Suzukin luotettavuus ja toimivuus

Anonyymi

Nyt kun pari päivää on ollut rauhallisempaa täällä Suzuki-osiossa(vatkaaja ja heiluja riehui) niin kerron omasta mielipiteestäni Suzukista. Mulla on siis vanhempi Suzuki Baleno, ekalla omistajalla oli n.16v, tokalla n.1v ja mulla on ollut vajaa 2v. Eka omistaja oli huollattanut todella hyvin autoa ja toka myös. Nyt minä olen ajanut Suzukilla n. 50tkm ja olen tyytyväinen luotettavuuteen ja siihen että kaikki laitteet pelaa ja toimii. Alkuperäinen laturi hajosi hetki sitten, siitä meni laakerit, eli 19v kesti, ei huono. Takajarrut laitettiin kuntoon, kun toisen puolen sylinteri oli jumissa. Eli on melko todennäköistä, että seuraava autoni on myös Suzuki. Nykyisessä ei ole ruostettakaan, kuin keulassa, johon on joskus tullut joku isku ja toisessa takaovessa, jossa on isot naarmut tullut joskus. Normaalia nuostumista ei siis ole, ainoat on nuo, mistä on maalit lähteneet jonkun ulkoisen tekijän vuoksi. Autohan on ihan perusmalli, ilman mitään hienouksia, mutta palvelee minua siinä tarkoituksessa mihin sen hommasin eli pääsen kulkemaan sillä töihin ja kauppaan sekä metsäteille.

31

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on kumpikin kulkuväline samaa merkkiä.
      Automaatti on makee peli kurvailla mutkaista tietä näkymättömiin.

    • Anonyymi

      Mites tuo ohjattavuus. Pitääkö vispata rattia eestaas että kulkee suoraan. No tämähän ei ole uutta ja ihan normisettiä suzukilla. Muhahahshshshshssssss.

      • Anonyymi

        Mites noissa saksalaisissa tuo luotettavuuspuoli. lisäilläänkö mottiin öljyä edelleen, ja vaihdellaanko jakopäänkettinkejä, ja DSG laatikoita samaan tahtiin kuin sukkia jalassa?......


      • Anonyymi

        Kerro omin sanoin, että mitä vikaa näet suzukin ohjauksessa tässä videonpätkässä. odotan mielenkiinnolla.

        https://youtu.be/fGj66EeEqts


      • Anonyymi

        No miksi se mielestäsi koskee juuri noita malleja? Miksi suzuki ylipäätänsä tekisi erilaisen ohjauksen eri malleihin? Kerroppa se.


    • Anonyymi

      Vasta 30.000km ajettuna mutta Vitara on aivan kaikin puolin ylittänyt ennakko-odotukset. Ihmeitä pitää tapahtua automaailmassa mikäli seuraava auto ei olisi Suzuki.

    • Anonyymi

      Suzukin ohjausongelmat koskevat vitaraa ja scrossia. Omistin aiemmin tuollaisen ohjausongelmaisen suzukin mutta laitoin sen kiertoon kun en pitänyt ratin vispaamisesta eestaas SUORALLA TIELLÄ.

      • Anonyymi

        Juu varmasti omistit. Tai sitten olet vaan niin tyhmä, että et edes koeaja autoja, joita ostat, kun tuo mainitsemasi "ohjausongelma"
        selvisi vasta silloin, kun auto oli jo sinun oma.

        Väsynyttä provoa pukkaa taas jälleen kerran.


      • Anonyymi

        Juu varmasti omistin ja koeajoin scrossin ennen ostamista. Tyynellä säällä auto on vielä kohtuullinen ohjattava mutta kun vähänkin kovempaa tuulee niin autosta tulee leija ja erittäin vaikea ohjattava. Muutoinhan scrossi ja vitara ovat hyviä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu varmasti omistin ja koeajoin scrossin ennen ostamista. Tyynellä säällä auto on vielä kohtuullinen ohjattava mutta kun vähänkin kovempaa tuulee niin autosta tulee leija ja erittäin vaikea ohjattava. Muutoinhan scrossi ja vitara ovat hyviä autoja.

        No miksi sitten ostit, jos jo koajolla havaitsit "ohjausongelman"?
        Oletko tyhmä, tai oma veikkaukseni on, että olet valehteleva trolli.


      • Anonyymi

        En ole tyhymä vaan keskinkertaista viisaampi. Koeajon aikana ei tuullut kovaa joten suzukin scrossin huono ohjattavuus ei tullut esille.


      • Anonyymi

        "En ole tyhymä vaan keskinkertaista viisaampi."

        Jos nyt olisit se keskivertoa viisaampi, ymmärtäisit helposti,etteivät noin läpinäkyvät trollaussadut uppoa kuin korkeintaan keskivertoa oikein paljon tyhmempiin ihmiisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole tyhymä vaan keskinkertaista viisaampi."

        Jos nyt olisit se keskivertoa viisaampi, ymmärtäisit helposti,etteivät noin läpinäkyvät trollaussadut uppoa kuin korkeintaan keskivertoa oikein paljon tyhmempiin ihmiisiin.

        "En ole tyhymä vaan keskinkertaista viisaampi. Koeajon aikana ei tuullut kovaa joten suzukin scrossin huono ohjattavuus ei tullut esille."

        Auto, jossa on huono ohjaus, ei kulje suoraan edes tyynellä säällä, joten jäit taas nalkkiin valehtelusta, ja housut kintuissa.


      • Anonyymi

        Enpäs jäänyt. Suzukin ohjaus on kyllä keskialueella tunnoton mutta vakavat puutteet ohjauksessa tulee esille vasta tuulisella säällä. Minä olen omistanut scrossin niin tiedän mistä puhun. Onkos sinulla poika omistuksellista kokemusta suzukista. Häh.


    • Anonyymi

      Kuten tuli jo mainittua, 30.000km ajettuna mutta Vitara on aivan kaikin puolin ylittänyt ennakko-odotukset. Ihmeitä pitää tapahtua automaailmassa mikäli seuraava auto ei olisi Suzuki.

    • Anonyymi

      Satuin tien päälle Vitaran ratissa vuodenvaihteen jälkeisessä myrskyssä reilu 300km taipaleelle. Kyllä oli kiitettävän vakaata menoa!

      Kuten sanottu, ihmeitä pitää automaailmassa tapahtua jos merkkivaihtuu joskus.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Olen myös valtavan tytyväinen Vitaran ominaisuuksiin ja varusteluun, sanoivat trollit ihan mitä tahansa.

        Automaatti 1.6L bensakoneeella kurnuttaa hiljakseen ja meno on vakaata. Auton ominaisuudet ja kyvykkyys eri tilanteissa on yllättänyt minut perusteellisesti.


    • Anonyymi

      Koska eri syistä ajelen väliin myös muun merkkisillä ja eri malleilla, on sanottava että Suzuki on ohjausominaisuuksiltaan aivan normaali auto. Löytyy parempia joitakin mutta löytyy useita huonompia jotka eivät uraisella tiellä tai puuskaisessa sivutuulessa menesty. Pahimpia kohtaamiani olisi Peugoéot jonka ajaminen sivutuulessa oli kauhistuttavaa. Auto saattoi yhtäkkiä tehdä rajun sivuliikkeen ja nooeus oli pakko pudottaa moottoritiellä kahdeksaankymppiin ja olla joka hetki varuillaan.

      Vitara pärjäilee varsin hyvin jos renkaat ovat sopivat ja paineet kohdillaan. Alhaiset paineet renkaissa eivät ole hyvä asia missään autossa, ei nykyisillä matalaprofiilirenkailla.

    • Suzuki on ollut omalla kohdalla luotettavin yhdeksästä eri merkistä, mitä olen omistanut. Eikä ohjattavuudessa ole mitään moittimista, varsin samanlaisia on kaikki autoni olleet merkistä riippumatta.

    • Anonyymi

      Tänäänkin olin kovin puuskaisella säällä liikkeellä ja hieman ihmettelin joidenkin Skodien huojahtelua. Vitara sensijaan kulki kuin juna vaikka tuulenpuuskat rajusti kohauttivat koppaa. Täytyy kovasti ihmetellä niitä jotka Vitaran ohjauksesta jotain puutetta löytävät. Vai löytävätkö? He toistavat jonkun muun piloillaan keksimiä mantroja ilman ensimmäistäkään kokemusta Vitarasta. Mutta ei haittaa, karavaani kulkee ja koirat haukkuvat.

      Muuten, tuossa yksi huolestunut Kiakuski kertoi miten hillittömiä sivuliikkeitä hänen autonsa tekee kun tuulenpuuska osuu kohdalle. En muista mallia mutta se on melko uusi, vähän Vitaran näköinen ja kokoinen muttei maasturi. Kuski sanoi että on kauhuissaan eikä uskalla enää ajaa.

