Kaupunkipyörät ovat osoittautuneet Helsingissä erinomaisen hyvin toimivaksi tavaksi parantaa asukkaidendensa liikkumismahdollisuuksia kaupungin sisäisessä liikenteessä.
Hyvin toimiva kaupunkipyöräverkosto Helsingissä rohkaisee muitakin kaupunkeja investoimaan kaupunkipyöriin.
Nyt on vuorossa Jyväskylä.
"Kapunkipyörät Jyväskylään
Jyväskylän kaupunki on käynnistänyt suunnitteluprosessin kaupunkipyöräpalvelun käyttöönottamiseksi Jyväskylässä. Tavoitteena on vuoden 2019 aikana suunnitella ja toteuttaa palvelun hankinta siten, että kaupunkipyörät saataisiin käyttöön kesäkaudella 2020."
Kaupunkipyörien suosio lisääntyy kuten pyöräilyn suosio yleisestikin. Pyöräily on nyt suosituinta ja sen odotetaan lisääntyvän vuosi vuodelta tulevaisuudessa.
Kapunkipyörien suosio laajenee
36
87
Vastaukset
- Anonyymi
Niin lisääntyy myös huumeiden käyttö. Samaa porukkaa kuin nämä "citypyöräilijät"
- Anonyymi
En usko että lisääntyisi. Ihmiset ovat aika valistuneita. Tietoa haittavaikutuksista on kyllä tarjolla nykyaikana kovin helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että lisääntyisi. Ihmiset ovat aika valistuneita. Tietoa haittavaikutuksista on kyllä tarjolla nykyaikana kovin helposti.
Erityisesti polkupyörien haittavaikutuksista, huumeista puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erityisesti polkupyörien haittavaikutuksista, huumeista puhumattakaan.
Suosittelen sinua valistamaan itseäsi asian tiimoilta. Tietoa on nykyaikana helppo löytää. Sinulla kun on internet-yhteys käytettävissäsi.
- Anonyymi
Ensin näille täysin päättömästi ajeleville kaupunkifillaristeille pitää saada ajokoe. Juuri eilisessä Hesarissa poliisin ylikomisario ihmetteli pyöräilyonnettomuuksien suurta määrää. Kun kaupungilla katselee ympärilleen , niin eihän tuo mikään ihme ole.
Pyöräilyllä on mielestäni enemmän haittavailkutuksia kuin hyviä puolia, mutta luulen, että aika monet kyllästyvät polkemaan säässä kuin säässä ja tämä villitys menee ohi. Viimesitään silloin, kun oikeasti pitää noudattaa liikennesääntöjä.- Anonyymi
Ajokoe on se kun pysyy tasapainossa eikä kaatuile. Lapsikin saa ajaa polkupyörää eikä korttia vaadita. Kehitys ja liikuntavammaisille on kolmi ja nelipyöräisiä polkupyöriä. Hekin saavat ajaa kaupunkien kaduilla. Ihmisellä on oikeus liikkua haluamallaan tavalla, mikä heille parhaiten käy.
Autolla saa paljon vahinkoa aikaiseksi muille ja siksi autoilijalta kortin saamiseksi vaaditaan täysi-ikäisyyttä ja hyväksytysti ajokokeen läpäisemistä.
Pyöräily taas on vaarallista lähinnä pyöräilijälle itselleen.
Pyöräilyllä on huomattavia hyviä puolia eikä lähes ollenkaan huonoja puolia. Siksi pyöräily lisää suosiotaan ja pyöräilyyn kaupungit kannustavat asukkaitaan kaupunkipyöriä käyttöön tarjoamalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajokoe on se kun pysyy tasapainossa eikä kaatuile. Lapsikin saa ajaa polkupyörää eikä korttia vaadita. Kehitys ja liikuntavammaisille on kolmi ja nelipyöräisiä polkupyöriä. Hekin saavat ajaa kaupunkien kaduilla. Ihmisellä on oikeus liikkua haluamallaan tavalla, mikä heille parhaiten käy.
Autolla saa paljon vahinkoa aikaiseksi muille ja siksi autoilijalta kortin saamiseksi vaaditaan täysi-ikäisyyttä ja hyväksytysti ajokokeen läpäisemistä.
Pyöräily taas on vaarallista lähinnä pyöräilijälle itselleen.
