Kertokaatten, kun aloitin määräaikaisen opettajan sijaisuuden viime vuoden elokuussa (en ihan kuun alusta) ja työsopimus loppuu nyt kesäkuun ekaan päivään, miten monta vesoa minulle kuuluu, kun elokuussa olin jo kahtena päivänä mukana sekä nyt kevättalvella yhdessä 3,5 tuntia kestävässä vesossa. Nyt olisi tulossa vielä yksi 3,5 h, mutta mielestäni se ei kuulu minulle...?
Määräaikaisuus ja veso
5
388
Vastaukset
- Anonyymi
Koska sun palvelussuhde kestää koko koulun työajan, niin sulla on velvollisuus osallistua kaikkiin vesoihin. Se ja Kiky-hommien tunnit löytyy esim. täältä
https://www.slideshare.net/oajry/ysaika-kiky-ja-veso-yleissivistvss-opetuksessa
osasta Suunnittelu- ja koulutuspäivä. Pykälä on OVTES osio A 14 §.
Kaikki edellä sanottu sillä edellytyksellä, että olet kunnallisen peruskoulun opettaja.- Anonyymi
Pykälään tuli virhe. Se on osiossa B ja koskee myös lukion opettajia.
- Anonyymi
Ok....Jännää kun ollessani naapurikunnassa töissä luokanopettajana (työ alkoi elokuun puolenvälin aikoihin ja sopimus loppui heinäkuun viimeiseen) minun ei rehtorin mukaan tarvinnut osallistua vesoihin ollenkaan.
- Anonyymi
Jos olit naapurikunnassa päätoimisena opettajana syksyn ensimmäisestä koulupäivästä alkaen, niin sikäläinen rehtori on toiminut vastoin kunnallisen opetushenkilöstön virka- ja työehtosopimuksen määräyksiä.
14 § Opettajatyöpäivät
1 mom.
Toistaiseksi palveluksessa olevalla sekä määräaikaisella vähintään lukuvuoden työajaksi otetulla viranhaltijalla on velvollisuus varsinaisten koulupäivien ja muun työvelvollisuuden lisäksi osallistua opinto- ja suunnittelutyöhön kolmena päivänä lukuvuodessa. Kyseisistä päivistä yksi voidaan pitää erityisestä syystä työnantajan katsoessa sen tarkoituksenmukaiseksi kahtena yhteensä vähintään kuusi tuntia kestävänä eri tilaisuutena.
- Anonyymi
3,5 tuntiako mietit tarviiko osallistua vai ei?
miettisit ennemmin sitä, mitä hyötyä se osallistuminen antaa.. ja kuinka oleellista tietoa siellä voi tulla, etenkin jos silloin koko opettajakunta on kehittämässä jotain.
voi jeesus nykymenoa.... minuuttiakaan ei yli...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838