta jätät sensuroimatta syntymäpäiväsi päivän.

        Minun syntymäpäiväni on 25.

        Saat vastineeksi samalla tavalla tekutodistukseni ja yhden kutakin kunnan asiakirjaa:
        Rakennustyön henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtaja.
        Ilmastointityön henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtaja.
        Kiinteistön vesi- ja viemärityön henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtaja.

        Et pysty ja selityksesi kuten aiemmin, että ole velvollinen.

        Olet illuusiopoju.

        40 solmuu huiput, aikamoinen tämän kokoisella.

        ketä tuollaisen vajakin paperit kiinnostavat, psykiatrilta saat varmaan lisää niitä todistuksia.


    • Anonyymi

      Onko Senssu mulukku?

      • Kun Neidillä 2010 on tuon tasoinen perskärpäskaarti, ei voi kuin sääliä neitoa, jonka Neiti tuikannu tiineeks.
        Selkosanoin, Tintsu on lyöny kätensä totaalisesti paskaan.


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Kun Neidillä 2010 on tuon tasoinen perskärpäskaarti, ei voi kuin sääliä neitoa, jonka Neiti tuikannu tiineeks.
        Selkosanoin, Tintsu on lyöny kätensä totaalisesti paskaan.

        Jahtimakkara kovassa vauhdissa. Joka päivä satoja kirjoituksia ja jatkuva päivystys. Miljonäärin elämä on rankkaa duunia, huomaan.)


    • Anonyymi

      Satusetä ei tiedä mikä on rasismi eikä mitä on narsismi. Lue ajatuksella ja huomaat että olet luuseri sekä narsisti, jota kukaan ei kaipaa mihinkään oikeassa elämässä eikä tänne nettiinkään.

      -Paksunahkaiseksi narsistiksi kehittyvän henkilön äiti ei ole kyennyt todelliseen rakkauteen lastaan kohtaan. Hän on käyttänyt lastaan omien narsististen tarpeidensa tyydyttämiseen, eikä ole pystynyt kohtaamaan lapsessaan olevaa heikkoutta ja avuttomuutta. Lapsi on tästä syystä syvästi pettynyt.

      Vihan tunteisiin kosketuksen saava lapsi raivostuu ja hän haluaisi tuhota hoitajansa. Hän uskoo jääneensä jotain tärkeää vaille, sisäisesti tyhjäksi. Hänestä näyttää tällöin siltä, että kaikki hyvä on muilla ihmisillä. Tämä havainto tekee hänet sietämättömän kateelliseksi. Kateellisena ei ole helppoa olla ja siksi hän kieltää tämän tunteen itseltään. Hän koettaa poistaa kateuden itsestään väittämällä, ettei hän ole halunnutkaan koskaan mitään keneltäkään. Hän myös mitätöi mielessään kaiken hoitajan hallinnassa olevan hyvän merkityksen, ja alkaa pitää kitsasta hoitajaa arvottomana ja halveksittavana.

      Lapselle ei jää tämän jälkeen muuta mahdollisuutta kuin vetäytyä itsensä varaan kehittelemään kaikkivoipaisia kuvitelmia. Hän alkaa uskoa, ettei tarvitsekaan hoitajaa, koska pystyy tyydyttämään itse tarpeensa. Hän imee projektiivisen identifikaation keinoin itseensä kaikki kuvittelemansa hoitajan hyvät ominaisuudet ja samastuu niihin. Sen jälkeen hän uskoo kaiken hyvyyden olevan itsellään, eikä hänen tarvitse enää tuntea kateutta ketään kohtaan. Hän projisoi itselle vaikeat tunteet, esim. juuri kateuden tai avuttomuuden muihin ulkopuolisiin. Sitten hän asettuu erinomaisuudessaan muiden yläpuolelle ja mitätöi ylhäisestä yksinäisyydestään näitä avuttomia ja heikkoja henkilöitä. Koska hän ei tunne tarvitsevansa muita, hänessä oleva itseriittoinen puoli saa sisäisessä maailmassa määräävän aseman. Hänestä on ollut aikoinaan nöyryyttävää olla riippuvuussuhteessa torjuvaan ja kitsaaseen hoitajaan. Siksi hän pyrkii varmistamaan, ettei olisi enää missään tilanteessa riippuvainen kenestäkään.

