Varoitus m32 6-vaihteisen omistajille!

Anonyymi

Oma Astra tuli juuri laakeroinnista.Korjaamon mukaan laakerit asennettu tehtaalla liian tiukkaan ja lisäksi laitettu automaattilaatikon öljyt!Nämä väärät öljyt ovat kuulemma yleinen vika.Olin maahantuojaan yhteydessä asiasta ,mutta he levittelivät vain käsiään.Minusta autossa on ollut vikaa jo tehtaalta lähtiessä,mutta Opel ei tunne mitään GW :liä.Eli kuulostelkaa tarkkaan eri vaihteilla kuuluuko ulinaa,öljyjen tarkistus voi ajoissa auttaa?Pyysin vielä maahantuojalta luvan ,että voin varoittaa muita Opel omistajia asiasta nettipalstalla.

8

<50

Vastaukset

  • Noin v. 1985 tuli Opeleihin viisivaihteiset lootat. Niissä oli ongelmia laakereiden keston kanssa. Jouduttiin kehittämään uusi laakeri, missä oli yksi kuula enemmän. Lootaremppoja tehtiin paljon. Eipä ole omena puusta kovin pitkälle vierinyt muutamassa kymmenessä vuodessa...

    Toinen luku oli Opelin romahtanut laatu säästökuurin tuloksena, nyt VW tekee samaa (joutuu säästämään dieselhuijauksen rahoittamiseksi), nähtäväksi jää voiko laatu vielä ko. konsernissa heikentyä, ongelmia on nyt jo riittämiin.

    Opelin nykylaadusta ei itsellä ole kokemusta, enkä viitsi ottaa selvillekään. Maailma on täynnä mielenkiintoisia autoja, jotka ovat vielä laadukkaitakin.

  • Eli automaattilootassa olisi ne oikeat öljyt? Se olisi ajatuksissa, jos. Astra olisi ulkoisesti kiinnostava, mutta mahdolliset vaivat ei kiinnosta. Vectra oli hyvä, miten lie nykytilanne Astralla?
    Toivottavasti tämä aloitus tavoittaisi monet. Öljyt heti ennen ulosajoa uusiksi. Ja kiristykset oikeiksi.
    Entä nykiikö ohituksissa vielä tai loppuuko puhti kriittisellä hetkellä ohitettavan vierellä? Luulisi inssien osaavan sellaisita vaivoista parannusta tehdä.

  • Koneinsinöörinä ihmettelen tarinaa,olen omistanut B-mallin Kadetin eikä siinä ollut laatikon kanssa ongelmia.Katsoin nettiautossa kymmenen vm 2010-2012 Astraa ja Insigniaa vain kolmessa oli laatikkoa uudelleen laakeroitu eli ei ne kaikki hajoa!

    • "Katsoin nettiautossa kymmenen vm 2010-2012 Astraa ja Insigniaa vain kolmessa oli laatikkoa uudelleen laakeroitu eli ei ne kaikki hajoa!"

      Nettiautossa ei välttämättä kerrota ihan kaikkia asioita mitä autolle on elinkaaren aikana tapahtunut. Kymmeneen vuoteen alkaa mahtumaan jo kaikenlaista tapahtumaa.


    • Mielestäni aika huolestuttavaa jos jo joka kolmannessa autossa on laatikko ollut rikki.


  • Viisi Opelin omistanut 1985-2019 välillä, autoilla ajettu noin 140.000 - 180.000km ennen vaihtoa, eikä yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia vaihdelaatikon kanssa. Muita vikoja on ollut, pois lukien K-sarjan astra, ei mitään muuta kuin öljyvaihdot ja määräaikaishuollot, mittarissa kohta 80.000km. Ensivuonna tulee tilalle plug-in hybridi Opel.

    • Useita automerkkejä omistaneena 1983-2019 yhdessäkään ei vaihdelaatikko ongelmia ei edes -74 Taunuksessa joka muuten oli paska,nyt 2010 Astrassa laatikon laakerit rikki.Avaatko vähän miten tämä liittyy asiaan?


  • Uuduutestaan jo täysiä susia.Maahantuoja ei halua korjata kun niitä on niin paljon

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.