Virkailijat vainoavat

Anonyymi

Kelasta oli yrittänyt etuuskäsittelijä soittaa ja kun asiakas oli suihkussa eikä ollut vastannut,
niin jo myönnetty perusturva oli aiheetta peruttu.

Etuuskäsittelijä mainitsee asian lähetetyssä kirjeessä:
Olisi "neuvotellut asiasta", mutta koska puheluun ei vastattu niin otti perusturvan pois.
(Muutoshakemuksella perusturvan sai takaisin)

Onko tuo jo rikos?

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei se vielä rikos ole. Joillakin nuorilla työntekijöillä voi olla niin kapea ymmärrys elämästä ja puhelin kasvanut kiinni omaan käteen, etteivät tajua ihmisten elämää. Työnantaja joutuu heitä vähitellen kouluttamaan ja jos oppi ei mene perille, siirtämään muihin tehtäviin. Harmia heistä toki aiheutuu.

Kerran vastasin välittömästi aamupäivällä soivaan kännykkääni, joka oli keittiön pöydällä parin askelen päässä. Katsoin vain ruudussa näkyvän soittajan numeron ja otin puhelun vastaan. TE-keskuksen virkailija kysyi ensi töikseen "Herätinkö?"
      Ensi kerralla lyön luurin saman tien korvaan, jos tuollaisilla typerillä kysymyksillä häiritsee.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Monet monet työttömät varsinkin nuoret nukkuvat Ruususen unia vielä puolelta päivin. Netissä vaivotaan aamuyöhön saakka, herätään iltapäivällä, päivärytmi sekaisin, eivät todennäköisesti edes vaivaudu heräämään ja vastaamaan puheluun, jos joku soittaa ja häiritsee, tai puhelin on äänettömällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet monet työttömät varsinkin nuoret nukkuvat Ruususen unia vielä puolelta päivin. Netissä vaivotaan aamuyöhön saakka, herätään iltapäivällä, päivärytmi sekaisin, eivät todennäköisesti edes vaivaudu heräämään ja vastaamaan puheluun, jos joku soittaa ja häiritsee, tai puhelin on äänettömällä.

Vanhemmat työttömät ovat aamuisin ruokajonossa tai kaljalla. Tai ruoanjaon kautta kaljalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ne nuoret tähän tapaukseen kuuluvat? Itse olen jo yli 50-vuotias.

Jos vastaan puheluun niin nopeasti kuin ehdin, on ihan turha kysellä mistään herättämisistä. Ei se kännykkä voi koko ajan olla kädessä.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Ensiksikään kenenkään tukea ei oteta pois sen perusteella, että ei vastaa puhelimeen. Ellei puheluun vastata Kelasta lähetetään viesti, jos on antanut luvan viestipalvelyn käyttöön. Ellei viesti palvelua ole, lähetetään kirje, joten taas on pitänyt jostain tyhjänpäiväisestä tehdä aloitus, kun ei muutakaan ole. Sitäpaitsi JOS asiasi olisi mukamas hylätty sen perusteella ettet vastaa puheluun, se otetaan uudelleen käsittelyyn kun olet ottanut yhteyttä päätöksen saatuasi. Siis millä sanamuodolla päätös on hylätty?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensiksikään kenenkään tukea ei oteta pois sen perusteella, että ei vastaa puhelimeen. Ellei puheluun vastata Kelasta lähetetään viesti, jos on antanut luvan viestipalvelyn käyttöön. Ellei viesti palvelua ole, lähetetään kirje, joten taas on pitänyt jostain tyhjänpäiväisestä tehdä aloitus, kun ei muutakaan ole. Sitäpaitsi JOS asiasi olisi mukamas hylätty sen perusteella ettet vastaa puheluun, se otetaan uudelleen käsittelyyn kun olet ottanut yhteyttä päätöksen saatuasi. Siis millä sanamuodolla päätös on hylätty?

Yritä sinäkin opetella käyttämään tätä sivustoa. Älä kommentoi minun viestiäni, jos haluat kirjoittaa aloittajalle.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Ilmoita Kelaan ja työvoimatoimistoon, ettet omista puhelinta, niin jatkossa kaikki yhteydenotot tapahtuvat kirjetse.

PS: Miten työttömällä voi olla edes varaa puhelimeen? Itse jo 2 vuotta sitten ilmoitin etten omista puhelinta, eikä kukaan enää soita.

• Anonyymi

Äläpä ole niin varma.

Itse kyllästyin työterveyspörriäisiin ja vaihdon tietoihini puhelinnumeroksi lankapuhelinnumeroni.
        Lankapuhelinta minulle ei ole. On vain pörssiyhtiön puhelinosake.
        Hyvin tuo numero edelleen hälyttää, mutta kukaan ei vaan vastaa.

• Anonyymi

No nykypostin aikaan kirjeen tulo kestänee vähintään viikon ellei kauemminkin. Älkää sitte valittako voi voi voi kun asioiden käsittely kestää....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nykypostin aikaan kirjeen tulo kestänee vähintään viikon ellei kauemminkin. Älkää sitte valittako voi voi voi kun asioiden käsittely kestää....

Asiat aina vievät oman aikansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin vie, mikä on vain plussa. Kukaan ei kutsu edes työhaastatteluun, jos ilmoitat että olet tavoitettavissa vain kirjeitse.

Eipäs kahden vuoden aikana tarvinnut myöskän käydä yhdessäkään palkattomassa tylharjoittelussa eikä työkokeilussa. Ihan mukavasti pääsee eroon samalla kaikista työkkärin orjatöistä.

Jos on joku kiinnostava työpaikka, missä on hyvä palkka, niin tottakai ilmoitan puhelimen, mutta kaikille työkkärin palkattomille osoituksille, minulla ei ole puhelinta. Sähköpostitkin luen kerran viikossa kirjastossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin vie, mikä on vain plussa. Kukaan ei kutsu edes työhaastatteluun, jos ilmoitat että olet tavoitettavissa vain kirjeitse.

Eipäs kahden vuoden aikana tarvinnut myöskän käydä yhdessäkään palkattomassa tylharjoittelussa eikä työkokeilussa. Ihan mukavasti pääsee eroon samalla kaikista työkkärin orjatöistä.

Jos on joku kiinnostava työpaikka, missä on hyvä palkka, niin tottakai ilmoitan puhelimen, mutta kaikille työkkärin palkattomille osoituksille, minulla ei ole puhelinta. Sähköpostitkin luen kerran viikossa kirjastossa.

Muta oi voi voi voi kun toimeentulotukea koskevat lisäselvitykset pyydetään postin välityksellä.... Voi voi voi ja voih tuota, kun vaan kirjeitä lähetetään, ne kestää kaks viikkoo ennen ku on perillä ja saman verran kun lähetän vastauksen, kun mulla ei oo puhelinta eikä nettiä.. Oi voi ja voih voih... Rahaa ei oo latiakaa ja tässä kurjuudessa kuolee nälkään eikä ole rahaa edes postimerkkiin, että vois lähettää vastauksen. Apua apua oi voi voi..

• Anonyymi

Mitkä lisäselvitykset? Olen saanut toimeentulotukea jo yli 5 vuotta, joka kerta tarvitaan aina samat liitteet. Lähinnä tiliotteet ja vuokramaksukuitit ja nekin kysytään kai vain vittuilumielessä, sillä ne näkyvät tiliotteesta. Ja kun joka kuukausi hakee toimeentulotukea ja jättää hakemuksen vaikka kuukauden 10-15. päivä, niin hyvin ehtivät perille kaikki lisäselvityskirjeetkin. Kun toimeentulotuki kuitenkin maksetaan vasta 1-5. päivänä.

Ja jos toimeentulotuki myöhästyykin 2-3 päivällä, niin se kuinekin voittaa sen että saa olla rauhassa eikä tarvitse tehdä orjatöitä.

• Anonyymi

Mee lääkäriin vie tarvittavat paperit ettet ole työvoima toimiston autettavissa niin loppuu tuo pelleily jatkat niin pitkäöän kun on tarvis...

• Anonyymi

Ei sieltä mitään töitä tule. Perkele.

• Anonyymi

Kelan sivuilta hakemuksen käsittelystä:Kelan on huolehdittava siitä, että tarpeelliset selvitykset ovat ratkaisua tehtäessä käytettävissä. Jos hakemuksesi tiedot ovat puutteelliset, sinulta pyydetään tarvittavat lisäselvitykset. Sinulle ilmoitetaan määräaika, johon mennessä lisätiedot on annettava. Kela voi ratkaista asian käytettävissä olevin tiedoin, jos et noudata määräaikaa. Kela voi myös itse hankkia lisäselvitykset, jos sillä on lain tai asetuksen perusteella oikeus ne saada. ELI KELA PYYTÄÄ HAKEMUKSEN RATKAISEMISEKSI TARVITTAVAT LIITTEET, ja niiden toimittamiseen annetaan määräaika. Asia käsitellään olemassa olevilla tiedoilla, jos siinä on perustiedot ratkaisua varten, vaikka et ole toimittanut lisäselvityksiä. Ellei kaikkia sellaisia tarvittavia tietoja ole toimitettu, että hakemus voidaan oikeellisesti ratkaista, hakemus hylätään. Hylkypäätöksessä mainitaan, että jos puuttuvat liitteet toimitetaan, hakemus käsitellään uudelleen. Siis aloittajan höpinät on puuta heinää, hakemusta ei hylätä sillä, että ei ole vastannut puhelimeen.

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2461
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      348
      2077
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1922
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1743
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1528
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1062
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1049
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      910
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      895
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      858
    Aihe