Pyöräilyllä on huomattavia hyviä puolia eikä lähes ollenkaan huonoja puolia. Siksi pyöräily lisää suosiotaan ja pyöräilyyn kaupungit kannustavat asukkaitaan kaupunkipyöriä käyttöön tarjoamalla.Ainoastaan kävely, mikä mahdollistaa kotoa poistumisen, on ihmisen perusoikeus. Pyöräilijöiltä voidaan edellyttää edes jonkinlaista liikennesääntöjen tuntemista ja myös noudattamista, mikä nykyään on harvinaista.
Pyöräily on vaarallista etenkin jalankulkijoille. Lisäksi pyöräilijät ovat kaupunkiliikenteessä jatkuvassa stressitilassa, samoin kuin jalankulkijat ja autoilijat, jotka joutuvat heidän takiaan olemaan jatkuvassa valmiustilassa. Pitemmän päälle tämä kaikkien osapuolien kokema stressitila on todella haitallista terveydelle.
Pyöräilyonnettomuudet ovat moninkertaiset siihen nähden, että niillä tehdään vain pieni määrä matkoista, tämän totesi jo ylikomisario Dennis Pastersteinkin eilisessä Hesarissa.
Kunnon valvonta ja tuntuvat sakot niille pyöräilijöille, jotka eivät osaa/halua ajaa siellä missä kuuluu, ajavat päin punaisia valoja, koukkivat risteyksissä ajoradalta jalkakäytäville ja takaisin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan kävely, mikä mahdollistaa kotoa poistumisen, on ihmisen perusoikeus. Pyöräilijöiltä voidaan edellyttää edes jonkinlaista liikennesääntöjen tuntemista ja myös noudattamista, mikä nykyään on harvinaista.
Pyöräily on vaarallista etenkin jalankulkijoille. Lisäksi pyöräilijät ovat kaupunkiliikenteessä jatkuvassa stressitilassa, samoin kuin jalankulkijat ja autoilijat, jotka joutuvat heidän takiaan olemaan jatkuvassa valmiustilassa. Pitemmän päälle tämä kaikkien osapuolien kokema stressitila on todella haitallista terveydelle.
Pyöräilyonnettomuudet ovat moninkertaiset siihen nähden, että niillä tehdään vain pieni määrä matkoista, tämän totesi jo ylikomisario Dennis Pastersteinkin eilisessä Hesarissa.
Kunnon valvonta ja tuntuvat sakot niille pyöräilijöille, jotka eivät osaa/halua ajaa siellä missä kuuluu, ajavat päin punaisia valoja, koukkivat risteyksissä ajoradalta jalkakäytäville ja takaisin...Sinä varmaan menet huutamaan pyörätuolilla liikkuvalle että, TÄÄLLÄ KUULUU KÄVELLÄ!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä varmaan menet huutamaan pyörätuolilla liikkuvalle että, TÄÄLLÄ KUULUU KÄVELLÄ!
Ei, vaan huudan citypyöräilijälle: SOKEA etkö näe tässä ei ole pyörätietä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan kävely, mikä mahdollistaa kotoa poistumisen, on ihmisen perusoikeus. Pyöräilijöiltä voidaan edellyttää edes jonkinlaista liikennesääntöjen tuntemista ja myös noudattamista, mikä nykyään on harvinaista.
Pyöräily on vaarallista etenkin jalankulkijoille. Lisäksi pyöräilijät ovat kaupunkiliikenteessä jatkuvassa stressitilassa, samoin kuin jalankulkijat ja autoilijat, jotka joutuvat heidän takiaan olemaan jatkuvassa valmiustilassa. Pitemmän päälle tämä kaikkien osapuolien kokema stressitila on todella haitallista terveydelle.
Pyöräilyonnettomuudet ovat moninkertaiset siihen nähden, että niillä tehdään vain pieni määrä matkoista, tämän totesi jo ylikomisario Dennis Pastersteinkin eilisessä Hesarissa.
Kunnon valvonta ja tuntuvat sakot niille pyöräilijöille, jotka eivät osaa/halua ajaa siellä missä kuuluu, ajavat päin punaisia valoja, koukkivat risteyksissä ajoradalta jalkakäytäville ja takaisin...Oikeuksiini kuuluu myös juokseminen, ja juoksen muutaman kymmenen kilometriä viikossa. Ilmeistä päätellen se juokseminenkin tuntuu useita harmittavan, LOL.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan kävely, mikä mahdollistaa kotoa poistumisen, on ihmisen perusoikeus. Pyöräilijöiltä voidaan edellyttää edes jonkinlaista liikennesääntöjen tuntemista ja myös noudattamista, mikä nykyään on harvinaista.
Pyöräily on vaarallista etenkin jalankulkijoille. Lisäksi pyöräilijät ovat kaupunkiliikenteessä jatkuvassa stressitilassa, samoin kuin jalankulkijat ja autoilijat, jotka joutuvat heidän takiaan olemaan jatkuvassa valmiustilassa. Pitemmän päälle tämä kaikkien osapuolien kokema stressitila on todella haitallista terveydelle.
Pyöräilyonnettomuudet ovat moninkertaiset siihen nähden, että niillä tehdään vain pieni määrä matkoista, tämän totesi jo ylikomisario Dennis Pastersteinkin eilisessä Hesarissa.
Kunnon valvonta ja tuntuvat sakot niille pyöräilijöille, jotka eivät osaa/halua ajaa siellä missä kuuluu, ajavat päin punaisia valoja, koukkivat risteyksissä ajoradalta jalkakäytäville ja takaisin...Kirjoititi että: "Ainoastaan kävely, mikä mahdollistaa kotoa poistumisen, on ihmisen perusoikeus."
Liikenteessä liikkuminen vaatii kuitenkin sääntöjen tuntemista ja niiden noudattamista. Tämä koskee myös jalankulkijoita. Perusoikeus ei muuta sitä tosiasiaa että yhteiskunnan sääntöjä tulee noudattaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoititi että: "Ainoastaan kävely, mikä mahdollistaa kotoa poistumisen, on ihmisen perusoikeus."
Liikenteessä liikkuminen vaatii kuitenkin sääntöjen tuntemista ja niiden noudattamista. Tämä koskee myös jalankulkijoita. Perusoikeus ei muuta sitä tosiasiaa että yhteiskunnan sääntöjä tulee noudattaa.Joka tapauksessa jokaisella on oikeus poidtua kotoaan, vaikka ei ymmärtäisi säännäistä mitään. Nykyodin tämä tuntuu koskeban etenkin pyöräilijöitä. Ajetaan, vaikka ei ole harmainta aavistustakaan edes siitä, missä milloinkin kuuluu ajaa.
- Anonyymi
Jyväskylä onkin näköjään todella vilkas pyöräilykaupunki. Pyöräilijöitä oli todella runsaslukuisesti.
Harmi ettei kaupunkipyöriä ollut vielä käytössä kun kävin. Joutui kävellen tutustumaan kaupunkiin ja lonkka kipeytyy minulla helposti kävellessä. Pyöräilystä se ei kipeydy ja pyöräillen lähiympäristöön tutustuminen sujuu muutenkin paremmin. Pyörällä voi tehdä pitkiä matkoja mihin kävellen menisi tuntikausia.- Anonyymi
Kaupunkifillarit on suurin epäonnistuminen kaikin puolin, joka on kohdannut Helsinkiä vuosikymmeniin. Kaikki kärsivät, paitsi se muutaman prosentin pieni vähemmistö, joka kuvittelee osaavansa ajaa pyörällä.
Olen todella vihainen, kun joudun verorahoillani kustantamaan moista turhuutta. (Kenenkään ei sitten kannata väittää, että ne kustantavat itse itsensä. Kyllä ne veroeuroilla kustannetaan suurimmaksi osaksi.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkifillarit on suurin epäonnistuminen kaikin puolin, joka on kohdannut Helsinkiä vuosikymmeniin. Kaikki kärsivät, paitsi se muutaman prosentin pieni vähemmistö, joka kuvittelee osaavansa ajaa pyörällä.
Olen todella vihainen, kun joudun verorahoillani kustantamaan moista turhuutta. (Kenenkään ei sitten kannata väittää, että ne kustantavat itse itsensä. Kyllä ne veroeuroilla kustannetaan suurimmaksi osaksi.)Eli suurin sinua kohdannut vuosikymmeniin :-D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli suurin sinua kohdannut vuosikymmeniin :-D
Suurin onnettomuus, joka kohdannut helsinkiläisiä veroaksajia ja niitä, jotka haluavat kävellä kaupungilla ilman jatkuvaa loukkaantumisen uhkaa.
- Anonyymi
Kävele kevyenliikenteenväylällä johdonmukaisesti omaa linjaasi, älä poukkoile sinne tänne. Liikenne on muiden huomioimista ja yhteispeliä. Muut eivät ole ajatustenlukijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävele kevyenliikenteenväylällä johdonmukaisesti omaa linjaasi, älä poukkoile sinne tänne. Liikenne on muiden huomioimista ja yhteispeliä. Muut eivät ole ajatustenlukijoita.
Tarkoitan jalkakäytäviä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävele kevyenliikenteenväylällä johdonmukaisesti omaa linjaasi, älä poukkoile sinne tänne. Liikenne on muiden huomioimista ja yhteispeliä. Muut eivät ole ajatustenlukijoita.
Helsingissä ei ole vielä näkynyt yhtään kaupunkipyörällä liikkuvaa, joka tietäisi missä polkupyörälla ajetaan, silloin kun pyörätietä ei ole erikseen merkitty esim jalankulkuväylän viereen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan jalkakäytäviä!
Monella jalankulijalla olisi tuossa kyllä opeteltavaa. Jalankulkijat poukkoilevat kevyenliikenteenväylillä välillä miten sattuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monella jalankulijalla olisi tuossa kyllä opeteltavaa. Jalankulkijat poukkoilevat kevyenliikenteenväylillä välillä miten sattuu.
Kevyenliikenteenväylillä ei ole määtätty jalankulkijan paikkaa. Yleensä tulisi kävellä jommassa kummassa reunassa, mutta pakollista se ei ole. Joten pyöräilijä pitäköön nopeutensa sellaisena, että pystyy väistämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kevyenliikenteenväylillä ei ole määtätty jalankulkijan paikkaa. Yleensä tulisi kävellä jommassa kummassa reunassa, mutta pakollista se ei ole. Joten pyöräilijä pitäköön nopeutensa sellaisena, että pystyy väistämään.
Muut eivät edelleenkään ole ajatustenlukijoita. Kävele kevyenliikenteenväylällä johdonmukaisesti omaa linjaasi, älä poukkoile sinne tänne. Liikenne on muiden huomioimista ja yhteispeliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut eivät edelleenkään ole ajatustenlukijoita. Kävele kevyenliikenteenväylällä johdonmukaisesti omaa linjaasi, älä poukkoile sinne tänne. Liikenne on muiden huomioimista ja yhteispeliä.
Ei minulla kävellessäni ole mitään omaa linjaa. Ainakaan täällä Helsingissäetenkään pyöräilijöiden käyttäytyminen ei ole muiden huomioimista, saati sitten jotain yhteispeliä. Itse aikani yritin, turhaksi havaitsin ja enää en välitä.
En yhtään ihmetyele, että pyöräilijöille sattuu liikenneonnettuuksia moninkertaisesti heidän lukumääräänsä verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla kävellessäni ole mitään omaa linjaa. Ainakaan täällä Helsingissäetenkään pyöräilijöiden käyttäytyminen ei ole muiden huomioimista, saati sitten jotain yhteispeliä. Itse aikani yritin, turhaksi havaitsin ja enää en välitä.
En yhtään ihmetyele, että pyöräilijöille sattuu liikenneonnettuuksia moninkertaisesti heidän lukumääräänsä verrattuna.Moninkertaisesti heidän lukumääräänsä nähden, siis jokaiselleko tapahtuu useita onnettomuuksia? Itselleni ei ainakaan ole tapahtunut yli kahdenkymmenen aikuisena aktiivisesti pyöräilemieni vuosien kuluessa, enkä ole kokenut sen enempää kävelemistäkään Helsingissä yhtään vaaralliseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla kävellessäni ole mitään omaa linjaa. Ainakaan täällä Helsingissäetenkään pyöräilijöiden käyttäytyminen ei ole muiden huomioimista, saati sitten jotain yhteispeliä. Itse aikani yritin, turhaksi havaitsin ja enää en välitä.
En yhtään ihmetyele, että pyöräilijöille sattuu liikenneonnettuuksia moninkertaisesti heidän lukumääräänsä verrattuna.Poukkoilet siis sinne tänne arvaamattomasti kelvillä? Ehkäpä vika ei silloin ole niissä muissa siellä liikkuvissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moninkertaisesti heidän lukumääräänsä nähden, siis jokaiselleko tapahtuu useita onnettomuuksia? Itselleni ei ainakaan ole tapahtunut yli kahdenkymmenen aikuisena aktiivisesti pyöräilemieni vuosien kuluessa, enkä ole kokenut sen enempää kävelemistäkään Helsingissä yhtään vaaralliseksi.
Kirjoitin, että moninkertaisrsti heidän lukumääräänsä verrattuna. Se on ihan oikeaa suomen kieltä ja ei suinkaan tarkoita useampaa onnettomuutta pyöräilijää kohden.
Sisälukutaito on hyvä osata ennen kuin alkaa siteerata toisten tekstejä ja senkin teit vielä väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin, että moninkertaisrsti heidän lukumääräänsä verrattuna. Se on ihan oikeaa suomen kieltä ja ei suinkaan tarkoita useampaa onnettomuutta pyöräilijää kohden.
Sisälukutaito on hyvä osata ennen kuin alkaa siteerata toisten tekstejä ja senkin teit vielä väärin.Siis moninkertaisesti kaikkiin muihin ihmisiin nähdenkö jotka ovat lähes kaikki myös jalankulkijoita? Väitit myös jalankulkua huippuvaaralliseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kevyenliikenteenväylillä ei ole määtätty jalankulkijan paikkaa. Yleensä tulisi kävellä jommassa kummassa reunassa, mutta pakollista se ei ole. Joten pyöräilijä pitäköön nopeutensa sellaisena, että pystyy väistämään.
Saattaa tehdä kipeää, jos saa fillaristin selkäänsä, vaikka tämä ajaisikin hitaasti ja yrittäisi väistää. Yhdistetyllä väylällä pitää ottaa muut liikkujat huomioon, oli sitten liikkeellä jalan, fillarilla tai muulla tavoin. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että poukkoilee ennalta arvaamattomasti miten sattuu?
- Anonyymi
Helsingissä on huonojalkaisia vanhuksia, jotka eivät enää uskalla mennä edes lähikauppaan, koska auvat paikassa, jossa pyöräilly on vilkasta jalkakäytävillä.
Viime kesänä varoitettiin Helsinkiin saapuvilla loistoristeilijöillä kaupungille lähteviä arvaamattomista pyöräilijöistä.
Kaikki eivät tunne oloaan turvalliseksi holtittomasti jalkakäytävillä ajelevien seassa.
Myös tuo edellä mainittu onnettomuuksien määrä kertoo karua kieltään. Suomi saa kansainvälistä mainettakin aggressiivisista pyöräilijöistää, joita ihmetteli Hollannin pyöräilyliiton puheenjohtajakin käydessään maassamme.- Anonyymi
"Edellä kerrottu onnettomuuksien määrä", eli keksimäsi onnettomuuksien määärä. Mikä moninkertainen määrä, missä ajassa, mihin nähden?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Edellä kerrottu onnettomuuksien määrä", eli keksimäsi onnettomuuksien määärä. Mikä moninkertainen määrä, missä ajassa, mihin nähden?
Poliisin liikenneturvakeskuksen päällikkö ylikomisario Dennis Pasterstein oli alkuviikolla Hesarin kirjotuksessa huolissaan pyöräilijöiden monimkertaisista loukkaantumisluvuista muihin nähden. Kun siis ottaa huomioon, että pyöräillen suoritetaan vain pieni osa liikenteen kokonaismäärästä.
- Anonyymi
Jutun otsikko kuuluisi olla: Kaupunkipyörien suosio laajenee laajenemistaan jalkakäytävillä!
- Anonyymi
Voiko sen paremmin sanoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko sen paremmin sanoa!
Itse sanottuna tulee aina parasta
- Anonyymi
Pääkaupunkiseutu taitaa näköjään olla täynnä vajaaälyisiä urpoja jotka evät liikennesääntöjä tunne tai ymmärrä, oli alla sitten mikä ajoneuvo tahansa. Ainakin mikäli uskomme tämän keskustelun antia.
- Anonyymi
Ei, vaan täällä kirjoittaa yksi joka ei hallitse kenkiään. Hän väittää että pyöräiliöitä loukkaantuu moninkertaisesti verrattuna jalankulkijoihin joita taas loukkaantuu valtavasti koska käveleminen on huippuvaarallista :-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152091Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi812000- 1011347
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1211126Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771067Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen81002Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 60770
- 59731
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.237695