      Siksi hän eristäytyy omaan suojakuoreensa purkaen kaiken ulkopuolisiin.

      Nyt menet peilin eteen ja kysyt itseltäsi että kukahan se mahtaa olla oikein se narsisti.

      Lenkkeily ei ole narsismia eikä itsestään ja kunnostaan huolen pitäminen. Kun on itse kunnossa, voi pitää myös toisista huolta. Olet poju melkoisen hukassa.

      Narsisti kerää itselleen titteleitä kuten "sensei", jolla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Halpa sikari suussa leikkii miljonääriä ja pullistelee anonyyminä netissä.

      • Anonyymi

        Kuulimme narsistin puolustuspuheen ja puheenvuoron. Narsisti on poikkeuksetta varustettu hyvin heikolla itsetunnolla, pienikin neg.huomio aiheuttaa puolustus mekanismien käynnistymisen, lisäksi narsisti silotteleee omia tekemisiään mm. kopioimalla muualta lainattua puolustuspuheita, vailla viitteitä, siirtääkseen asian painopisteen toisaalle, valtaosa narsisteista ei tiedä niitä olevansa, vaan pitävät luonteenpiirteitään mm. vahvuutteen viittaavina, tosiasiassa asia on päinvastoin.
        Narsistin lähipiirissä perheessä on paljon itsetuhoisuutta, narsisti ei ole yleensä kovinkaan älykäs, mutta osaa hyvin manipuloida uhrejaan. Osa teksistä on lainattu Hannu Laerman luennoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulimme narsistin puolustuspuheen ja puheenvuoron. Narsisti on poikkeuksetta varustettu hyvin heikolla itsetunnolla, pienikin neg.huomio aiheuttaa puolustus mekanismien käynnistymisen, lisäksi narsisti silotteleee omia tekemisiään mm. kopioimalla muualta lainattua puolustuspuheita, vailla viitteitä, siirtääkseen asian painopisteen toisaalle, valtaosa narsisteista ei tiedä niitä olevansa, vaan pitävät luonteenpiirteitään mm. vahvuutteen viittaavina, tosiasiassa asia on päinvastoin.
        Narsistin lähipiirissä perheessä on paljon itsetuhoisuutta, narsisti ei ole yleensä kovinkaan älykäs, mutta osaa hyvin manipuloida uhrejaan. Osa teksistä on lainattu Hannu Laerman luennoilta.

        Paniikkihäiriöpäivän tuotoksia saadaan tänään Neidiltä.


    • Anonyymi

      Tämä artikkeli kertoo täydellisesti tuosta feikkisenseistä. Jopo on niin dorka ettei tajua edes itse olevansa täysmulkku ja kreisi.

      "Hän projisoi itselle vaikeat tunteet, esim. juuri kateuden tai avuttomuuden muihin ulkopuolisiin. Sitten hän asettuu erinomaisuudessaan muiden yläpuolelle ja mitätöi ylhäisestä yksinäisyydestään näitä avuttomia ja heikkoja henkilöitä. Koska hän ei tunne tarvitsevansa muita, hänessä oleva itseriittoinen puoli saa sisäisessä maailmassa määräävän aseman"

      • Anonyymi

        Avuttomia ja heikkoja, tahdotko leivottavaksi, mulla kaks habaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avuttomia ja heikkoja, tahdotko leivottavaksi, mulla kaks habaa?

        Tämä on suoraan sinulle lerppasensei:

        "Hänen on hyvin vaikea sietää avuttomuutta tai riippuvuutta. Kun joku hänen lähellään ilmaisee näitä tunteita, hänelle tulee sietämätön olo. Päästäkseen tasapainoon itsensä kanssa, hän alkaa kiusata, pilkata ja mitätöidä tätä henkilöä. Jos hän ei suojautuisi ylimielisen vallankäytön taakse, hänelle voisivat palautua mieleen ne kokemukset, jolloin hän on ollut itse avuttomana ja riippuvaisena. Tällaiset muistot hän haluaa unohtaa, koska on niissä tullut nöyryytetyksi. Hän todella uskoo voivansa ratkaista kaikki eteensä tulevat ongelmat ylimielisyyden, vallan ja voiman avulla"


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe