Määräaikaisuus ja veso

Anonyymi

Kertokaatten, kun aloitin määräaikaisen opettajan sijaisuuden viime vuoden elokuussa (en ihan kuun alusta) ja työsopimus loppuu nyt kesäkuun ekaan päivään, miten monta vesoa minulle kuuluu, kun elokuussa olin jo kahtena päivänä mukana sekä nyt kevättalvella yhdessä 3,5 tuntia kestävässä vesossa. Nyt olisi tulossa vielä yksi 3,5 h, mutta mielestäni se ei kuulu minulle...?

5

716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koska sun palvelussuhde kestää koko koulun työajan, niin sulla on velvollisuus osallistua kaikkiin vesoihin. Se ja Kiky-hommien tunnit löytyy esim. täältä
      https://www.slideshare.net/oajry/ysaika-kiky-ja-veso-yleissivistvss-opetuksessa
      osasta Suunnittelu- ja koulutuspäivä. Pykälä on OVTES osio A 14 §.
      Kaikki edellä sanottu sillä edellytyksellä, että olet kunnallisen peruskoulun opettaja.

• Anonyymi

Pykälään tuli virhe. Se on osiossa B ja koskee myös lukion opettajia.

• Anonyymi

Ok....Jännää kun ollessani naapurikunnassa töissä luokanopettajana (työ alkoi elokuun puolenvälin aikoihin ja sopimus loppui heinäkuun viimeiseen) minun ei rehtorin mukaan tarvinnut osallistua vesoihin ollenkaan.

• Anonyymi

Jos olit naapurikunnassa päätoimisena opettajana syksyn ensimmäisestä koulupäivästä alkaen, niin sikäläinen rehtori on toiminut vastoin kunnallisen opetushenkilöstön virka- ja työehtosopimuksen määräyksiä.

14 § Opettajatyöpäivät
        1 mom.
        Toistaiseksi palveluksessa olevalla sekä määräaikaisella vähintään lukuvuoden työajaksi otetulla viranhaltijalla on velvollisuus varsinaisten koulupäivien ja muun työvelvollisuuden lisäksi osallistua opinto- ja suunnittelutyöhön kolmena päivänä lukuvuodessa. Kyseisistä päivistä yksi voidaan pitää erityisestä syystä työnantajan katsoessa sen tarkoituksenmukaiseksi kahtena yhteensä vähintään kuusi tuntia kestävänä eri tilaisuutena.

• Anonyymi

3,5 tuntiako mietit tarviiko osallistua vai ei?

miettisit ennemmin sitä, mitä hyötyä se osallistuminen antaa.. ja kuinka oleellista tietoa siellä voi tulla, etenkin jos silloin koko opettajakunta on kehittämässä jotain.

voi jeesus nykymenoa.... minuuttiakaan ei yli...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2421
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      345
      2030
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1892
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1703
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1019
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      880
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      828
    Aihe