Varoitus m32 6-vaihteisen omistajille!

Anonyymi

Oma Astra tuli juuri laakeroinnista.Korjaamon mukaan laakerit asennettu tehtaalla liian tiukkaan ja lisäksi laitettu automaattilaatikon öljyt!Nämä väärät öljyt ovat kuulemma yleinen vika.Olin maahantuojaan yhteydessä asiasta ,mutta he levittelivät vain käsiään.Minusta autossa on ollut vikaa jo tehtaalta lähtiessä,mutta Opel ei tunne mitään GW :liä.Eli kuulostelkaa tarkkaan eri vaihteilla kuuluuko ulinaa,öljyjen tarkistus voi ajoissa auttaa?Pyysin vielä maahantuojalta luvan ,että voin varoittaa muita Opel omistajia asiasta nettipalstalla.

14

1732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin v. 1985 tuli Opeleihin viisivaihteiset lootat. Niissä oli ongelmia laakereiden keston kanssa. Jouduttiin kehittämään uusi laakeri, missä oli yksi kuula enemmän. Lootaremppoja tehtiin paljon. Eipä ole omena puusta kovin pitkälle vierinyt muutamassa kymmenessä vuodessa...

      Toinen luku oli Opelin romahtanut laatu säästökuurin tuloksena, nyt VW tekee samaa (joutuu säästämään dieselhuijauksen rahoittamiseksi), nähtäväksi jää voiko laatu vielä ko. konsernissa heikentyä, ongelmia on nyt jo riittämiin.

      Opelin nykylaadusta ei itsellä ole kokemusta, enkä viitsi ottaa selvillekään. Maailma on täynnä mielenkiintoisia autoja, jotka ovat vielä laadukkaitakin.

    • Anonyymi

      Eli automaattilootassa olisi ne oikeat öljyt? Se olisi ajatuksissa, jos. Astra olisi ulkoisesti kiinnostava, mutta mahdolliset vaivat ei kiinnosta. Vectra oli hyvä, miten lie nykytilanne Astralla?
      Toivottavasti tämä aloitus tavoittaisi monet. Öljyt heti ennen ulosajoa uusiksi. Ja kiristykset oikeiksi.
      Entä nykiikö ohituksissa vielä tai loppuuko puhti kriittisellä hetkellä ohitettavan vierellä? Luulisi inssien osaavan sellaisita vaivoista parannusta tehdä.

    • Anonyymi

      Koneinsinöörinä ihmettelen tarinaa,olen omistanut B-mallin Kadetin eikä siinä ollut laatikon kanssa ongelmia.Katsoin nettiautossa kymmenen vm 2010-2012 Astraa ja Insigniaa vain kolmessa oli laatikkoa uudelleen laakeroitu eli ei ne kaikki hajoa!

      • Anonyymi

        "Katsoin nettiautossa kymmenen vm 2010-2012 Astraa ja Insigniaa vain kolmessa oli laatikkoa uudelleen laakeroitu eli ei ne kaikki hajoa!"

        Nettiautossa ei välttämättä kerrota ihan kaikkia asioita mitä autolle on elinkaaren aikana tapahtunut. Kymmeneen vuoteen alkaa mahtumaan jo kaikenlaista tapahtumaa.


      • Anonyymi

        Mielestäni aika huolestuttavaa jos jo joka kolmannessa autossa on laatikko ollut rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katsoin nettiautossa kymmenen vm 2010-2012 Astraa ja Insigniaa vain kolmessa oli laatikkoa uudelleen laakeroitu eli ei ne kaikki hajoa!"

        Nettiautossa ei välttämättä kerrota ihan kaikkia asioita mitä autolle on elinkaaren aikana tapahtunut. Kymmeneen vuoteen alkaa mahtumaan jo kaikenlaista tapahtumaa.

        Kaikki M32 lootat ei tosiaan ole väärin koottuja, mutta viallisten osuus on tosiaan iso. Ei puhuta mistään promille eikä prosenttiluokasta. Kuten tässä 10 kpl otoksessakin nähtiin.

        Näitähän on valitettavasti käytetty vanhojen sopimisten vuoksi muissakin merkeissa, mm. Fiat Bravo ja Alfa 159. Tarvinneeko kertoa, että M32 on näissäkin yleinen vikapaikka ja tuppaa porsimaan jopa alle 100 tkm ajettuna.

        Näitähän on taannoin myös korjattu pelkästään laakerit uusimalla -> pahimmillaan uudet laakerit hajalla jo 20 tkm jälkeen, kun perusvikaa eli vääriä välyksiä ei korjattu.

        Aika saavutus, että on merkittävä osa laatikoista koottu väärin, vuodesta toiseen. Kertoo ihan riittävästi myös valmistajan asenteesta.... siis sen lisäksi, että ilmiselvä tyyppivika maksatetaan asiakkailla (tyyliin 2 tonnia per laaki).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki M32 lootat ei tosiaan ole väärin koottuja, mutta viallisten osuus on tosiaan iso. Ei puhuta mistään promille eikä prosenttiluokasta. Kuten tässä 10 kpl otoksessakin nähtiin.

        Näitähän on valitettavasti käytetty vanhojen sopimisten vuoksi muissakin merkeissa, mm. Fiat Bravo ja Alfa 159. Tarvinneeko kertoa, että M32 on näissäkin yleinen vikapaikka ja tuppaa porsimaan jopa alle 100 tkm ajettuna.

        Näitähän on taannoin myös korjattu pelkästään laakerit uusimalla -> pahimmillaan uudet laakerit hajalla jo 20 tkm jälkeen, kun perusvikaa eli vääriä välyksiä ei korjattu.