    • Anonyymi

      Aikanaan uutena ostetun Corollan kanssa Vitara on ollut ainoana täydellisen ongelmaton auto. Autoilua on takana siinä miljonan kilometrin paikkeilla ja Vitara on kyllä omassa autogalleriassa kokonaisuutena selkeä ykkönen ajomukavuudessa ja kaikkinaisessa käytettävyydessä-.

    • Anonyymi

      Vitaran ohjausongelmista raportoi jokainen testijuttu. Miksei sitä ohjausta voisi saada vihdoinkin jo kuntoon?

      • Anonyymi

        Ronald Reagan oli viisas mies. Hänen mottonsa oli: Don't fix it if it ain't broke.


      • Anonyymi

        No mutta suzukin ohjaus on broke. Bad design. EI KULJE SUORAAN TUULISELLA SÄÄLLÄ. MUUTTUU VAARALLISEKSI.


      • Anonyymi

        Useimmiten se vika onkin ratin ja penkin välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta suzukin ohjaus on broke. Bad design. EI KULJE SUORAAN TUULISELLA SÄÄLLÄ. MUUTTUU VAARALLISEKSI.

        onko sinusta jo pitkään tuntunut siltä että autosi ratti heiluu ja auto menee omia menojaan? Tuntuuko sinusta aina autoon istuessasi että ratti olisi jotenkin löysässä eikä auto oikein tottele mitään?

        Niinpä niin, tästähän on puhuttu jo aiemminkin kanssasi. Silloin jo määräsin asiaan oikeat lääkkeet mutta ne ovat vissisti loppuneet. Jos tällaiset oireet jatkuvat päivittäin, tervetuloa taas vastaanotolle entiseen tapaan. Annan taas uuden reseptin ja entistä vahvemmat lääkkeet. Ensi viikolla on jokunen vapaa aika, voit soittaa ajanvaraukseen. Muista ottaa aina säännöllisesti määrätyt lääkkeet, muuten niillä ei ole toivottua vaikutusta ja voi tulla vieroitusoireita ja näitä rattijuttuja voi tulla yllättävissä paikoissa.


    • Anonyymi

      Niin useimmiten vaan ei tässä tapauksessa. Karttakaa scrossia. Ohjaus ei hyvä vaan huono.

    • Anonyymi

      Täällä fordimyyjät jaksaa meuhkat suzukin ohjauksesta vuodesta toiseen.

      Olisihan tuo jo näkynyt kolaritilastoissa aika päiviä sitten, jos ohjauksessa ongelma olisi olemassa.
      Autolisi laitettu myyntikieltoon, veikaanpa että mitään muuta ei ole tutkittu maailmassa yhtäpaljon kuin autojen kolaritilastoja.
      Suzukilla ajaa ilman jatkuvaia korjaamo ja huolto huolia... mites fordeilla, kuuluuko outoja kolinoita jä ääniä millon mistäkin?

    • Minulla on ollut Suzuki swift 4x4. Luotettava laite, ei mitään vikaa 4-8 vuoden ikäisenä. Kilometrejä kertyi noin 60 000 neljässä vuodessa. Ainoa mikä piti vaihtaa normaalin huollon lisäksi oli tuulilasi. Vaihto maksoi vähän yli 200€, eli varsin edullinen.
      Mutta olihan se aivan surkea peli, mitä tulee fiilikseen. Piti koko ajan ohjata, radiota ei voinut kuunnella kuin kaupungissa ja maantiellä vääntö loppui vähänkin isompaan mäkeen. Kävin koeajolla ja minulle auto ei ole statussymboli. Ostin sen juuri siinä toivossa, että sillä pääsee aina tarvittaessa liikkeelle eikä tarvitse laittaa älyttömästi rahaa kiinni. Halpa mutta luotettava. Ihan höpötystä että ajettavuus olisi niin huono, että se olisi vaarallinen. Mutta ei sitä voi mitenkään pitää mukavana. Vaihdoin pois, kun tarvitsin vetokoukullisen auton, 750 kg jarrutonta.

    • Anonyymi

      Tuo on varmasti totta, mutta kohtuus mtoiveissakin, 16000€ lla neliveto LUOTETTAVA auto.. ei siltä enää voi odottaa kovin ihmeellisiä sisätiloja ja sitämyöden ajettavuutta..mutta saman hintaluokan autojen kanssa kyllä kilpailee hyvin myös ajettavuudella.

      • Anonyymi

        juuri näin

        Kaikkea ei voi saada aivan pikkurahalla, ei minulla ainakaan ole tiedossa sellasita automerkkiä josta kaikki hyvät ja erikoisetkin ominaisuudet saisi samalla heitolla.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3757
    2. 208
      3039
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      175
      1380
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1334
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe