suihkun kuuma vesi hidas

Anonyymi

Kun avaa suihkun, niin kuumaa vettä pitää odottaa pari minuuttia, muut hanat toimivat hyvin. Mikä voi olla vikana? Onko se meidän asunnossa vai talossa jokin pumppu toimii huonosti?

7

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aina pinta-asennusputket tuottavat kylmälle tuntuvaa vettä eli huoneenlämpöistä (21 asteista), mikä tuntuu iholla kylmältä

Onneksi noin päin, sillä meillä joutuu taas odottamaan kylmää talousvettä minuutin, koska asentaja ei ollut eristänyt kuumavesi- ja kylmävesituloja toisistaan ja kylmävesitulon putket lämpenevät kuumavesitulon lämmöstä.

Asian korjaaminen vaatisi aivan liikaa purkutöitä, joten olkoon ominaisuutena. Se, että asentaja ei sitten viitsinyt tehdä asennustaan kuvastaa suomalaisen rakentamisen tasoa yleisemminkin - kaikki piiloutuvat "suunnitelman" taakse vastuuta pakoon ja asenne tekemiseen on vain, että "mä oon vaan duunissa täällä heiii..." ja sama asenne on joka lafkalla työn pohjalta ylimpään johtoon saakka.

• Anonyymi

Kiitos!
        Asuntaan tässä asunnossa pari vuotta ja vasta nyt tuollainen ongelma on ilmennyt, talvella oli taas niin että ensin piti odottaa kunnes kuuma vesi poistuu putkesta.
        Tämä on kerrostalo ja rakennettu 10v sitten, niin mietin, että tuottaako tämä meille mitään uusia remontteja.

• Anonyymi

Taas kerran valvoja on tyrinyt. Rakentaminvaiheessa (tai saneeraus-) virheelliset asennukset olisi pitänyt teettää kuntoon ennen urakan vastaanottoa.

• Anonyymi

Jospa lämpimän veden putkelta on liian pitkä matka lämpimän veden kiertoputkelle.

• Anonyymi

Aloittajan tapauksessa väitän, että kiertoputki puuttuu kokonaan tai kiertopumppu ei ole päällä.

• Anonyymi

Isommissa rakennuksissa on moinen piirre, koska putkivedot on pitkiä.
      Ja useampi kerroksisissa samoin.

Siltä ei voi välttyä että kuumaa ja kylmää pitää odotella.
      Rakennusvaiheessa asiaa voi lieventää sijoittamalla pesutilat ja keittiön mahdollisimman lähelle teknistä tilaa.
      Etäisimpiin pisteisiin voi järjestää käyttövesikierron tai pienen virtauslämmittimen/varaajan.

Meillä on keittiön ja pesuhuoneen vedot noin 5m ja kuumaa/kylmää alkaa tulla 30s jälkeen. Talon toisen päädyn WC:ssä odotteluaika on noin minuutti (odottavan aika on pitkä).

Nykyisinhän rakennusmääräyksetkin on vesien osalta sellaiset (typerät) ettei niitä voi täyttää.

-raksaaja(sh)

• Anonyymi

Raskaasta vedestä olen kuullut, hitaasta vedestä en. Lienee Nobel-palkinnon paikka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1607
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1562
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1128
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      931
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      914
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      620
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      617
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      597
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe