Minulla arabimies ystävänä ja välillä meillä on vähän flirttiä ja romantiikkaakin. Viime aikoina mies on alkanut laittamaan esim viesteihin sanan habibi ja erotessamne halaa ja sanoo habibi. Emme seurustele vaan olemme ensisijaisesti ystäviä... hieman vaikea selittää 😅 olemme tunteneet jo lähes pari vuotta. Aluksi mies oli ihastunut minuun mutta sittemmin välit ovat muuttuneet enemmän ystävyyden suuntaan. Hän on ainut tuntemani arabi ja kun en tunne kieltä enkä kulttuuria (Egypti) niin jäin miettimään mikä tuon sanan ”habibi” merkitys voisi olla. Miten sitä käytetään yleensä?
Vastaukset 7
- Anonyymi
Rakkaani on tuon sanan merkitys.
- Anonyymi
Habibi tarkoittaa rakas. Mutta huom. arabikulttuurissa sanotaan habibi myös erittäin tärkeille ja läheisille ihmisille, esim parhaalle kaverille sukupuolista riippumatta. Habibiksi voi toki sanoa myös ihan perinteisesti sitä oikeaa rakastaan, puolisoa esim.
- Anonyymi
Se tarkoittaa sanaa kulta tai rakas, jota viljellään sekä miehille että naisille. Habibti tarkoittaa raskas/kulta juurikin naisesta. Aika monessa muussakin kulttuurissa viljellään kulta/rakas paitsi Suomessa. Myöskin erityisen rakkaalle annetaan lempinimi ja myöskin esim. oman mieheni rakkaat ihmiset käyttävät hänestä lempinimeä, mutta kaikki ei sitä voi käyttää.
- Anonyymi
Kiitos tiedosta. Hänellä on myös lempinimi minulle joten luulen, että kyse on siitä, että hän pitää minua vain erittäin läheisenä ja tärkeänä ihmisenä elämässään. Mutta tuskin kyse on romanttisesta rakkaudesta.... ja hyvä niin. T. Aloittaja
- Anonyymi
Se on rakas kamu ja sanotaan usein miehelle. Eli ukko rakastaa sua kuin ketä tahansa partasuista kaveriaan siellä Egyptin kyläraiteilla.
Jos oli romantiikkaa, niin kyllä se juna jo meni. Naiselle on ihan eri nimitys. - Anonyymi
Habibi=rakas.
- Anonyymi
Kiitos vastauksista! Selkeni 😊
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051770
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä441247Olivia Oras kuollut
Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS461239Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?
Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk231000Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..
Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita172849Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13800- 48732
Nythän todellisuus on kuitenkin se
että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja201723Kuka oli kuskina
Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?14702Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.40646