        Aika saavutus, että on merkittävä osa laatikoista koottu väärin, vuodesta toiseen. Kertoo ihan riittävästi myös valmistajan asenteesta.... siis sen lisäksi, että ilmiselvä tyyppivika maksatetaan asiakkailla (tyyliin 2 tonnia per laaki).

        Luin joskus tuosta ongelmasta ja mielestäni ongelma ei ole siitä johtuva, ei ainaaan täysin siitä johtuva, että laatikko olisi väärin kasattu.

        Sitähän nimittäin parannettiin jo jossakin vaiheessa, muuttamalla mm. laakereihin öljyä syöttäviä kanavia suuremmiksi.

        Ilmeisesti laakerit on alimitoitettu ja niiden voitelu on ainakin joissakin olosuhteissa vajavaista. Ehkä sen vuoksi joku laatikko kestää ja joku ei, riippuen käyttöolosuhteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin joskus tuosta ongelmasta ja mielestäni ongelma ei ole siitä johtuva, ei ainaaan täysin siitä johtuva, että laatikko olisi väärin kasattu.

        Sitähän nimittäin parannettiin jo jossakin vaiheessa, muuttamalla mm. laakereihin öljyä syöttäviä kanavia suuremmiksi.

        Ilmeisesti laakerit on alimitoitettu ja niiden voitelu on ainakin joissakin olosuhteissa vajavaista. Ehkä sen vuoksi joku laatikko kestää ja joku ei, riippuen käyttöolosuhteista.

        Kyllä ne on väärin kasattu. Yksi teoria oli, että ovat maanantaikappaleita. Kirjaimellisesti.

        Siis että osat seisovat välillä viikonlopun yli kylmässä varastossa ja maanantaina aletaan lätkiä kaikkea kasaan. Välykset säädetään kylmänä ja laatikon lämmettyä on sitten laakerit liian kovilla ;-D

        On tätä korjausten kanssa opeteltu - pitää ns. shimmata laakerit eli vaihtaa välystä säätävät levyt ohuempiin. Muutoin uusitut laakerit hajoavat nopeasti.

        Voi siellä vähän huonoa öljynkiertoakin yms. olla mukana, mutta perusongelma tuntuu nimenomaan olevan siinä, että laakerit pistetään liian tiukoille ja kummasti on samaa rataa jatkettu monta vuotta putkeen. Yleensä sarjatuotannnon idea on, että laatu on tasaista ja jos ei ole, niin tuotantoon tehdään tarvittavat korjaukset.

        Toki sekin on tasaista laatua, jos aina 30 % laatikoista porsii.

        Aika hyvin tästä on myös oltu hys hys ja odotettu, että tulee vähän reilummin ikää & kilometrejä autoon, minkä jälken ei ole merkkiliikkeestä saanut kuin paskaisen naurun.


    • Anonyymi

      Viisi Opelin omistanut 1985-2019 välillä, autoilla ajettu noin 140.000 - 180.000km ennen vaihtoa, eikä yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia vaihdelaatikon kanssa. Muita vikoja on ollut, pois lukien K-sarjan astra, ei mitään muuta kuin öljyvaihdot ja määräaikaishuollot, mittarissa kohta 80.000km. Ensivuonna tulee tilalle plug-in hybridi Opel.

      • Anonyymi

        Useita automerkkejä omistaneena 1983-2019 yhdessäkään ei vaihdelaatikko ongelmia ei edes -74 Taunuksessa joka muuten oli paska,nyt 2010 Astrassa laatikon laakerit rikki.Avaatko vähän miten tämä liittyy asiaan?


    • Anonyymi

      Uuduutestaan jo täysiä susia.Maahantuoja ei halua korjata kun niitä on niin paljon

      • Anonyymi

        2012 keväällä ostin ja 2.5v myöhemmin 50th ajettuna meni vaihteisto, vetopyörästö laakerit. Kaikki vaihdettiin ilmaiseksi ilman mitään rutinoita. Takajarrut kerran herkistetty ja vesipumppu vaihdettu . Nyt 140th ja hyvin menee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2012 keväällä ostin ja 2.5v myöhemmin 50th ajettuna meni vaihteisto, vetopyörästö laakerit. Kaikki vaihdettiin ilmaiseksi ilman mitään rutinoita. Takajarrut kerran herkistetty ja vesipumppu vaihdettu . Nyt 140th ja hyvin menee

        Tämä vain silloin kun huollot tehty määräaikoina ja maahantuojan valtuttamassa liikkeessä.mulla sama homma 7v vanhassa opelissa,laatikkoon vaihdettiin kaikki laakerit.


    • Anonyymi

      Mulla leves laakerit 2010 mallin Insigniasta vuonna 2016,huollot tehty maahantuojan valtuuttamassa liikkeessä, korjaus makso noin 400€ seitsemän laakeria uusittiin ja kahden päivän työ,harmikseni en ollu eka omistaja niin jouduin kolmasosan maksamaan,minä,myyjä,maahantuoja,jos olisin ollu eka niin maahantuoja olis kaiken maksanut,ja mun 1€ maksulla kahden vuoden takuu.
      Että loppujen lopuksi maahantuojan valtuuttama merkkiliike on pidemmän päälle halvempi huoltoliike kuin Pärnäsen korjaamo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      75
      4311
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      106
      4039
    3. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2517
    4. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2367
    5. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      144
      2149
    6. 132
      2067
    7. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      41
      2064
    8. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1949
    9. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      54
      1708
    10. Miltä meidän

      Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      58
      1696
    Aihe